Brynäs IF

724809 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs i KK!

« · 388225 Till forumet


Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: I ärlighetens namn så skiter jag fullständigt i MIF och deras existens.Det är Brynäs jag älskar och vill se klara sig, det gör så förbannat ont att så ofta få läsa om Brynäs och deras negativa förehavanden. Tänk att få läsa om att Brynäs IF har tagit över kaptensrollen och styr nu svensk hockey in i framtiden, Brynäs ligger 10-15 milj plus, mesta mästarna 20 sm-guld m.m :-)). Kommer det någonsin att ske??
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Japp!
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Är det MIF Redhawks du tänker på då??
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Jag antar att du med "dom" menar sponsorer, supportrar, gävlebor och medlemmar. Eller menar du föreningen och i så fall att samtliga styrelser sen det ljuva 70-talet varit kompletta idioter och vi andra inte. Förhoppningen var väl att vi alla skulle vakna och inse allvaret nu äntligen. Somliga har uppenbarligen gjort det (insamlingen, förändringarna i styrelsen osv) och andra tror att det löser sej ändå (nä, jag lägger mina sponsorspengar på en jingel i närradion, ställer in mina brynässouvenirer i källaren och slutar gå på hockey).
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Det var väl lite så min tanke var från början...jag är inte förvånad att det ser ut som det gör och ser heller inte det som någon överraskning.

Men rubrikmakarna på Expressen tog väl i lite. Det är ju inte konkurs det handlar om. Då är det väl andra lag som har det mycket värre
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Om 3 mån så måste stålarna vara inne, vi får verkligen hoppas att Brynäs IF har ett äss i rockärmen, för som det ser ut nu så spelar vi i allsvenskan nästa säsong och då kommer vi inte tillbaka på åtskilliga år.En uppslutning ala Leksand lär vi Brynässupportrar aldrig få uppleva, tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Varför är alla så förvånade ang den ekonomiska situationen? Om dom förut hade problem att ordna sponsorreklam till tröjor och sarg så är väl chansen at dom ska vända ett mångmiljonunderskott rätt minimal.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Visst finns det mycket som konkurerar som inte fanns på 60-70-80 talet. Men en hockey match live, det är höjden. Vet i fan hur men publiken måste tillbaka till Gavlerinken när det spelas hockey. Annars finns det ingen större anledning att bygga en ny arena. För den skulle väl bara fyllas dom 5 första matcherna för nyhetens behag. Sen är vi tillbaka på dom gamla vanliga 3500-4000. Och då går det väl åthelvete om det inte gjort det förr.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Nej men det är säkert en del som väljer att gå på basket istället för hockey och det många bäckar små där oxå.
Och sen är det den där jävla innebandyn.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Basket är inte kul.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Hur många åskådare är det som går på Ockelbo basket ? Max 1000 eller ? Då finns det 89 000 kvar i kommunen. Jag tror inte basketen stjäl så speciellt många fans från hockeyn. Fan... Brynäs är kultur och svensk basket är skit i jämförelse (förlåt alla basketfans, inget illa ment mot er, bara mot sk Brynäsfans som nonchar Brynäs). Svensk basket har aldrig gjort en internationell prestation.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Nej det vet jag inte men folk vill väl ha valuta för pengarna dom lägger ut. Och vad jag har läst och hört så är det tydligen kul att gå på basket i Ockelbo.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Åkej, om Gävle får ett kanonlag i boboll då går gävleborna dit? Snacka om taskiga prioriteringar. Hade konkurrensen varit modo, luleå eller nåt annat, då hade jag hajat.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Ockelbo ska lira nån match i G-rinken och den är nästan utsåld, så just nu är det många som är intresserad och nyfiken på basket i Gästrikland.

Och vi är inte så många invånare i Gästrikland. Så det är 3 elitklubbar som drar i det lilla folket som finns.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Brynäs har hyfsat många åskådare hemma. Fyra lag har sämre siffror. Det som är skumt är tystnaden på läktarna. Låter som att ingen bryr sej. Jag ger mej f-n på att den handfull brynäsare som låter kommer söderifrån. Nåt fel är det!
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Ja och det är just nu en stor skillnad mellan FBK och BIF, och jag tror att folk hellre betalar för att se Saik lr Ockelbo för att dom spelar bra och har mer drag runt matcherna.
Och laget nr 1 i Gästrikland nu är Saik.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Så ser det ut i dag i Karlstad, men det gjorde det väl inte på 80-talet när Bempa och Boltic prenumererade på sm-gulden.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Nej visst är det en annan sak om man är uppväxt med Brynäs runt knuten. Men fan vad gör dom hockeyintresserade i Gävle. Det måste väl vara mer än dom 3500-4000 som går på matcherna ? Vill dom inte se hockey på den högsta nivån ? Det är ett mysterium.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Ockelbo och Saik! Vilken ställning tror du Boltic har i Karlstad jmf med Färjestad? Färjestad (och Brynäs ännu mer, givetvis) står för tradition, idrottshistoria, kultur, klass och kvalité. Boltic är ett tidsfördriv. Nåt man gör i väntan på att Färjestad ska spela hockey. Det är som att jmf Scunthorpe med Man. utd.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Jag håller med dig. Jag skulle också bosätta mig i Gavlerinken om jag bodde i Gävle..eller???

Det är lätta att sitta och säga så när man bor en bit ifrån och bara har möjlighet att se 5-10 hemmamatcher/år. Men man vet inte hur det skulle se ut om man hade det runt knuten.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: SAIK visst, men svensk basket va F-n är det ? Ok jag vet olika intressen, men hockey och framförallt Brynäs är stort. Svagt med en kommun på ca 90 000 att inte ha minst 5000 på alla matcher oavsett om vi möte Valbo eller Maple leafs för att det är Brynäs vi vill se.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Det är vad det handlar om: kärlek till klubben. Offra något utan krav på att få nåt tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
66Berglund: Jag tycker Bill Gates kan skänka en av sina alla miljarder till Brynäs.

Kanske läge att skicka ett tiggarbrev till honom, vem vet han kanske nappar...=)
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Nej men folk går och tittar på Saik lr Ockelbo. Vi kan ju inte tvinga folk till G-rinken. Och förutom 3500 personer så är det inte så många fler som vill se Brynäs spela. Förutom när Leksand kommer.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Skulle jag bo i Gävle skulle jag se alla matcher oavsett om dom ligger 1:a eller 12:a. Men det kanske beror på att jag inte är bortskämd med hockey när jag har 8 timmars bilresa (tur&retur) för varje hemmamatch. För mig är det en stor höjdpunkt varje gång jag ser Brynäs IF glida in på isen. Det är stort.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Det är onekligen en ond cirkel som vi kan och har pratat oändligt mycket om.

Det behövs ett trendbrott någonstans. Jag tycker mig se en ljusglimt av det den här säsongen. I form av den nya styrelsen som jobbar bättre mot sponsorer och publik. Dock finns det mycket kvar att göra.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Är det så det funkar: först spelar ni bra sen betalar vi? Hur kan laget spela bra och ligga med i toppen när man bara har råd att köpa andra lags bänknötare? Pengar först sen kan vi värva till oss ett bra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Va ska dom göra i Gävle då ? Som i alla andra småhålor runt om i landet - titta på Bingolotto ?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Ja precis och så är det inte nu och då går man hellre på nåt annat.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Dom kan ju prova med Skandia. Dom verkar ha gott om pengar:-) Är det något ES lag som har Skanska?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Klart folk vill se hockey i Gävle. Men under förutsättning laget spelar bra och ligger med i toppen.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: För tyvärr så tror jag att folk inte vill gå och se hockey här i Gefle. Så Brynäs får nog gräva fram en storsponsor.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Åja...visst har vi en aning om hur det ser ut. Vi visste ju att vi låg back med ca 3-4 mille när säsongen började. Sen är det bara att kolla på intäkterna, lite mer sponsorpengar, men lite mindre publik än styrelsen räknat med.

Sen hur pengarna ska komma in till klubben...de är en annan femma.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Som det är nu så är det bandyn och basketten som folk spenderar sina pengar på.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
96 Artisten: Trots allt får man väl säga att ekonomin är på rätt väg. Det är väl om jag inte minns helt fel en förbättring med ca 5.5 miljoner mot ifjol då vi gick back 5.5 miljoner. Röda siffror har i alla fall blivit svarta. Nästa steg är att vi ska få svarta siffror att bli gröna.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Det här visste vi INTE! Vi visste att ekonomin sög efter förra året. Vi visste att ledningen jobbat hårt med att hämta in underskottet och att göra minst ett nollresultat denna säsong, vilket skulle betyda att intäkterna ungefär var 8 mille högre än förra säsongen, vilket hade varit klart godkänt.
Men ledningen kan inte trolla fram pengarna. Pengarna måste komma från nånstans; företag, organisationer och supportrar. Och det är givetvis i Gävle med omnejd dessa ska finnas. Det hjälper inte att 10.000 brynässupportrar ute i landet vill rädda klubben. Vi kan bara bidra med "peanuts". Det är ni 80-100.000 gästrikar som måste ställa upp. Varför skiter ni i hockey och Brynäs? Är det superettan i fotboll som är så jävla het däruppe? Isracing? Friidrotten? Symfoniorkestrarna? Bockjäveln?
Och det här jävla tjatet om att det är klubbens fel att sponsorerna inte kommer. Vad fan förväntar dom sej? Kontant ersättning? Marknadsandelar i USA? En påsättning?
Det här visar bara att Brynäs inte har nån framtid i Gävle. Och har Brynäs sin framtid i Gävle då har laget ingen framtid i Elitserien.
Jag är less på att göra gävlebornas jobb. Bidrar inte Gävle är det meningslöst att jag gör det. Utan pengar kommer Brynäs i alla fall lira i allsvenskan snart. Och då slipper jag besöka den gudsförgätna hålan mer.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
96 Artisten: Oj vad trist! Jag trodde att det faktiskt hänt något i föreningen. Varför har de dolt detta akuta läge för oss de senaste månaderna?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Tycker att det är fantastiskt att styrelsen istället för att gå ut med saker som "det sertufft ut", "vi behöver all hjälp som vi kan få, snabbt" gela säsongen har lullat ur sig saker som "ekonomin är på rätt väg" och andra plattityder. Det verkar som de som trodde att det skulle ske en förändring och att vara mer raka rör ännu en gång har blivit lurade. SUCK!
Kommentera

Brynäs i KK!
Detta är ju ingen rolig läsning. Men det visste vi ju redan. Om man nu kan hitta något bra så är det väl att den här säsongen ser ut att gå med +/-0.
Kommentera

« · 388225