Brynäs IF

730048 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?

« · 202457 Till forumet

Sv: Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?
Lilljanne:
Ja....(antar att du syftar på LHC:s budget) ser ingen som helst anledning till att misstro ordförande Christer Mårds ord på det, då dessutom kassör Kjell Sander aldrig skulle tillåta något sådant (Alla: tro mig på det eller (ifall ni visar misstron) bered er på en uppmaning till att ta och läs på lite om LHC:s historia).
Kommentera

LHC-webbteam: Jag ville bara kolla vilken roll du har: språkrör eller frifräsare.
Kommentera

Lilljanne: I LHC är alla som uttalar sig officiella språkrör med hela klubbens uppfattning bakom sig :=)
Kommentera

LHC-webbteam: Glömde en sak. Läsa på om LHCs historia är väl snabbt gjort.
Kommentera

oraklet:
Nja, det skulle iaf se ganska märkligt ut och domarbasen (m.fl.) skulle garanterat gå i taket ifall man lät publiken få vistas där nere...och vojne, vojne vilka rubriker det skulle bli i kvällspressen...;)
Kommentera

oraklet:
Tycks vara en vanlig missuppfattning det där...
Det är bara Mike och Christer som är "officiella språkrör"...;p
Kommentera

Lilljanne:
Ja, var så god...(se länktips =)
Kommentera

LHC-webbteam: Vad gäller domarna är det dock förmodligen ej tillåtet med att kasta in mynt som betalning. Nog för att de säkert skulle bli glada om de fick betalt före match, men jag tror att de skulle föredra sedlar om än så få.
Vad jag försökte åskådliggöra med mitt exempel är vad ni har ställt till med gällande lönenivån i Elitserien. det går inte att skylla på att inga vill flytta till Linköping. Det håller inte, ni kan säkert locka dem på andra sätt och kanske scouta lite bättre. Såg förresten i Landslagsutagningen att Magnus Johansson i FBK är från Linköping. Honom borde ni kanske kunna locka hem igen ? Tror att ni måste införa begreppet lokal förankring i er värvarstrategi i framtiden.
Kommentera

LHC-webbteam: Färdig!
Kommentera

oraklet:
Ja, tjena...har du också gått på DIF-basens utspel om att LHC skulle ha värvat sönder hockey-Sverige...
Kan upplysa dig om att "löne-kurvan" har pekat stadigt uppåt långt innan LHC äntrade hockey-Sveriges finrum.
"Priset" LHC betalade borde inte ha varit så himla anmärkningsvärt vid värvningarna om man tog ytterligare i beaktning: efterfrågan på just de spelarna (var ganska stor) och själva tidpunkten då kontrakten blev klara (långt före den kommande säsongen då (iaf jag har fått uppfattningen att) det endast skrivs på feta kontrakt av spelare som stannar kvar i sin resp. klubb, medan de spelare som är på väg bort gärna "fiskar" så länge som möjligt). Att LHC har kört med öpna kort är något man djupt har fått ångra - inte minst iom MEDIAS (inte LHC:s) uppskrivning av LHC.

Reserverar mig nu från att ge mig in i någon diskussion där saklighet blir åtsidosatt till förmån för jämförelsen av äpplen och päron - någon sådan diskussion gör ingen av oss (LHC:are och Brynäsare) glada.

Lycka till mot MoDo imorgon!
Kom ihåg att det ÄR INTE så förbenat långt upp till slutspelsplats - kan vi (LHC) sänka SSK imorgon så ska det nog kunna bli riktigt intressanta strider kring sträcken...
Kommentera

« · 202457