Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jajjen:Nej sån fakta har jag ingen. Det enda jag vet är att junisarna får väldigt lite speltid i PP i brynäs. Även fast man kört fast helt och haft problem i just PP i brynäs många gånger.
Det enda vi kan konstatera är att SAIK och DIF ger sina unga killar massor av speltid när det gäller PP
Jajjen: Men inte skall Gurra och Lindström svara för dina argument. Hade exempelvis Simon Löf fått så mycket speltid om vi inte haft skador på backsidan? Detta är givetvis en väldigt avgörande del i dina arguemnt om hur mycket speltid juisarna får i respektive lag.
Ta istället och jämför förtroendet de får. Hur mycket speltid får juniorerna i PP?
Jajjen: Intressant statistik.. Hur hade det sett ut om Brynäs inte haft alla dessa skador, främst bland backarna.
Löf's istid de fem senaste matcherna.
Frölunda 11.41
Linköping 16.29
HV71 15.09
Rögle 05.12
SSK 11.14
Bissett19:",dessutom matchas ju Silfverberg,Markström,Bertilsson och Löf rätt hårt så det kan det väl knappast klagas på?"
Hur många minuter per match hade Löf fått om LJ eller Kokko funnits med? Då hade Löf haft hockeybrallor med galonförstärkning i arslet...Man kan inte ge en tränare cred för att han ger spelare som Löf "chansen" när det i själva verket handlar om att han saknar alternativ.
Löf tycker jag inte håller måttet för ES än.
arnio:Ironiskt nog så är det just Rödin och Silfverberg som jobbat hem mest i backcheckingen under JVM. De har ju till och med fått mycket beröm för just detta av Wikegård och Renberg.
Visst handlar det om att spela det bästa laget och själva laguttagningarna spelar inte så stor roll, där tar Cz ut det lag som han tror är bäst. Problemet ligger i matchningen av laget. Där tycker jag att han har varit för "tålmodig".
Om nu Cz har en så bra koll på laget. Varför har han inte spelat t ex Sundström som pointman i PP. Han har ett bra skott och jag tycker att han skött backspelet med bravur under de matcher han vickat som back.
Två av fyra kommande matcher är tokviktiga. Båda mot Modo. HV borta och LHC hemma tror jag blir för svåra därför är matcherna mot Modo SÅ viktiga.