Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 2/12-2010

« · 1315197 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 2/12-2010
Bissett19: dåligt.....
Kommentera

Lesky: Han höll brynäs kvar i matchen...
Kommentera

sylf: Sanslöst, blir så grymt jävla besviken, hur är det möjligt, det är ju inte första gången direkt???
Kommentera

sylf: Jaha då fick vi stryk hemma mot färjstads B-LAG JÄVLA SOPER HUR ÄR DET MÖJLIGT
Kommentera

Lesky: Brynäs är uselt.................finns inget bra i den här matchen! Ingen ska skriva att vi har gjort en bra match! INGEN!!!!!
Kommentera

Bissett19: Knappast första gången. Hade det bara varit hälften av dom hade vi legat på övre halvan!
Kommentera

Erat: Snart kommer huge in och öser ur sig superlativ. ;)

Ett FBK med fem man borta ska vi bara slå..
Kommentera

Bissett19: FBK saknar 5 ordinarie spelare och det är inga duvungar direkt, men likt förbannat så kan vi inte vinna.
Kommentera

70 Rodrigues: 5 Brynäsare i J-VM!!!!!!
Kommentera

hahii: Skojar du? Han slängde in 2 puckar från 2-0 till 2-2....
Kommentera

GävleLasse: Ja, FBK var långt ifrån bra, ändå LÅTER man dom vinna!
Kommentera

Lesky: Ska man skratta eller gråta åt Bifs straffar? Sa inte NC att det nöttes på just det under uppehållet som var??

Eeros straff mfl är ju usel de luxe, hurfan kan man vara så ointresserad av att få chans att göra mål å bli match vinnare?
Kommentera

sylf:

Jo så är det.

Men Brynäs är inte värd en vinst ikväll,man gör en riktigt loj match.
Dackell och Rödin bra ikväll,sen är det slätstruket.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja man blir inte överraskad... Han är glad för en pinne
Kommentera

Bissett19: Tycker Sundström är duktig!
Kommentera

Bissett19: Nu hade dom ju vunnit 2 raka, säkert klubbrekord i modern tid, och var riktiga kungar. Ödmjukhet vet dom inte vad det är!
Kommentera

sylf:

Vi får se hur många det blir när den slutgiltiga truppen skall tas ut.
Men det är väl inte omöjligt att dom kommer med alla fem.
Kommentera

Lesky: 1 var dock styrning... Titta vad han gjorde i första perioden hans TV-räddning tex. Många av dom puckarna som han tappa var studspuckar och studspuckar är det svåraste för målvakter.
Kommentera

Nu tänker vi på språket här inne!!

Bara för att vi håller på ett förbannat skitgäng som suger kamelpung på straffar, ger fan i att markera och hålla rent framför egen jävla målburshelvete och gång på fucking gång ger bort poäng i slutminuterna så kan vi väl förhelvete tänka på hur fan vi skriver!

Hur jävla svårt kan det vara att ge fan i att svära??

FAAAAN!

One minut to bump!

Kommentera

GävleLasse: Sundlöv/NC sa inför säsong att dom hade fullt förtroende för målvakterna och tyckte inte vi skulle behöva vara oroliga. Nu har vi facit och bara det misstaget borde få båda att lämna in sina avskedsansökningar!
Kommentera

Tycker att man ska köra sten,sax påse.Sedan straffar.
Vilkien idioti..
Tror att det kommer att strömma massa extra pubilk till arenorna av detta.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Haha... DET kommer aldrig att hända *ASG*
Kommentera

Jag har en ny ide.. Hur få mer tjejer till arenan? Jo, kör straffar naken.
3 poäng till den som sätter den först.
Kommentera

GävleLasse: Jag vet, men det är fucking fakta!
Kommentera

Måste säga att jag är väldigt besviken på Greiss som gång på gång ställer till det för sig. Horribelt dåligt räddningsprocent idag.
Kommentera

Kunde sett mycket bättre ut om de hade gjort sitt jobb ikväll.

1 Luleå 26 16 7 1 2 67-52 52
2 Skellefte 26 14 9 2 1 79-59 47
3 Färjestad 26 13 9 3 1 68-58 46
4 HV71 26 11 10 5 0 73-63 43
5 Timrå 26 9 11 4 2 74-82 37
6 Linköping 25 9 9 2 5 60-53 36
7 AIK 25 10 11 1 3 65-65 35
8 Brynäs 26 8 10 3 5 76-85 35
9 Modo 25 8 11 4 2 66-65 34
10 Djurgårde 25 9 10 1 5 62-73 34
11 Frölunda 26 8 12 3 3 58-78 33
12 Södertälj 26 8 14 2 2 69-84 30
Kommentera

Erat: Ingen ska skriva att vi har gjort en bra match! INGEN!!!!!

Vi gjorde en bra match.
Kommentera

Det här med att göra färdigt jobbet existerar inte iår. Men förra året vann vi nästa alla dessa uddamålare då vi hade en målvakt där bak som ständigt gjorde avgörande räddningar.
Kommentera

StoltBrynäsare: Vad hade vi väntat oss egentligen vi hade 2 raka vinster och vi vann BORTA mot Aik då måste dom ju ta ut det genom att förlora hemma och mot ett jävla B-LAG dessutom fyfaaaaaaaaaaaaaan vad förbannad jag blir!!!!
Hur i helvete kan ett lag suga så på straffar eller ja på allt?
Kommentera

StoltBrynäsare: Patetiskt gnäll på Greiss bara för att vi torskat.
Han gör en bra match men har oflyt på kvitteringen (2-2), som styrs i mål.
Kunde möjligtvis ha tagit deras första men i övrigt gör han som sagt en bra match.
En mkt jämn och bra match där FBK håller sin gameplan och satsar mer defensivt, förmodligen tvunget pga skador på sin mer etablerade spelare.
Nu klev deras reserver in och som ofta i de lägena så ger dom allt för att visa att man vill vara med och leka.
Hindrar dock inte att man är besviken på resultatet, när vi nu har 3-2 i slutminuterna.
Och stackars Lauritzen verkar tyvärr inte vara vän med pucken för tillfället och lär nog få svårt att somna ikväll.
Först bränner han ett friläge vid 2-0, ser ut att missa lite vid markeringen när Kåberg trycker in 3-3 och som grädde på moset glider pucken försmädligt ifrån honom när han grundlurat Nihlstorp och har öppet mål och kan spela hem extrapinnen.
Även Järnkrok måste ligga och grubbla en del. Missar öppet mål från 1/2 meter vid 2-1, så nog hade vi våra chanser att gå ifrån men tyvärr: idag hade vi inte marginalerna med oss i dom här lägena som hade kunnat bli matchavgörande.

Redigerad kommentar

Kommentera

1 Luleå 26 16 7 1 2 67-52 52
2 Skellefte 26 14 9 2 1 79-59 47
3 Färjestad 26 13 9 3 1 68-58 46
4 HV71 26 11 10 5 0 73-63 43
5 Timrå 26 9 11 4 2 74-82 37
6 Linköping 25 9 9 2 5 60-53 36
7 AIK 25 10 11 1 3 65-65 35
8 Brynäs 26 8 10 3 5 76-85 35
------------------------------------------
9 Modo 25 8 11 4 2 66-65 34
10 Djurgårde 25 9 10 1 5 62-73 34
------------------------------------------
11 Frölunda 26 8 12 3 3 58-78 33
12 Södertälj 26 8 14 2 2 69-84 30
Kommentera

Jag tycker i alla fall att man ska kunna kräva mer av honom. Tycker räddningsprocenten talar sitt tydliga språk så här långt.
Kommentera

Huge: Dessa marginaler, förjävligt rent ut sagt!!!
Kommentera

Lindström: Ska man skratta eller gråta åt Bifs straffar? Sa inte NC att det nöttes på just det under uppehållet som var??

Eeros straff mfl är ju usel de luxe, hurfan kan man vara så ointresserad av att få chans att göra mål å bli match vinnare?

Jo man slänger i #16 som inte gjort ett mål sen kyrkan brann men det spelar ju ingen roll vi suger bäverRÖV ändå!!
Kommentera

Vi hade en jäkla tur ikväll ber om ursäkt för detta ni var värda tre pinnar.

Nu blir det en sexa bäverhojt för att fira!!

Fy f..n vad det smakade illa.

Lycka till i fortsättningen det kommer att lossna snart ni har ju trots allt lite hjälp från Wermland

Kommentera

StoltBrynäsare: Orättvist att peka på Greiss räddningsprocent då han har en jobbig ryggsäck pga dom första matcherna, där han inte hade nån större hjälp av uteförsvaret, var ringrostig och ovan med stor rink.
Det är ju dessa matcher som drar ner hans snitt kraftigt.
Idag släpper han in 2 mål under 58 minuter, men tvingas släppa in kvitteringen därför att ingen orkar hålla undan Kåberg framför mål.
Sen ger han oss chansen att ta hem extrapinnen genom att rädda samtliga 3 straffar under ordinarie straffläggning.
Ska man skylla på nåt så är det isf utespelarna som inte sätter alla chanser vi har.
Kommentera

sylf: " 5 Brynäsare i J-VM!!!!!!"

Inte klart än, men risken är överhängande.

Kommentera

Anledningen till att vi tappar matchen är två skitutvisningar utan först Bertilsson och sen Carlsson. Riktigt onödiga och slarviga utvisningar.

Fattar inte att vissa härinne gnäller på Greiss, han gjorde mer än vad som kan begäras. Vad kunde han göra på målen?

Matchen som sig är inte bra från något av lagen, taskigt tempo med mycket slarv. Jag tycker dock Brynäs har det i en ask tills Bertilssons hjärnsläpp.
Kommentera

Zzz: Lätt att skylla på enskilda spelare. Sundqvist får ju inte förlora närkampen mot Kåberg på det sättet heller. Men jag tycker att laget presterade för ojämnt generellt sett. Måste hålla en jämnare nivå under matchen, det var för mycket upp och ner.

Är dock väldigt frågande till Czarneckis envishet att matcha Dackell och Hansen som forwardspar i 4 mot 4. Det är inte vettigt.
Kommentera

Peja: Jag tycker vi har matchen tills Bertilsson bjuder på ett PP där Berglund sätter dit den. Berglund tackade tom. Bertilsson för utvisningen..

Sen håller jag med om backspelet när färjestad tar ut målvakten. Sundqvist borde kunna hålla bort Kåberg samtdigt som jag tycker att Jonsson helt onödigt går ut och sätter press i stället för att hålla boxen och hålla färjestad spelarna utanför. Jonsson borde förövrigt inte spelat så pass mycket som han gjorde idag, han såg riktigt loj ut. Men det är inte hans fel, har man varit skadad ska man naturligtvis matchas mer sparsamt.

Ja, Cz coaching i sista perioden var inte bra, när färjestad gör 3-3 med 1,30 kvar sätter han in Hansen och Dacke som dödar 50 sek. varför sätter han inte in spelare som kan avgöra? Våga vinna för helvete!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jag håller med, utespelarna var kass! Kul att du också börjar få till lite nyans på inläggen!
Kommentera

munkas: Tydligen klev Kahnberg av. Hans ljumske höll inte
Kommentera

hahii: Yes han gick av tidigt. Inte helt lätt med en trasig ljumske, lätt att man kör igång för tidigt och överanstränger.
Kommentera

Hur svårt ska det vara att hålla en ledning, nån jävla gång..
Kommentera

Haha, helskön kommentar från Johan Larssoni hockeykväll på frågan om hur stort det är för honom att vara med i Jvm-truppen.

-"Klart att det är stort för mig, jag är ju från Gotland och sådär.."
Kommentera

Gurra88: Ja, dessa tappade ledningar...de kommer blir vårat fördärv. Känns alltid så jävla hopplöst.

Två st 3-0 ledningar tappade, och nu två st 2 målsledningar tappade på raken. Det är ingen slump när det händer så ofta..
Kommentera

Brynäs "bättre tränade än någonsin" lät det inför denna säsong. Ändå tappar man alltid i slutet på matcher, tappar både 2 o tre måls ledningar på löpande band..Bättre tränad än någonsin, jo visst fan... Så dåligt att torska mot ett så pass skadefyllt FBK!! Man har inga förrhoppningar kvar längre..Vad skulle Brynäs kunna åstadkomma i en ev kvartsfinal? Inget..!
Kommentera

70 Rodrigues: Alltså detta måste vara en rekordjämn elitserie. Så otroligt spännande detta är. hade bara Brynäs lyckats hålla ledningen matchen ut så hade vi legat femma.

Grymt skoj serie det här för man vet aldrig hur en endaste match ska gå och jag tackar Brynäs och Elitserien för att den skänker mig så mycket underhållning och spänning under vintern (som jag i övrigt inte är så förtjust i).

Av Brynäs får jag då och då även stundtals känna på segerns sötma även om det kan vara långt mellan gångerna ibland.

Tack Brynäs för fantastisk underhållning i vintermörkret.

Luleå - Brynäs kan väl bara sluta på ett sätt eller?
Kommentera

arnio: Precis, vi kan ju knappast kräva att ett lag som ska spela semifinal i vår, ska vinna två-tre matcher på raken, det skulle ju vara på tok för mycket begärt. Sen att man tappar ledningen i var- och varannan match, det är ju sånt som händer!

Loserlag ger loserfans, tydligen.
Kommentera

« · 1315197 · »