Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15

« · 1659474 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15
Powerfade: Men om din version nu stämmer och det är solklart att Westerholm är i målgården före pucken, varför dömer man då mål?
Låter jävligt osannolikt att man skulle ha missat en sån sak, som syns klart och tydligt på bilderna.
Såvitt jag vet säger regeln att du får stå i målgården innan pucken kommer dit, bara du inte stör målvakten. Och då är det ett solklart korrekt mål vi gör.
Punkt slut.
Kommentera

Huge: Jag såg det inte live, jag hade viktigare saker gör mig. Som att äta och dricka gott i goda vänners lag.

Men jag vill minnas att det står i regelboken att Om en spelare befinner sig i målområdet innan pucken skall offside i målgården dömas. Så var fallet den här gången. Oavsett om målisen blir störd eller inte.

Jag är givetvis tacksam att det blev mål. Vi kan kalla det karma. ;)

ÜBERVIKTIGA POÄNG!!!
Kommentera

munkas: " Haha, jag tycker bara att det är lite lustigt att du går i taket över brister hos en sketen TV-kanal medan föreningen som diskuteras på detta forum får passera under radarn"

Haha...
Nu är det ju inte några större brister hos CMore jag påpekar direkt, utan bara varför man inte visar omgångens mest intressanta match i repris när det finns lediga kanaler där det inte visas nånting öht? Om det nu som sagt inte beror på tekniska saker som man kan förstå om man haft insyn och kunskap om förutsättningarna.
Är väl ändå jävligt långt ifrån att som läktarcoach utan insyn och kunskap i vilka förutsättningar ansvariga i Brynäs lever under, sitta och tala om för tränare/ledare hur dom borde eller inte borde göra.
Och jo: jag förstår frustrationen, det är frustrationens efterverkningar i form av tvärsäkra råd från okunniga och oinsatta läktarcoacher jag inte riktigt kan förstå.
Jag är ex jävligt säker på att alla som sitter härinne och gnäller skulle ha tagit exakt samma beslut själva, om man hade jobbat som ansvarig i nån form och haft samma förutsättningar framför sig.
Kommentera

Någon kräsen Gävlebo borde återkomma till Gavlerinken efter gårdagens show...
Kommentera

mk: Kan du utveckla kopplingen mellan värvningarna av Twins och Olden och att Sundlöv ville byta tränare?

Kommentera

Powerfade: Obegripligt att nån som sett bilderna kan säga att Westerholm stör Fernström på nåt sätt.
Har frusit bilderna och stegat fram ruta för ruta sas och det syns tydligt att Fernström försöker sträcka ut plockhandskarmen för att bryta puckbanan och i det läget är Westerholms ben inte i närheten av att störa Fernströms armrörelse på nåt sätt.
Det är först när pucken passerat under Fernströms plockhandske som Westerholms ben möjligtvis nuddar plockhandsken, men då är ju pucken redan på väg in i kassen och Fernström har inte längre nån möjlighet att nå densamma.
Ett solklart korrekt mål som det heller inte tog speciellt lång tid för Warroom att komma fram till, av tiden för videokollen att döma.
Kommentera

Powerfade: Blir mer och mer övertygad att Sundlöv ville sparka TJ efter förra säsongen.
Varför värvar man isf spelare som Twins eller Olden? Spelare som antingen har flyttat eller breakat.
När MS inte fick kicka TJ så tackade han för sig. Annars hade han aldrig gjort det i det läget.
Sundlöv är alldeles för mycket Brynäsare för ty skada flreningen, men där tog det stopp.
Kommentera

Powerfade:Sär det nog. De behöver inte tänka så mycket nu 😄

Tidigare skulle det i situationer avvägas om spelarna skulle pressa eller avvakta men nu är det full press som gäller, bara tuta och köra.

Kommentera

Carl Lejonkräk:Det kan vara så enkelt att Bulans upplägg passar Westerholmarna bättre än TJ's

Jag tycker att det är flera spelare som höjt sig ett par snäpp sedan Bulan tog över.

Kommentera

pjåtor: Tvillingarna kan med lite flyt bli riktigt bra nästa säsong. Kan de ta steget upp och ingå i en tredjemedja med lite mer offensiva uppdrag vore det fint. Det tar tid att gå från  Allsvenskan till SHL.

Kommentera

Skrubben: Segern igår var jävligt nice för psyket man känner sig pånyttfödd idag  och så vill jag be om ursäkt för att jag varit så negativ mot tvillingarna men man kan ju ändra sig som tur är. hoppas dom fortsätter att leverera. http://www.gd.se/ishockey/shl/alla-hade-gett-upp-utom-bulan-boys 
Kommentera

Vi har väl i stort sett inte haft en enda 50/50-situation dömd i våran favör sen Bulan tog över. Kan inte säga att gårdagens mål håller mig sömnlös direkt.

Tycker dessutom det är korrekt.

Kommentera

Skrubben: Vaninnigt att ha videogranskning på detta, regeln är aldrles för öppen för tolkningar. Bättre att kolla offside och puck-out i så fall.

Kommentera

mattiaskarlgren: "Döms Wallins mål mot oss bort så ska detta också bort - hur mycket Brynäsare jag än är."

Varför då? Wallin är i målgården och skymmer Starky. Alltså stör han honom som regelboken uttrycker det. Kolla sedan på situationen med Westerholm, "stör" han Fernström? Han skymmer definitivt inte honom, frågan är snarare om han nuddar Fernströms plock. Min bedömning, och antagligen domarnas, är att han knappt nuddade Fernström och att han därmed inte störde honom.

Nej, i min bok är Wallins mer tydlig. Sen kan man tycka att reglerna är fel, men det är en annan fråga.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Fast efter att ha sett situationen ett par gånger nu så blir jag mer och mer förvånad över att målet godkändes. Jag menar man har ju sett mål bli bortdömda när en skridsko varit på linjen till målgården.

Fast nu var ju denna överträdelse BAKOM målvakten och han kan således inte blivit störd.

Fast ändå, man  kan tycka att en regel är en regel oavsett. För börjar man göra bedömningar från fall till fall så bjuder man till just sånt här. Ena parten blir missnöjd medan den andre blir nöjd.

Jag undrar det låtit här inne om situationen varit tvärt om...

Kommentera

mattiaskarlgren: SHL är ju ute och cyklar när det gäller målkamera och målgårsregeln. Om vi ska ha målkamera så återgå till att endast titta på om pucken är inne eller inte. Målkameran kan inte användas i situationer där det skall till en bedömning för då blir det aldrig bra. Titta endast om pucken är inne eller ej och överlåt resten till domarna. Som det är nu så blir man ju mer osäker ju mer man tittar på repriser. Det bir sega matcher med långa avbrott för videobedömning utan att det med säkerhet går att säga att beslutet är rätt. Låt målkameran vara just målkamera.
Kommentera

Carl Lejonkräk:  Det är nog ett utslag av att, som någon begåvat härinne skrev, en del konsumerar hockey och Brynäs på samma sätt som vi andra konsumerar TV via vald kabel-TV operatör.

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas:"Haha, jag tycker bara att det är lite lustigt att du går i taket över brister hos en sketen TV-kanal medan föreningen som diskuteras på detta forum får passera under radarn trots tydliga defekter och 7 raka förluster... Jaja, så som ditt hjärta pumpar för CMore pumpar våra för Brynäs. Då kanske du förstår vår frustration lite bättre?"

Nu måste jag försvara den gode Huge, han är ju inte ett Cmore fans utan brynäsfans. Jämförelsen är ju helt absurd.

Kommentera

Huge: Håller helt med dig :)
Framförallt detta med tex tacklingen.
Satt med en vän som är Frölundait igår. Det är kul att se hur olika åsikter man kan ha.
I mina ögon en klockren tackling - i hans ögon så hoppas Kilas in den.
Men när jag sedan får chansen via repriser visa att han lyfter sina skridskor EFTER tackligen så mjuknar kompisen lite.
Inte kul när spelare blir skadade, det är riktigt tråkigt MEN man får aldrig ta bort en bra tackling.
Hur tjurig än Tråk-Rönnberg är. Helt ofattbart att ingen jävel dragit till honom på käften som Foppa så "snällt" hade uttryckt det.

Däremot måste jag som Brynäsare säga att läget med målet och målgården är väldigt kluven.
Hade Brynäs fått ett sådant mål emot sig hade jag sagt att det solklart skulle dömas bort.
Han är inne i målgården och är ändå i närheten av målvakten.
Men klart att man i detta läge inte gnäller då vi får ett mål.
MEN i mina ögon är det solklart att det ska dömas bort.
Döms Wallins mål mot oss bort så ska detta också bort - hur mycket Brynäsare jag än är.

Men nu blev det mål och vi vann - jag är inte bitter. Sjukt underbar seger!
Kommentera

Huge: Haha, jag tycker bara att det är lite lustigt att du går i taket över brister hos en sketen TV-kanal medan föreningen som diskuteras på detta forum får passera under radarn trots tydliga defekter och 7 raka förluster... Jaja, så som ditt hjärta pumpar för CMore pumpar våra för Brynäs. Då kanske du förstår vår frustration lite bättre?
Kommentera

munkas: Håller med, dom har säkert kunnig expertis vad gäller det tekniska. Men om man nu har ett gäng kanaler lediga och väljer att inte visa EN av gårdagens matcher i repris så ser jag ingen anledning att inte idiotförklara agerandet.  Om det nu inte och som jag säger, handlar om en ren teknikalitet som gör att man inte kan visa just Brynäs-Frölunda, då får jag böja mig för beslutet hos kompetent och kunnig personal som vet bättre än oss läktarcoacher utan kunskap eller insyn i hur det tekniska fungerar hos CMore.
Kommentera

Huge: CMore är ett mycket etablerat företag bestående av expertis inom alla mediala grenar. De vet mycket väl vilka matcher som skall sändas på vilka tider för att kunden skall få ut maximalt av sitt abonnemang. Jag tycker det är bra att de inte lyssnar på massa onyanserad kritik från "soff coacher" som varken har någon inblick eller kunskap om hur ett företag skall drivas. ;)
Kommentera

Powerfade: Ja, bedrövligt dålig stil av CMore, om det nu inte handlar om nån teknikalitet som gör att man inte kunde visa just den matchen i repris
Av BZ:s uttalanden att döma så känns det som att han varit med och budat på ett par av de spelare som av olika anledningar valde andra klubbar.
En tröst i den ev bedrövelsen över uteblivet nyförvärv är iaf att gårdagens insats visar att det lag vi har mkt väl står sig i konkurrensen utan nåt nytt utifrån, men visst hade det känts bra med ett ytterligare tillskott.
Kommentera

Huge:Jag missade matchen igår men tänkte att den går väl i repris.. men ack vad man sket sig i näven där. Nånting säger mig att det är någon på cmore/csports som inte gillar Brynäs, eller så håller han/hon på fiskrens...

Nåja 3 viktiga poäng och förhoppningsvis ett trendbrott med tillhörande ketchupeffekt.

Surt att vi inte fick in nåt nyförvärv innan fönstret stängde. Men man får göra det bästa av det man har och köra hela vägen in i kaklet.

Kommentera

Huge:

Men Huge då...

Kommentera

Carl Lejonkräk: "skaffa en inspelningsbar box vetja"

Hade en sån för ett par år sen när vi bodde i ett ComHem-hus.
Efter flytten fanns det bara CanalDigital att välja på om man ville ha ett utbud som sänder SHL och Allsvenskan i fotboll.
Skulle vara så otroooooligt modernt och fint enligt CanalDigital; fiberteknik med tillgång till en maaaaaaaaaassa kanaler, minsann.
Jo, morsning..
Sen har dom inte ens efter alla dessa år lyckats skaka fram en inspelningsbar box till fibertekniken, som ska vara så enormt bra.
Pajasföretag!

Nåja, glad ihåg tänkte jag som så: dom måste väl iaf sända Brynäs-Frölunda nu på morronkvisten, går ju en massa matcher i repris enligt tablån.

Och vad sänder idioterna för matcher idag, tror ni?
Jo, endast på CMore Hockey och följande matcher i repris:

SAIK-Örebro från 28/1
Frölunda-Modo från 28/1
Luleå-Örebro från igår
Modo-Linköping från igår 

Vi brynäsare som har CMore tackar återigen för ett mkt bra urval av matcher.
Måste förstås vara jättesvårt att visa Brynäs-Frölunda i repris, när CMore live2, CMore live3 och CMore live 4 inte sänder nånting öht.
Pajasföretag!

Kommentera

Vuollerim:
Njuter i fulla drag av en mycket skön seger igår.
Det kunde varit 8 poäng upp om det fortsatt studsa emot, nu är det "bara" två.
Lite vila nu och sen är det att fortsätta på den inslagna vägen. .. Å du Bulan, laget har haft lite svårt efter uppehåll, bara så du vet vad du ska jobba med ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Så här det till när man skapar utrymme för nya Spelaraffärer. Ekonomisk doping eller vad ska man kalla det?
Kommentera

Huge: skaffa en inspelningsbar box vetja.
Kommentera

Davey_22: Tänkte avrunda kvällen med att se vår match i repris och mysa lite. Och vilka matcher sänder dom, tror ni?
Jo, följande;

CMore Sport: FBK-DIF
CMore Sport HD: FBK-DIF
CMore Hockey: SAIK-HV och Luleå-ÖHK
CMore live2: MoDo-LHC
CMore live3: LIF-Växjö
CMore live4: Luleå-ÖHK

Tack CMore, det uppskattar alla brynäsare.
Bra tänkt....👊😠

Redigerad kommentar

Kommentera

Det är precis såna grejer som de använder i rubrikerna Skojarbladet vi måste göra.

Kilström går in stenhårt och sänker Kahnberg,helt schyst också. Vi brunkar in två mål efter huggsexa framför deras kasse, vi är inne i skiten och vinner kampen.

Älskar det. Mer sånt,Brynäs !

Kommentera

munkas: härlig seger, äntligen får man en bra lördag:)
Kommentera

munkas: Ser nu att idioten som yrar om brutal huvudtackling skriver för GT och heter Axel Ohlsson.
Oväntat att en Göteborgsblaska lyckas få Kilströms klockrena och justa bröstvärmare mot en klumpig puckstirrande Kahnberg, till en brutal tackling mot huvudet.
Kommentera

Huge: AB har iaf rubriken "Här får "bulan" äntligen jubla". Brynäs-Frölunda 5-3. Stenkoll!
Kommentera

Zzz: Brynäs gör en kanonmatch efter att media tjatat om vår kris i varje artikel dom skriver.
Kanske dags för lite erkänsla och uppskattning då från samma media efter vändningen mot Frölunda, tycker man.
Men hur lyder rubrikerna i Sportexpressen?
Jo: "Kahnberg brutalt tacklad i huvudet" och "Det är solklart att han stör vår målvakt...."
Patetiskt murveldravel, som vanligt....
Kommentera

KulaShaker:...Så sant ;)
Kommentera

gevalia: Vadå, vi vann ju! Varför störa en vinnande trupp!
Kommentera

TobiasR:.......Jävla sköning!  ........Hoppas han blåste Linus, kommer nog in en ...HOPPAS!!!.......AGERA Bz
Kommentera

pjåtor: Helt fantastiskt 
Kommentera

70 Rodrigues: brynäs värvar ingen enligt linus på sportbladet ! Han hade fått sms från bz
Kommentera

Brynäsgubbe: Klart att spelarna inte behöver tänka lika mycket under Bulan, det är bara press hela tiden som gäller. Under Tommy handlade det mer om avvägningar i spelet utan pucken. Djurgården spelar väl ett mer strukturerat och konsekvent positionsspel?

Men Lauritzen kanske syftade mest på spelet med puck?  

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Vem från Brynäs har sagt att marknaden är död?
Kommentera

Zzz: Där har du problemet. Säg för fan att degen är slut, inte att "marknaden är död".
Kommentera

KulaShaker: Laurtizen sa ju precis tvärt om. Vettefan vem man ska lita på. De andra spelarna i Brynäs har ju inte riktigt sagt samma sak heller. 
Kommentera

70 Rodrigues: Fast hur många av dom spelarna hade Brynäs behövt? Hossa hade varit perfekt men han hade nog brynäs knappast råd med.
Kommentera

KulaShaker: Ganska intressant uttalande med tanke på vad som brukar sägas här!

– Det var mer uppstyrt med Tommy (Jonsson), nu är det inte så mycket tänka, nu kör vi bara, släpper loss, säger målskytten Ponthus Westerholm.

Kommentera

Skrubben: Har du sett vad 10 av 12 lag har värvat? Ett bevis på att marknaden inte är död.
Kommentera

« · 1659474 · »