Brynäs IF

727620 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 5/10-2010

« · 1286334 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 5/10-2010
Peja:
Tokkörde var väl en förflugen kommentar o visst, FBKbackarna såg virriga o osäkra ut i första men svårt att säga om det mest berodde på vår offensiv eller om det var dom som inte hade vaknat.

Hursomhelst så är det ju inte ovanligt att matcher byter skepnad efter hand o jag är inte säker på att det hållt hela vägen om vi offrat mer framåt.

Jag tror det lutar åt att FBK inte tillät oss att vara mer i deras zon.
Kommentera

Bra stämning här inne ikväll? =) Bra gjort att äntligen vinna mot vargpacket från värmland! Lät som en VÅLDIGT bra första period att dömma av kommentatorn på radiosporten! Låter fint det. Även om det verkar som att Brynäs backar hem o spelar defensivt efter 3-0..Men det gick ju vägen denna gång iaf, bra jobbat gubbar! Nu tar vi AIK på torsdag me!
Kommentera

Tväst: Jag tycker inte att Brynäs "tokkörde" i första perioden heller. Såg du någon superintensiv forechecking?

Däremot tycker jag att Färjestad såg grymt mycket bekvämare ut i anfallszon än i defensiv zon. Och därför tror jag att det hade varit väldigt bra för Brynäs om pucken hade varit mer i Färjestads zon. Framförallt hade de problem med att markera framstötande backar och även långa sidledspassar, men de hade även problem i duellspelet. Deras forwards var mycket bättre man-man än deras backar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:
Visst var det vägvinnande spel i första..... men det berodde ju inte enbart på att BIF var bra..... FBK lyckades ju bjuda in oss väldigt snällt, både målisen på de första två o missen när vi gjorde 3-0 i boxplay.

Ett utskällt o retat FBK blir ju nåt annat att tampas med i resten av matchen.

Skulle vi trots det gått ut o tokkört offensivt? Ja det kunde ju lyckats det med, men hade nog inte varit så lätt att genomföra.
Kommentera

Lindström:
Det här inbjuder du till min gode Lindström.... " Snacka om döskallar " Om du tolkar min kommentar som att vi inte ens skall gå ut o möta "tunga" lag som FBK..... ja du....... då sitter nog döskallen närmare din dator än min.

Läs i morgon när du är nykter? så blir kanske läsförståelsen är bättre.
KRAM o sov gott!
Kommentera

Tväst: Jovisst, men jag tycker att första periodens strategi såg så pass vägvinnande ut att laget mycket väl hade kunna vunnit om man fortsatt med den.

Ja, det var ett misstag av Rödin, men att han överhuvudtaget försattes i den situationen var inte bara hans fel. Hela femman tajmade åkningarna fel... Precis som det inte bara var Järnkroks fel när han gjorde en indianare förra matchen.
Kommentera

sylf:
Visst får man ge kritik om den är rättvis o någorlunda balanserad, jag tycker det är svårt att framför TV n få en så korrekt uppfattning om varje spelare så att jag vill ge mig på att rangordna insatserna. Dessutom har spelarna olika roller, några skall t.ex. alltid ta sig an motståndarlagets bästa spelare, hur jämföra det mot andra prestationer?
Att Rödin ger bort första målet och vi går bort oss på egen blå vid andra är ju lätt att se, men jag vill att man ser på det positiva o tar med sig det till nästa match.
Betänk en sak..... tänk om Clarkes två ramträffar hade resulterat i början, undrar vem som hade varit hjälten för kvällen då?

Peja:
Nej, 2 skott på mål i sista perioden är väl inte så mycket att yvas över, MEN ... dom höll emot och vann, det måste va prio ett för varje lag som ligger näst sist i tabellen och inte varit så lyckosamma i inledningen av serien.
Kommentera

sylf: Snacka om döskallar; "Färjestad är ett tungt o skickligt lag att möta, BIF har historiskt sett haft svårt mot FBK"

Så enligt den logiken så behöver vi inte ens spela dom matcherna mot motståndare som vi har det svårt mot?
Utan bara vara glada att vara med, hurfan kan men ens säga så?

Dom har 5 utespelare + målis, vi har 5 utespelare + målis vad jag vet, eller har dom nån annan fördel?

Jösses vad "Gla att vara med" lyser igenom"
Skulle du gått ner i Bifs omklädningsrum på -80 talet å sagt så hade du åkt på en stopp smäll.

Historiskt isf så skulle väl inget lag tycka det var nån idé att spela mot Bif, ja möjligen Dif då dom har flera Sm än oss.

INGET lag ska tycka att det är "kul" att spela i LA, B A S T!!
Kommentera

sylf: Hoppas att Brynäs kan rida på den här vågen ett tag nu, vinst borta mot AIK borde inte vara omöjligt. Sedan blir det antagligen fullsatt och en jäkla stämning på lördag mot Timrå.. Där blir det 3 poäng av bara farten!

Vips så har vi tre raka segrar!

Kommentera

Tväst: "Till slut.... att tro att Brynäs skall styra o dominera 60 minuter mot ett lag av Färjestads kaliber tycker jag är mer än lovligt naivt, var glad för det som gick bra o inse att denna insats är en härlig språngbräda inför fortsättningen."

Helt rätt!

Självklart kommer vi inte att kunna spela ut typ FBK i 60 min de närmaste 400 åren och man får ju glädjas åt vinsten.

Samtidigt MÅSTE man kunns ge kritik till de spelare som är värvade som ankare i klubben, typ Nordan, Clarke, Lauritz ( varför är han värvad?) etc. Ska laget till Semifinal är det dom som måste lyfta sig. Junisarna har redan gjort det och står för det mesta vad gäller kreativitet.
Kommentera

Tväst: Det är väl ingen som begär att Brynäs ska föra spelet i varje period. Men man kan kräva att ett es-lag som ha som ambition att inte bara slå sarg ut under majoriteten av matchen. Ser du inget mellanting eller? 2 skott på en period är ju faktiskt jävligt extremt...
Kommentera

Tväst: Klockrent. Gonatt....    ;-)
Kommentera

Lindström:
"Hade Lauritzen & Nordan många rätt idag tycker du?"

Färjestad är ett tungt o skickligt lag att möta, BIF har historiskt sett haft svårt mot FBK. Man går ut offensivt o snurrar upp ett ganska virrigt motsåndarlag, men det är ju det man får ta vara på, man spelar så bra som motståndet tillåter, jobbig klysha, jag vet... men så är det.
Imponerande förstaperiod med en utdelning vi inte sett så mycket av i vinter, dessutom 3 ramträffar.

Jag är så glad över laginsatsen så jag ängnar mig inte åt så mycket personlig spelarkritik, man håller undan för anstormningen i period 2 o 3, STARKT.

Vad jag inte alls fattar är alla negativa gliringar o nedlåtande profetsior redan innan matchen..... av påstådda Brynäsfans i våran GB.

Alla behöver inte gilla hur spel o taktik utförs i alla lägen....... men vad man vill få ut av att håna sitt lag INNAN match det är helt obegripligt för mig.

Till slut.... att tro att Brynäs skall styra o dominera 60 minuter mot ett lag av Färjestads kaliber tycker jag är mer än lovligt naivt, var glad för det som gick bra o inse att denna insats är en härlig språngbräda inför fortsättningen.
Kommentera

Jag tycker att det var starkt att vinna mot Färjestad, men svagt att inte anfalla i mer än en period. Färjestad hade ju uppenbarligen enorma defensiva problem i första perioden, men de testades inte särskilt hårt i efterföljande perioder.

Svedberg var bra och visade att han är nummer ett bland målvakterna.

Ekholm var landslagsmässig, likaså Jonsson. Andersén och Bertilsson stenhårda och bra defensivt. Sundqvist kändes dock lite virrig och gick även bort sig totalt vid ett baklängesmål. För Clarkes del var det oftast kaos i egen zon när han fanns inne på isen och han var som vanligt inblandad i många missförstånd med medspelare.

Dackell, vilken framspelare, men han borde verkligen skjuta mer.

Järnkrok 100% klass i allt han gör. Även på alla centrar inte var bra, saknar jag inte Mads Hansen.

Konstig coaching av Czarnecki att matcha Nordquist med Sundström som ytter i tredje. För långsam kombination.

Synd att Larsson inte fick mer speltid, tyckte han såg fräsch ut. En jävel längs sargerna...
Kommentera

sylf: Ersätta Clarke med Lilja är förstås lockande men jag hellre en rightare. Angell hänger nog löst i Ryssland och skulle inte vara helt fel att få tillbaka.

Tycker du överdriver en del om Nordqvist och Lauritzen. Dessa två tillsammans med Sundström gör en bra tredje period som defensiv kedja.Men visst har man hoppas mer på Nordan offensivt.
Dacke gör en riktigt bra match även defensivt, han gör ett häst jobb som inte syns på tv.
Kommentera

Zzz: Håller med.
Ett sovande FBK första 10 grundlade definitivt den här vinsten.
Rödin bjuder helt onödigt in dom i matchen och det kunde ha straffat sig rejält.
Som tur är så tycker jag att dom ändå inte skapar så mkt i andra, och i sista så gör vi det riktigt bra som lyckas neutralisera dom på ett bra sätt, trots den olyckliga starten.
En klart bättre genomförd match defensivt sett än senast, och nu kom också utdelningen retroaktivt.
Och som du säger: känns som att Svedberg nu har en hand och fyra fingrar på förstaspaden för ett tag framöver.
Vi slår trots allt en skräckmotståndare, bara det....
Kommentera

Zzz: Ja, Clarke var ju klart bättre än föregående matcher då han har varit ensam orsak till en hel del baklängesmål. Men Clarke ska ju vara en av Brynäs absoluta toppbackar, det är han defenitivt inte. Idag är han nätt och jämt godkänd. Det duger fortfarande inte..
Kommentera

sylf: <-- AMEN!
Kommentera

Zzz: Svedberg stoppar puckar bättre än BB, men fan vet om han själjv ens har en aning om hur han beter sig. Sånt skapar oro i försvaret.

Clarke får kanske 10 matcher, sen är han borta! Kan inte Sunklöv lägga allt krut på Lilja?

Lauritzen och Nordan usla idag, Nordan värvad av medlemarna och tänkt som lagets ankare, en megaflopp så här långt.

Dackell har jag svårt att såga idag, så länge Brynäs spelade anfallshockey var han suverän!

Ekholm MYCKET bra!

Calle gjorde 2 mål, Rödin kan bättre och kan inte slarva som han gjorde vid 1-3.

Vi skulle behöva ett par förstärkningar i varje lagdel, då först kan vi börja snegla på lagen på övre halvan.
Kommentera

MarcusElving: "Dale Clarke stärkte väl inte sina aktier direkt, nåväl han slog inga indianare i alla fall..."

Clarke spelade bara 13min idag, klart minst av alla Brynäsbackar. Tycker ändå att han ser bättre ut idag men -1 trots allt. Jag tror inte att Sundlöv kommer att ha så mycket mer tålamod.. Överlever han 10 matcher?

I övrigt tycker jag att det är överdrivet negativt här inne. En stabil seger, men visst blir det lite onödigt spännande. Sista perioden stänger dom riktigt bra trots målet efter 10 sek.
Ekholm var kung idag, riktigt kul. Även Silfverberg gör en riktigt bra match.
Kul att se att Bertilsson är tillbaka, han kommer att göra en riktigt riktigt bra säsong. LJ har kommit igång riktigt bra nu han med.
Svedberg blandar och ger, släpper mycket returer och missar lite. Bla. en enkel miss med plocken där pucken går ribban. Idag har han en hel del tur, en annan match går dessa puckar in och då blir han syndabock. Men han ska helt klart fortsätta.
Kommentera

Tväst:
Vart var dom då i 1á perioden?
I 2a så hade Bif inte ett rätt, noll tacklingar, dutt dutt spel.
I 3é så fort man stod upp och tacklades och spelade småfult tillbakas så hade dom skaplig koll på Fbk.

Rödin var mest yr som han varit sen han fick platsen brevid Dacke, dessa två hade väl få rätt i matchen fö.
NC kommer inte kunna matcha Granis som han gör, han kommer att få soppa torsk förr eller senare.
Varför inte avlasta med spelare när det finns?

Hade Lauritzen & Nordan många rätt idag tycker du?
Kommentera

Tväst: Enkelt,vissa får göra vad som helst.Andra inte..
Kommentera

Första perioden var en 20 minuter lång orgasm, resten av matchen var i stort sett usel från Brynäs sida..

Ekholm var förbannat jävla bra idag, både offensivt och defensivt. Riktigt kul att se.

Granström var elak idag..

SKÖNA 3 poäng, höll på att få hjärtklappning på slutet...

Dale Clarke stärkte väl inte sina aktier direkt, nåväl han slog inga indianare i alla fall...

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström:
Färjestad med imponerande importer, hemvändande NHLproffs o allmänt hyffsat lag får åka hem med en förlust från LA..... jag känner mig mycket nöjd med dessa ganska oväntade 3 poäng.
Ändå fylls HS med den ena negativa kommentaren efter den andra, dock inte Rödin som bjöd in FBK när vi hade PP..... märkligt fenomen.
Men har man förutfattade meningar så är det kanske lättare att bara spinna vidare på dom.
Kommentera

sylf:

Ja verkligen.
Med lite distans till matchen så kan man sammanfatta:
Det finns mycket att jobba med.
Kommentera

sylf: poäng och bra målskillnad i matchern vore mumma.
Kommentera

arnio: Ja, nu väntar 2 matcher som är jävligt viktiga!!
Kommentera

sylf: Där satt den! Härligt lir några minuter och stabilt målvaktsspel. Slutspelsplatsen har vi för att behålla och på lördag blir det fullsatt och lite av en nystart på säsongen, uppvärmningen är slut...
Kommentera

Lindström: dom kanske var hårda?
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker det är en bra siffra med tanke på den marknadsföring man gjort för sig själva!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske inte är så konstigt. Det är inte många som vill betala pengar för att se ett hemmalag slå ifrån sig i 40 minuter..
Kommentera

sylf: 4584 fick se en efterlängtad 3 p, synd att det inte var fler, dålig rent ut sagt!
Kommentera

Bissett19: Jävlar vilka coola snubbar!!!!

"Kan man få en kram" sa han till LJ:-))

Undrar om Sundlöv var där med kontrakt och prylar???
Kommentera

Lunkan: Att skjuta 2 skott på 20 min på hemma plan är INTE ok.
Kanon sköna tre pinnar men man undrar hur NC tänker när han kör vissa spelare mer eller mindre nånstop.

Nordan? Vad händer där...
Kommentera

Nu är Glada Hudikgänget i BIF:s omklädningsrum.
SVT 1.
Kommentera

Lindström: yes då kanske man slipper se ett bottengäng på lördag!
Kommentera

Lindström: Tror det är lika mycket en kombination av att BIF backade lite och FBK började spela på allvar. Jag tror ärligt talat inte Brynäs kan spela så jävla mycket bättre mot ett sånt här motstånd!
Kommentera

Skapligt skönt! Ekholm och Bertil +4 idag :)
Kommentera

sylf: Ja det som kunnat bli årets match vart en nagelbitare..
Hur man på 15 mins vila kan komma in å helt glömt bort hur man spelar hockey är en gåta..
Kommentera

Gurra88: Härligt, 3 pinnar är bärgade.
Kommentera

Vad har Kåberg för diagnos egentligen?
Kommentera

Ekholm 1+2 idag !
Kommentera

70 Rodrigues: Hockeyn är allt bra orättvis ibland:)
Kommentera

70 Rodrigues:
Jasså, var det mindre förtjänt eller?
Kommentera

Bissett19: När Brynäs spelade hockey, dvs de första 10-15 min, var Dacke lysande!
Kommentera

sylf: Fan vad skönt :-) Tänk att man kan vinna en match trots att man bara spelar bra hockey i 10-12 min???
Kommentera

sylf:

TACK DACKE!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, han har varit in och klantat sig nåra ggr!
Kommentera

Lesky: Är han med :-)
Kommentera

Nordqvist för helvete. Vad tänker karln med?
Kommentera

« · 1286334 · »