Brynäs IF

728186 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Frölunda

« · 990188 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda
Och svar gällande att bojkotta.. Föreningen är i kras, allt hjärta i klubben är borta.. Vilka har fixat detta. Idioterna i styrelsen, samt en hel massa folk på helt fel platser. Som t ex Sundlöv på sportchefsplatsen, det ända han gnäller över är att ekonomin är dålig. Då får man kolla nästa steg, vem är ekonomi, och marknadsansvarig, sköter dom sitt jobb, antagligen inte??..
Kommentera

lillovechkin: sant, de håller inte högsta klass, men tror ni är smarta nog att inse att de kommer höja sig ett par pinnhål för Markans skull..
Kommentera

Gurra88: Hoppas sjödda tar lite extra ansvar också.. så han gör rätt för Cet på bröstet. Fast det gör han nog..

Mitt tips:
2-4. Sista målet i öppen kasse
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag har en känsla av att Brynäs vinner idag. Det är dags för er att få vara lite glada också.
Kommentera

Det börjar ju bra
Kommentera

NuMo: tro jag med för den där jävla dommarjäveln kan inte dömma och kommentatorn suger ju ännu mer
Kommentera

NuMo:
Jag har en känsla av att Pavel Brendl gör det första målet i matchen.
Kommentera

NuMo: ja det tycker jag och.
Kommentera

Härligt att Markström står, tur att det är Alcén och Östblom som tar ut laget och inga läktarcoacher, eller vad säger du Huge, i går var det ju så jävla fel att låta Markström stå?
Kommentera

70 Rodrigues: det är inte över innan den feta damen sjungit.
men jag hoppas ni vinner idag,det är ni värda.
Kommentera

70 Rodrigues: Riktigt kul att Markström har fått en bra start. Han har inte haft så mycket att göra, men när han gjort något har han gjort RÄTT! Kolla när han går ut och tar puckar som är långt från kassen. Han skickar dom RÄTT varenda gång, det känns precis rätt och säkert där puckarna hamnar.

Det märks också att laget agerar helt annorlunda med Markström i mål. Mer avslappnat på något sätt. Förtroendet för Skohornet och Särle är nog förbrukat har jag en känsla av. Kanske därav uppgivenheten i tidigare matcher?
Kommentera

Huge: "En sportchef och f.d målvakt rekommenderar samma sak.

Läktarcoacherna rekommenderar att Markström ska spela.

Rodrigues ska få ett ordspråk på vägen. Han är ju ofta pigg på använda sådana:

"Skomakare, bliv vid din läst"

Dvs: låt yrkesfolket avgöra vad som är bäst. Skulle du själv börja instruera en hjärnkirurg och rekommendera vilka ingrepp som är bäst, inför en ev operation?

*ASG*
Kommentera

AVGÅ: Markström har gjort det bra, han läser spelet bra och är lugn i sitt agerande.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Markström ser av naturliga skäl lite darrig ut men har haft bra hjälp av försvaret. Synd att vi inte kunde utnyttja chansen i slutet på perioden.
Kommentera

rafalski: Hansén har hur mycket tid som helst för ett mycket bättre avslut men väljer att avsluta snabbt.
Kommentera

70 Rodrigues: Förmodligen så har väl Markström gett försäkringar om att han är redo att spela och dessutom visat bra takter på träning. Ngn annan förklaring till Alcéns lappkast kan jag inte se.
Men det hindrar väl inte att grundinställingen man haft INNAN Markströms förmodade försäkran, har varit korrekt.
Dessutom resonerar du på ett naivt och korkat sätt.
Vad händer om Markström nu helt plötsligt skulle klappa igenom?
Då står du där med byxorna nere.
Som vanligt, höll jag på att säga...
Ingen är gladare än jag om Markström spikar igen och vi vinner.
Men principiellt är det ändå felaktigt och riskabelt att slänga in en orutinerad 17-åring i det här läget.
Kommentera

HOCKEYHORAN JOHNSON ! Fan.. så långt fick man vara glad
Kommentera

Huge: Markström kan klappa igenom som alla andra målvakter, vad är det du vill säga?? Undra vem fan det är som resonerar naivt och korkat. Erkänn att du hade fel istället.
Kommentera

2-1 Sundström, härligt!!
Kommentera

Den där jävla Lärking är ju ett skämt. Spelare i målgården vid 2-2 målet... solklart !
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sparka Sunken, vilken Jävla idiot !
Kommentera

Robban74: lung o fin nu frölunda måste ju domaren med sig för att ta poäng.
Kommentera

Vad har han gjort?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ja, med den hjälpen försvaret gett Markström så här långt så skulle våra två andra målvakter klarat sig bra dom också.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
19 mars Rögle hemma
Kommentera

Bissett19: Men, kan en domare vara hur partisk som helst utan att någon går in och bryter matchen? Ta bara i 1:a när han tokblåste så att lungorna höll på att flyga ur kroppen bara för att pucken åkte förbi framför "fiske"-kassen!

Elitdomare, från andra länder (=ingen känslomässig relation till något lag), NU !!!
Kommentera

Bissett19: Vi har bara 2-2 mot ett Frölunda som ganska säkert gör en av sina sämre insatser i år. Må Frölunda fortsätta med det, annars är vi rökta även denna gång.

Markström ser inte säker ut, men det verkar som att hela laget försöker hjälpa honom...alltid något.

Glädjande är att Dackells KS-form börjar infinna sig. Han kanske kan vara räddningen igen?
Kommentera

Gusten: Det positiva med Markström är att han föröker att hålla puckarna istället för att släppa returer till höger och vänster som våra andra 2 målisar gör.
Kommentera

rafalski: Inget ont i Markström, han blir säkert kanonbra som andremålvakt nästa säsong men att låta han debutera i denna hyperviktiga match, när hela föreningen står på spel är helt enkelt bedrövligt.
Kommentera

AVGÅ: Så det faktum att han tog en utvisning mer på frölundaspelare än på brynässpelare i första perioden tyder alltså på att han favoriserar frölunda.
Kommentera

Paddan: Ja, det betyder det. För om man ser matchen och inte tittar på sifferstatistiken, så ser man vad han tar utvisningar för och i vilka situationer han blåser av.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Frölunda har väl haft 2,5 målchans så någon större skillnad är det inte på målvaktssidan, den stora skillnaden är offerviljan som utespelarna visat.
Kommentera

Gusten: "nära nära"
Kommentera

70 Rodrigues: Såja! Har vi någon fjärdemålis vi kan testa? FYFAN!
Kommentera

Gusten: Var nog den segaste sidledsförflyttning jag sett.
Kommentera

Gusten: Närå det här fixar BIF minsann
Kommentera

Macahan: Än en gång så är det målvaktsmatchen som avgör allt.
Kommentera

70 Rodrigues: "Härligt att Markström står, tur att det är Alcén och Östblom som tar ut laget och inga läktarcoacher, eller vad säger du Huge, i går var det ju så jävla fel att låta Markström stå?"

*ASG*
Kommentera

Huge: Vad vill du säga din mupp??
Kommentera

Gusten: Våra avslut är ju så dåliga så det finns inte, hur jävla stora mål behöver dom egentligen?
Kommentera

70 Rodrigues: Vi behöver inte större målburar, vi behöver en Brynäsmålvakt i motståndarburen
Kommentera

Vi måste trycka in ett måååååååål!! jag blir galen !
Kommentera

Gusten: Dom kan ju inte göra mål, dom missar ju så öppna lägen så man blir mörkrädd.
Kommentera

Vad var det han sa? "Allt går in mot Brynäs"
Kommentera

70 Rodrigues: Att du inte ska ropa hej förrän du är över bäcken.
Och att du nu står där med byxorna nere.
Ett klassiskt muppkännetecken.

Känns det fortfarande som att det var ett rätt beslut att låta Markström vakta kassen?
Jag menar: ditt argument för att det var ett korrekt beslut var ju att han fick spela.
Nu har han fått spela.
Och resultatet ser vi alla.

Taffligt agerande vid 1-1.
Står kvar långt in i målet och tappar sen position och lämnar hela plockhandsksidan öppen.
Särar på benen vid 2-3.
Ger ett allmänt osäkert intryck när det börjar hetta till.
Kommentera

ridå kallio!
Kommentera

Huge: Grattis till en väl genomförd match! Nästan...
ser allt bättre ut
Kommentera

Jag är så jävla trött på det här nu....så jävla less jag blir...fyfan!...ytterligare än totalförströrd kväll....fyfan! jag är uppriktigt deprimerad....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Markström var tydligen inte lösningen på problemen, stackars pojk. Vad skall vi prova nu då ? Tränarbyte ?
Kommentera

När vi har 2-1 på frölunda så skapar vi 3 heta chanser i rad utan att näta, ett mål där och vi hade tagit det, istället missar vi tills unge Markström tyvärr bjuder på frölundas ledningsmål....

Höjden av frustration för en supporter e jävligt nära maxgränsen. Faaaaaaan !
Kommentera

« · 990188 · »