Huge: Men att hylla CZ alla dagar i veckan är väl lika onyanserat som att enbart kritisera honom? Allt är ju inte svart eller vitt.
Hylla när det är förtjänt och kritisera när det är befogat, det är min melodi.
Sedan får jag tacka för komplimangen, att bli kallad "en av dom mer nyanserade härinne" av Huge är gott betyg ;)
Redigerad kommentar
MarcusElving: "Jag kan erkänna när Czarnecki coachar bra, vilket han gjorde igår. Men du själv, du erkänner ju inte när han coachar dåligt. Då är det väldigt tyst från din sida.. Samma sak, fast tvärtom!"
Jag är iaf konsekvent och hyllar CZ alla dar i veckan.
Till skillnad från det saken handlar om, nämligen dom som enbart kritiserar och aldrig kan erkänna när han ex coachat bra.
Så du behöver inte ta åt dig, du är en av dom mer nyanserade härinne.
Huge: Jag kan erkänna när Czarnecki coachar bra, vilket han gjorde igår. Men du själv, du erkänner ju inte när han coachar dåligt. Då är det väldigt tyst från din sida.. Samma sak, fast tvärtom!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: "Men du tycker ju att NC alltid coachar bra, oavsett, hur tänker du då??"
Det har väl inte med saken att göra vad JAG tycker eller inte tycker, jag har ju ändå inga egna åsikter enligt dig.
Jag konstaterar bara att det är ovanligt tyst från belackarna efter CZ:s fina coachning igår.
När det normalt sett skrivs spaltmeter om vilken usel coach han är så fort vi förlorat en match.
Tväst: Ja precis, Sundström får säkert masa på sig till förmån för Hansen. Kahnberg vet jag inte riktigt vart Cz ska stoppa in. Återstår att se..
Vill gärna ha tillbaka Kahnberg nu i alla fall, så mycket kan jag säga..
Ni som gapar efter en ny målvakt, såg ni inte hur bra Svedberg var igår och hur bra han var mot Frölunda? Ge honom en chans på förstaspaden och växa in i rollen. Jag tror att han kan bli bra..
Han har spelat 3 matcher och ligger strax under 91%, det är annat än vad man kan säga om Bjurling hittills som ligger på 85% efter 4 matcher.
Ge Svedberg chansen att visa vad han går för några matcher i sträck nu, sen kan vi eventuellt börjar gapa efter en ny målvakt.
Jag skulle bli nöjd om vi kunde lyckas bli av med Dale Clarke och ersätta honom med en riktigt bra tvåvägsback.
Redigerad kommentar
Peja: "Jovisst, men jag tycker att första periodens strategi såg så pass vägvinnande ut att laget mycket väl hade kunna vunnit om man fortsatt med den."
Inget fel på strategin i sig, men som Tväst är inne på: FBK sov ju fortfarande i det läget och det vara väl bara att tacka och ta emot. Mao svårt att avgöra hur mkt vår strategi påverkade skeendet jämfört med deras problem med att vakna upp.
Det hängde ju även ett fjärde mål i luften flera gånger, vilket visade att vi verkligen fullföljde vår strategi och trampade på för att stänga matchen.
Det är ju när dom istället reducerar till 3-1 som matchen helt naturligt får ett break sas, och dom får lite andrum och kan reorganisera en aning.
Sen gör CZ det bra som coachar klokt i sista och inte försöker kliva fram, när dom har fått tillbaka initiativet på allvar genom reduceringen och verkligen är på väg att ta över hela tillställningen.
Men inte ett ord från alla coachbelackare som är så snabba med att gnälla över matchningen av laget så fort vi förlorar...
Redigerad kommentar