1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.

« · 1735565 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Forsberg 1978: Hur är det.Får man kopiera från AB?
Kommentera

Vi har tydligen sämst fans efter Modo i SHL, däribland sämre än Karlskrona som jag aldrig hört sjunga en ramsa. Enligt denna artikel har även Modo 200-300 pers mer på ståplats än oss i snitt.
Kan säga att den siffran om något är tvärtom.
Kommentera

Brynäsgubbe: Pressen på båda lagen är nog lika, förlust och godnatt.
Kommentera

Spänd inför imorgon. Pressen måste ju helt klart ligga på DIF. Deras fans kommer fullständigt flippa ur om Brynäs lyckas vinna. Det bästa vore om DIF skjuter 40 skott på mål och vi ett enda, på övertid, i mål. 😄
Kommentera

6984: Känns lite konstigt att man ska behöva välja mellan dem. Bara för att man som supporter är där primärt för själva spelet så behöver det väll inte innebära att man som arrangör inte kan försöka maximera upplevelsen på alla plan? Den genomsnittlige supportern vill bli underhållen och jag ser introt som en del av det.
Personligen så tycker jag att tamare intro är svårare att hitta än den nuvarande och hoppas innerligt det kommer bättras på till kommande säsong.

Speakern tycker jag dock gör ett strålande jobb!
Kommentera

6984: Förstår vad du menar, men som någon sa: "det är detaljerna som avgör". En engagerande speaker exempelvis kan i hög utsträckning påverka stämningen och engagemanget på läktarna (i alla fall bland dem som över huvud taget är på plats), vilket i sin tur taggar spelarna vilket leder till.. osv. Kan förstå de hockeypuritaner som viftar bort det som meningslöst lull-lull men i mitt tycke är det psykologiska hjälpmedel som inte bör underskattas.
Kommentera

pjåtor: Porseland gillar nog inte als Bulans hockey, för dålig skridskoåkare helt klart, intensiteten finns liksom inte i kroppen. Skapat en del framåt men han har ju fått massor av chanser i PP men matar mest skott utanför.
Så är det tyvärr i denna sport att ibland funkar det inte men det kan plötsligt bli bättre efter ett klubbyte, eller sämre...
Tråkigt för Porseland och Brynäs förstås men sån är sporten, kanske han gör succé' i tex. Rögle nästa säsong.
Kommentera

eljuliano: För min del fokuserar jag på matchen. Det är ingen cirkus eller rockkonsert man går och ser. Då finns det bättre alternativ än det man får på en hockeymatch, oavsett vilken.
Kommentera

Skagge: "Jag har sett ungdomslag med bättre entré i Brynäs". Trist nog måste man hålla med, vad gäller matchintro, arbete med strålkastare, speaker etc. Att rama in en hockeymatch är inte Gavlerinkens starka sida just nu, även om vår kära Tiger gör sitt bästa.

edit: Då jag bara Hovet och den nyligen genomförda bortaresan till Linköping att jämföra med.
Kommentera

7225: Porse är en gåta ? Han borde ju vara bättre med tanke på var han varit förut . hoppas han hittar nån klubb han passar i . han kan ju knappast må så bra psykiskt efter en så dålig säsong .
Kommentera

Spelade Bertil i Lördags??
Kommentera

7225: Ok. Jag trodde faktiskt att han hade kontrakt nästa år med. Det var ju skönt att höra. Ett problem mindre😃
Kommentera

Skagge: Klappor och popcorn" 👏🏻👏🏻👏🏻 underbart.
Kommentera

Peja:

"Var inte Thoresens i stundens hetta då? Han får en klubba i ansiktet av Westerholm helt utanför spel och ger omedelbart igen med en jab. Det var ju mer i stundens hetta än Brynässpelarnas incidenter, skulle jag säga."

Jag såg inte att Sundqvist åkte efter den Djurgårdare som råkade
sätta en klubba i hans ansikte och gav han en smäll rakt i plytet
när han var totalt oförberedd.
Kommentera

Finns det fegare saker att göra på en hockeyplan än att
drämma till en oförberedd spelare rakt i plytet medans
han åker?

Tror någon att norrbaggen klarat sig utan avstängning i NHL
om han gjort samma sak där?

Det är väl nu vi får svaret om dommarkåren och den så
kallade disciplinnämnden (även kallad DIF-iplinnämnden
efter hur saker skötts där tidigare) är korrumperad av
vänskapsband inom träsket i Stockholm.
Kommentera

mk: Porseland har inte kontrakt med Brynäs nästa säsong så han får fixa en ny klubb själv.
Kommentera

Brynäsgubbe: Problemet med #8 är ju att man ska hitta en ny klubb till honom.
Man förutsätter aty BZ inte vill ha kvar honom. Finns det någon junior som kan växa ut nästa år? Ersson?
Kommentera

6984: Om ni är nöjda med Felix är det bra. Jag kanske har för stora krav på Brynäs bara.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hoppas verkligen inte Porseland får något mer förtroende i Brynäs-tröjan. Det har sett klart bättre ut sedan han blev bänkad i första matchen och inte spelade andra. Skönt med Pudas tillbaka, man kan ju drömma om ett dragskott Gunde style i övertid från honom. Det vore så jävla tillfredsställande.
Kommentera

Forsberg 1978: De kollar på alla situationer som ger 5+ Game. Om domarna anmäler händelsen efter matchen så måste de kolla, annars ska det nog till något utöver det vanliga för att de skall agera. En skada tex.
Kommentera

Forsberg 1978: Situationsrummet kan anmäla händelsen till förbundets diciplinnämnd. Vi vet i morgon förmiddag kan jag tänka.
Kommentera

Forsberg 1978: Ge honom en vänsterkrok. Du får ju 5+Game Inga vidare straff att vänta ;-)
Kommentera

6984: Hur funkar det kan disciplinnämnden fortfarande stänga av Thoresen?
Kommentera

6984: Nej tyvärr! Men springer jag på Sören på stan så ska jag fråga honom!
Kommentera

Forsberg 1978: Hahaha. och det kommer du att få tror du?
Kommentera

Ursäkt till egna laget??? Ska detta räcka och inte bli någon avstängning då kräver jag en förklaring från domare samt Difiplinnamnden! Ett jävla skämt!
Kommentera

Peja: Det handlar ju mest om jämförelsen med tidiga förseelser som har renderat i avstängning (eller där det friats), finns något liknande fall som vi kan använda som referens?
Kommentera

Peja: Ja, det vore inte helt fel, då är båda lagens mvp borta😊
Kommentera

bifhjärta: Det tycker inte jag heller, men jag är nog den enda Brynäsaren med den åsikten. Väger även i min bedömning att Westerholmarna alltid förstärker smällar... Men visst hade det varit fantastiskt för Brynäs om Thoresen skulle bli avstängd, han är ju deras MVP.
Kommentera

5915: "Norrmannen gör ett avsiktligt övergrepp för att hämnas en oförätt Beruzzistyle. Brynäsarnas förseelser är vardagsmat inom hockeyn. I Stockholm kommer givetvis brynösarnas förseelser rankas högre."

Har svårt att se liknelsen mellan Thoresen och Bertuzzi. Thoresen reagerade på en hög klubba i ansiktet, såg snarare ut som en reflexmässig reaktion att ge Westerholm en smäll, medan Bertuzzi gjorde ett planerat överfall som dessutom bokstavligen var livsfarligt för motståndarspelaren. Fattar inte varför folk framställer det som att Thoresen satt och planerade en hämndaktion på Westerholm.

Ja, tacklingar som Blomqvists på Holm är vardagsmat i SHL, och just därför är avstängningar också vardagsmat. Jag tror ärligt talat att domarna bedömde det som att Sallinen och Holm fick skylla sig själva, Sallinen försökte screena Alcén och Holm gick ner lågt med huvudet och borde ha varit beredd på en smäll. Om både Sallinen och Alcén hade fallit till isen så hade Sallinen åkt 2 min för interferance.
Kommentera

bifhjärta: Sanny lade skridskorna på hyllan efter upprepade hjärnskakningar så vi kanske skall ta det han skriver med en nypa salt ;-)
Kommentera

Sanny tycker inte att Toresen ska bli avstängd. Expressen. SUCK!
Kommentera

Huge: Att Alcén skulle ha passat på att dela ut en tjuvsmäll är en helt annan sak. Det bestrider jag inte på nåt sätt, tvärtom så tror jag att en spelare som Alcén tar alla chanser han kan att göra det.
Kommentera

6984: Har inte påstått att Alcén skulle haft nåt att tjäna på att screena Sallinen. Min poäng är ju att domarna kan ha uppfattat det som att Sallinen till viss del försöker screena Alcén eller att Alcén på väg mot puckföraren passar på att ge Sallinen en interferecekörare samtidigt som han försöker få det att se ut som en olycklig kollision.
Jag menar, även om Alcén inte haft nåt att tjäna på en screening eller interference på finnen så utesluter ju inte det att han ändå försöker dela ut en tjyvsmäll på vägen, sas. Om han försökt göra det eller enbart fokuserat på puckföraren och Sallinen fått sig en olycklig kyss på vägen, vet nog bara Alcén själv...
Kommentera

Huge: "Alcéns tackling är ju väldigt svår att bedöma för domarna ute på isen, det går väldigt snabbt. Vem är det egentligen som screenar/interferar vem? Det ska domarna avgöra på en 1/100-dels sekund."

Med ett uns av spelförståelse så är det väldigt lätt att räkna ut vem som försöker screena vem.

Men berätta gärna vad Alcén skulle tjäna på att screena bort Salinen, dessutom med en knorr genom att samtidigt göra en tittfint ;-)
Kommentera

varulf: Spelbolagen borde stoppa all betting på matchen....
Kommentera

Horace76c: "Nu vet jag att det är jävligt svårt att hitta objektiva personer här på forat, men gör ett försök."

Här har du iaf en av dom... ;-)

Klart att det blir lite fånigt att läsa alla upprörda inlägg härinne, när samma personer självfallet hade resonerat exakt likadant som Djurgårdarna om det varit ombytta roller. Såna saker är det inte värt att lägga nån energi på att försöka bemöta.
Sen håller jag helt med om domarinsatsen, inga större fel på den.
Alcéns tackling är ju väldigt svår att bedöma för domarna ute på isen, det går väldigt snabbt. Vem är det egentligen som screenar/interferar vem? Det ska domarna avgöra på en 1/100-dels sekund. Här blir det ju DN:s sak att i efterhand besluta om ev åtgärder, det domarna bestämt på isen går ju inte att ändra på i efterhand.
Kommentera

Huge: Udda vara jämnt med en twist.. Att man ger DIF fördelar imorgon ;-)
Jag har det på känn...
Kommentera

2064: Om DN beslutar sig för att inte agera i nåt av fallen och resonera utifrån ett rättviseperspektiv där man försöker låta udda vara jämnt sas, så gör man det alltför enkelt för sig själva och dessutom gynnar det Djurgården.

Alcén har säkert Sallinen i ögonvrån men försöker samtidigt gå på puckföraren.
När han passerar Sallinen ser det mer ut som att man fastnar i varandra samtidigt som Alcéns axel träffar i övre delen av bröstet på finnen.
Möjligtvis en tvåa på Alcén för interference, om man ska vara petig.

Blomman försöker sätta in en tackling på Holm som är tacklingsbar.
Ser ut som att han tappar balansen och snurrar runt ett halvvarv innan han träffar.
Ingen medveten satsning mot huvudet, möjligtvis en tvåa för boarding.

Thoresen sätter in en medveten och planerad vänsterkrok över munnen på Westerholm i avsikt att skada, nån annan slutsats går det inte att dra.
Han använder visserligen inte nåt tillhygge men i princip är ju risken att skada Westerholm lika stor som om denne blivit crosscheckad över munnen med klubbskaftet.

Mitt tips är att DN fegar ur och hoppas på att "udda vara jämnt"-upplägget kommer att göra båda lägren nöjda.
Kommentera

2064: Jag tror att det slutar med att det inte blir nånting av det. Missade/felaktiga domslut uppkommer hela tiden.Fast ställer man situationerna mot varann så är det två väldigt olika situationer. I Blommans fall så är det en tackling som inte är juste och i Thoresens fall så är det ett överfall. Han slår för att det SKA göra ont ur ett hämnd perspektiv. Så det läget skall THoresens förseelse ses som mycket allvarligare. Det finns ju de som gör paralleller med Bertuzzis påhopp mot Hunt vilket renderade i ett väldigt hårt straff.

Men Bertuzzi var ju inte Djurgårdare som DN verkar vara ;-)
Kommentera

Tro mig. DN kommer att visa sitt riktiga ansikte...Toresen kommer att gå fri.
Kommentera

6984: DN har intressant uppgift framför sig. De borde rimigtvis släppa Alcen helt. Tar de upp Blommans tackling och stänger av honom så lär Thoresens straff också skärpas. Därav tystnaden från DIF också...
Kommentera

2064: Ja Alice'n blir faktiskt påkörd.
Kommentera

« · 1735565 · »