Brynäs IF

727995 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13

« · 1553528 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Kahn: Han går ju inte på matcherna ens!
Kommentera

Kahn: Han vågar inte sig dit, han sitter i sin bunker hemma och kollar på matcherna!
Kommentera

sylf: Han kan ju uttala Brynäs prestation när han inte ens sett halva matcherna!
Kommentera

foppa78: Oh Neeeeeeeeej, en tvcoach!!!!
Kommentera

Kahn: Var ju en av årets bästa matcher av Bif igår, var ju synd att vi inte hade marginalerna med oss. Några tokiga studsar spm vart kostsamma.

Sådär låter det när man följer Bif via text tv. För varje normalbegåvad vuxen som är intresserad av lagsport ser att skutan sjunker som en blydank.

Lösning för att få tillbakas Publik & inställning i laget;
1 Bänka bort dom man ändå inte kommer att förlänga med. Detta ger rejäl eld i baken på dom som ligger på gränsen.
Fyll upp deras plats med egna spelare.

2 TJ får förklara att har man Bif tröja på sig så gäller minst 60 mins Blod, Svett & Jävlaranamma. Annars är lösningen se ovan.

3 Ta hem spelare som te x Rhodin, spelare som inte gnäller utan tar den tiden han får OCH peppar laget. Sedan köp in spetsen.

4 Ha en spelide som fungerar för truppen man HAR, att köra dump har ju beviisligen inte funkat. Sen tackla i dom lägena där det tillför spelet något.
Kommentera

Kahn: Tänker stötta Huge här. Hur kan du anklaga Huge för att vara kappvändare när han i princip alltid anser att Brynäs gör rätt och därmed stöttar laget och föreningen? Kappvändare är väl alla dom som hyllar laget när det går bra och klagar utav helvete när det går dåligt. Nästan alla härinne, inklusive mig själv...
Kommentera

Zappaholic: Och ja, jag vill se Leksand i ES. Då kan jag ta med brorsan till Läkerolen så han får se när vi piskar skiten ur knätofsarna, hans älsklingsförening...
Kommentera

Lindström: Var det en av årets bästa matcher så säger väl det inte så mycket med tanke på prestationen i de tidigare matcherna. Man kunde tro att samtliga spelare förutom Ollas hade drabbats av magsjuka. Jag kräver att de kämpar för Märket på tröjan.
Kommentera

Är det någon som har Telia tv här?
Kommentera

Zappaholic: Kappvändare säger Ja och amen till allt vad styrelsen gör. I rest my case!
Kommentera

Läste nu att fbk är å rycker i Frögren inför slutspelet, precis en sådan spelare vårat brynäs skulle behövt nu.
Kommentera

Peja: Håller med om Franson. Se bara vad som hänt med försvarsspelet när han lämnat.

Sylf var inne på det tidigare, avsaknad av ledare i laget. Förra året hade vi Silfver, Dackell, Ekholm och Larsson som ledde spelet på och utanför isen.
I år så har jag inte sett någon av C eller A visa varken utanför isen eller på densamma att man skall leda laget ur svackan.
Dels så saknar jag en naturlig ledare i laget så en sådan behöver nog värvas eller växa till från juniorerna, men däremellan skulle vilja se att bindlarna flyttades över till spelare som Enterfeldt och Ollas.

Kommentera

Kahn: Du kan resta ditt case hur mycket du vill. Du har ändå ingen koll på vad ordet "kappvändare" betyder. Sorry...

Sen kan du få vara hur duktig läktarcoach du vill.

Kommentera

Huss: Franson var näst bäste back i laget efter Gunderson enligt mig. Visst hade han problem i början men det blev ju bättre och bättre.
Kommentera

Zappaholic: Okej, du har en annan mening med kappvändare. Bara att acceptera. Sitt still i båten! Trodde att du hade lite mer "tåga" men jag hade fel......
Kommentera

Kahn:

Om Huge vart en kappvändare så hade han ju hållt med lallarna när han svarade dom....... därefter haft samma åsikt som gamnackarna när dom besvarades...... tycker i.v.f. jag.

Kommentera

Kahn: Nej, det är nog bara inte jag som har en annan mening med ordet. Tror alla har det, utom möjligtvis du. Mer "tåga"? Vad menar du med det?
Kommentera

Huss: Håller med, Enterfeldt och Ollas är de enda naturliga ledarna i laget, ett nyförvärv och en leksing. För nåt år sen var jag övertygad om att nästa kapten hette Granström, tänk så fel jag hade!
Kommentera

Kahn: Använd inte svåra ord som "kappvändare" om du inte vet vad dom betyder.
Ett bra tips.
Kommentera

Tväst: Huge följer i MS och HGK:s fotspår utan den minsta tvekan. För att sedan när de gör en ändring följa i de nya "fotspåren" och hylla deras förändring. Han är en kappvändare för mig, inte för dig. Bara att acceptera.
Kommentera

Zappaholic: Sök på Google så kanske du kommer fram till ett svar!
Kommentera

Kahn: Tror tyvärr inte jag kommer hitta ett svar på google om varför du trodde jag skulle ha mer "tåga"...den förklaringen får nog du stå för.

Borde inte vara några problem för dig att förklara hur saker och ting ligger till för mig, du har ju varit läktarcoach i 33 år och kan väl det mesta.

Kommentera

Huge: Ordbajsaren spyr ut några ytterligare ord. Ditt lilla följe är nog så bra som du. "Kappvändare" används inom politiken också, ett ställe du borde vara väl så insatt i fritidspolitikern......
Kommentera

Zappaholic: Ordbajseri får du ta från din kompis Huge. Läs lite längre ner några förslag till förbättringar som jag vill ha utförda till den här säsongen och nästa om det inte är för svårt för dig.
Kommentera

Kahn: För det första är jag inte kompis med Huge. Jag håller med honom ibland och inbland inte.

För det andra har jag läst dina revolutionära tankar om hur Brynäs ska förnya och föryngra. Så det är inte för svårt för mig. Hade du fått coacha laget hade det blivt kvalserien. Nu gör vi en skitsäsong men det kanske ändå blir slutspel.

33 år på läktaren verkar inte ha gjort ett dugg nytta...

Kommentera

Zappaholic: Kom igen och berätta hur länge du har varit tv-coach. Det har säkert gjort sitt.....

Kommentera

Zappaholic: vad är bäst. Att agera, eller att inte agera som Brynäs väljer att göra. Vi såg det även vid förra guldet. En mättnad genom hela organisationen. Överbetalda och lata spelare. Nej jag tycker vi gör som vanligt. Ge de mer ledigt. Det har ju gjort susen!
Kommentera

Gurra88: Agera är bäst.
Kommentera

Kahn: Vad har det med saken hur länge jag suttit på läktaren eller tittat på TV?
Kommentera

Zappaholic: Det har ju sitt att göra med hur klarsynt du är och med facit du har.......
Kommentera

Kahn: Det har det väl inte. Det finns idioter som suttit på läktaren hur länge som helst och inte fattar något. Sen finns det individer som fattar väldigt mycket på kort tid utan att för den delen slitit ut en stol under 30 år i en hockeyarena.
Kommentera

Zappaholic: Det var inte stolar i Gavlerinken. Du skriver väldigt vackert om...dig själv. Erfarenhet kan inte ersättas med annat än erfarenhet. Sen tar jag inte ordet idiot för en debattmotståndare. Hur kort tid?
Kommentera

Kahn: Jag kallar inte dig idiot, jag pratar generellt. Jag skriver inte heller vackert om mig själv. När gjorde jag det?

Menar du fullaste allvar att du kan mer om hockey och kan coacha ett lag bättre för att du suttit på läktaren i 33 år än någon som exempelvis sysslat med ishockey i exempelvis tio år?

Jösses i så fall...

Kommentera

Zappaholic: Jag har inte påstått att jag kan COACHA ett lag bättre än t.ex. T.J.

Jag har påstått att jag kan ta ut ett BÄTTRE LAG än vad han gör med sina resurser.

Erfarenhet är oersättligt.

Kommentera

Kahn: "ta ut ett BÄTTRE LAG"

HAHAHAHAHA...

Tack, dagens bästa inlägg. Du får ett plus av mig!!
Kommentera

Kahn: Alla som sett fler matcher än dig kan ta ut ett bättre lag än dig då. Kanske vi ska söka nästa tränare på Stigslunds äldreboende :-)
Kommentera

Kahn: ja jösses vad du snurrar till det för dig. Hur ska du ta dig ur det här?
Kommentera

Kahn: Några spelare som du vill se i A-laget redan nu(?) spelar ju i J18. Om man inte är etablerad på J20-nivå har man inget i elitserien att göra, tycker jag... Tex Lööke är ju bara 15 år.
Kommentera

Zappaholic: Tackar, tackar...........moaaaaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaaahhhhhha.............

Kommentera

Carl Lejonkräk: Du kan väl vara konsulten vid sökandet på Stigslunds, jag skulle känna mig så trygg då. Erfarenhet slås bara av erfarenhet.
Kommentera

Zappaholic: Jag behöver inte " TA MIG UR " någon ting. Jag står för det jag skrivit.
Kommentera

Kahn: Blända oss nu och ge oss ditt lag. Glöm för all del inte 15-åringen Lökke. Som det skrevs här nedan kan du ju ringa lite äldreboenden. Där kan de ju mer än dig om hockey :-)
Kommentera

Peja: Har du sett någon av de här killarna spela? Har vi inte talanger som "Bäckis", "Kroken" och Lindholm på vårat samvete?
Kommentera

Kahn: Har sett allihopa och hade även sett de spela bra i J20 innan de kastades in i Elitserien... Om man spelar i J18 finns det en anledning till att man spelar där och inte i J20.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: Lökke är som en ung Dackell så håna honom du. Alla på äldreboendet går på hockey,men så trevligt! Ordbajseriet överlåter jag till din kompis Huge.

Kommentera

Peja: Så du menar att man inte ska ge talangerna chansen att lyckas i ES bara för att de inte spelar i J20? Skulle vara roligt att få i skrift vilka du tycker är före t.ex Lökke i att få chansen. Hela J20?
Kommentera

Kahn: Jaha, och när hånade jag Lökke??? Jag skrev att han var 15 år, inget annat.

Hoppas din läktarcoachning är bättre än din läsförståelse...vilket den borde vara, då läsförståelsen verkar vara obefintlig.

Läs gärna vad som skrivs innan du tycker till om sånt ingen skrivit...

Kommentera

Kahn: För Löökes del handlar det om att få chansen i J20 och genom bra prestationer där få chansen i Elitserien. Det är en utvecklingsprocess där man tar steg för steg.
Kommentera

Zappaholic: Du slog ner på att han bara var 15 år, neka inte till det.
Kommentera

Peja: Vissa talanger tar större steg.
Kommentera

« · 1553528 · »