Brynäs IF

727619 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13

« · 1553407 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Tväst: Jag har inte hånat någon för en ev sjukdom dumfan, jag tycker bara inte att Lasse är tillräckligt bra att ersätta Ekholm ens när han är som bäst!
Kommentera

bradberry: Tyvärr så rensas det nästan aldrig inom BIF, kanske Boorken skulle komma tillbaka....
Kommentera

Rossa:
Måste bara säga att jag tycker synd om TJ . Han fick en gråsten av sundlöv å han krävde att TJ skulle förvandla stenen till en guldklimp . Vi normalt funtade vet att det inte går . Bara i sundlövs egna drömvärld funkar det . Sundlöv snälla!!! Avgå innan fiaskot blir ännu mer totalt. Så Brynäs kan vända blad å satsa mot nästa sässe .
Kommentera

dacke72:

Silfverberg, Ekholm, Larsson, Bertilsson och Andersén.
Det är fyra landslagsspelare + en som i alla fall var med i diskussionen
om en landslagsplats. Tre av dessa är backar. Det är tre av de fyra
bästa backarna från förra säsongen som inte ersatts.
Klart att det kommer att märkas.

Det är nästan lite hybris att inte ersätta spelare man tappar,
med spelare av samma klass. Det är nästan så att det förväntas
att sämre spelare automatiskt ska ta stora kliv framåt.

Likadant på målvaktssidan.
Att ta in en någotsånär etablerad målvakt som komplement till
Holmqvist var ju: nej, nej nej.

Kommentera

sylf: TJ var besviken efter matchen, låter bekant på något vis....
Kommentera

Huss: Missade frivilligt alla brölanden från Brynäshåll. Men jag vet vad som sas ändå. "vi är besvikna" "det kommer att vända" "vi kan bättre" "vi var inte med från start" bla bla bla.....
Kommentera

sylf:

Vad en opererad, revanchsugen och frisk Lasse Jonsson kunde uträttat står skrivet i stjärnorna, måste väl va konstruktivare att ge förslag på vad de andra skulle kunna göra bättre? dumfan 

Kommentera

Tväst: "ge förslag på vad de andra skulle kunna göra bättre"

Dom kan inte bättre, det har dom bevisat i snart en hel säsong!

Kommentera

Huss: Oroväckande att han tycker vi varit bra de två sista matcherna. Vad hände med att vi vinner matcher med 5-2 istället?

Sen en fundering. Vad är tanken med Granström, Lindholm, Järnkrok? Att Granström ska pissa in mål?  Mycket märkligt

Det här laget behöver nog forwards lika mycket som man behöver en ny back. Det finns ju ingen fantasi alls?

Kommentera

Gurra88:Målsättningen=GULD! Då behövs 3-4 backar, 4-5 forwards, en målvakt. Samtliga av hög klass, världsklass!
Kommentera

avrundar me Hockeykväll. intressant att höra lite åsikter från "utomstående".

Kommentera

Sheena Punkrocker: Jag stängde av för jag får GRAV ÅNGEST!

Kommer det hända något från brynäshåll nä knappast!
Kommentera

Ser ut som "glad att vara med" mentaliteten har smittat ner hela truppen.
N O L L jävlaranamma i truppen, ingen som driver på.
TJ måste bänka av nån av dom sk bärande spelarna för att i ett sista försök väcka truppen.
Kommentera

foppa78: Vaddå, vad ska hända? Sundlöv värvar Trojas 9:e back? Han kan lika gärna fortsätta rulla tummar, den här säsongen är körd!
Kommentera

sylf: Haha, annars finns väl Trojas bästa back på marknaden?
Kommentera

sylf: Jag vägrar stå och titta på något måste fan göras NU!!!

På tal om något annat är det någon här inne som har Telia tv?
Kommentera

foppa78: Vad ska du göra då? Vi ska bara betala biljetter, medl avg och köpa souvenirer. Resten sköter grabbarna på Sätraåsen!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, sån där bullshit kan dom köra upp i röven, tomma ord!
Kommentera

70 Rodrigues:Hur trött är man inte på de här ursäkterna? Laget är ju inte bättre. Det underpresteras inte, laget är för dåligt.

Jag som trodde deras tidigare hemkomst från European Trophy och extra julledigt med familjen som var så bra för laget och framtiden skulle visa sig nu? Tro fan att grabbarna skulle skippat julskinkan helt och kört extra istället för att få mer ledigt.

Kommentera

foppa78: Ja va fan kan man göra inte ett jävla skit tyvärr! Avgå Sundlöv och delar av ledningen snåla jävla amatörer är vad dom är, det går bra att sitta och skryta att man har en massa pengar men idioterna använder dom inte, jo till lågbudgetspelare! Fyfan vad man skäms!
Kommentera

Gurra88: Håller med om att ursäkterna är aningen tröttsamma. Du behöver ju dock inte ta åt dig i och med att Sundqvists ursäkt inte var riktat mot t.ex dig.
Kommentera

Detta var en riktigt svag insats av Brynäs. Försvarsspelet var väldigt rörigt. Dåligt positionsspel, dålig organisation. För dåligt samarbete, kommunikation och närkampsspel.

Rätta mig om jag har fel, men sedan Franson lämnade har Brynäs spelat 3 hemmamatcher och släppt in 6, 6 och ikväll 5 mål. Knappast en tillfällighet.

Brynäs truppuppbyggnad balanserar på en slak lina. Många backar är egentligen inte så himla dåliga, men deras fysik och spelstil är i princip likadan. Man måste ha en mix av olika spelartyper för att helheten ska bli riktigt bra. Det har inte Brynäs.

Ett annat problem är att truppen är för tunn. Ikväll saknades en rad viktiga pjäser och ersättarna tillför för lite, samtidigt som etablerade spelare underpresterar.

Jag tycker att Emil Molin har sämst kroppsspråk i laget, trots att han borde vara en av de hungrigaste spelarna. Det är oacceptabelt.

Det nästan enda positiva med matchen var nog att Djoos gjorde sin kanske bästa insats hittills, trots matchstraffet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Nej det var den förmodligen inte då jag är en av dem som inte köper ursäkt efter ursäkt. Du däremot. Slickar i dig som vanligt
Kommentera

Gurra88: Nej, jag tycker inte heller att det som Brynäs håller på med är acceptabelt. Konstaterade dock att Sundqvists ursäkt riktade sig till åskådarna och att han hoppas att de kommer tillbaka till Läkerol Arena, och därmed inte riktade sig till t.ex dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

vadå ny säsong du bara svamlar som andra i detta lag. kolla rögle har bytt tränare men inte då brynäs harvar på med samma. vadå har ni gett upp redan ja då är säsongen över. nä in med ny tränare o några spelare som rör om i grytan kan ju inte bli sämre. men bif har gett upp.

stisse åberg skrev i g,d.

Kommentera

Peja: så de som sitter hemma och kollar ska inte ha en ursäkt?

Läste förresten att du saknar Franson. Haha!! Har du vänt nu igen?.

Kommentera

The gallion: in med ny tränare? känns inte så troligt när man nyss förlängt med honom. haha
Kommentera

Enterfeldt "Man måste ju analysera vad som är fel, det går inte bara att säga; ”Nu går vi vidare"

han borde lära sin coach.

http://blogg.gavletidningar.se/brynas/

Kommentera

Gurra88: "så de som sitter hemma och kollar ska inte ha en ursäkt?"

Jag vet inte. Fråga Sundqvist. Det är ju han som står för ursäkterna till oss på läktarn.

"Läste förresten att du saknar Franson. Haha!! Har du vänt nu igen?."

Nej, ingenting har vänt där. Jag har hela tiden sagt att Brynäs var ett bättre lag med Franson än utan honom.
Kommentera

en snubbe till TJ borde ta lärdom av er Ulf Dahlèn.

i HV bänkar man tänkta "kärnspelare" när de inte producerar.

Kommentera

Peja: Haha kul att du känner dig utvald

Ett bättre lag ja, men det hade vi varit med Nalle Puh också för tillfället. Skönt att slippa hans misstag, hoppas bara att Sundlöv kan hitta nått bättre för den månadslönen.

Kommentera

Dax för lite Cz hockey??
Fokusera på grunderna i defensiven. Låta alla spela defensivt och försöka spela 0-0 och lita på att PPet genererar i nått mål per match..  Tråkig hockey absolut, men nu måste laget bygga upp en vinnarmentalitet om vi ska ha någon chans i ett slutspel.. Skiter i resultatet bara vi får en good-feeling i truppen innan slutspelet!! 
Kommentera

HappyX3: Visst vi har uselt försvarsspel. Men vi nästintill lika uddlösa framåt. Lägg därtill att vi bara har en målvakt som ska bära hela lasset som dessutom är skadebenägen.
Kommentera

Vi har bara en sniper i föreningen just nu : Oskar Lindblom. Sätt honom i " Krokens" kedja istället för Granström. " Granis" kan ersätta Widing.

Lökke kan ersätta Lauritsen.

Berglind kan ersättas av Göransson.

Vi får satsa på att undvika kvalserien.

Markström skall hem till nästa säsong. Rahm skall vi bryta med. "Honken" får bli andremålis.

Kommentera

Jag upprepar det jag skrivit tidigare:

In: Göransson 191/85 Back

Westlund 191/92 Back

Rönnild 184/83 Forward

Lindblom 186/85 Forward

Lökke 183/78 Forward

Ut: Rahm

Jonsson

Lavander

Lauritsen

Hansen

Johansson

Nordqvist

Markström skall hem då hans kontrakt med Florida går ut. Hietanen skall hem. Ekholm kanske kan övertalas att komma hem. Omark kanske vill spela med Harju igen.

Kommentera

Kahn: Hua vilken missär, idag vaknade jag upp med nästan en känsla av depression.  Resten av den här säsongen vill jag knappt tänka på men kanske kan det bli ett litet lyft igen i slutet på serien om en bra back skulle komma in. Vi avslutade 2012 med fem raka hemmavinster och vi har varit etta i serien så visst finns det någon typ av kvalitét i laget trots allt.

Självklart så måste Sunken, Honken, Lavander, Nordqvist, Lauritsen, Nordan, Molin, Johansson, Persson, Berglind med fler skärpa till sig om det ska lossna igen och en bra back måste bara in.

Till nästa säsong så måste lite dökött bort och Sundlöv måste se till så att det finns åtta kompetenta backar i truppen från start.

Juniorer och unga lovande spelare vill jag se i truppen med men det krävs också spets, rutinerade pjäser som varit med om både med och motgångar och som kan leda laget speciellt när det går tungt. Just nu är bördan för stor för våra unga spelare som i ett tidigt skede av karriären inte ska behöva bära laget på sina unga axlar när det blåser motvind. Misstag av Sundlöv kan man säga att det var att gå på kort mannskap på backsidan och jag hoppas att detta inte kommer att upprepas i framtiden.

En liten sak som jag vill nämna bara i denna tunga stund är att jag är övertygad om att samtliga spelare i laget sliter och jobbar 100% varje match och att de verkligen vill vinna. Varför skulle någon spelare inte vilja göra sitt bästa? Det måste ju vara roligare att vinna än att förlora så teorin att vilja saknas köper jag inte.

Kommentera

arnio:" En liten sak som jag vill nämna bara i denna tunga stund är att jag är övertygad om att samtliga spelare i laget sliter och jobbar 100% varje match och att de verkligen vill vinna. Varför skulle någon spelare inte vilja göra sitt bästa? Det måste ju vara roligare att vinna än att förlora så teorin att vilja saknas köper jag inte."

Köper? Det är ju en direkt piratkopierinf av Jonssons analys efter matchen.
Kommentera

arnio: Du har aldrig sysslat med lagsport va?
Kommentera

Kahn: Ledsen, men att din typ av okunniga, oseriösa och orealistiska läktarcoachförslag upprepas, betyder inte att dom blir mer trovärdiga, tvärtom.
Ditt inlägg i debatten visar bara hur långt från verkligheten du och likasinnade befinner dig.
Ska man skratta eller gråta?
Har svårt att bestämma mig....
Kommentera

Huge: LHC borta i nästa, hua
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja i den matchen gäller det att hålla nere siffrorna tips 7-1 till LHC!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Bara för att man ordbajsar som Huge fritidspolitiker så blir man inte mer trovärdig. Mina 33 år som läktarcoach på Sätraåsen har givit mig skaplig kunskap. Har jag påstått att alla mina förslag skulle genomföras denna säsong?

Två som jag absolut vill se denna säsong är dessa: Berglind ut, Göransson in. Granis flytt till Nordankedjan. Lindblom till "Kroken".

Kommentera

Huge: Kappvändare som du för inte klubben framåt. Du är nöjd med status quo. Patetisk är vad du är fritidspolitikern.
Kommentera

Huge: Så vad ska då göras för att Brynäs ska vända det här? Du är jävligt duktig på att såga andra skribenters förslag men precis som vanligt så har du aldrig några egna. Det enda du gör är att alltid hålla med Brynäs och deras förehavanden, Så snäll ofelbara människa(eller nåt) var nu snäll och berätta vilka åtgärder som måste till för att vända på skutan?
Kommentera

Jag har heller aldrig "hört" Huge komma med egna förslag på vad han tycker att man bör göra när det går dåligt - vilket det ju gjort de senaste 10-15 åren bortsett från förra säsongen.

Jag har ett förslag: Sparka Leksandsgänget; Jonsson, Widing, Sundqvist och Nordquist, som ju inte tillför något men lyfter bra löner.

Bra eller dåligt? Det vet man inte förrän man har testat.

Kommentera

Huge: Dessutom så ser jag på J20 och J18. Tyvärr så har jag inte sett någon U16 match.
Kommentera

Kahn: Haha...
Skryter över 33 år som ordbajsande läktarcoach.
På den tiden borde väl en någorlunda normalbegåvad hockeyintresserad supporter ha lärt sig nånting, men icke sa nicke.
Den enda tröst för dig är väl att du är i gott sällskap härinne.

Alibisupportrar och megångare som du finns det massor av på såna här forum.
Okunniga, gaphalsar som ska sparka allt och alla vid minsta motgång, det ena korkade orealistiska förslaget avlöser det andra.
Nåt av dina förslag kan säkert ha viss bärighet men det bevisar nog bara vad man brukar säga: även en blind höna kan hitta ett korn.
Kommentera

Huge: Orbajseri från fritidspolitikern........man blir ju så förvånad. Hur länge har du hängt uppe på Sätraåsen? Det är sorgligt att vi har en så patetisk nolla som du som kallar sig supporter. Går du ens på årsmöterna?
Kommentera

Huge: Ja även en gammal gubbe med gråstarr som du verkar hitta korn uppe i brynäsrövarna hela tiden!

Kommentera

« · 1553407 · »