Brynäs IF

727951 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13

1553741 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
sylf: Enligt GP måste man se helheten när det gäller försvarsspelet, NÄHÄ!
Kommentera

foppa78: Kan dom inte sparka dom där mupparna som springer runt med Komradio på axeln och underbett också?
Kommentera

foppa78: GP. Precis lika onödig som många förutspådde .. I Brynäs kommer han alltid ha en förlustaura runt sig. Han borde givetvis inte blivit värvad, då hade vi förmodlgen sluppit Rahm också
Kommentera

Anders Berg: Sparka Sundlöv och GP in med slagkraftigt material till TJ så kanske vi kan få upp skutan till ytan igen?
Kommentera

Ersättare för Bertilsson?? Det fick man ju i Styrman för i h-vete! 

Ekholm då? 

Kommentera

Kahn: Hmm, få se nu, revisorn är både med och bygger laget och hostar upp pengarna till nyförvärv (allt enligt dig). Dessutom agerar "hen" direkt när det kommer nya siffror från föreningen. Då förstår jag, tack!

Det innebär att vi kan sluta gnälla på Sundlöv, TJ och HGK, allt är i själva verket revisorns fel!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Jo, men LJs 90 pannor var väl bara "notional", använde han dem någonsin i en närkamp? Men helt rätt, det saknas åtskilliga kilo och spelare som använder dem också i årets försva

Helt rätt, men hans kroppshydda täckte upp blålinjen lite mer än dagens backars kroppshyddor gör :-)

Kommentera

70 Rodrigues: " Lj kan nog vara den tyngsta o minst tacklingsvilliga hockey spelare jag sett"

Har du redan glömt Cody Franson?
Kommentera

Huss: Revisorn agerar direkt när han/hon fått nya siffror från föreningen. Han/hon väntar inte till säsongen är slut. Är det svårt att förstå?
Kommentera

Huss: Lj kan nog vara den tyngsta o minst tacklingsvilliga hockey spelare jag sett.
Kommentera

Wesley: Jo, men LJs 90 pannor var väl bara "notional", använde han dem någonsin i en närkamp? Men helt rätt, det saknas åtskilliga kilo och spelare som använder dem också i årets försvar.
Kommentera

Kahn: Aha, en agent som agerar gentemot sponsorerna men inte i sin kapacitet som revisor? Jo, jag måste erkänna att du använde roller och begrepp på ett lite väl förvirrande modernt sätt.
Kommentera

Huss: Var det lite för modernt för dig? En revisor som hjälper till att skaffa pengar för nyförvärv?
Kommentera

70 Rodrigues: Vadå i efterhand, 90% av gb:ns skribenter var oroliga för att de flyktade spelarna inte var ersatta med likvärdiga eller någotsånär likvärda spelare samt att hos backsidan fanns det mycket att önska

Helt rätt Tony, vi 90% visste redan från start. Sedan är det bara kolla på vad ersättarna väger. Vi har förlorat mycket muskler också

Ställ Berglind, Djoos och Styrman på en våg. Dessa tre väger väll typ lika mycket som endast Ekholm och säg Andersén väger ihop. Bertilsson och LJ är väll också över 90 pannor?.

Kommentera

Huss: Som vanligt så skrev oraklet Narcissus ett väldigt givande inlägg, NOOOT!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med, men vi fick oss en analys av oraklet, inte illa ;-)
Kommentera

Kahn: Nja, det var inte riktigt svar på min fråga, men thanx for sharing anyway. 
En revisor agerar på vad som hänt, inte på det som skall hända. Det var inte en controller du avsåg? Eller någon inom ekonomifunktionen?
Eller släpp det förresten, jag blir nog bara än mer förvirrad av ditt presumtiva svar är jag rädd...

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: "Man kan säga vad man vill om det, men lätt att sitta i efterhand och säga vad man borde ha gjort istället."

Vadå i efterhand, 90% av gb:ns skribenter var oroliga för att de flyktade spelarna inte var ersatta med likvärdiga eller någotsånär likvärda spelare samt att hos backsidan fanns det mycket att önska.

Kommentera

Huss: Jag har Gymnasial ekonomutbildning inte för att du behövde få veta det.
Kommentera

Huss: Som du vet så har jag lite meriter som revisorsuppleant i Brynäs Stockholm.
Man kanske skulle slänga in sitt CV och försöka få lite ordning på skutan?
Du kan väl lägga ett gott ord för mig?  :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Thanks Brother :-)
Kommentera

Wesley: Bra analys. Tror inte att TJ skiter i nånting, han har varit fullt medveten om förutsättningarna. Ska vi fortsätta på den inslagna vägen och satsa på egna produkter så måste dom också få chansen, därför valde man att inte ersätta 4 flyktade landslagsspelare rakt av. Det blev istället lite av en kompromiss, beroende på dels ekonomi men även den långsiktiga satsningen vi talar om.
Man kan säga vad man vill om det, men lätt att sitta i efterhand och säga vad man borde ha gjort istället.
Jag tycker att det var en vettig bedömning initialt men är mer kritisk till det strategiska misstaget som gjordes när man inte försökte hitta en Codytyp när både DP och LJ försvann nästan samtidigt.
Sen dess har nya skador och ett ständigt plottrande med framförallt försvaret gjort att det aldrig blivit nån kontinuitet i defensiven, därav vårt ojämna uppträdande överlag.
Ingen slump att försvarsspelet sett betydligt sämre ut sen Franson försvann.
Trots att han inte var nån stjärna och att man hoppades på lite mer så höjde han ändå standarden på försvaret och skapade mer trygghet än det vi ser idag.
Tror att vi får leva med medaljens baksida sas: en offensiv grundide i spelet avslöjar i såna här lägen svagheterna i defensiven, om man inte har mer rutinerade och hårda backar som vi hade i Andersén och Ekholm.
Kommentera

Kahn: Åhå, jag trodde det var marknadsavdelningen som drog in pengarna.
Vet du ens vad en revisor har som uppgift i ett företag och en förening?

Kommentera

Wesley: Hell Yeah To The Fuck Yeah my brother :-)
Kommentera

Analys dags! Just my thoughts!

TJ¨s snabba anfalls spel byggde mycket på att laget hade puck och placeringssäkra tvåvägsbackar, typ Ekholm, Andersén och Bertilsson som hann med att följa med och hota i anfallet.

Nu när det inte finns såna spelartyper i laget så blir laget väldigt lång vid anfallen. Laget klarar inte att ha långa anfall, kommer oftast bara med en eller  två gubbar till anfall, går dessa gubbar eller någon av dem för djupt så finns det ingen andra våg eller några trygga backar på blålinjen. Laget blir därför lätt avväpnade och får blixtsnabba kontringar mot sig. Jag tror att TJ är väldigt irriterad på att hans spelidé fallerar tackvare att Sundöv har skitit i att värva rätt backar.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Näe, hur fan skulle han kunna det? Det finns ju ledare som står för förslag och förändringar, dessa är de enda lämpade. Precis som i Nordkorea och nazityskland. När den sanne ledaren tycker en förändring är på sin plats, tycker även Huge det!
Kommentera

Huge: Revisorn hjälper till och "hostar upp" pengarna från sponsorerna för nyförvärv. Lättare för vissa som t ex "Bäckis" svårare för andra. Sitt still i båten!!!
Kommentera

Huge: Du kan alltså inte komma med något eget förslag, varför är jag inte förvånad? 

Redigerad kommentar

Kommentera

Kahn: Hahaha, förstår!
Kommentera

70 Rodrigues: För att vända skutan behövs tydligen en ny revisor. Innehavaren av den posten verkar ha mer inflytande på lagbygget och värvningarna än vad TJ och Sundlöv har.
Allt enligt ditt kompisorakel med 33 års erfarenhet av att coacha från läktaren.
Ibland undrar man varför ES-lagen öht bemödar sig om att anställa ledare/tränare osv, när det finns gratis expertis på såna här forum?
Kommentera

Huss: Det var det inte, så mycket kan jag skriva.
Kommentera

sylf: Det är dom som har utslagsröst.
Kommentera

Kahn: Oj, nu blev jag nyfiken. I vilket avseende skulle en revisor kunna bidra där? Budgetramarna har satts tidigare, den stora plånboken håller klubbdirektören i och sportchefen den lite mindre för spelarbudgeten.
Var detta på Anders Bergs tid månntro? 
Kommentera

Kahn: Kan ju förklara varför det ser ut som det gör. Är korvnasarna med också?
Kommentera

Huge: Bla bla bla, precis som vanligt när det gäller dina inlägg, milslånga inlägg med absolut inget innehåll. Jag frågar igen, vad ska Brynäs göra för att vända skutan? Hade varit kul att för en gångs skull få ett vettigt svar från dig, utan personangrepp och annat lallande.
Kommentera

Huss: Jag är inte ute efter några cred poäng. Revisorn är visst med när det snackas värvningar och lagbygge.
Kommentera

Kahn: Revisorn hade garanterat insikt i siffrorna, men lagbygget, värvningar och det sportsliga i stort? Sorry, men det ger inga cred poäng alls.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: En spelmässig svacka? Den "svackan" har pågått sedan omgång 10. Det är bara att inse. Sundlöv har misslyckats KAPITALT med lagbygget den här säsongen.
Kommentera

Huge: Du kanske vet om alla regioners språkbruk i Sverige? Här i Gävletrakten heter det tro tå fan.
Kommentera

Huge: Jag har lite större skadeinsikt än ditt ordbajseri kan ge sken av. En släkting till mig var revisor i BIF. Genom denna släkting har jag koll på lite mer än du fritidspolitikern.

Sedan vad gäller ordet kappvändare så kan du kanske googla det ordet.

Kommentera

Huge: "Jag håller samma linje rakt av: kunnigt och insatt yrkesfolk som TJ och Sundlöv är bäst lämpade att sköta ruljangsen, därför litar jag på deras omdöme i nästan samtliga fall."

Jag håller fullständigt med dig gällande den ibland obefogade kritik som Sundlöv och TJ har fått här i omgångar. Men blind tro på ledarskap har gett oss betydligt värre konsekvenser genom världshistorien så du bör nog "nyansera" ditt försvar av Sundlöv et al också för att behålla trovärdighet.
Ett tips i all välmening bara...

Kommentera

Kahn: Det heter "och se på fan" och inte tro på fan, om du nu återigen ska försöka svänga dig med ord eller fraser, vars betydelse du tror dig känna till.
Men det kanske kommer under ditt 34:e läktarår, vem vet....

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Konsulter är inhyrd personal för ett visst ärende och tro på fan, Komvux har konsulter. Egen definition ( not).
Kommentera

Kahn: "Ordbajsaren spyr ut några ytterligare ord. Ditt lilla följe är nog så bra som du. "Kappvändare" används inom politiken också, ett ställe du borde vara väl så insatt i fritidspolitikern......"

Det komiska är ju att du inte fattat att det är DU och dina skitkastande onyanserade okunniga gnällkärringar till läktarcoacher som är de verkliga kappvändarna.
Jag håller samma linje rakt av: kunnigt och insatt yrkesfolk som TJ och Sundlöv är bäst lämpade att sköta ruljangsen, därför litar jag på deras omdöme i nästan samtliga fall.
Dom står upp för de ideer och riktlinjer man lagt upp och ändrar sig (kappvänder) inte bara för att du och ett gäng läktarcoacher med noll kunskap och insikt har en annan åsikt och i sedvanlig infantil skitkastarstil börja yra om att sparka allt och alla så fort vi förlorat en match eller hamnar i en spelmässig svacka.
Man blir faktiskt beklämd när du sen sitter och skryter över dina 33 år på läktaren, precis som om antalet år i det fallet skulle vara nån sorts garanti för att man kan eller har lärt sig nåt.

Du kunde väl åtminstone ha försökt bilda dig en aning under dom där 33 åren och ex lärt dig vad svåra ord som "kappvänderi" egentligen betyder.
Då hade du ju iaf haft NÅN sorts nytta av dina 33 år, nu känns det som att du slängt bort 1/3 av ditt liv på att lära dig gnälla och tala om för erfaret och insatt yrkesfolk hur dom borde sköta sina resp jobb, utan att du har en susning om deras förutsättningar.

Kommentera

Kahn: Antar att du har en helt egen definition på ordet "konsult" precis som med "kappvändare".
Kommentera

Zappaholic: Du kan ju vara konsulten.
Kommentera

Kahn: Lär dig läsa, människa. Jag konstaterade att han är 15 år. Ta en svenskakurs på KOMVUX.
Kommentera

Kahn: Lär dig läsa, människa. Jag konstaterade att han är 15 år. Ta en svenskakurs på KOMVUX.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur mycket har turbulensen i försvaret (med alla skador, Cody Franson m.m.) påverkat just försvarsspelet?

– De som har kommit in och spelat har gjort det strålande bra. Det är klart att skador och sådant alltid påverkar, men det ska vi kunna hantera.

Ska vi skramla till nya linser åt tränare Jonsson. Då kanske han kan se igen vad som händer på isen!!??

Kommentera

1553741 · »