Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK den 22/11-12

« · 1536382 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK den 22/11-12
Obehaglig deja vu man får när man ser hur oerhört ofarligt det känns när Brynäs kommer till anfall. Man vet att det inte blir mål.
Kommentera

sylf: Men det som stör mig mest av allt är att det ser så in i helvete lojt ut. Förlora då för helvete, men gör det med stil, era jävlar!!
Kommentera

Zappaholic: Dom är ju svenska mästare!!!!
Kommentera

Macahan:

Rahm är en Div 1 målis.. Han kan kanskee bli bättre men i dagsläget har han inte mer klass än så. Jag trodde på att han kunde bli en OK 2:e målis inför denna säsong. Nu är det så att jag inte tog med i ekvationen att Honken är gift och har barn vilken leder till att vi har en Div 1 målis som vaktar kassen i 50% matcherna :-/

Kommentera

Kul att vi som svensksmästare chansar inför säsongen med kort om backar, en målvakt som inte stått på 2 år och noll spets på forwards....
Kommentera

Ge oss lite hopp nu då för fan
Kommentera

Well, vi tog ju SM-guld förra säsongen. Alltid nåt..

Nej, det här ser väldigt illa ut och har gjort en längre tid.

Jag är extremt orolig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: Nu får vi spela fem mot tre...jag räknar kallt med att vi inte gör mål på Salak.
Kommentera

Rossa: Men vi har en jävla massa pengar, som dom sitter och slår sig för bröstet om. 
Kommentera

Börjar tro TJ är helt off fortsätter med#16 i PP
Kommentera

Zappaholic:

Vi har ju sådan fucking satans flyt med.... KUK!!!!

Kommentera

Rossa: Haha, vilket PP så här långt, ser ut som veteranhockey!
Kommentera

sylf: Enkelt!
Kommentera

Rossa: En orgie i pinsamheter och sen gör vi mål i fem mot fem. Högst pinsamt...

Fanns det inte en regel förr i alla fall att inte man som utespelare får slå bort pucken med handen i målgården?

Kommentera

Qvarre: Oj, ett mål, slumpmål!
Kommentera

sylf: Nu vänder det, vi vinner med 9-2
Kommentera

sylf:

Jag tycker att de var helt OK PP. Kanske är jag ensam om att tycka det, vad vet jag.

Kommentera

Qvarre: underbart där Bertilsson...fjollan Wallin grinar och hennes knähund Berglund åker dit och petar...
Kommentera

Knepig utvisning, så sen var han inte.
Kommentera

sylf:

Nu kommersnart 2:a perioden. Det är Brynäs normalt starka period och det är då det ska ske.

Kommentera

Älskar Bertilsson! Synd bara att inte fröken Wallin blev skadad under hela säsongen, så man slipper se kärringen på isen.
Kommentera

Bra 5-3.. Man är två man mer och tar enbart skott utifrån? Med ett hyfsat pucktempo, så ska man komma till rena målchanser. Thuresson räddar oss tack och lov. Puckkåte Lauritz bidrar knappast till pucktempo

Fin tackling av Bertil på tant Wallin:)

Kommentera

Qvarre: Bra där av Bertilsson, helt klart värt en tvåa. Nu vänder vi och fortsätter proppa.....
Kommentera

Erat: Den här kvällen måste man ju hålla med Wikegård i hans gnällande på oss...spelar vi så här så blir det KS och väl där så åker vi ur.

FÖRSTÄRK NU FÖR I HELVETE!!!

Kommentera

arnio:

Håller med efter att ha sett reprisen. Trodde att grisen hade haft pucken men tydligen inte. Blir den inte mål så va det värt en 2:a..

Kommentera

Qvarre: Bertilsson har ju farten uppe, Wallin ser ut att ta emot den men släpper den förbi sig. Vad fan ska Bertil göra? Gå upp i rök?
Kommentera

Zappaholic: Så länge fröken Wallin blir proppad, så tar jag 2 min, alla dar i veckan :-)
Kommentera

Zappaholic: Ja, det skulle vara intressant att se Huge på en stol bredvid Wikegård i studion... Wikegård ser ju bara det som är uruselt, han lyfter ju inte fram det som bara är dåligt. 
Kommentera

Detta är ett lag helt utan självförtroende...vi måste grisa till oss några segrar i följd, förstärka laget med Bäckis, Lindbäck och två backar. Bara då kan vi snegla uppåt...
Kommentera

Qvarre: Helt klart att det är självförtroendet som sviktar men skönt att se att vi i alla fall smäller på vilket tyder på vilja i alla fall. Lite flyt och någon vinst så kommer det att vända, jag är fullständigt övertygad om detta. Just nu känner jag mest att det är så otroligt synd ov våra krigare som försöker och försöker men tyvärr så ser det bara värre och värre ut.

Vi ska vara otroligt tacksamma för de poäng vi tog i början för de kan i alla fall ingen ta ifrån oss.

En vändning ikväll skulle sitta så otroligt fint och det är bara små, sma saker som ska till för att det ska lossna och självförtroendet ska återvända....

Kommentera

Qvarre: Ja, viktigt att hålla tätt nu så dom inte får 3-1.
Helt Ok att proppa och tacklingen tar axel mot axel så det är ingen fulsmäll iaf. Annars en bedrövlig start där Rahm dessutom får ta på sig ettan.
Passivt och ingen trygghet hos backarna, som ofta spelar ifrån sig pucken i panik. Blev väl lite bättre efter 0-2 och typiskt att vi får reduceringen på ett turligt sätt när vi gjort allt rätt under PP men inte får in pucken.
Till Zappaholic: det är Ok att slå undan en lös puck i målgården men har för mig att det blir straffslag om man blockerar trissan.
Klarar vi bara BP nu så kan tacklingen vara vändningen som tänder laget.
Ser iaf inte lika hopplöst ut som efter första 10.
Var är klacken? Bara medgångare, som det verkar.
Det är väl nu spelarna behöver stöd, eller har jag missat nåt?

Kommentera

Säga vad man vill om FBK men där skulle det åtminstone rulla huvuden om det såg ut så här.
Kommentera

Rossa: Det är ju precis en av anledningarna till att man hatar FBK...ingen väg att gå för Brynäs enligt mig i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:" har jag missat nåt?"

Eh, ja. Du o fröken Wallin är ju nästan stöpta i samma form, åker man runt o tycker en massa saker samtidigt som man hånar sina motspelare så smäller det för eller senare ;-)

Kommentera

Huge: Det är fan inte lätt för en klack att ge allt match efter match då inte spelarna gör det...
Kommentera

Rossa: Rulla huvuden skulle det nog göra i de flesta föreningar! 
Kommentera

Huge:

Jag hoppas på att vi i ala fall har 2-2 efter andra, för i andra brukar vi vara heta.

Brynäs tenderar till att spela hockey i två perioder vilket borde innebära att vi har de två bästa framför oss. Det är min förhoppning i alla fall.

Kommentera

Qvarre: Bra boxplay i alla fall, nu kööööööööööör vi över Färjestad...fett laddad nu!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Tycker nog fan att Cody kan använda sina kilon på ett fan så mycket bättre sett, det är inte curling det handlar om.
Kommentera

arnio: Alka tycker vi olika, men det är ju ändå elitidrott vi pratar om inte korpen..,
Kommentera

HAHAHA.. Vilken icke-målgörare.. fy fan vad dåligt
Kommentera

sylf: Fett personangrepp där....men jag känner mig säker på att jag på alla sätt är en bättre och intelligentare person än dig och jag låter mig därför inte provoceras. Det är ofta de som känner sig osäka på sig själva som ger sig på andra och försöker trycka ned dem och du är ett levande bevis på just detta.
Kommentera

arnio: Exakt!
Kommentera

Fy fan va RR är dålig...
Kommentera

5000 på plats.
Kommentera

Rossa: utvisning???
Kommentera

sylf: Förstår varför, inte alla som vill bli nerpissade.
Kommentera

sylf: Haha, Tollefsen försökte ge sig på Franson, sen såg han vem det var, och lugnade sig som en snäll försteklassare när fröken säger till...
Kommentera

Zappaholic: Bra fingertoppskänsla där, domarn.
Bertil duttar Wallin i ryggen på väg till båset.
Pinsam bedömning...
Kommentera

70 Rodrigues: SLÅ UT PUCKEN UR ZON JÄVLA KLANTSKALLAR!!!!!!!
Kommentera

« · 1536382 · »