Huge: Hade du förväntat dig det? :)
Han möter upp till Luleåmatchen, osäkert om han spelar dock.
Brynäs IF (Black) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||||
Goalies | 40. Holmqvist, Johan | |||||||
30. Rahm, Robin | ||||||||
1st Line | 13. Gunderson, Ryan | 3. Djoos, Christian | ||||||
11. Ollas, Jesper | 9. Enterfeldt, Sebastian | 90. Harju, Johan | ||||||
2nd Line | 4. Berglind, Victor | 10. Styrman, Fredrik | ||||||
31. Granström, Jonathan | 19. Järnkrok, Calle | 28. Lindholm, Elias | ||||||
3rd Line | 5. Löf, Simon | 22. Sundqvist, Jörgen | ||||||
41. Widing, Daniel | 39. Nordquist, Jonas | 16. Lauritzen, Sebastian | ||||||
4th Line | ||||||||
53. Thuresson, Andreas | 24. Hansen, Mads | 25. Johansson, Martin | ||||||
Extra Players | 62. Lavander, Mats (LW) 23. Bergqvist, Adam (LD) |
Spontant känns värvningen av Jacobsson bra.
Att han är stor och orädd vet vi, nu vi får hoppas att han spelar ett rejält spel också.
Steenm:
Ska Brynäs vinna i kväll så tror jag att PP måste fungera. PP är det enda som har fungerat för oss i år och när det klickar så blir det inte många poäng för oss.
Förra matchen mot AIK är ett bra exempel på detta.
Hur många tavlor har Honken gjort denna säsongen ? Det börjar bli tröttsamt att dra klyschan " han gör några svaga matcher per säsong".
Det här duger inte.
Redigerad kommentar
Rent spelmässigt är det långt ifrån lika tragiskt som det senaste halvåret. Vi presterade ok mot AIK och har hållit spelet bra uppe mot FBK ikväll.
MEN! Killarna måste slipa bort alla junismisstag i försvaret och vårat odugliga målvaktspar måste skärpa till sig ordentligt, inte släppa in varannan puck.
Vi ska inte ligga under med 1–2.
Vårat försvarsspel är så hemskt att se, vi tar för lång tid på oss...vi är överkonstruktiva.
Det har kostat oss många mål att söka svåra lösningar i egen zon denna säsongen.
Sarg ut är bättre än baklängesmål. Sätt det på ett jävla plakat i omklädningsrummet.
Två jävla skitmål och FBK har inte behövt göra nånting.
Lindström: "Menar du att två ska få stå helt rena i slottet å våra backar bara ska titta på?"
Menar du att Honken inte ska hålla koll på pucken ? Han agerar osmidigt och sömndrucket ganska ofta denna säsongen.
70 Rodrigues:
Tycker att vi verkligen förtjänat lite tur snart. Tycker Brynäs är snäppet bättre än Färjestad denna period men som vanligt så ligger vi under. Hoppet lever dock fortfarande men frustrerande är det.
Davey_22: inte lätt för Honken att hinna med då Djoos trycker in Holtet i honom istället för att rensa — vilket är svårt med hans fysik i det läget kanske, sedan ser Honken inte mycket heller...
Tycker inte det var Honkens fel alls...
70 Rodrigues:
Det är 2 perioder kvar och vi ligger bara under med ett mål så jag har inte förlorat dena match ännu. Sedan kan jag hålla med om att backsidan borde ha varit starkare inför säsongen och det får Sundlöv ta på sig.
Att målskyttet skulle bli under all kritik trodde i alla fall inte jag på inför denna säsong då vi såg ganska vassa ut framåt. Nu vänder vi dena match sedan får vi in lite friskt blod så ser vi vart det leder.
Det ärtungt nu och hoppas det vänder snart. Själv orkar jag inte ens bli arg längre.
DavyDjoos: Alla har ju rätt till sin åsikt, jag anser att en vaken målvakt undviker den situationen. Det intrycket förstärks av tidigare tavlor denna säsong.
Jag njuter inte av att kritisera gamla Brynäshjältar,men det är så jag ser på saken.