Huge: Ja även en gammal gubbe med gråstarr som du verkar hitta korn uppe i brynäsrövarna hela tiden!
Jag har heller aldrig "hört" Huge komma med egna förslag på vad han tycker att man bör göra när det går dåligt - vilket det ju gjort de senaste 10-15 åren bortsett från förra säsongen.
Jag har ett förslag: Sparka Leksandsgänget; Jonsson, Widing, Sundqvist och Nordquist, som ju inte tillför något men lyfter bra löner.
Bra eller dåligt? Det vet man inte förrän man har testat.
Carl Lejonkräk: Bara för att man ordbajsar som Huge fritidspolitiker så blir man inte mer trovärdig. Mina 33 år som läktarcoach på Sätraåsen har givit mig skaplig kunskap. Har jag påstått att alla mina förslag skulle genomföras denna säsong?
Två som jag absolut vill se denna säsong är dessa: Berglind ut, Göransson in. Granis flytt till Nordankedjan. Lindblom till "Kroken".
Kahn: Hua vilken missär, idag vaknade jag upp med nästan en känsla av depression. Resten av den här säsongen vill jag knappt tänka på men kanske kan det bli ett litet lyft igen i slutet på serien om en bra back skulle komma in. Vi avslutade 2012 med fem raka hemmavinster och vi har varit etta i serien så visst finns det någon typ av kvalitét i laget trots allt.
Självklart så måste Sunken, Honken, Lavander, Nordqvist, Lauritsen, Nordan, Molin, Johansson, Persson, Berglind med fler skärpa till sig om det ska lossna igen och en bra back måste bara in.
Till nästa säsong så måste lite dökött bort och Sundlöv måste se till så att det finns åtta kompetenta backar i truppen från start.
Juniorer och unga lovande spelare vill jag se i truppen med men det krävs också spets, rutinerade pjäser som varit med om både med och motgångar och som kan leda laget speciellt när det går tungt. Just nu är bördan för stor för våra unga spelare som i ett tidigt skede av karriären inte ska behöva bära laget på sina unga axlar när det blåser motvind. Misstag av Sundlöv kan man säga att det var att gå på kort mannskap på backsidan och jag hoppas att detta inte kommer att upprepas i framtiden.
En liten sak som jag vill nämna bara i denna tunga stund är att jag är övertygad om att samtliga spelare i laget sliter och jobbar 100% varje match och att de verkligen vill vinna. Varför skulle någon spelare inte vilja göra sitt bästa? Det måste ju vara roligare att vinna än att förlora så teorin att vilja saknas köper jag inte.
Jag upprepar det jag skrivit tidigare:
In: Göransson 191/85 Back
Westlund 191/92 Back
Rönnild 184/83 Forward
Lindblom 186/85 Forward
Lökke 183/78 Forward
Ut: Rahm
Jonsson
Lavander
Lauritsen
Hansen
Johansson
Nordqvist
Markström skall hem då hans kontrakt med Florida går ut. Hietanen skall hem. Ekholm kanske kan övertalas att komma hem. Omark kanske vill spela med Harju igen.
Vi har bara en sniper i föreningen just nu : Oskar Lindblom. Sätt honom i " Krokens" kedja istället för Granström. " Granis" kan ersätta Widing.
Lökke kan ersätta Lauritsen.
Berglind kan ersättas av Göransson.
Vi får satsa på att undvika kvalserien.
Markström skall hem till nästa säsong. Rahm skall vi bryta med. "Honken" får bli andremålis.
Peja: Haha kul att du känner dig utvald
Ett bättre lag ja, men det hade vi varit med Nalle Puh också för tillfället. Skönt att slippa hans misstag, hoppas bara att Sundlöv kan hitta nått bättre för den månadslönen.
en snubbe till TJ borde ta lärdom av er Ulf Dahlèn.
i HV bänkar man tänkta "kärnspelare" när de inte producerar.
Enterfeldt "Man måste ju analysera vad som är fel, det går inte bara att säga; ”Nu går vi vidare"
han borde lära sin coach.
Peja: så de som sitter hemma och kollar ska inte ha en ursäkt?
Läste förresten att du saknar Franson. Haha!! Har du vänt nu igen?.
vadå ny säsong du bara svamlar som andra i detta lag. kolla rögle har bytt tränare men inte då brynäs harvar på med samma. vadå har ni gett upp redan ja då är säsongen över. nä in med ny tränare o några spelare som rör om i grytan kan ju inte bli sämre. men bif har gett upp.
stisse åberg skrev i g,d.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:Hur trött är man inte på de här ursäkterna? Laget är ju inte bättre. Det underpresteras inte, laget är för dåligt.
Jag som trodde deras tidigare hemkomst från European Trophy och extra julledigt med familjen som var så bra för laget och framtiden skulle visa sig nu? Tro fan att grabbarna skulle skippat julskinkan helt och kört extra istället för att få mer ledigt.
avrundar me Hockeykväll. intressant att höra lite åsikter från "utomstående".
Huss: Oroväckande att han tycker vi varit bra de två sista matcherna. Vad hände med att vi vinner matcher med 5-2 istället?
Sen en fundering. Vad är tanken med Granström, Lindholm, Järnkrok? Att Granström ska pissa in mål? Mycket märkligt
Det här laget behöver nog forwards lika mycket som man behöver en ny back. Det finns ju ingen fantasi alls?
Tväst: "ge förslag på vad de andra skulle kunna göra bättre"
Dom kan inte bättre, det har dom bevisat i snart en hel säsong!
sylf:
Vad en opererad, revanchsugen och frisk Lasse Jonsson kunde uträttat står skrivet i stjärnorna, måste väl va konstruktivare att ge förslag på vad de andra skulle kunna göra bättre? dumfan
dacke72:
Silfverberg, Ekholm, Larsson, Bertilsson och Andersén.
Det är fyra landslagsspelare + en som i alla fall var med i diskussionen
om en landslagsplats. Tre av dessa är backar. Det är tre av de fyra
bästa backarna från förra säsongen som inte ersatts.
Klart att det kommer att märkas.
Det är nästan lite hybris att inte ersätta spelare man tappar,
med spelare av samma klass. Det är nästan så att det förväntas
att sämre spelare automatiskt ska ta stora kliv framåt.
Likadant på målvaktssidan.
Att ta in en någotsånär etablerad målvakt som komplement till
Holmqvist var ju: nej, nej nej.