Brynäs IF

727618 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 5/10-2010

1286572 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 5/10-2010
Lindström: Dessvärre så har många i minnet vad spelare HAR gjort tidigare och har således svårt att ta fram sågen. En form av jäv skulle man kunna säga. Dackell är en ikon, inte tu tal om det men den här säsongen och slutet på förra så har han inte nått upp i den nivå man är van att se honom spela.
Kommentera

MarcusElving: Att bara rosa funkar ju, men att komma med ris då du...

Att Dacke våran C har underpresterat tillsammans med våran 1á center Nordan det kommer aldrig att erkännas av några.

Om man har -48 men gör en dragning å ett snyggt mål i en match av 55 så kompenseras detta till+-0, snacka om nyanserat.
Kommentera

Huge: Men att hylla CZ alla dagar i veckan är väl lika onyanserat som att enbart kritisera honom? Allt är ju inte svart eller vitt.

Hylla när det är förtjänt och kritisera när det är befogat, det är min melodi.

Sedan får jag tacka för komplimangen, att bli kallad "en av dom mer nyanserade härinne" av Huge är gott betyg ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: "Jag kan erkänna när Czarnecki coachar bra, vilket han gjorde igår. Men du själv, du erkänner ju inte när han coachar dåligt. Då är det väldigt tyst från din sida.. Samma sak, fast tvärtom!"

Jag är iaf konsekvent och hyllar CZ alla dar i veckan.
Till skillnad från det saken handlar om, nämligen dom som enbart kritiserar och aldrig kan erkänna när han ex coachat bra.
Så du behöver inte ta åt dig, du är en av dom mer nyanserade härinne.

Kommentera

Bissett19: Nära!:)
Kommentera

Gurra88:

Lindström?;)
Kommentera

Bissett19: Du får en gissning
Kommentera

Gurra88:

Vem hyllar Czarnecki?
Kommentera

Bissett19: ABsolut!, oerhört nonchalant gjort. Han bjuder definitivt in Färjestad i matchen. Men att hylla Czarnecki? varför?
Kommentera

Gurra88:

Var det inte Rödin som bjöd in FBK i matchen?
Kommentera

Gurra88: Tycker Czarnecki ska hyllas när vi vinner liksom alla andra, det är ju lixom det, det går ut på.
Kommentera

Huge: Tycker inte Czarnecki ska hyllas när vi håller på att tappa en 3-0 måls ledning?
Kommentera

Huge: Jag kan erkänna när Czarnecki coachar bra, vilket han gjorde igår. Men du själv, du erkänner ju inte när han coachar dåligt. Då är det väldigt tyst från din sida.. Samma sak, fast tvärtom!

Kommentera

Peja: Tycker också att en utlåning på Löf är att föredra. Det behöver ju inte innebära hela säsongen utan fram till jul eller dyligt. Med mycket förtroende och speltid i allsvenskan så kan det kanske få honom att lyfta. Se bara vad det gjorde med Andersén när han var på lån till AIK säsongen han slog igenom, han kom tillbaka som ny efter jul. En utlåning av Löf skulle också ge Berglind chansen som du har förordat. Jag anser att ska en back in ska det vara på Clarkes bekostnad annars kan det vara.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: "Men du tycker ju att NC alltid coachar bra, oavsett, hur tänker du då??"

Det har väl inte med saken att göra vad JAG tycker eller inte tycker, jag har ju ändå inga egna åsikter enligt dig.
Jag konstaterar bara att det är ovanligt tyst från belackarna efter CZ:s fina coachning igår.
När det normalt sett skrivs spaltmeter om vilken usel coach han är så fort vi förlorat en match.

Kommentera

SH: Jag gillar Berglind men Czarnecki verkar inte vara beredd att ge honom chansen. Löf bör lånas ut och ersättas. Se bara vilken skillnad det blev med Bertilsson istället... Han kan spela boxplay och är allmänt stabil.
Kommentera

Peja: Backup behövs definitivt om/när Bertilsson sticker på JVM, sen är han rätt skadebenägen också. Är lite skeptisk om verkligen Löf eller Berglind räcker till som ersättare. Finns det någon ytterligare i J20 som skulle kunna komma in lika gärna som någon av dom två? Kalle Johansson?
Kommentera

Pettisbif: Brynäs trupp är ok tycker jag. Ska räcka till topp 6.
En värvning är kanske ett måste, en back om inte Clarke får ordning på grejerna eller en målis om Svedberg/Bjurling inte håller.
Kommentera

Pettisbif: BROTT lönar sig inte.. ska det natuligtvis vara :O
Kommentera

Om Brynäs ska värva en spelare tycker jag verkligen att det borde vara en back. Clarke är en enorm säkerhetsrisk, och även om man inkluderar honom, har truppen bara 6 es-mässiga backar. Bertilsson kommer att spela JVM och skador kommer att komma. Backuppsättningen är för tunn.
Kommentera

65selander:
Fan så skönt! Rätt åt idioten.. straff lönar sig inte. Även om jag tror det finns fler som andvänder otillåtna medel..
Kommentera

arnio:
Brynäs har tycker jag en helt ok elitserie målvakt i Svedberg.
Ska brynäs locka hem någon, så ska det vara någon som är bättre än Svedberg..! Vilket inte Modig är han är lika bra om inte sämre, det tycker nog ledningen i Brynäs oxå. Annars skulle man ligga på hårdare. Någon som är bättre än Svedberg är däremot Läck, dessutom ryktas det att Sundlöv ligger på lite. Enl. säkra källor. Modig är minst lika ihålig som Bjudning. Och varför ska vi värva en till andre målvakt när läck om nu blir fallet kommer hem, blir förste mållis?
Kommentera

Pettisbif: va e Rensfeldtarn'.....
Kommentera

hahii: Kommer mot Gnaget...
Kommentera

arnio: var väl en jädrans tur att vi inte tog Rahm också... :-))
Två år fick han.
Kommentera

MarcusElving: Vad har du druckit?
Kommentera

arnio: Jag är fullständigt allvarlig
Kommentera

MarcusElving: "Jag förstår inte hur du kan se Modig som särskilt mycket bättre än Bjurling. För mig känns de två likvärdiga.."

Du måste skoja
Kommentera

Pettisbif: Clarke sköt ett handledsskott som hamna i ribban, sen ett slagskott som hamna i ribban också. Otur kan man säga. Hoppas han får göra ett mål snart.
Kommentera

Pettisbif: Skulle vi inte förstärka laget.. Men Månsson?? Visst tyckte han va fantastisk när han va här. men vore inte det ett steg bakåt att ta hit han igen..
Kommentera

MarcusElving:Helt rätt. men modig är snabbare upp. Bjurling är ju inte uppe för ens grabbarna lyft upp honom, och då ska han bara hitta sin klubba med:)
Kommentera

Modig kommer inte Brynäs att ta tillbaka.. tro mig! Är det någon mållis som möjligtvis Brynäs kan tänka sig vilja ha är det Läcken. f.ö tycker jag att Clarke gjorde en a sina bättre matcher.. han kommer inte få sparken inom kort! NC mm säger klart och tydligt att han måste komma in i det svenska och framför allt brynäs sätt att spela. Han kommer bli bra! Hans rungande slagskott säger en hel del. Ett slagskott var det enda han sköt på hela matchen, ett skott som lika gärna kunnat suttit i krysset och Brynäs hde lett med 4-0.. Ska Brynäs försöka värva någon, tycke jag dom ska försöka värva en power forward, lefthare, bra skott. som kan stå framför motståndar kassen i PP.. Granis är den enda vi har på den positionen. Jonas Andersson vore en våt dröm. Mathias Månsson skulle kanske kunna vara ett alt. längre fram? NC har haft honom i Bofors. Kanske skulle få en nytändning?

F.ö såg Brynäs femmor ut enl följande på gårdagens träning(dock i få övningar)

Jonsson-Sundqvist
Clarke-Andersén
Ekholm-Bertilsson
Löf

Rödin-Granström-Dackell
Kahnberg-Nordquist-Lauritzen
Somervouri-Järnkrok-Silfverberg
Sandin-Hansen-Sundström
Wännström-Larsson-Rohdin

Sen måste bara Svedberg få chansen även mot Gnaget..!
Kommentera

Gurra88: Det vettefan, de släpper massor av returer båda två och har en tendens att simma omkring på isen..
Kommentera

MarcusElving: Gillar inte heller Modig. Men om man ska jämföra med Bjurling så är det ganska enkelt val. Modig kan faktiskt ta en puck utan att det ser ansträngt ut.
Kommentera

arnio: Jag förstår inte hur du kan se Modig som särskilt mycket bättre än Bjurling. För mig känns de två likvärdiga..
Kommentera

MarcusElving: "Ähh, jag tycker att vi kan köra på med Svedberg och Bjurling som backup.. Blir däremot Svedberg långtidsskadad så kan man kanske börja bli orolig.."

Hm.. men skulle Modig bli tillgänglig så borde Sundlöv hugga. Svedberg-Modig luktar semi
Kommentera

Tväst: Ja precis, Sundström får säkert masa på sig till förmån för Hansen. Kahnberg vet jag inte riktigt vart Cz ska stoppa in. Återstår att se..

Vill gärna ha tillbaka Kahnberg nu i alla fall, så mycket kan jag säga..

Kommentera

arnio: Ähh, jag tycker att vi kan köra på med Svedberg och Bjurling som backup.. Blir däremot Svedberg långtidsskadad så kan man kanske börja bli orolig..
Kommentera

MarcusElving:
Javisst skall truppen få chansen att bygga vidare på det här, när Hansen o Kahna är tillbaks blir det intressant att se hur laget skall se ut.

O som du säger, ge Svedberg chansen i några matcher. Kanske växer han om han ges lite förtroende.
Kommentera

Gurra88: Du vet väl att det inte finns någonting svårare än att leda med tre noll?
Kommentera

MarcusElving:" Ni som gapar efter en ny målvakt, såg ni inte hur bra Svedberg var igår och hur bra han var mot Frölunda? Ge honom en chans på förstaspaden och växa in i rollen. Jag tror att han kan bli bra.."

Det är ju inte Svedberg vi vill byta ut utan Bjurling. Att ha Bjutrling som andremålis känns inte bra, ännu värre är tanken på att ha honom som förstemålis.
Kommentera

Huge: vet inte om jag tycker det är klokt att backa hem och hålla på att tappa en 3-målsledning. NU vann vi för ovanlighetens skull och de va väldigt skönt att de kunde hålla undan. Ingen tvekan om vem som är våran minst dåliga målvakt..
Kommentera

Ni som gapar efter en ny målvakt, såg ni inte hur bra Svedberg var igår och hur bra han var mot Frölunda? Ge honom en chans på förstaspaden och växa in i rollen. Jag tror att han kan bli bra..

Han har spelat 3 matcher och ligger strax under 91%, det är annat än vad man kan säga om Bjurling hittills som ligger på 85% efter 4 matcher.

Ge Svedberg chansen att visa vad han går för några matcher i sträck nu, sen kan vi eventuellt börjar gapa efter en ny målvakt.

Jag skulle bli nöjd om vi kunde lyckas bli av med Dale Clarke och ersätta honom med en riktigt bra tvåvägsback.

Kommentera

Huge: "Men inte ett ord från alla coachbelackare som är så snabba med att gnälla över matchningen av laget så fort vi förlorar..."

Men du tycker ju att NC alltid coachar bra, oavsett, hur tänker du då??

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: "Jovisst, men jag tycker att första periodens strategi såg så pass vägvinnande ut att laget mycket väl hade kunna vunnit om man fortsatt med den."

Inget fel på strategin i sig, men som Tväst är inne på: FBK sov ju fortfarande i det läget och det vara väl bara att tacka och ta emot. Mao svårt att avgöra hur mkt vår strategi påverkade skeendet jämfört med deras problem med att vakna upp.
Det hängde ju även ett fjärde mål i luften flera gånger, vilket visade att vi verkligen fullföljde vår strategi och trampade på för att stänga matchen.
Det är ju när dom istället reducerar till 3-1 som matchen helt naturligt får ett break sas, och dom får lite andrum och kan reorganisera en aning.
Sen gör CZ det bra som coachar klokt i sista och inte försöker kliva fram, när dom har fått tillbaka initiativet på allvar genom reduceringen och verkligen är på väg att ta över hela tillställningen.
Men inte ett ord från alla coachbelackare som är så snabba med att gnälla över matchningen av laget så fort vi förlorar...

Kommentera

Huss: Vore inte helt fel att se Kahnberg på isen i de kommande matcherna, som är hyperviktiga!
Kommentera

Tväst: Så bra är inte FBK så de kan diktera villkoren för en hel match. BIF var klart bättre och FBKs lag blev helt överumplat i första. FBK var ju tvungna att satsa allt på ett kort därefter så det är väl inte så konstigt att matchen utvecklades som den gjorde.
Dessutom så är de unga spelarna, som står för mycket av "topparna" i Brynäs spel, fortfarande alltför ojämna. Tyvärr så har ännu inte de rutinerade herrarna tagit sitt ansvar men vi får hoppas att laget blir jämnare med spelare som Kahnberg tillbaka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäs vann, var lite glada nu gott folk och sluta gnälla!
Kommentera

Peja:
Det är klart att BIF mer vaktade sin planhalva än att dom försökte erövra anfallszon, när FBK gör mål efter 10 sek i sista så sprider sig säkert en känsla att det inte blir lätt att freda det egna målet. Såg inte matchen mot SAIK men det verkade ju lite snopet med PP o stolpskott som kunde givit en annan utgång än Skellefteåseger, sånt ligger troligen o gnager när FBK närmar sig.

Fegt, tråkigt..... ja möjligen, men jag köper det i detta läget.
De 3 poängen förlåter det försiktiga uppträdandet. OCH tack vare det kan man säga att FBK inte tillät BIF att försöka, det spreds en känsla att det skulle kunnat straffa sig med ett offensivare upplägg.
Kommentera

Tväst: Du kan väl inte mena att Brynäs verkligen försökte anfalla men att FBK "inte tillät" BIF att kommer till fler än 2 skott i tredje?
Kommentera

1286572 · »