Brynäs IF

726501 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010

« · 1312485 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
hahii: Är någon förvånad över att Djurgården vänder matchen??

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Nej!
Kommentera

sylf: Och Rödin kan INTE göra mål
Kommentera

sylf: Och Rödin kan INTE göra mål
Kommentera

Gurra88: NEJ!!!
Kommentera

Det är så jävla uruselt.. men Alla sitter säkert som vanligt!
Kommentera

2 pinnar, tack kroken!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

foppa78: gött!!!!!
Kommentera

jävla brynäs...tappar hela jävla skiten.....

3p ska det vara! allt under det är fiasko....

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Lite typiskt för den här säsongen. Man spelar äntligen ett bra PP och får utdelning. Givetvis så släpper man in DIF i matchen igen genom nonchalant spel i just PP.

Somervuiori.. är det finska för "inte vän med puck"? Faan vad han tappade puckar idag.

Två viktiga poäng i alla fall.

Påhoppet av Silvferberg borde fan polisanmälas. DN brukar ju inte vara speciellt hårda när det skall delas ut avstängningar på djurgårdare.
Kommentera

Gurra88:

Uruselt?

Även fast man är tokfärgad så var detta en jävligt rättvis seger,vi spelade ett härligt anfallsspel ikväll.Järnkrok och Silfver är magiska,Ekholm är ett hot hela tiden i anfallszon
Fick Sms av en Djyrgårdare,han skrev att Järnkroke var det bästa han sett i år.
Kanske lite stora ord,men Calle var riktigt bra idag.

Dock är det uruselt att återigen tappa en ledning.
Kommentera

Erat: MEd tanke på att Djurgården hade 4mot3 i över 1min så är jag glad att vi fick iaf 2 pinnar. Men slarvigt att tappa matchen, igen.
Kommentera

Att vi tappar poäng mot huvudkonkurrenterna kommer att kosta. Liksom att det är såååå enkelt att göra mål på Brynäs. Silfverberg, Järnkrok och Ekholm är för bra för Brynäs och Elitserien. Att Rödin får speltid visar hur svagt årets Brynäs är.
Kommentera

Bissett19: Det va så jag menade.. uruselt att tappa poäng i denna match. Vi är det bättre laget. men ja.. som sagt, jag är inte förvånad ett dugg..
Kommentera

Bissett19: Ja Järnkrok verkar ha hittat tillbaka efter en tung period. Mitt "hot" om utlåning verkar ha gått fram *ASG*

Om nu "man kanske skulle låna ut...", kan ses som "Man bör låna ut".. Fast det gör ju det i vissa kretsar här på HS.

Jag tycker även att #16 spelar bra hela matchen. Nu spelade han ju även fysiskt vilket man saknat förr.
Kommentera

Hardy kläckte nyss ur sig att det inte ska vara nån avstängning gällande det Ekman gjorde.. Har gubbjäveln groggat eller?
Kommentera

Jajjen: Han är inte på topp.. men inte ett dugg sämre än dackell och hansen. Alla tre ska givetvis petas tills de presterar..
Kommentera

Kribban: Och the nämnd of disciplin lyssnar... Stockholmslagen äger svensk hockey.
Kommentera

Gurra88: Rödin är sämst. I särklass.
Kommentera

Kribban:

Sa han verkligen det?

Det Nisse gör är så jävla hjärndött.
Kommentera

Jajjen:

Nu försöker du bara trigga igång Gurra.
Rödin var riktigt bra ikväll,men tyvärr får han inte dit pucken.
Kommentera

Bissett19: Han får aldrig dit pucken, men visst var han bra.
Kommentera

Bissett19: Sånt ser inte Jajjen. Han är enbart här för att provocera..Rödin måste dock börja leverera i poängprotokollet.. Men tror att det lossnar snart. Men det är han knappast ensam om
Kommentera

Bissett19: Nej, man måste få kritisera. Vi kan inte sitta här å slicka brynäsröv hela tiden. Rödin är mest i vägen.
Kommentera

Hardy är patetisk.
Skyller incidenten på linjeman..
Kommentera

Bissett19: haha vafan?
Kommentera

Jajjen: Du såg med andra ord inte matchen?

Han har varit långt ifrån bra .. men idag va han faktiskt riktigt bra.
Kommentera

Jag behöver ingen läkarutbildning för att kunna fastställa diagnosen på Ekman:

ADHD
Kommentera

Gustafsson: Och så har Disciplinnämnden fått sin ursäkt: Enl. stockholmsTV-sporten var Ekman provocerad av att hans klubba hölls fast. Jamen, dåså!
Kommentera

Jajjen: Det slutar nog med att Nisse går fri medan Svedberg får 18 matchers avstängning.
Kommentera

GävleLasse: Det är väl aldrig nån som nånsin brytt sig om dig....;-)
Kommentera

Jävlar vad Silfverkrok är bra, för att rationalisera likt Petter Rönnqvist i TV.
Kommentera

sylf: Alternativt poängavdrag för djurgården;) hade suttit fint
Kommentera

Gurra88: Kommer aldrig att hända!
Kommentera

sylf: Vet.. jag har en känsla av att det inte blir nån avstängning alls.. att man som sagt lägger mycket på svedberg..
Kommentera

robocop: Nej det har du rätt i.. Jag vet inte hur jag tänkte egentligen..

Skönt ;)
Kommentera

Gurra88: På reprisen ser det faktiskt ut som att klubban mer eller mindre fastnar, och att Svedberg "knappt" håller i den.
Kommentera

sylf:

Jag tycker också det,väntade bara på attnån annan skulle skriva det.sen ser det ut som Svedberg är mitt inne i en båsdörrsöppning....
Kommentera

GävleLasse:

Dessutom så nuddar han ju knappt. Han missar Sveddan och nuddar Silver (eller vem det nu var).

Tråkigt att man förstärker situationen, och att man hoppar på honom efteråt.

Allt sådant kommer att användas till hans fördel när dom ska förkunna dom. Vi gissar på en extra match samt frivilligarbete med autografskrivning på Astrid Lindgrens Barnsjukhus.

Naturligtvis är TV och kvällspressen där för snyft- och hausse-reportage om den ångerfulle och härlige Tomte-Nisse.
Kommentera

bisterfinnen:

För många groggar idag?

Nisses hugg är så okontrollerat att det likväl kan träffa Jacke i ansiktet,nu tar det på ett halvskyddat ställe.och Jacke kunde spela vidare.

Kommentera

sylf: Tur för oss att domaren missade, alt valde att fria, när Svedberg ska ha en tvåa för att han deltar i spelet från båset.
Där hade vi kunnat åka på ett BP på direkten och torskat matchen.
Blev väl nån sorts salomonisk rättvisa som skipades efter Ekmans hjärnsläpp.
Han kunde ju ha nöjt sig med att veva lite mot Svedberg efter att denne släppt taget om klubban men istället så lyckas han med en rejäl bandysving som dock missar målet och träffar Silfverberg istället. 
Med tanke på Ekmans record och att man ser strängare på återfallsförbrytare så ska det bli intressant att se när Ekman kommer tillbaka på isen igen.

I övrigt en tuff och jämn match där vårt PP återigen funkar bra.
Synd att vi bjuder in dom via 3-2 i vårt eget PP.
3-3 är mer en slump där pucken träffar en skridsko och styrs vidare ner på BomBoms klubblad och sen är det öppet mål.
Vi har fanimej inget flyt med studsarna just nu, vare sig framåt eller bakåt.
Starkt ändå att vända tillbaka efter 0-1 och deras orättvisa kvittering.
Visar på bra moral i laget.
Så istället för att gräma mig alltför mkt över en tappad ledning med 3-1 så gläds jag över 2 pinnar när vi mkt väl hade kunnat kamma noll, som det utvecklade sig efter Ekmans hjärnsläpp.
Nu tar vi Gnaget på måndag.
Dags för en bortaseger igen, senast var väl just mot AIK......
Kommentera

Bissett19:

För många? Jag sitter ju upprätt fortfarande :-D

För många finns inte i det finska språket.

Oavsett vilket är det svagt av en annars lysande Silver att köra döende svanen a´la italienska ligan.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: URSÄKTA!!!!!!
Kommentera

bisterfinnen: Nej, men i de finska kropparna, bara det att dom inte fattat det än!
Kommentera

bisterfinnen: Se till och stick från detta forum är du smygdiffare elle?
Kommentera

foppa78:

Han provocerar bara,vi ska nog sluta mata honom...
Kommentera

Huge: Bra matchanalys (för en gångs skull:-) Egentligen en jävligt bra match där DIF ska vara väldigt glada för sin pinne, samtidigt som dom kunde fått alla 3(?!)
Kommentera

sylf:Håller med. En bra match med bra tempo, mkt kamp och känslor. Djurgården är ett jobbigt lag att möta, dom ger sig aldrig och har giftiga spelare.
Men idag är det egentligen bara ett par sekunders avslappning från vår sida  som gör att dom får reducera i BP och stjäla 1 pinne.
Vet inte om jag hade kunnat sova inatt om dom som du säger fått alla 3 med sig.
Och en djävla tur att Silfverberg inte blir allvarligt skadad.
Han och Järnkrok är ju stekheta just nu och extra kul att vi verkar ha hittat en riktigt bra PP-uppställning som inger lite respekt hos motståndarna.
Viktigt för det egna självförtroendet.
Kommentera

Huge: Ja vi har verkligen inte marginalerna på vår sida men jag tror inte att det är något man bara får utan något man jobbar till sig. Vi kan tacka den intelligensbefriade klacken som DIF fått med sig. 0-1 efter ett rejält misstag där Ekholm inte fullföljer sin markering och djurgårdaren får gå ostörd in och avsluta.

Men som tur var så slug idioterna till och började kasta smällare omkring sig och Brynäs fick chansen att sätta sig ner och snacka ihop sig.

Jag tycker att PP såg mycket bättre ut idag. Bättre än på mycket länge. Man flyttade runt boxen med lång fina passningar istället för att två man står och passar varandra tills man klämmer iväg ett skott "bara för att" liksom.

Greiss blandade oh gav idag. Jag får känslan av att kommunikationen brister en smula mellan honom och backarna..

Hur svårt ska det vara att lära sig Achtung och snell!!! haha
Kommentera

« · 1312485 · »