Brynäs IF

730048 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07

« · 820864 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
TIKbiff: Oj det var inte lite glad han var :-))

Regeln finns ju så det är ju inte så mycket att bråka om, den är väl lika bra som Puck-out :-(
Kommentera

GävleLasse: Ja fyra guld på de senasta åtta finalerna är ju kattpiss!
Kommentera

65selander:
Kolla intervjun med Sjödin på svt.se.
karln kokar av ilska pga regeln med självmålet ;-)
Kommentera

Svanru: Annars har ju FBK gjort det till en konstform att förlora finaler...

Alla dessa finaler å så få SM guld.
Kommentera

Svanru: Sporten, har du inte Kanal 5 ;-)
Kommentera

sylf: Finlandsfärjan är inte så dumt möcke dansband där och vi hata inte bara beundrar era historiska framgångar.
En annan var med 76 och 77 och såg finalerna det var där höppe tändes om egna lagframgångar :-)
Ha en skön kväll i vinternatten och sporten börjar snart :-)
Kommentera

sylf: Ditt fel i slutändan, hade du gått ut med hunden hade vi vänt det men du skulle prompt  se matchen till slutet ;-)

Ang 7 raka mm så försöker man intala hjärnan att slappna av och det kunde ha varit värre.
Kommentera

Är väl bara att glömma den här matchen och sika på att vinna över Djurgården på måndag. Ut med Bäckis och in med finnen, kan ju inte bli sämre. Lämna DJ i egen zon så kanske han sätter den i rätt kasse.
Kommentera

Fyfan vad passiv DJ är vid 1-2 målet, stöt på Pirnes eller lägg dig ner och täck skott för fan! Nu börjar venen i pannan dunka igen

KRONWALL!
Kommentera

65selander:"7 raka segrar är ju inte kattpiss, fast det kunde ha varit 8 om dom hade mer skärpa"

Fel inställning Patrik.

Det SKULLE ha varit 8 raka för fan jävla piss skit !!!
Kommentera

GävleLasse: Ma n får inte missa sådana chanser som när dom var 2-0 och Hansen bommar. Men 7 raka segrar är ju inte kattpiss, fast det kunde ha varit 8 om dom hade mer skärpa
Kommentera

sylf: Ja sannerligen. Han behöver en rejäl fylla...

Skicka honom på en finlandskryssning eller nåt...
Kommentera

GävleLasse: Bäckis har inte varit bra sen J-VM. Han behöver sina lediga dagar nu.
Kommentera

sylf: Desto mer att hata ;)

Jag hoppas att Boorken bänkar Bäckis på måndag.. Han har inte ett rätt idag. Jag lovar att junisen Belin hade fått mer uträttat.

Sunken? Vad befogade all istid? Inte var det spelet...

Men, som det känns så var många i laget lite mätta och lite för lekfulla å skulle göra snygga mål...Sånt straffar sig.
Kommentera

GävleLasse: Jag hatar allt väster om SOS-kiosken,allt söder om slussen,allt norr om Hille:-)
Kommentera

sylf: Bara ännu en anledning att HATA dansband...
Kommentera

GävleLasse: Bajskorvarna som blivit guldklimpar fick idag en lätt brun nyans. Anfallsspelet plottrigt och utan jävlaranamma. Försvarsspelet uselt! Sunken ner i frysboxen tack! Hans fippel vid 0-1 och tafflighet i övrigt är av pojklagsklass.DJ, what a moron! Den här matchen var ytterligare en som vi GAV bort. bananerna i pyjamas behövde inte förta sig för att åka hem till the land of självgoda mongos med 3 pinnar.

Revansch på måndag för helvete!!!
Kommentera

65selander: Ni får ursäkta men hela familjen, utom fruga som håller på LHC, låg på gölve och vred sig av skratt :D

PS. Jag tror att detta var det andra inlägge i eran GB.

PPS. Vi har våre rolige historier men ett skämt från Gästrikland måste vara någe nytt.

PPPS. Jag är så öpprymd att wermländskan finns me i spröke.

PPPPS. Är det nöen söm kan hjälpe meg att göre tak över o:a.
Kommentera

GävleLasse: Håller med vi var ju inte underlägsna i spelet bara i förmågan att hitta hålet mellan målis och målramen ;-)

Vi får ta Djurgården på måndag istället.
Kommentera

Huge: Det var väl mest en reaktion på att du skyllde Brynäs ineffektivitet på att FBK gjorde en helgjuten insats.

Angell borde gjort 2
Dackell borde gjort 1
Hansen borde gjort ett till

Brynäs rullar upp FBK försvaret gång på gång men får inte dit pucken...ineffektivt.

Sen att FBK är effektiva och gör mål på minsta misstag är vad som avgör matchen.

Det är bara att glömma och gå vidare...
Kommentera

Här är FBK's tankar efter matchen.
Just nu är Brynäs och Boorken i ropet på Kanal 5
Kommentera

Målet påminner om när Anders Huss knackade Björklöven-Ågren i huvudet så att han dribblade in pucken i egen kasse under avvaktande utvisning
Kommentera

Boork, bänka sunken och bäckis till nästa match!!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Sluta att läsa i Modos Gb nu, svara på frågan istället, Var det FBK som missade alla Brynäs chanser??"

Var tvungen att scrolla tillbaka och läsa igenom mitt eget inlägg.
Det som jag förmodar att du refererar till.
Förstår trots detta inte vad du menar.
Var det något oklart i det jag skrev, som fick dig att dra din något underliga slutsats?
Kommentera

Svanru: Detta måste vara ditt första inlägg i Brynäsboken?
Ni är ju sämre än Brynäs ändå tabellmässigt med erat miljonlag, här kör vi budget och än så länge funkar det :-))

Dreamteam: ta hand om Linnea nu istället för att reta upp vissa här i boken. ;-)
Kommentera

Svanru: Vad är det jag har missat? Berätta mer, berätta mer! ;-)
Kommentera

Jompe: Och ändå ledde dom med 2-0. Med tanke på LHC's mindre goa falang så lär väl han ha ett hästhuvud utanför dörren snart.
Kommentera

65selander: Undrar om inte dagens match blev nådastöten för GP. 2-7 mot Frölunda efter att GP sagt att man skulle kriga på liv och död. Så blev det visst död.
Kommentera

Dream Team: Gissa en som väntar på att se Sporten på TV ;) Denna historiska händelse på tidernas MÅL måste bevaras för framtida generationer.
Kommentera

Huge: Sluta att läsa i Modos Gb nu, svara på frågan istället, Var det FBK som missade alla Brynäs chanser??
Kommentera

Bissett19: "Men jag är bara tjurig för torsken,går över till grannen o ser om han har nån Skogstjärnan att sälja"

Skall du gå till Guran,.

Det so msåg bra ut trots förlusten var att dom spelade hockey. dom anföll och levde rövare fast bolla gris med pucken kan väl alla göra ;-)
Kommentera

Namtrac: Min poäng är att jag vill ha klara "räddningsplankor". Av tradition vill jag inte ha en för jämn tabell. Du kanske inte är av den uppfattningen att Brynäs är kapabla att förlora 5-6 raka matcher men det är jag.
Självklart fattar jag att det ska till ett jävla ras för att 8 lag (nu 7) ska gå om oss, men jag är inte direkt känd för att ropa hej innan jag fått mitt feta arsle över bäckhelvetet!

KRONWALL!
Kommentera

rafalski: Det verkar som dina argument tog slut just precis här. Nu sjönk du nog t.o.m lägre än Glocalnet...
Kommentera

65selander: Hehe......han kan väl komma med nåt annat än skadorna,börjar bli liite tröttsamt.

Men jag är bara tjurig för torsken,går över till grannen o ser om han har nån Skogstjärnan att sälja.
Kommentera

65selander: Hur påverkar självmålet hans +/- stats, undrar man. Går det jämnt upp då?

Allvarligt talat: även DJ borde ha slagits av tanken att när FBK har en avvaktande utvisning så kan Kristan ha stuckit, och då bör man kanske inte vispa pucken ner mot egen kasse.
Kommentera

Huge: Frågar igen, var det FBK som missade alla Brynäs chanser??
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Drem team: skadorna i timrå är väl ingenting jämfört med den totala oförmåga att transportera syre till hjärnan som alla tikfans lider av.
Kommentera

Clarence: ""Godkänt" kan man aldrig få om man inte vinner."

Har du den devisen upphängd inom ram hemma?
Låter ju som en klockren dysterkvistbonad på köksväggen.... ;-)
Kommentera

Bissett19: "VÅRAN bok" Du får väl ställa dig framför datorn med en banderoll. Våran bok, våra regler :-))

DJ sköt 8 skott och ett mål, hyfsat ändå ;-)
Kommentera

Clarence: Long time no see, Clarence. Jag trodde du glömt ditt password under Brynäs winning streak, men så var alltså tyvärr inte fallet.
Kommentera

Gusten:

Det handlar inte enbart om vilket lag som ska ligga först i serien. Helt obegripligt att du kan föredra att Timrå vinner framför Djurgården. DIF ligger 9:a och har 54p. Timrå 5:a och har 69p. Brynäs har 72p, vilket av lagen tror du närmast utmanar Brynäs placering? Inte en chans i helvetet att Djurgården tar sig förbi Brynäs på de sista 12-13 matcherna.

Dessutom, om du är orolig för att DIF ska gå förbi så kan du räkna med att om dom gör det så kommer även Timrå att ha gått förbi. Därför hade det varit överlägset mkt bättre om DIF vunnit.
Kommentera

Bissett19: Jag vet nog fler som ideligen lämnar sina små bidrag i vissa andra gästböcker.

Host, host...
Kommentera

scim: Du talar med ett troll.
Bara så du vet... :-)
Kommentera

Gusten: Håller helt med. Vi borde värvat en bra back istället för Hatten.

KRONWALL
Kommentera

Clarence:

Så om man som avhängd tabelljumbo gör en bragdmatch mot en överlägsen serieledare men förlorar tack vare ett slumpmål i slutsekunderna...då kan man inte kalla det godkänt?
Kommentera

Dream Team: Jo det gjorde den säkert,men som sagt det var i VÅRAN bok.
Kommentera

Bissett19: Så du menar att klagomuren inte alls har infunnit sig här under den tiden alltså?

Vilken humor..
Kommentera

Gusten: Amen!!

Kronwall!
Kommentera

Chanserna fanns idag, helt klart. Men den sista stöten in i mål (ja, bortsett från DJ, då) saknades. Nu tittar man ju inte så mycket på FBK, men de var hyfsat bra på att putta ut Brynäs i hörnorna.

Men ändå... AAAARGH.

DJ har ju försökt överlista Kristan tidigare. Antar att synen av den toma kassen blev alltför frestande.

Sen är ju Sunken också svag och fipplig idag. Ena FBK-målet var hans.
Kommentera

Huge: "Godkänt" kan man aldrig få om man inte vinner. Men det finns inget som är så bittert och som svider lika mycket som att förlora mot detta FBK. Jag blir febrig i hela kroppen... Och förlorar mot dem, det gör vi ju nästan jämt. För jäkligt att Brynäs aldrig ska ha nåt riktigt flyt när de möter detta lag. För jäkligt också att Brynässpelarna alltid slarvar mer i matcherna mot Färjestad än mot något annat lag. I åtminstone 2 av vinterns förluster har Brynäs varit värda poäng mot detta lyckogudinnans lag...
Och så tänkte jag till sist göra rätt för mej som din utnämnde Mr Dysterkvist no 1: Brynäs förlorar också mot Djurgården på måndag...
Kommentera

« · 820864 · »