Brynäs IF

730057 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07

« · 820864 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
TIKbiff: Oj det var inte lite glad han var :-))

Regeln finns ju så det är ju inte så mycket att bråka om, den är väl lika bra som Puck-out :-(
Kommentera

Går ju bra för J20. 0-3 hemma mot LHC efter 18.45 i första.
Kommentera

65selander: Jävlar vad det brann i Sjöddas ögon,det bådar gott inför Måndagen.

Med lite distans till matchen så kan man konstatera:
FBK:s mål:
Två bjudningar av Sunken o D.J.
Ett Päpämål av FBK.
Ett ENG.

Sen fruktansvärd impotens i avsluten framför Heino.
Kommentera

TIKbiff: Det är fan synd om DJ... Fan inte lätt....
Kommentera

Bissett19: Ang Sjödda så är han nästan i min kapacitet..

Äldst i Elitserien
Föga överraskande är det evighetsmaskinen Tommy Sjödin (1965-08-13) som toppar den här kategorin. Han fyller 42 år till sommaren men håller fortfarande riktigt hög Elitserieklass, mycket imponerande.
Kommentera

65selander:

"Upplevde och upplevde...Det är självmål men det är en jävla skitregel vettefan vem som har kommit på dem jävla reglerna"

"Vafan ska dom kunna göra mål när man har en avvaktande utvisning eller"

"Det är en ny regel för iår som några jävla pajaser har kommit på"

"Dom tog bort den för många år sen och nu ska de tillbaka med skiten"

Åhh.. herregud, karln är ju för bra för att vara sann.. Alltså det är så komiskt men samtidigt helt rätt.. Tänk er själva folk, om man har gjort något regelvidrigt ska man väl ej kunna göra mål samtidigt?
Kommentera

Bif_Puttrik: Var det verkligen FBK som gjorde mål? Jag trode att det var er DJ som gjorde ett i fel kasse!!!

Det man kan fråga sig är väl inte om regeln är konstig, utan vad DJ tänkte på?
Kommentera

Bif_Puttrik: Nä regeln är konstig, man får en motståndare utvisad och plockar ut målvakten och ändå kan motståndaren få mål. Måste vara en leksing som har skrivit regeln
Kommentera

Swordster: Ja det är den stora frågan,vad tänkte karln med?att som sista man i på anfallsblå lägga pucken mot egen kasse.Blackout var ordet.
Kommentera

Bissett19: Kan det vara så att DJ inte hade sett att det var avvaktande utvisning?
Kommentera

Bif_Puttrik: Bif_Puttrik: Varför ska inte självmål räknas helt plötsligt? Ingen som tvingar er att ta ut målisen, och om Ni tar ut den så får ni väl låta bli att peta in pucken i egen kasse.

Regeln var mycket konstigare förut, när ett sådant korrekt självmål inte skulle gälla.
Kommentera

sniper: Jo så kan det vara,men varför lägga hem pucken till egen målis när man har pucken i anfallszon??
Kommentera

Bissett19: Satan va Sjödda var förbannad, perfekt! Hoppas han och de övriga använder det på måndag!
Kommentera

Bissett19: Det ska bli intressant och höra om han Danne har någon förklaring.
Kommentera

sylf: Undrar vad som fick "tikbiff" att glo på det klippet... Var nog skadeglädjen mot sin Brynäsare till sambo.

Mitt svar till henne är "SEXSTRIKE"
Kommentera

GävleLasse: "Det var väl mest en reaktion på att du skyllde Brynäs ineffektivitet på att FBK gjorde en helgjuten insats."

Ja, men då har man nog tolkat mig som fan läser Bibeln.
Jag menar att vår ineffektivitet lika gärna kan "skyllas" på att Heino var mkt bra.
En logisk följd av mitt tidigare rent generella påstående att många kvistar ofta gnäller på ex ineffektivitet utan att se den fina målvaktsprestation som motståndaren kanske stått för.

I övrigt så har du ju helt rätt i din analys: en bra och jämn match där dom sätter sina chanser.
Bara att glömma och gå vidare...
Kommentera

sylf: Vi brukar ju inte rosa marknaden på Globen direkt.Men denna säsong har ju många trender brutits.

Hoppas Boorken släpper in Månsson i laget igen,annars luktar det frysbox.
Kommentera

Svanru: Ja, värmländskan kan vara rolig ibland.
Som historien om värmlänningen som satt och löste korsord och klurade över "gåtan":

Husdjur på två bokstäver.

Varvid värmlänningen helt logiskt resonerade för sig själv:

"Ja, int ä de soa, å int ä de koa, så de måst´va en ap."
Kommentera

Bissett19: Haha, nej men du ser när Bäckström sticker snabbt på en liten kontring och sen ser hur han inte åker framåt utan i sidled i banan så förstår han direkt vilken press dom är i, och det brukar faktiskt finnas iaf målvakt eller back bakom honom.. Så tror även Sjödin hade kunnat göra samma sak..

/ Det är vad jag tror iaf :D Vi får väl ringa Danne å fråga honom :D
Kommentera

sniper: "Bissett19: Kan det vara så att DJ inte hade sett att det var avvaktande utvisning?"

Ja, men det är ju sannolikt den mest troliga förklaringen, och sannolika resonemang har väl aldrig varit dysterkvistarnas starka gren.
Kan man hitta ngt att gnälla på så tar man naturligtvis chansen, hur ologiskt man än resonerar.
Alternativet kan ju vara att Danne inte visste att regeln ändrats, vilket det uppenbarligen var flera spelare som heller inte hade uppmärksammat.

Danne Johansson
Kommentera

Huge: HAha tror ju knappast att man lägger den i eget mål med vilja :D varesig vad reglerna säger:P
Kommentera

Bif_Puttrik: Jag undrar till VEM DJ hade tänkt sig att passa...

Det ska fan vara bänkning och böter för en sån grej...

DJ dödar matchen i det läget ...
Kommentera

GävleLasse: DJ kanske hörde röster i huvudet eller om Boorken har börjat med telefoner till alla som i Telia reklamen där gubben utrustar ungarna i pojklaget med telefon och headset.
Kommentera

Bäckis ersättare kommande 3 år, Janne Hauhtonen Columbus.
Kommentera

65selander: Oavsett så gjorde han allt helt fel... man har pucken under kontroll i offensiv zon. då behåller man den där för att få till en tekning i desamma..Att man inte får utdelning i samband med den avvaktande utvisningen gör inte så mycket.

Vem var det som påstod att Johansson var spelintelligent?
Kommentera

GävleLasse: haha okej.. Säger du det så. DJ är en av våra bästa backar nu på sistonde så.. + han sköt 8 skott idag?!

Btw jag var snabb o la upp Sjöddas arga partaj på Youtube, kolla länk.. :)
Kommentera

kacken: Ursäkta, var visst lite sen....
Kommentera

eltifoso: "Varför ska inte självmål räknas helt plötsligt? Ingen som tvingar er att ta ut målisen, och om Ni tar ut den så får ni väl låta bli att peta in pucken i egen kasse.

Regeln var mycket konstigare förut, när ett sådant korrekt självmål inte skulle gälla."

Både håller med och håller inte med.
Antag att Danne hade vänt hemåt med pucken under kontroll och framför eget mål fått ex ett slag från eran checkande kille över klubbskaftet. Ett slag som inte ansetts vara slashing men ändå så pass hårt att Danne fipplar pucken i eget mål.
Då blir ju situationen genast lite mer svårbedömd. Är det ER spelare som indirekt förpassat pucken i mål, eller är det enbart Dannes "fel", sas?
Tål att diskuteras, men i princip håller jag med dig om att regeländringen är logisk och att det ju faktiskt bara är frågan om ett rent självmål.
Kommentera

65selander: hahaa asg..!
Kommentera

Bif_Puttrik: Nej han sköt nio skott... gissa vart det skottet gick... Karln borde fan ha sin lön från FBK.
Kommentera

Huge:Förmodligen var det så att D.J inte uppmärksammat den avvaktande utvisningen.
Jag undrar bara varför D.J lägger pucken mot egen kasse när vi har pucken under kontroll i deras zon,Widing är precis sopren nere i rundeln o står o väntar på pass.
D.J har en dålig dag på jobbet idag,vid Pirnes mål i PP är han oxå inblandad i,antingen stöter man eller oxå kastar man sej o täcker skott.Men icke D.J,han petar fram klubban,som om han var i nån gympasal o spelade Innebandy med korppolarna.
Kommentera

kacken: Enligt Brynäs hemsida så gäller kontraktet resten av den här säsongen och nästa...

Saxat från brynas.se:
Kontraktet, gäller för resterande del av denna säsong samt den kommande säsongen d.v.s. säsongen 2007/2008.
Kommentera

Bissett19: Har faktiskt sanningenvarför han gjorde som han gjorde. Han fick spasm i armen när han skulle droppa pucken bakåt, problemet var att alla andra Brynäsare var någon annanstans
Kommentera

GävleLasse: Eftersom du är så bra belägen i Gävle, så föreslår jag att du lägger ner ditt nuvarande arbete i 1 månad, jobbar gratis åt Brynäs och tränar DJ å hans skott :) Sen för att tjäna pengar får du göra vafan du vill, leta pantburkar eller vad du nu vill =)
Kommentera

Bissett19: "Förmodligen var det så att D.J inte uppmärksammat den avvaktande utvisningen."

Klockren iakttagelse från din sida, och det vidimeras när man sett bilderna från HL. Danne kommer inglidande i zon strax efter att Lärking höjer armen, och åker ju sedan bortåt och parallellt med blålinjen, så han är nog i det läget öht inte medveten om att det ligger en avvaktande utvisning på en färjestadare. Spelintelligent som han är så lägger han naturligtvis i det läget pucken hem mot den målvakt som han följdriktigt tror står kvar i kassen. Det gäller ju att hålla målvakten sysselsatt och en klok spelare utnyttjar ALLA medspelare... :-)
Kommentera

Bif_Puttrik: Det låter som en dålig plan...vi kanske skulle göra tvärt om... att åka runt och INTE tackla och INTE täcka skott kan jag med göra...

Däremot så tror jag att DJ skulle må bra av att plocka lite burkar ett tag framöver.
Kommentera

Huge: Är det spelintelligent att lägga pucken till egen zon när man ligger under och skall forcera?

Han måste ju ha sett att hela laget var på väg framåt. samtliga forwards var inne i offensiv zon...Jävligt vägvinnande att spela hem pucken till egen målvakt.
Kommentera

GävleLasse: Aa, vem vet, plocka burkar kanske hjälper mot hans spasmer, eller vad säger du Selander?
Kommentera

Bissett19: "D.J har en dålig dag på jobbet idag,vid Pirnes mål i PP är han oxå inblandad i,antingen stöter man eller oxå kastar man sej o täcker skott.Men icke D.J,han petar fram klubban,som om han var i nån gympasal o spelade Innebandy med korppolarna."

Ja, där håller jag med om att han såg väldigt passiv ut. Det fanns ju desstuom ingen som Pirnes kunde passa till, så ett rejält kliv framåt i skottbanan hade nog avstyrt det målet.
Men kolla å andra sidan på vad som hände bakom målet när Kristan får en tvåa för hög klubba. Som jag skrev redan när jag såg det live: Ledin ser ju till så att Kristans spade hamnar i armvecket på honom själv, och sedan trycker Ledin armen uppåt och spaden följer naturligtvis med och träffar honom själv i ansiktet. Istf en solklar holding the stick på Ledin så åker Kristan ut.
Kommentera

Bissett19: J20 visar känslor...

45.21 20 min Brynäs 8. ANDERSSON, Joakim GA-MI
45.21 2 min Brynäs 8. ANDERSSON, Joakim CHARG
45.21 5 min Brynäs 8. ANDERSSON, Joakim ROUGH
45.21 5 min LHC 4. LAURIDSON, Oliver ROUGH
45.21 20 min LHC 4. LAURIDSON, Oliver GA-MI
Kommentera

Bif_Puttrik: Spasmer och plocka burkar är inte bra eftersom burkarna sprätter iväg. Kollade in Sjödda igen via din länk. Han är störtskön
Kommentera

65selander: Sjödda en smula upprörd... Jag undrar om DJ undviker Sjödda ett tag framöver ;)
Kommentera

GävleLasse: Hörru moderatorj-l hur är det med tråd disciplinen :-))
Kommentera

65selander: hur är det med sär-skriv-ningarna
Kommentera

GävleLasse: Jag lider inte av dom iaf eftersom jag uppfattar att jag skriver rätt :-))

Men som moderator så borde man hålla koll på trådarna ;-)
Kommentera

65selander: Sprätter iväg.. hmm.. hur ska vi då göra.. kanske ska vi ge honom några skallror sen kan han sitta och roa bebisar på BB:) Han har ju bra ryck i armen:)
Kommentera

GävleLasse: Jag har väntat på denna tabbe..
Kommentera

65selander: Jo jag vet...

Men vem orkar...
Kommentera

GävleLasse: "Är det spelintelligent att lägga pucken till egen zon när man ligger under och skall forcera?

Han måste ju ha sett att hela laget var på väg framåt. samtliga forwards var inne i offensiv zon...Jävligt vägvinnande att spela hem pucken till egen målvakt."

Får man gratulera till Nobelpriset i medicin, för det måste ju vara vikt åt dig.
Du verkar ha en sällsynt förmåga: att kunna avläsa exakt hur en spelare tänker och uppfattar en viss situation, i det här fallet hur Danne själv uppfattade läget. Det är ju omöjligt att veta hur han tänkt och uppfattat läget, såvida han själv inte kommer med en förklaring till sitt agerande. Först då kan vi väl bedöma om han tänkt rätt eller fel.
Det finns ju ett flertal varianter som kan betraktas som fullt normala och logiska förklaringar. Allt beror ju som sagt på hur han själv uppfattat situationen.
Kommentera

vet inte om det skrivits om detta just tidigare men spelade in matchen med vår dvd och kikat målet ett par gånger igen.. Man ser att när han spelat iväg pucken och kameran åker ner till målet så ser man att Kristan hoppar ut och två spelare byter. Antagligen så ska DJ lägga hem en passning till någon av dessa två som tyvärr byter med varandra.. Men vafan ska han spela hem pucken för? Jag har aldrig gillat DJ, det står jag för och ännu mindre efter denna miss, för jag anser att en missar kan göras men en sådan här tabbe/miss får verkligen inte göras och absolut inte i ES.
Boork såg hyfsat fundersam ut efter, verkade som inte uppfattade nånting men å andra sidan att vi nu legat etta i ES och visar att vi är ett lag på kraftig uppgång, det är underbart, att en förlust skulle komma är bara att acceptera och visst vi var bättre Men heino var bra i FBK målet..

Till sist, Molin bänkades när han var inne och förorsakade 2 baklängesmål. Hur kmr det då går för DJ? Jag gillar honom iaf inte :)
Kommentera

« · 820864 · »