Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs i KK!

« · 388225 · » Till forumet


Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: I ärlighetens namn så skiter jag fullständigt i MIF och deras existens.Det är Brynäs jag älskar och vill se klara sig, det gör så förbannat ont att så ofta få läsa om Brynäs och deras negativa förehavanden. Tänk att få läsa om att Brynäs IF har tagit över kaptensrollen och styr nu svensk hockey in i framtiden, Brynäs ligger 10-15 milj plus, mesta mästarna 20 sm-guld m.m :-)). Kommer det någonsin att ske??
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Bara man är optimistisk, så!
Ge mej ett skäl att vara optimistisk och se positivt på Brynäs och framtiden, någon? Gud?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Gud finns inte, Det gör Brynäs....än så länge.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Det är en lång väg att vandra, men möjligheten finns.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Visst kan man vara optimistisk fast det ser mörkt ut just nu.
Ledningen har gjort ett bra jobb som hyfsat till siffrorna. Om jag uppfattat det rätt så räknar man med plus/minus noll och då är inte vare sig eventuellt slutspel eller kvalspel inräknat. Nga av dessa alternativ bör alltså helst inträffa. Skulle det ändå knipa fram i maj när deadline dras så utgår jag från att Gävle kommun inte sitter med armarna i kors utan öppnar plånboken. Gör man inte det då är man mer än lovligt korkade.
Rubriksättaren på Expressen kanske är Brynäsare och vill förmodligen ge en spark i röven till alla Gävlebor. Tänk om man kunde ta sig i kragen nu och fylla Gavlerinken de sista hemmamatcherna innan slutspelet börjar....
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Du hade ett klockrent inlägg för en stund sedan som jag gärna vill instämma i. Det finns en gräns för vad supporters kan åstadkomma i termer av att räta upp föreningens ekonomi. De som bor hyfsat nära Gävle kan gå på matcherna, vi andra kan sätta in pengar på insamlingskontot och köpa grejor från shoppen. Men de stora insatserna måste komma från Gävletraktens sponsorer. Det finns inte en chans att supportrarna ska kunna komma upp med 3 miljoner kronor. Vi kan alla försöka göra en ordentlig kraftsamling fram till 30 april och ösa in vad vi kan på insamlingen, men även om vi skulle kunna få in, säg, 100 000 kr till så är vi uppe i totalt 300 000 kr. Inte illa, men en bra bit ifrån de tre mille som saknas.

Styrelsen ska ha en eloge för att man verkar kunna nå ett nollresultat i år. De har jobbat otroligt hårt med att försöka vända skutan. Desto mer ironiskt och tragiskt då att vi konkar på grund av gamla försyndelser.

Förnyelsearbetet kom igång för sent. Folk och företag i Gävle med omnejd tar Brynäs för givet. Vi är många som varnat för att den attityden skulle straffa sig.

Till sist kom vargen.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Mickis: Basketen lär inte "sno" så mycket folk från hockeyn för det första så rymmer halllen ca 800 personer och för det andra så spelar dom tisdagar och fredagar
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Det finns stora möjligheter ifall de struntar att värva billiga tillsaluspelare och i stället försöker, försöker och försöker bara hänga kvar i ES. Äre lite stake i sittande styrelse så bygger man så sakteliga upp en ekonomi som i framtiden kan generera de förstärkningar som mästare kräver för att fortsätta vara mästare.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Huge: Tänk vad skönt det hade varit om Gävle kommun kunde gå in med stålarna redan nu, så slipper vi ångesten och dom ständiga hjärtproblemen :-))
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Jompe:

Saxat från dig

"Förnyelsearbetet kom igång för sent".

Med andra ord kan man säga att fel ledande personer i Brynäs IF fick härja fritt allt för länge innan dom åkte ut och då var en stor skada redan skedd.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Jag har större hjärtproblem med spelet än med dom akuta ekonomiska problemen.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Helt underbara inlägg - jag håller med om allt.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hong Kong: Mmmm men jag hoppas dom slipper kvala
dom är värda att gå till slutspel den här säsongen!
hoppas på sluspel
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Svar: Ja. Hade den styrelse som jobbar nu valts in för tre år sedan hade vi inte varit i den situation vi nu befinner sig i, det törs jag lova. Och hade vi haft annat folk på klubbdirektörsposten och på marknadsavdelningen (vilket hade varit en logisk konsekvens av att vi haft den bättre styrelse) hade saker och ting sett ännu bättre ut.

MEN det är bara den ena sidan av ekvationen. Den andra sidan har att göra med hur man i Gävle ser på Brynäs. Det hjälper inte hur bra man sköter en förening om inte orten ställer upp. Detta gäller för alla klubbar i ES och AS--hur starka de är beror i hög grad på i vilken grad orten ställer upp.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Vilket spel :-))
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Klubben går inte i konkurs. Däremot hamnar vi i Allsvenskan och jag tänker inte gråta över det. Klubben har alltid styrts av dårar ända fram till nu. Dessutom är gävleborna så jääävla bortskämda och förväntar sig hockey i elitserien. Rätt åt dem.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Jompe: Att inte Gävle kommun fattar hur starkt varumärke Brynäs är, vad vore Gävle utan Brynäs, Operan eller stadsteatern eller vad det är nu man skryter med, sorry, glömde järnvägsmuseet?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
FredrikL: Om Brynäs hamnar i AS så tänker då jag gråta iaf, för då lär det ta år ala timrå att ta sig tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hoppas att det reder ut sig för ni behövs.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Vi håller budgeterat publiksnitt, vi har sålt mer reklam än väntat bla har den nystartade 1500-klubben ca 500 medlemmar och vi har en "snålbudget" trupp!!!! på isen. Trots det når klubben troligtvis enbart ett nollresultat i år.

Jag bara undrar, vilka förutsättningar finns för BIF att vara kvar på elit nivå??

Skall nästa års trupp vara ännu billigare??

Som supporter känns det bara förnedrande och behöva vara med om skiten, risken är väl att vi blir ett nytt Löven som har KK spöket hängande över oss hela tiden.

Kan vi inte vara med och kriga på allvar i serien så är det lika bra att slå igen butiken för gått, nu får det vara slut på "försöka överleva strategin". Sämre än så här kan det inte bli.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Lilljanne: Sitter här med ett chockliknande tillstånd.Vi visste att Brynäs hade ett underskott på 3.1milj.när säsongen började,men att de skulle befinna sig i KK läge,kom som en chock.Den enda räddningen skulle nog vara,om vi skulle spela i kvalserien,där finns det mer pengar att hämta,än i ett slutspel,tror jag.Tänk er matcher mot Leksand,Mora vilka derbyn,slutsålt.Då kom nog publiken tillbaka.Matcher i ett eventuellt slutspel skulle dra mindre publik,än matcherna i kvalserien.Tycker sedan det är tråkigt att vi inom styrelsen i BT inte får veta något i förväg.Styrelsen i Brynäs lovade,att hålla möten med oss,och informera oss.Tyvärr har det ej skett.Sedan håller jag med dig Lilljanne.Varför skiter Gävles invånare i Brynäs.Jag är också less på att göra deras jobb,se bara matchen mot MODO senast,knappt 4000(snittet ligger ca:300 under kalkylen).Vad är det som gör att Gävleborna stannar hemma,åker själv 20 mil varje hemmamatch,är med på de flesta bortamatcherna som anordnas.Men man är väl en idiot i som bryr sig.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
70 Rodrigues: Det som skulle gjorts för länge sedan är:
1, Se till att fylla hallen varje match. Då kommer också sponsorerna självmant.
2. Se till att vinna matcherna i hemmarink. Då uppfylls punkten 1.

3. Se till att det finns kontinuitet i laget. En blandning av gammalt o ungt. De unga måste vara något att satsa på under en följd av år.

Där har du en liten början.
Sedan: Ge fan i att värva bara för värvningens skull. Skall det värvas så skall man ha slantar att värva för så man kan ta hit killar som går direkt in i en förstafemma. Samt att de är kvar i klubben under några säsonger.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
roger: Håller med dig helt om att "vi ute i landet" gör vårt. Det är Gävleborna och sponsorerna som måste göra sitt.
Jag har pytsat in 500 till insamlingen, gått med i 1500 klubben samt löst medlemsskap, för mig är det nog nu och vem vågar gå in med egna slantar i detta läge?

Det är pinsamt när andra klubbar från landsorten som Leksand, Timrå. Modo, och Luleå har bättre förutsättningar.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Käcken: Skandal är ordet. Gävlebor och sponsorer vill tydligen inte ha ett topplag i hockey längre. Samtidigt måste Brynäs IF rannsaka sig själv också för att det tagit den här utvecklingen med den stolta föreningen. De senaste 20-25 åren kantat med massor av intriger, inkompetenta styren, affärer och skandaler. Vill potentiella sponsorer och publik verkligen stötta en förening som ideligen skamfilat sitt rykte hit och dit med sånt och som dessutom sällan under perioden tidigt 80-tal till mitten av 00-talet haft något riktigt vinstgivande och bra hockeylag på isen?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Bright: Dom får väl se till att ta sig till semifinal.Då borde det se bättre ut.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Bright: Rannsakan krävs sannerligen, själv har jag försvarat den nya styrelsen hela tiden för ett bra jobb men nu måste de ifrågasättas.

Under hela säsongen har man sagt att "det ser bra ut på ekonomisidan, vi säljer bra osv osv,under tiden MIF valsade runt i media med sin ruttna ekonomi så satt vår styrelse tyst istället för att ta till krafttag, nu släpper man "bomben" att det ser illa ut!

För bara någon vecka sedan sa Janne Larsson att man hade pengar till nyförvärv och att man kollade runt, för vilka pengar skulle man värva för?? Skulle man locka spelare som ville spela gratis???

Inför säsongen lades en budget som skulle ge det nödvändiga överskottet, nu krävs svar på varför man ej uppnår det resulatet!!!

Vad är det som gör att BIF bara når nollresulat trots budgettruppen?????


Till styrelsen: Fram med fakta, varför blev det så här och vad skall göras,inte bara "vi har lite trådar....."
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Käcken: Egentligen är det helt sjukt hur klubben sköts/sköttes.Nu är det snart upp till bevis för kommun och företag i Gävleborg att visa om dom vill ha ett lag i högsta serien.Vi medlemmar och supportrar gör nog vad vi kan.Vi köper souvenirer,betalar medl avgifter,skänker pengar till insamlingen och går på dom matcher vi kan.Mer går egentligen inte att begära av en supporter.Däremot kan man ju fundera vad dom som håller på Brynäs i Gävle gör,som inte går på matcherna.Av dom 4000 som sitter där så kommer säkert 1000-1500 utifrån.Vad säljer klubben i säsongskort ? 2-2500 ? skrämmande lite.Samtidigt går det tammefan inte att bortse ifrån det faktum att laget är jävligt dåligt på att marknadsföra sig själva.Man blir nollade i var och varannan match,man viker ner sig i viktiga lägen,det som är A & O i hockey,KÄMPA !! finns ibland inte.Man måste visa publiken att man VILL vinna VARJE match.Exempelvis hade man runt 4000 mot Modo,efter att i matchen innan blivit totalt utspelade av LHC.Hade laget däremot krigat i den matchen kanske 500 till kommit.När sånt sker titt som tätt tappar man mycket folk.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
El Aka Ali var inne på en intressant linje; fyller man hallen kommer sponsorerna. Damfotbollen i Umeå körde på den strategin; man hae gratis inträde på hemmamatcherna. Resultatet blev att sponsorerna kom i massor och klubben gick betydligt bättre ekonomiskt än man tagit dyra biljettpriser och fått färre i i publiken. Man skulle kanske fundera på att köra låga biljettporiser för att på det sättet dra fler sponsorer till Gavlerinken. Gungan och karusellen.

Det är många som säger samma sak: vi supporters gör vad vi kan, men våra bidrag är peanuts med vad sponsorerna kan komma upp med. Nu misstänker jag att skulle konkursen stå för dörren kommer sponsorerna att inse att sista tåget håller på att gå och chippa in det som behövs. Därmed har man också haft Brynäs i diket (till många gävlebors oerhörda glädje) och kommit till deras räddning.

Det finns tydligen i Gävle en filosofi som går ut på att Brynäs vuxit sig för stora och att man därför bör strunta i dem. Kanske dax att revidera den uppfattningen.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Jompe: Man kanske skulle ta sig en funderare på att åtmistonde halvera priset.I alla fall mot lag som aldrig drar folk.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Damlaget klarar av det herrlaget inte förmår. Att värva. En landslagsmeriterad forward från V-Haninge är klar för Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Clarence: Yes. Vilken lycka. Där satt den. :)
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Måste varit livat hos expressens rubriksättare, konkurs, jo tjena.

Plus minus noll resultat i år innebär ökade intäkter med 6 milj jämfört med förra säsongen, bra jobbat av nya styrelsen, med tanke på klubbens totatla omsättning. Nu återstår att se om man kan få in ytterligare 3 milj för att betala den ryggsäck som den gamla styrelsen lämnade efter sig. Frågan kommer ställas på sin spets vill gävle/gästrikland ha ett lag i elitserien eller inte?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Fan då är är det bara att hoppas att det blir kvalserien OM det inte blir slutspel då....läggmatch i sista omgången? FY FAAAN!!
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
lindberg: Rätt!

Flyttas ned ett par divisioner ligger (tyvärr) nära till hands men konkurs är vi väl ändå långt ifrån?

Ja, jag vill ha kvar Brynäs IF i Elitserien, men jag kan inte tala för de övriga cirka 200.000 personerna i Gästrikland.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Gusten: Går vi till slutspel och får FBK eller DIF blir det minst semi.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Gusten: Nä. Vi siktar på slutspel. Jag tror inte att publiken kommer i särskilt stor mängd de fyra återstående hemmamatcherna om vi går ut och siktar på Kvalserien. (Det skrev du heller inte men jag bara drar ut resonemanget.)

Brynäs IF som nyss varit i ett slutspel är attraktivare för sponsorer, presumtiva medlemmar, souvenirköpare mm än ett Brynäs IF som för andra året i rad tvingas till Kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
sylf: mmmm det tror jag med :P någon som vet hur många Brynäsfans det blir i klacken den 14 mot SSK????
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Makkan: Jag har bosatt mig i Gävle enbart p g a Brynäs. Det kan väl ni andra som säger att ni håller på Brynäs göra också eller...nej. Men man kan klaga
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
svedas: Om Brynäs går i KK och får börja om då kan´jag lika gärna bosätta mig i vilken håla som helst. Stockholm t o m
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
svedas: Varför gå över ån efter vatten?
Du bor ju redan i en håla.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Sen när gick en elithockeyklubb i konkurs med 3 miljoner i skulder?
Svar: aldrig VIK överlevde med 8-11 miljoner i skuld i sex år.
Säga vad man vill om kvinnliga journalister men sport kan dom inte...
Finns en motorreporter i Aftonbladet som skrev att formel1 bilarna var framhjulsdrivna...
Kommunen bör lätt kunna hosta fram 1.5 miljon och dom tunga sponsorerna resten. Det gäller bara att få dom att inse allvaret.
Tom jag har svårt att tro att Brynäs tvångsnedflyttas med kanske 2 miljoner minus. Då gräver hockeyn sin egen grav...
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Gavlerinken:
Dackell borde kunna låna ut eller skänka en miljon.
Lidström skänkte 1 miljon till VIK 95-96, nu hjälpte inte det men ändå.
Lidström skulle skänka 3-4 miljoner till år 2000 men Vik tackade nej då det ändå inte hade räckt för att rädda klubben.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Gavlerinken: 50 öre minus är för mycket denna gången. Det gäller att ligga på plus.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Säger som Ivan Drago I Rocky 4. "If he dies, he dies"
Det skulle nog innebära ett uppvaknande för bortskämda Gävlebor, sveriges i särklass tråkigaste hockeypublik... Då får dom se hur jäkla kul det är att lira på hockeyns bakgårdar utan medial uppmärksamhet...

Sen får man ju se Brynäs i Rocklunda igen...
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Frisco:
Tror det är en papperstiger, och lik fb så går dom inte i KK.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Hejsan alla! Jag frågade igår om det var någon som visste om Skanska sponsrade något Elitserielag,det vore ju en bra sponsor annars!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
66Berglund: Skanska sponsrar LHF. De tillhör inte de största sponsorerna men utökade sponsringen inför innevarande säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Kickan: Tack för svaret!Det är klart man tittar ju inte så noga på motståndartröjorna,Om dom nu har Skanska på tröjorna?Dom kanske bara står med i matchprogramet eller på sargen.
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
Kickan: Gevalia sponsrar ju allt som rör sig,MIF,SSK,MFF etc etc.Och det ska kallas vår huvudsponsor ?
Kommentera

Sv: Brynäs i KK!
sylf: Lägger in en liten sak bara.När vi Vemdalen spelade fotboll i div:IV så sponsrade Vemdalsfjäll Frösön fast vi spelade i samma division och mot varandra,vilka tror ni vann!!!
Kommentera

« · 388225 · »