Clarence: "Spelarkris kan man väl kalla det när flera gubbar är skadade på obestämd tid?"
Absolut! Man kan kalla det katastrof också.
Förresten, tror du att Sundlöv och Brynäs skiter i att värva dom bästa spelarna
1. på ren jävelskap
2. för att dom inte fattar bättre
3. för att ekonomin inte tillåter
Idag möter vi seriens sämsta bortalag. Dom har gjort löjliga två mål i snitt borta. Dom saknar dansken och Kahnberg (förresten, det kanske innebär att dom spelar bättre, precis som Brynäs utan Kahnberg).
Med andra ord, vi torskar stort ikväll.
Jajjen: Ja du, jag skulle kunna nappa på alternativ 2. Alternativ 3 borde efter alla dessa år inte vara aktuellt längre för en förening i framkant, som man ju själv vill se sig.
Jag tycker inte Brynäs har en sån bred spelartrupp av kvalité som man vill framställa det. Får man som nu under säsongen flera betydande skador, men även för att försöka spetsa laget/truppen om man har ambitionen att vara med i toppstriden både i serie och slutspel, ja då måste man göra som konkurrenterna - hitta nya spelare att ta in.
Det blir svårt att ta några poäng i eftermiddag också. Frölunda har ofta lätt för Brynäs. Hoppas jag har fel, men det lutar åt ny förlust.
Tips inför em/kvällens omg:
Brynäs IF-Frölunda Indians 2-4
AIK IF-Luleå HF 4-3
Skellefteå AIK-Djurgårdens IF 4-3 efter str
Växjö Lakers-MoDo Hockey 3-2
HV71-Linköpings HC 5-2
70 Rodrigues: Hoppas du har jävligt fel för jag och 5 st polare som är frölundaiter ska se matchen:-(
Men men jag får väll dricka mer pilsner om du har rätt i ditt tips;-)
70 Rodrigues: "Helt jävla sanslöst, nästan varenda jävla gång kvitterar motståndarna direkt,"
Och nästan varenda jävla gång återtar vi ledningen på direkten...
Huge:Jag tror snarare att SUnken klagade på den uteblivna icingen.
Granis klubba hamnade ju inte i armhålan av en slump men nyper man fast klubbas så borde det ju bli en holding the stick kan man tycka.
Redigerad kommentar