Brynäs IF

727607 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13

« · 1553407 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Tväst: Jag har inte hånat någon för en ev sjukdom dumfan, jag tycker bara inte att Lasse är tillräckligt bra att ersätta Ekholm ens när han är som bäst!
Kommentera

dacke72: Wännström, Rhodin och Jonte inte att förglömma. Starka karaktärer allihopa. En sån som Jonte gick konstant runt och peppade alla andra trots att han inte fick särskilt mycket istid själv. DET är en BRA karaktär och är ovärderligt i ett bra lagbygge. Nu står han där med en knippe lama egotrippade muppar, som i match efter match åker runt och håller i klubban med ena handen och spelar fram till motståndarmål. 
Kommentera

Det här var säsongens allvarligaste förlust. En liten svag uppåtkurva har kunnat skönjas de senaste två bortamatcherna. Så när chansen dyker upp på hemmaplan gör man åter en slätstruken insats på gränsen till oacceptabel. Mäktar man inte med bättre än så här? Laget verkar ha en skev självbild. Kämpasegrarna har helt uteblivit. Man går på briljans å skiter det sig, vilket det oftast gör, så skiter det sig ordentligt.

Jörgen Sundqvists kaptensroll måste ses som ett fatalt misslyckande. Man kan väl konstatera att just inställningsfrågan har felat. Problemet är att det saknas alternativ. Laget saknar själ, saknar ryggrad... En ny back kommer att behövas men kommer inte att göra underverk. Laget behöver minst ett par, kanske tre karraktärsspelare. Vi hade Granström, vi hade Sundqvist, vi hade Widing. Vad det är för våldnader som har iklätt sig dras skepnader denna säsong står skrivet i stjärnorna. Jag misstänker att det är guldstämpeln som är problemet. Man har omedvetet inbillat sig att man är bäst i Sverige och därför är en tangent i ett självspelande piano. Nu vill vi se slit, svett, blod och SJÄL!

De som inte per omgående ställer upp på detta anser jag ska få en enkelresa bort från Sätraåsen...
Kommentera

sylf:

moget..... håna en människa som fått en tråkig sjukdom att kämpa med, kanske för resten av livet. Som sagt, moget.

Kommentera

2-6, 2-6, 2-5.

Nej, det är inte min kommande lottorad. Det är Brynäs tre senaste hemmamatcher. Skratta eller gråta? Gråta...

Kommentera

sylf: Håller helt med. Bif borde ha insett hur mkt karaktär som gick förlorat när man tappade Jacke, Ekholm, Johan Larsson, Andersén. Nu när Bertil är borta dessutom inser man att laget inte har tillräcklig ryggrad.
Undrar också hur TJ kan ha mage att säga att laget ska bygga sviter (efter hemmaförlusten mot HV). Det kändes som han befann sig på en annan planet då.
Det är inte ovanligt att ett lag överpresterar med ny tränare. Kan det vara så att vi sett det nästa av TJ.
Jag trodde att Robin R skulle bli minst lika bra som Svedberg. Hade fel. Dumstrut på. Sorry.
Kommentera

Anders Berg:Norberg är ytterligare en i raden av gävlejournalister som aldrig ställer spelare eller ledare mot väggen. En som stryker allt och alla medhårs!
Kommentera

Tväst: Dom lär knappast bli sämre.
Kommentera

Huss: Måste vi som älskar Brynäs och har ont i hjärtat av detta ras och det passiva och totalbommade jobbet av sundlöv , åka upp till sundlövs kontor å lyfta ut honom från kontorstolen å tala om för honom att han får gå till arbetsförmedlingen för hans tid är passerat för länge sen . ?!!!!!!
Kommentera

Jajjen: Just nu handlar det om att försöka bryta en trend, nytt blod kan bidra.
Kommentera

sylf: Ja,men då räknar jag in bortalaget + han som kör ismaskinen också.
Kommentera

Jajjen: Kan inte Lasse Jonsson gå in och ersätta nåra stycken? Jag menar han är ju så jävla bra redan från grunden!
Kommentera

... så snyggt det blev.
Kommentera

Anders Berg: Har han ADHD?
Kommentera

Gamnacken, bloggaren och medgångssupportern Linus Norberg:

Det är ingen idé att leta brister och rabbla vad Brynäs gör dåligt. Då får jag hålla på länge. Det är egentligen bara att konstatera att man är betydligt sämre än övriga slutspelslag. Just nu i alla fall. Tre raka hemmaförluster och 17 insläppta mål på dessa är inget annat än usla siffror.
Kommentera

Davey_22: 27 på den första och 20 på den andra?
Kommentera

Huss: Heter backen Weber kan du ha rätt. Blir det en Koistinen blir han bara en kraftig minuspost i resultaträkningen. Vilket alternativ är troligast?

Kommentera

Önskar att GD/Arbetarbladet hade personal som vågade vara lite obekväma och ställa Sundlöv mot väggen, tyvärr lär det aldrig hända...
Kommentera

70 Rodrigues:

"där kan du o dina två gelikar sitta o lalla"

Ja.... du har nog rätt där.... glömde föresten "asg" ..... så ska d ju va. 

Brynäs spelar inte bra just nu, har inte gjort det på hela säsongen, med några undantag. MEN..... att dom skulle bli bättre av att ett gäng hånande gamnackar som sitter o försöker överträffa varandra i smaklösheter..... nja, det tror i.v.f. inte jag. Men fortsätt ni o spy på allt som rör sig, jag räknar inte med att få nån vettig kommentar från nån av er.

Kommentera

sylf: Sett till idag..47 pers. :)
Kommentera

Lindström: Det här spelet kommer få ekonomiska konsekvenser om vi inte förstärker. En ny back kan locka nyfikna men om kräftgången fortsätter med samma lag så lär vi se siffror under 5000 och då kan det gå att räkna hem ett nyförvärv.
Kommentera

Davey_22: Hur många tror du dyker upp på dom 2 kvartarna?
Kommentera

sylf: Instämmer - Brynäs har aldrig fått en ärlig chans att försvara guldet!
Kommentera

Jajjen: Det gäller ju att värva rätt karaktärer, spelare som antingen spelar för klubbmärket eller har yrkesstolthet, typ Harju. En sån som ex Lauritzen skulle aldrig fått förlängt, Berglind platsade inte ens i Sundsvall, världens sämsta lag.....Det är inte bara lönesättningen det är fel på!
Kommentera

sylf: Kan bara instämma. 

Min någorlunda realistiska förhoppning för resten av säsongen : Behåll 8:e platsen och casha in lite på iaf 2 hemmamatcher.

Kommentera

lucky luke: "du lockar" naturligtvis
Kommentera

foppa78: Åjo jag tycker att lockar upp din partner, Huge, på tiljorna! Du matar ditt troll!!
Kommentera

sylf: Föreställ dej det här laget minus Järnkrok! Brrrr

Det måste vara nåt fel när Brynäs bästa spelare alltid är egna juniorer. I Skellefteå, som har minst lika bra juniorverksamhet, där är juniorerna komplement till inhyrda stjärnor. Årets lag är det dyraste vi haft och då är några av de bästa spelarna billiga egna spelare, precis som förra året. Det måste vara nåt jävligt snett med Brynäs lönesättning.

Kommentera

Davey_22: Bara att instämma. Spela av säsongen och satsa pengarna på nästa års trupp. Vi har ju ändå säkrat kontraktet och när inte Sundlöv agerat hittills så kan han lika gärna fortsätta rulla tummarna.
Kommentera

lucky luke: Jag dansar inte! Gör du?
Kommentera

Davey_22: Nej, nån toppvärvning kommer det inte att bli, det finns inga. Sundlöv skulle ha värvat redan i somras/höstas. Han visste, som alla andra, att LJ inte kan ersätta Ekholm, Berglind kan inte ersätta Andersen, Rahm vs Svedberg etc etc etc. Han har misslyckats nåt fullständigt den här säsongen i sitt lagbygge, hans sämsta lag sen han tillträdde!
Kommentera

Avgå Sundlöv och ta hela jävla laget och ledningen med dig!

Jävla pajasklubb!
Kommentera

foppa78: Tänk på att det krävs två för att dansa!!
Kommentera

5180 pers på plats lider jag med.

Är som att se ett dam div.1 lag möta Man U.

Har vi;
Vunnit nån närkamp?
Drivit mot mål INTE rakt ner i hörnen..
Backarna stått upp på blå?
Slagit 2 passningar på bladet?
Jobbat stenhårt varje byte?
Visat jävlar anamma?

Dags för TJ att fatta att det inte funkar med att dumpa puckar när INGEN vill ta kampen.
Kommentera

Huge: Du är så jävla puckad så klockorna stannar!
Kommentera

Jajjen: Snälla jämför inte med den hemska tiden!!!!
Kommentera

jajjen/sylf:

Japp,spara de där pengarna,om det inte är en kvalitéspelare som signas även för nästa säsong. Vilket känns osannolikt.

Man skulle agerat kraftfullt och mycket tidigare, och egentligen redan under silly season såklart..Istället för att värva folk som inte lirat hockey på 2 år och någon back-chansning från AHL.

Kommentera

dreamland: Carneckis lag hade nån sorts strategi i egen zon i alla fall. Efter lördagsmatchen är Jonssons lag årgång 12/13 sämre än alla tre brynäsårgångar under Czarnecki. Säger lite om hur illa det går. Och då har Jonsson ett betydligt dyrare spelarmaterial.
Kommentera

sylf: En match kvar sen drar man till Kanarieöarna. Kämpa.
Kommentera

Jajjen: Så är det. Lika bra att skita i att förstärka i år, bara försöka ta de poäng som behövs för att klara ingemansland. I ett slutspel skämmer vi ut oss och ett kval klarar inte laget!

Nästa år lär varenda krona behövas!

Kommentera

Har en rejäl chans att hålla nollan i tredje, stort.
Kommentera

Jajjen: Under CZ så kändes varje match som säsongens sämsta så det var vi garanterat
Kommentera

Huge: Men du måste medge att Brynäs spel f.n. är under all kritik och att det krävs drastiska åtgärder att för att fälla ut fallskärmen. Har aldrig varit med om något lag i Elitserien som har lyckats vända en så lång negativ trend, har du?
Kommentera

Måste vara säsongens sämsta insats. Var vi så här dåliga under Czarnecki ens? Hur ska Sundlövs kommande "stjärnvärvning" kunna göra nån som helst skillnad. Det är nästa säsong pengarna kommer att behövas. Big time!

Kommentera

Zappaholic: Tyvärr så ser det ju exakt likadant ut hur det än står i matcherna.
Kul att Adam B får spela....lyckas ju nästan vara bästa back i Brynäs få den lilla speltiden han får
Kommentera

Bottenlagen Timrå och Rögle håller jämna steg mot Färjestad resp. Linköping. Samtidigt blir vi totalt avklädda och förnedrade hemma mot seriesjuan Frölunda.

Säger enormt mycket om kvalitén på Brynäs just nu.

Något har behövts göras sedan november månad.
Något hände (Styrman=hahahaha).
Något MÅSTE göras i detta NU.

Kommentera

DavyDjoos: Ett stort plus på ditt inlägg, kunde inte sagt det bättre själv.
Jag blir också besviken på spelarna i såna här lägen, men väljer att inte göra ont värre genom att ideligen kasta skit och gnälla så fort det tar emot.
Det är MITT sätt att hantera saker och ting, så vi verkar vara rätt så lika i det fallet.
Jag blir bara så jävla trött på allt jävla gnällande och klagande från samma personer, dag ut och dag in.
Att dom bara orkar....
Kommentera

Skitstöveln:Jag menar varje ord.
Kommentera

Slajsarn: Det här laget skulle ALDRIG klara en kvalserie, så uselt är det! Backarna är ett skämt!
Kommentera

Slajsarn: Moget skrivet - snälla låt bli!
Kommentera

« · 1553407 · »