Brynäs IF

727711 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

« · 1219891 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 26/12

Peja: " Brynäs hade kunna haft en bra back på plats 2 dagar efter Kokkos skada, att vänta till nyår var/är inte det idealiska för Brynäs."

Vilken back är det du talar om?

Kommentera

Huge: Det finns ingen anledning att nämna några namn men jag VET att det finns backar tillgängliga på marknaden och har så gjort ett bra tag. Då menar jag inte free agents utan backar som är missnöjda med situationen i sin nuvarande klubb.
Kommentera

Peja: "Det finns ingen anledning att nämna några namn men jag VET att det finns backar tillgängliga på marknaden och har så gjort ett bra tag. Då menar jag inte free agents utan backar som är missnöjda med situationen i sin nuvarande klubb."

Vad hindrar dig från att nämna några av dessa backar som du påstår varit tillgängliga under en längre tid och som Sundlöv av ngn outgrundlig anledning skulle ha varit totalt ovetande om?
Du påstår ju själv att Sundlöv och andra sportchefer får sig tillsända långa listor med tillgängliga spelare så fort nån sån dyker upp?
Jag får inte riktigt ihop din logik i det här fallet.

Och om vi nu skulle anta att det verkligen finns backar, hur vet du att Sundlöv inte redan varit där och sonderat terrängen?

Kommentera

Huge: Sundlöv har säkert också fått ett utgiftstak av HGK. Det är inte längre bara att ta Jonsson/Kokko pengarna och lägga på en ny spelare då publikintäkterna (och då budgeten) sviktar betänkligt.
Kommentera

Huss: Men är det bara publikintäkterna det handlar om så är ju det lätt att fixa! Det är ju upp till oss vilken budget Brynäs har nästa säsong.
Kommentera

Huss: Visst är det så. Jag blir bara så oerhört imponerad av skribenter som vet exakt vilka backar som finns tillgängliga, vilka som öht är intresserade av att komma hit, hur mkt dom kostar och hur mkt Brynäs har råd att betala. Och allt det här vet man bestämt, utan att ha nån insyn öht.
Kommentera

Huge: Sundlövs kontaktnät verkar tyvärr bara bestå av kontakter i Finland. Som han sa själv i media vill han inte värva någon som han varken har sett eller fått goda vitsord om via kontakter. Sundlöv är inte ovetande om de lediga backarna som finns tillgängliga runt om i Europa men han har tyvärr ingen koll och kan därför inte värva någon i och med att han inte chansar (vilket i sig är helt rätt, men han borde ha bättre koll...).

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Du hävdar ofta att de flesta, typ alla, inte har nån insyn i föreningen. Rena önsketänket från din sida, och det enda argument du har kvar. Du vet INGENTING om hurvida NÅN här, har insyn i klubben.
Kommentera

sylf: "Du hävdar ofta att de flesta, typ alla, inte har nån insyn i föreningen. Rena önsketänket från din sida, och det enda argument du har kvar. Du vet INGENTING om hurvida NÅN här, har insyn i klubben."

Men DU vet förstås att alla härinne har jätteinsyn i föreningen, eller hur?
Det konstiga är isf att ni sitter kvar på HS istf att jobba inom föreningen, när ni nu har sån insyn och borde veta exakt hur allt ska skötas.

Kommentera

Huge: Oerhört korkad kommentar! Om man nu har insyn i föreningen så innebär det väl inte att man bör jobba där, eller inbillar du dig det?

Jag har aldrig nånsin sagt att alla här har insyn heller, däremot VET jag att det finns folk härinne som har det.
Kommentera

sylf: Jag inbillade mig att nån som har insyn i föreningen och som påstår sig veta hur allt ska skötas, också borde jobba aktivt inom föreningen istf att häcka härinne och låta sina kunskaper gå till spillo. Snacka om resursslöseri. Men det kanske låter korkat, vad vet jag...

Frågan är vilken sorts insyn du talar om?
Nåt säger mig att det handlar om nån som känner nån som känner nån inom föreningen som i sin tur påstår nåt som det inte går att få en second opinion på, sas.
Den sortens insyn ger jag inte mkt för.
Sen finns det säkert nån eller några härinne som verkligen har hygglig insyn i vissa saker och nåt säger mig att det isf inte handlar om gaphalsar som du, Gurra eller Lindström.

Kommentera

Huge: Va bra att du har total insyn ivf.

Du behöver ju inte läsa vad vi skriver för du lever ju i din egna lilla verklighet; I mormorsland där ni leker med NC och gullar och har det fint. Passa på att putsa alla gulden oxå för några nya lär det inte bli på ett bra tag.

Sen för den delen är jag hellre "gaphals" än RÖVSLICKARE som dig.
Kommentera

« · 1219891