Brynäs IF

727818 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs- HV 71 2014-10-25

« · 1635740 Till forumet

Sv: Brynäs- HV 71 2014-10-25
Bifbiffen: Du får det att låta som att Starkbaum och Gistedt har fått lika mycket istid sedan Gistedt anslöt. Så har det ju definitivt inte varit om man ser till fakta.
Kommentera

Huge: Ja,i min värld känns inte skillnaden särskilt milsvid mellan deras insaster.

Ja,junisarna har gjort en del riktigt taskiga markeringsjobb på sistone,där måste de de nästan samtliga steppa upp och lära sig fort.

Kommentera

Bifbiffen: "Du är lika helgalen som Starkys retur är det värsta."

Det där är ju knappast ett hållbart sätt argumentera på. Jag har full respekt för din åsikt angående målvaktsfrågan,även om jag kan tycka att du kanske går igång lite väl mycket. Båda gjorde ganska så klena insatser.

Bara till att hoppas att vår gode Starky spikar igen imorn och visar sin rätta nivå.

Kommentera

Peja: Nej. Jag tycker dock att han än en gång visade mot HV borta att han inte håller på denna nivå. Hade Starky fått stanna i matchen HV hemma är jag övertygad att vi knipit minst en poäng
Kommentera

Davey_22: Starky lämnade en dålig retur. I övrigt kan han inte belastas för övriga mål. Gistedt styr in en ofarlig puck i mål samt är urusel i 2 sidledsförflyttningar. Så jo du är helgalen.

Kommentera

Bifbiffen:

"Helgalen" ??? Det var ganska stora ord? Här cirkulerar många olika omdömen på forumet...... visst kan jag tycka att här förekommer en del märkliga åsikter, men helgalen? Eller är det så att du skämtade och glömde smilyn? ;-)

Kommentera

Bifbiffen: Starka ord från en Rookie här på forumet. Tagga ner..
Kommentera

Bifbiffen: Ofarlig puck?
I stort sett alla puckar som slås in framför mål betraktas som farliga och potentiella målchanser. Gistedt gör rätt som försöker styra undan pucken med vinklat blad, ren otur att den studsar via honom själv och i mål.
Att släppa igenom passet/skottet hade isf varit ett större fel.
Kommentera

SnowKing: Nej helgalen glömde eventuellt utropstecknet:)
Kommentera

Davey_22: Jasså. Är det regler likt Lundbergs skolan? Det där bryr jag mig ganska lite om:) Om det så är rutan som gäller. 
Kommentera

Huge: Ja det blev ju en målchans och mål tackvare att sopan inte har koll på sin egen klubba. Är det bättre att styra pucken i eget mål än att släppa förbi pucken? Han gör inget medvetet vid situationen, han har hel enkelt inte koll.

Oerhört skönt att slippa se honom i en Brynäströja igen!

Kommentera

Bifbiffen: Konstaterar bara att du med bravur ger uttrycket "Läst men inte förstått" ett ansikte.
Kommentera

Huge: Har man inte koll på sin egen klubba ska man inte in där och pilla kort och gott. Men å andra sidan, men hans usla sidledsförflyttningar hade det blivit mål oavsett.
Kommentera

Bifbiffen: Nä,nu tycker jag kanske inte att kallas "helgalen" är så farligt, men det blir snabbt ganska ointressant att diskutera med nån som inte kan applicera "let's agree to disagree".
Kommentera

Bifbiffen: Spelar ingen roll hur mkt kontroll du har på din klubba (vilket Gistedt hade) om pucken får en oväntad/oturlig studs.
Gistedt agerade rätt, resultat blev den här gången tyvärr fel.
Du fabulerar och antar saker utifrån saker som SKULLE kunna hända OM Gistedt bara hade släppt pucken genom målgården. Meningslös argumentation, visar bara att du har noll koll.
Kommentera

Davey_22: Skulle kalla det ren okunskap att inte se skillnaden på de båda målvakternas insatser och då är det inte mycket anledning att diskutera med en sådan:)
Kommentera

Huge: HAHA. Nej, har han ingen koll, då ska han fan inte sticka in klubban där utan förbereda sig på nästa situation. 

Nä som du säger, jag ska inte fabulera om vad som kunnat hända. Bara att konstatera att det hade blivit mål oavsett då han fuskat med sidledsförflyttningsträningen.

Kommentera

Bifbiffen: Ja,att låta en puck glida fritt genom slottet i BP när man har möjligheten att bryta låter ju som en utmärkt plan. Okunskapen är det du själv som står för. 

Kommentera

Davey_22: Att styra in den i eget mål låter bättre? Har man ingen koll så ska han inte in där. Men det hade blivit mål oavsett då killen inte kan förflytta sig i sidled. Den sopan. Men kan vi släppa exbrynäsren nu? Som aldrig mer får smutsa ner våra färger
Kommentera

Bifbiffen: Som Huge var inne på : Han agerar rätt men utgången blir fel. Shit happens. Det är ju faktiskt ingen som säger att Gistedt gjort det särskilt bra.

Hur som helst,vi är nog alla glada att få tillbaks våran tilltänkta andramålvakt JJ.

Hoppas han är kry och taggad nu.

Kommentera

Davey_22: Fel igen, han vinklar klubban så att den snarare blir en fara än en tillgång i sitatuinen. Han har ingen koll på vad han gör. Lägg ner att gå i försvarställning då. Helt onödigt. Skönt att han är borta 
Kommentera

Davey_22: Så sant. Visa mig den målvakt på toppnivå som INTE skulle försöka det Gistedt gör: bryta en puckbana som går genom målgården. Biffen lever visst kvar i 50-talet då målvakterna möjligtvis agerade passivt i såna här lägen och släppte igenom allt som passerade målgården. Funkar inte så i dagens moderna hockey, nu ska målvakterna vara mer aktiva runt kassen.
Kommentera

Bifbiffen: Hur ska du ha det ? Ska han dit med klubban eller inte? Som sagt,rätt tänkt..fel resultat.

Nu diskuterar jag inte detta mer här. Vill du fortsätta får du PM:a mig.

Kommentera

Davey_22: Om han har koll på sin klubba så absolut. Men nu blir det istället en riktigt målvaktstavla. Nej tack. du get mig inget av värde:)
Kommentera

« · 1635740