GävleLasse: "Skillnaden är ju att Nordan visade att han var het igår och hade därför förtjänat speltiden han fick. Det hade inte Dackell och således avslutade han matchen på bänken."
Det är DIN uppfattning.
Min uppfattning är att Dackell och Hansen var "heta" i den del av matchen som föregick vändningen.
Och att dom helt naturligt fick stå åt sidan när det helt plötsligt smällde till med 3 mål på 38 sekunder.
Tror således inte att bänkningen egentligen hade nåt med deras påstådda "uselhet" att göra, snarare en nödvändighet för att ha ett så offensivt lag som möjligt på isen när vi väl fått upp ångan och vittring på 3 pinnar.
Jajjen: "Det är ju bara några dar sen HS-coacherna ville bänka Nordqvist. Czarnecki följer tydligen väldigt sporadiskt deras goda råd."
*ASG*
Klockrenast idag.
Ja, visst är dom härliga.
Ena dan kräver man Nordans bänkning.
Nästa dag skryter man över att ha gett CZ idén att coacha som han gjorde igår.
Där Nordan var kung på banan.
Redigerad kommentar
GävleLasse: "Jajjen: I och med att jag tjatat om detta ett tag så är det knappast någon efterhandskonstruktion. Det är väl snarare ett kvitto på att jag haft rätt."
Kvittot säger bara att coachningen igår var lyckad men säger öht inget om att du haft rätt tidigare.
Ett par av spelarna som var tongivande när matchen vändes igår har tidigare varit klart sämre eller ojämnare.
Därmed finns det inget som säger att dom skulle ha lyckats lika bra tidigare som dom gjorde igår, ifall dom hade coachats likadant tidigare.
Dessutom: att du sitter och slår dig för bröstet och yrar om kvitton hit och dit, baserat på en (1) lyckad vändning känns minst sagt förhastat.
Till sist: förklaringen till att ex Kahna och Nordan nu förhoppningsvis verkar vara ordentligt på g, kan lika väl bero på att CZ konsekvent hållit fast vid att låta dom få tid och inte bänka eller börja plottra alltför mkt med laget.
Mao: CZ:s filosofi där trygghet är en viktig del börjar till sist kanske ge resultat hos de spelare som hittills inte presterat som både dom själva och ledningen hade förväntat.
GävleLasse:"Det är så typiskt dig att inte kommentera NÄR det händer utan du kommer med dina sk synpunkter när det är över"
Kanske bara är så enkelt att Huge är smartare än dig .
GävleLasse: "det tråkiga är att man skall behöva genomlida alla jävla slag under bältet från din sida."
Haha...
Du menar skillnad mot dig själv och dina skitkastande kompisar, som aaaaaaldrig slår under bältet mot oliktänkande härinne eller mot spelare/ledare?
Gå och lägg dig.
Krokodiltårarna du fäller klär dig inte alls, jag lovar att många härinne håller med mig.
Angående Dackell så är du så fetborta att det inte ens är värt att kommentera.
"Dackell, Hansen bänkade och laget fick luft under vingarna. Cz VÅGADE bänka Dackell och där har du anledningen."
Han "vågade" bänka dom därför att full fart framåt gällde, bära eller brista som det kändes (mer eller mindre).
Och Dackell/Hansen är knappast rätt spelartyper om du vill tokchecka högt upp i banan med mkt energi. Det kan t.o.m en läktarcoach som jag begripa.
FBK hade 4 rejält tunga pjäser borta och ett gäng orutinerade junisar på isen och när dom så småningom tröttnade efter halva matchen så fick vi chansen och tog den. Där har du en stor del i förklaringen varför vi lyckade vända. Kombinera med att vi själva visar hög moral och aldrig ger upp och samtidigt får utdelning på de chanser vi skapar.
Helt rätt att bänka i det läget efter att Dacke/Hansen som vanligt dragit ett tungt lass i främst defensiven så länge FBK såg ut att ha det mesta under kontroll och gjorde det svårt för oss.
"På tal om formsvackor, vad hände med den.?"
Ingen aning.
Om du hade läst vad jag skrivit så hade du märkt att formsvacketeorin var en tänkbar förklaring, och inte nåt som jag ansåg vara ett fullbordat faktum.
Nu verkar det som att jag som tur är hade fel i mitt antagande, och jag bjuder gärna på det om det nu glädjer dig så mkt att jag hade fel i det här fallet.
Redigerad kommentar