Brynäs IF

730589 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16

« · 1732727 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16
Helt jävla makalöst vad vi bränner lägen. Bara jobba på för nån gång måste det väl lossna, eller?
Kommentera

Westerholm för i helvete
Kommentera

Så skrämmande dåligt😠😠😠
Kommentera

Varför varför varför väljer man den krångliga vägen i PP och skjuter pucken längs sidorna/ i hörnen. Leder bara till onödig kamp om pucken = bortslösad tid.
Kommentera

rafalski: I September börjar säsongen 16/17.
Kommentera

Varför åker inte Turnbull ut när han kör på Starkbaum? Solklar tvåa.
Kommentera

Jaha och det där är inte goalie interference?!?!
Kommentera

Hur är statusen på Rödin?
"I dagsläget är det högst osäkert om det blir något mer spel den här säsongen:
– Det får man se, två månader har läkarna sagt och allt annat än det är en bonus, säger Rödin.
Har du gett upp hoppet om att vara tillbaka mer den här säsongen?
– Nej. Jag ska göra allt jag kan för så snabb läkning som möjligt så får vi se hur långt det räcker."
Kommentera

Så skjuter de icing. Herregud.
Kommentera

Peja: Starkbaum förstärker ju något som inte ens är nära 2 min. Förstår dock att frustrationen lyser igenom i de flesta inläggen just nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Sjävklart är man frustrerad. Vi gör en riktigt bra bortamatch och en ledning på 2-3 mål hade inte varit orättvist.
Kommentera

Brynäs PDO (www.arcticicehockey.com/2011/10/28/2520115/pdo-if-you-were-going-to-understand-just-one-nhl-statistic) ligger på 98,9 (allt under 100 tyder på otur) Så lite otur har man haft. Men det är inte precis som att allt har studsat emot.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför ska Starkbaum vara beredd på att någon är på honom i egen målgård?
Kommentera

Nu ska puckjäveln in!!
Kommentera

Rodrigo: Hur många ramträffar har vi haft de här två mötena?
Kommentera

Brynäs PP blir tyvärr oerhört lättläst när Porseland är på isen i och med att han skjuter precis varenda gång han får pucken...
Kommentera

Peja: Nu var väl frågan om det var utv eller inte? Hade en Brynäsare åkt ut på en sådan situation så hade du blivit vansinnig.
Kommentera

Har vi någon gång kvitterat i slutminuterna den här säsongen?
Kommentera

Vet inte vad som varit värst att se Färjestads styrspel eller deras för dagen bysthållartröjor från helvetet...
Kommentera

När man ser hur mycket Bulan använder Porseland inser man att det är troligt med nytt kontrakt nästa år.
Kommentera

Obegripligt att vi nollas i detta dubbelmöte.
Kommentera

Suck! Så jävla tungt.,,,
Kommentera

Detvar då förjävla tur att alla andra matcher i kväll gick vägen till Brynäs fördel åtminstone..
Kommentera

63 skott o ETT enda jävla mål på två matcher. Det är så jävla uselt😠😠😠😠😠
Kommentera

Steenm: Är det? Jag såg tredje perioden och vi skapar knappt en chans förrän sista två minuterna. Vi har 8 förluster på de 9 senaste. Är det så jävla obegripligt?
Kommentera

Jag verkligen hatar Färjestad.
Lider med laget ikväll då vi gör en bra match i 60 min. Men målen räknas och i den grenen är vi iskalla.
Vi har definitivt börjat hitta slutspelsform och får vi bara lite flyt i målskyttet så kan det här bära en bit.

Nämnde jag att jag verkligen hatar Färjestad och deras jävla ryggsäckshockey.
Kommentera

Ser ut som att det blir örebro i play in. Vi måste vinna nästa match för att få hemmaplansfördel, men får vi in pucken?
Kommentera

rafalski: Ja, vi måste upp några tusen procent i effektivitet om vi ska kunna ta en match av Saik i kvarten.
Kommentera

Zappaholic: Haha, nån högre makt måste vara inblandad, det är som förgjort att få in puckjäveln. Jävligt surt för grabbarna som gör en riktigt bra match, återigen mot samma grisspelande ryggsäckslag med flytet på sin sida.
Rätt så typiskt, när brödrosten får nästan öppet mål och ska raka in pucken så lyckas han förstås träffa benet på en motståndare i röran framför mål.
Positivt trots förlusten är att spelet ser bra ut igen, alla jobba hårt och som Sjödda sa: finns inga hemligheter, jobbar vi bara vidare så måste vi få studsarna med oss nån gång.
Och finns det NÅN rättvisa så blir det Örebro i playin, det är iaf det bästa alternativet.
Kommentera

Den här säsongen är ju motsatt förra.

Då var vi värdelösa i stora delar, men blev bättre med Bulan mot slutet.

I år är vi bra stora delar men värdelösa mot slutet. Två alternativ: vi åker ur playin och det är en stor flopp, eller vi tar oss vidare från playin och möter SAIK/FHC och ryker efter 4 raka, även det en stor flopp.

Men vi är vana.
Kommentera

Tycker fan synd om Broadhurst, han försöker iallafall idag, men inget händer. Han missar öppet mål, ett friläge och en drömchans. Såg ut som om han skulle bryta ut i tårar på bänken.
Lika bra att bänka honom och ge Boqvist chansen på den platsen, Broadhurst är helt enkelt för dålig.
Kommentera

Huge: Idrott handlar inte om rättvisa eller tur. Det handlar om att det lag som är bäst tränat och bäst förberett vinner i längden, och det som inte är det förlorar i längden. 8 förluster på 9 matcher berättar att något är fel i Brynäs. Nu vill jag höra vad Brynäs har för analys. Om de inte kan klara detta själva bör de konsultera någon utifrån.
Kommentera

Chris11: Broadhurst verkar vara en skitschysst kille men är tyvärr en spelare av god allsvensk klass. Att han saknar tyngd hade varit OK om han hade haft bra spelsinne men det har han inte. En endimensionell spelare.
Kommentera

Dagens Brynäs är inte mycket bättre än Brynäs före Bulan. Även om det s e r bättre ut. Känns lite oroväckande inför nästa säsong.
Kommentera

7044: Analysen måste bestå av att laget är för ineffektivt. Vi ligger på 13:e plats i serien baserad på skotteffektivitet. Saik toppar den. Vi har skjutit nästan hundra fler skott på mål än vad de har gjort, ändå har de gjort nästan 30 fler mål.

Där har du problematiken, enligt mig.
Kommentera

5915: ungefär som Modo och Andreas Johansson
Kommentera

Peja: Sanningen är att fler än Broadhurst bara är av allsvensk kaliber. Det är därför inte laget är bättre.
Så gott som allt talar väl för duell mot Örebro nu då. Däremot lever vår åttondeplats och "hemmafördel" (vet inte direkt om det per automatik ska ses så) farligt. Vi har i slutmatchen alltså ett Frölunda som vill gå in i sin kvart på vinnarspåret. ÖHK har ett avsågat Modo. Borta men ändå.
Ja, man kan nog dribbla för- och nackdelar lite fram och tillbaka. Let´s see on tuesday.
Kommentera

5915: känns helt ointressant allting just nu . 8 eller 9 vinst och möta saik till vilken nytta då !? FUCK denna säsong
Kommentera

Varifrån kommer det där ryktet om att Bulan ska till Luleå nästa säsong?
Är det från en tidningsartikel, eller är det bara vilda spekulationer
på Internet/twitter? För Bulan har väl kontrakt även nästa säsong?
Kommentera

pjåtor:

Jag ser ju hellre att vi möter Skellefteå i kvartsfinal än åker ut
i en åttondelsfinal. Vem vet. All otur vi haft med skador och
allt missflyt med missade målchanser kanske vänder just
mot Skellefteå.

Det kanske blir så att deras bäste back och anfallare krockar
med varandra i första perioden och blir skadade hela
kvartsfinalserien. Sen åker de på några matchstraff och
vi får några flytmål. Det kanske räcker för att de ska få
griller i skallen och känna att de har allt att förlora.
Kommentera

Enaranger: tyvärr alldeles för osannolikt. Möter hellre frölunda än SAIK
Kommentera

Enaranger: han har kontrakt till 2017!
Kommentera

Huge: Jag är optimistisk, det kan lossna när som helst.
Jag tror vi vinner mot Frölunda för tredje gången, tar HV71 eller Örebro i åttondelen och sedan får vi det lag i slutspelet som vi haft lättast mot i grundserien (Frölunda) 🤗.
Kommentera

7044: Handlar mest om det lag som har flest skickliga spelare och bäst sammansatt lag. Om ett lag skulle vinna på att vara bäst tränat och bäst förberett skulle lika gärna Karlskrona vinna SM-guld, det gör dom inte oavsett hur bra tränade dom är, för dom har för dåliga spelare helt enkelt.

Brynäs utan Rödin är inte bättre än såhär tyvärr. Sen som sagt innan så ligger deras PDO under 100 vilket tyder på en viss otur och dessutom tyder det på att Brynäs kommer få studsarna med sig i framtiden, om nu allt går som det sa. Skottprocent och räddningsprocent kan vara otroligt slumpmässigt.
Kommentera

Rodrigo: PDO känns meningslöst, endast när det gäller individuella spelare kan dylik statistik vara till nytta.
Kommentera

7225: Jag tror vi vinner mot Frölunda med 8-0. Sen vinner vi mot Saik 4-0 i matcher, LHC 4-0 i matcher och bärgar sen guld efter 4-0 i matcher mot Luleå. Broadhurst vinner poängligan i slutspelet med 18 mål och 26 assist. Nu Gävlar kör vi!
Kommentera

5915:

Förra säsongen visste man att vi skulle släppa in mål
när vi åkte på en utvisning. Nu är vi bäst i den spelformen.
Om det sen beror på att Sjödin kom in eller att Bulan
fått längre tid på sig. Det vet jag inte.

Spelmässigt har det sett bättre ut de senaste två matcherna.
Det som fattas nu är det som matcherna går ut på.
Att göra mål.
Kommentera

munkas: Vi kan inte få Frölunda i åttondelen.
Kommentera

« · 1732727 · »