Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Färjestad BK 31/1-13

« · 1556143 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestad BK 31/1-13
Zappaholic: haha nu blir det lyxfällan!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

sylf: värva enbart 100kg-backar nästa år, behåll Gunde och Bertil...
Kommentera

Carl Lejonkräk: snacka med gurra, han vet vilka som ska spela och hur man gör Brynäs till fotbollens svar på barca
Kommentera

Rossa: Men det är ju inte bara backarna
Kommentera

Lindström: Det är ju fan så man sitter å skrattar när målen trillar in och ser laget i egen zon. Det är div1 klass på försvaret, från samtliga!
Kommentera

Lindström: Bland det sämsta försvarsspel jag sett, man skäms!
Kommentera

Vad bra vi är...
Kommentera

Slutspel var det ja!?

Det vette tusan.

Kommentera

KulaShaker: Bra backar Sundlöv fått ihop........
Kommentera

sylf: bättre än ett juniorlag är de säkert
Kommentera

Rossa:Kan de ngt om försvarsspel? Ingen verkar veta sin roll därute!

Redigerad kommentar

Kommentera

Fler åskådare på isen än på läktaren ikväll igen.
Jävligt klent agerat vid ytterligare ett mål.
Kommentera

När vann vi i Läkerolen senast!? Oktober? En bragd till de som orkat slita sig till Sätraåsen ikv.
Kommentera

rafalski: Fan, dom är inte bättre än ett juniorlag!!!!!!
Kommentera

KulaShaker: Synda att skicka TJ ock GP
Kommentera

DavyDjoos:Jösses
Kommentera

Huge: kanske Rahm tagit den där pucken men han hade nog släppt in minst två ändå.
Kommentera

Så jävla klent!
Kommentera

Davey_22: visst, jag såg inte första målet, såg andra bara, och jag väger inte in tidigare insatser i min bedömning av detta mål, tycker Honken var störd och att Djoos inte var rejäl och täckte synfältet för Honken som nog aldrig såg pucken efter att Holtet tappade den först... Men, visst om han varit vaken hade han kanske jagat bort Djoos direkt, bussat honom på Holtet etc. för att få bättre sikt på puck...

I vilket fall som helst var det väl inte genomenkelt av Honken, och inte något som kan jämföras med supertabbar...

Tråkigt med det målet i vilket fall, spelet i egen zon har mer att önska, oavsett vem man sätter skämsmössan på — vi väger lätt (ytterliga en klyscha)...

Kommentera

Davey_22: En markant skillnad mellan lagens försvararbete är det du varit inne på: rensning när det ska rensas, och då gör dom det rejält och kraftfullt.
Flera gånger som våra forwards sett ut att ha bra tryck på deras puckhållare invid sargen men nog fan lyckas deras back på nåt sätt vara först på trissan och sen rensa rejält.
Det är såna till synes småsaker som skiljer ett bra lag från ett lite sämre när det gäller defensiven.
Ska bli skönt när Jacobsson dyker upp, även om jag inser att han inte är nån frälsare på nåt sätt.
Kommentera

Davey_22: Ironiskt nog tror jag att Rahm hade agerat helt annorlunda i dom där lägena. Han är mer modern i sin stil och går ner i butterfly när han märker att det kan komma en puck in framför kassen och det är trångt om utrymme.
Kommentera

Huge: Håller med, vi spelar ju rätt bra, därför detta känns så grymt onödigt och retsamt.

Och ja, Honken är inte ensam skuldbärare, stundtals sätter vi oss i sjukt onödiga situationer i egen zon.

Men men, tugga på så kanske vi har lite flyt med oss också.

Kommentera

DavyDjoos: Alla har ju rätt till sin åsikt, jag anser att en vaken målvakt undviker den situationen. Det intrycket förstärks av tidigare tavlor denna säsong.

Jag njuter inte av att kritisera gamla Brynäshjältar,men det är så jag ser på saken.

Kommentera

70 Rodrigues: KS tror jag inte det blir, men vi är exakt lika dåliga!
Kommentera

70 Rodrigues:

Det är 2 perioder kvar och vi ligger bara under med ett mål så jag har inte förlorat dena match ännu. Sedan kan jag hålla med om att backsidan borde ha varit starkare inför säsongen och det får Sundlöv ta på sig.

Att målskyttet skulle bli under all kritik trodde i alla fall inte jag på inför denna säsong då vi såg ganska vassa ut framåt. Nu vänder vi dena match sedan får vi in lite friskt blod så ser vi vart det leder.

Det ärtungt nu och hoppas det vänder snart. Själv orkar jag inte ens bli arg längre.

Kommentera

Davey_22: Ja, Honken agerar tveksamt på båda målen. Vid första ska han förstås gå ner i butterfly och täcka efter isen, kan inte komma nåt annat än ett pass snett inåt bakåt i det läget. Lite oflyt dock att pucken styrs via en färjestadsskridsko och på nåt sätt lyckas trassla sig in mellan benskyddet och stolpen.
Vid tvåan är det iofs lite klent backarbete (Jacobsson, du hade behövts i det läget...) men även Honken ser passiv ut. Borde ha kunnat bryta passningsvägen genom målgården.
Surt när vi gör den bästa perioden på mkt länge. Bra fart under rören och det skapas flera riktigt bra chanser. Extra surt eftersom det känns som att dom haft 1 målchans och gjort 2 mål.
Fortsätt så här och det ser lovande ut.
Spontant tycker jag att det var fel att byta ut Rahm, som gjorde en bra match mot AIK.
Avd: nä, int´ ä ja nå efterklok int´.....   :-)
Kommentera

Davey_22: inte lätt för Honken att hinna med då Djoos trycker in Holtet i honom istället för att rensa — vilket är svårt med hans fysik i det läget kanske, sedan ser Honken inte mycket heller...

Tycker inte det var Honkens fel alls...

Kommentera

Qvarre: Det som är mest frustrerande är att Sundlöv har lyckats med konststycket att göra Mästarlaget till en kvalseriekandidat, för fortsätter det så här så är det där vi hamnar :-(
Kommentera

70 Rodrigues:

Tycker att vi verkligen förtjänat lite tur snart. Tycker Brynäs är snäppet bättre än Färjestad denna period men som vanligt så ligger vi under. Hoppet lever dock fortfarande men frustrerande är det.

Kommentera

Lindström: "Menar du att två ska få stå helt rena i slottet å våra backar bara ska titta på?"

Menar du att Honken inte ska hålla koll på pucken ? Han agerar osmidigt och sömndrucket ganska ofta denna säsongen.

Kommentera

sylf: Att ja två backar som väger 65kg i samma par känns genomtänkt.
Sen att dom måste kladda och inte spelar enkelt NÅN gång gör att man mår illa.

1-4 luktar det alt 1-7....
Kommentera

Steenm:Men det gör vi, för att vi suger!
Kommentera

Vårat försvarsspel är så hemskt att se, vi tar för lång tid på oss...vi är överkonstruktiva.

Det har kostat oss många mål att söka svåra lösningar i egen zon denna säsongen.

Sarg ut är bättre än baklängesmål. Sätt det på ett jävla plakat i omklädningsrummet.

Två jävla skitmål och FBK har inte behövt göra nånting.

Kommentera

sylf: Finns ingen fighter i Brynäs :-(
Kommentera

Rent spelmässigt är det långt ifrån lika tragiskt som det senaste halvåret. Vi presterade ok mot AIK och har hållit spelet bra uppe mot FBK ikväll.

MEN! Killarna måste slipa bort alla junismisstag i försvaret och vårat odugliga målvaktspar måste skärpa till sig ordentligt, inte släppa in varannan puck.

Vi ska inte ligga under med 1–2.

Kommentera

Carl Lejonkräk: vilket jävla menlöst backspel. Att inte få ut pucken där är ju tragiskt.
Kommentera

sylf: eller finta upp han på läktaren
Kommentera

70 Rodrigues: Varför kan inte Widing eller nån ta en fight med Fitt-Tållefsen?
Kommentera

Zappaholic: jaaaaaaaaaaaa!!!! Nu kommer vändningen!!!
Kommentera

Lindström: Oj, mål!
Kommentera

Fan vad skönt Thure. Visa vägen!
Kommentera

70 Rodrigues: SÅJA!!!

Thuresson

Kommentera

Steenm: Tuuuuuuuure!!
Kommentera

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tack Thuresson :-)
Kommentera

Davey_22: Menar du att två ska få stå helt rena i slottet å våra backar bara ska titta på?
Kommentera

Man tycker ju att vi ska ta chansen nu är seriens överlägset bästa målis vilar mot just oss. Men ojojoj, vad naiv man är.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan konstatera att Brynäs fortsätter på den inslagna vägen. Tafatt, viljelöst och allmänt uselt och trist!
Kommentera

Steenm: det här vänder vi annars avgår jag från min post som biträdande optimist!
Kommentera

Steenm: Honken har smittats av de övriga i laget :-(
Kommentera

« · 1556143 · »