Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008

« · 1083690 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Brynäs spelar bra nu i andra, men vad spelar det för roll när man inte gör mål..
Kommentera

ALLT går emot Brynäs jämt känns det som =(
Kommentera

andreasknox: Otroligt vackert mål!
Kommentera

andreasknox: Såå ja Dackell bra gjort visa vägen!
Kommentera

O med tanke på HV:s alla skador, så BORDE brynäs hålla HÖGT tempo HELA matchen, men inte det heller...
Kommentera

Huss: Äh, vi har inte haft nån sen #1 bland ledare, Tord Lundström. Hade han spelat idag hade han spöat skiten ur medspelarna!
Kommentera

Davey_22: Brynäs behöver väl i snitt en 20 min i pp för att åstadkomma ett mål. HV behövde 6+20 sekunder, det är effektivitet det.
Fast å andra sidan är det inte så svårt att vara effektiva mot Elitseriens svagaste backuppsättning.
Kommentera

andreasknox: Ja, man borde kunna köra över dom med tanke på utgångsläget. Nu har man gjort 10 bra minuter, och fan vet om dom kommer igen.
Kommentera

andreasknox: Vi har väl inte haft en ledare sedan Huss dagar....
Kommentera

Jajjen: Brynäs borde väl EGENTLIGEN käka upp hv spelarna på ren revanschlusta eller? Men vad får man se, inte mkt gnista trots allt. Man blir ju gråtfärdig...
Kommentera

Är det Brynäs som har nio spelare borta? Tar vi inte poäng idag, då lär det dröja. Djurgården borta den 18 november.
Kommentera

Davey_22: Ja, det är helt riktigt, även om ingen skugga ska falla över honom vid utv, han rörde honom knappt och Rådbjär blåste, jävla sopa!
Kommentera

Tänk om brynäs hade haft en riktig ledare..Som kan gå in o smälla på o ta tag i saker, det är väl Dackells uppg? Tycker han måste visa mkt mer jävlaranamma, o alla andra med för den delen!
Kommentera

Bissett19: Säger då Rådbjär men masen skulle aldrig tryckt klubban i ryggen på muppen när han var på väg ner redan. 40min kvar. KRIGA.

OT: sjuk match på söderstadion 3-4 HIF-MFF innan 42 min in i 1:a halvlek

Kommentera

sylf: Först spelar Andersén riktigt klent framför kassen och orsakar första, sen direkt efter drar han på sig en utvisning och Hv målar i pp. Och plötsligt så var Brynäs fina start inte värd ett skit....skärpning för i helvete.
Kommentera

sylf: Ja visst håller jag med dig om att brynäs BP är helt uselt, men dommaren ska inte få förstöra sådär..
Kommentera

andreasknox: Håller med, den andra utv var en skänk från kvinnomisshandlaren.
Kommentera

sylf: Jo det spelar ingen roll, Rådbjer ser inte när hv spelarna filmar, det är storbedrövligt!
Kommentera

andreasknox: BP är uruselt vid båda målen och PP just nu är katastrofalt!
Kommentera

Alltså vad är det för jävla lallare till dommare??????? HELT SJUUKT!!!!!!!
Kommentera

svagt av dommaren att ta utvisning, jävla IDIOT!!!!!!!!!!!
Kommentera

Bissett19: Hönsgård nåra minuter, belönas med ett BP, och 1-1.
Kommentera

1-0 men det slutar nog med torsk och att Frölunda Timrå Luleå Djurgården Södertälje vinner och tabellen trycks ihop än mer :)
Kommentera

65selander/Hockeyhulliganen.

Blås av matchjäveln.

Kommentera

Jajjen: Börjar bra med ett bra spel som mynnar ut i ett PP som Widing sätter med skott en bit innanför blå. Mål i PP det kanske finns hopp ;-)
Kommentera

Jaa fan va gött!
Kommentera

HV har nio spelare borta! Med risk för att låta kaxig - Brynäs har vinstchans ikväll.
Kommentera

Bissett19: Ja, det hade isf säkert blivit en jämn match, där en avdammad Melkersson avgör i sudden till Huges favör... :-)
Kommentera

Det här blir nog kul.. Ulf Rådbjer dömmer idag också..
Kommentera

Huge:

Med Brynäs form så hade jag hellre mött IK Huge,om jag ska vara ärlig...
Kommentera

MickeB: Man kan ju hoppas att HV:s alla skador/avtängningar mm gör saken lite lättare för vår del ikväll, men det finns inga garantier för detta.
Titta på deras senaste match där man piskade FBK trots alla avbräck.
Dom som får chansen vill förstås visa framfötterna men nog bör vi väl ändå ha en riktigt bra chans ikväll?
Viktigt att avväga när vi ska kliva på och när vi ska backa hem.
Dom är giftiga i det kontringsspel som vi kommer att få se.
Hade hellre mött dom borta i ett sånt här läge, om jag ska vara ärlig...
Kommentera

MickeB: Ja, Widing, VAS och Andersén i all ära, men några fler som liknar Mäkiaho i spelsätt har vi ju inte i laget, så han vore absolut en tillgång.
Lägg till att Hietanen då får en landsman att tjöta med på finska.
Kanske det som fattas för Juuso för att han ska trivas ordentligt.
Såna saker ska iaf inte underskattas.
Kommentera

Dream Team: Precis.
Och misslyckandet (din anm) kan ju som sagt bero på spelmässiga orsaker där han haft svårt att komma till sin rätt.
Ett miljöombyte kan i dessa lägen göra susen och ett bra exempel är kanske Marttinen som ju även han hade problem hos er, men nu gör mer eller mindre succé i SAIK.
Kommentera

Huge: Håller med dig i ditt reso. kring Granström

Det var en nyhet för mig med Mäkiaho. Tycker också han har sett bra ut
när jag sett TIK.

Dock är det visst 3:e gången på kort tid han får kicken från en lag, men det skadar väl inte att göra en djupdykning i orsaken varför.

I TIKs fall är jag övertygad om att de behöver skaka fram pengar för att bidra till en mer offensiv kraft. Det är vad jag tror, apropå sitta fast i kontrakt med Hedström, som kanske också lämnar snart, men där TIK då fortsätter att betala en del av lönen, ungefär som VF gör för Andreas Holmqvist.

Brynäs behöver en tuffing i laget. En spelare som i själva spelet inte är viktig för laget, helt enkelt får han matchstraff okej då, spelar ingen roll. Widing behövs med sitt målskytte och Andersén som den enda defensiva backen rent tyngdmässigt.
Kommentera

Huge: Hade Timrå IK fungerat som ett lag så hade kanske Mäkiaho kunnat fungera i laget. Nu är ju statusen inte riktigt i nivå med det. Han lyste några matcher där i början, men lågan brann snabbt slut. I de sista matcherna tog han knappt en tackling. Fast det gjorde å andra sidan inte någon av de övriga TIK-spelarna heller.
Kommentera

MickeB: Ser att Timrå kickat Mäkiaho pga utebliven förväntad tuffhet från finnens sida.
Tycker att han sett bra ut de gånger jag sett honom.
Att han nu ev mesat till sig kan ju bero på många saker och med lite research kring orsakerna så kanske det kan vara nåt för oss.
Spelartypen är iaf intressant för vår del, som jag ser det.
Kommentera

sylf och davey22:

Varför inte fråga CZ hur han tänkt innan ni sågar matchningen av Granis?
Ni kanske får ett fullt logiskt och acceptabelt svar.
Eller så är ni själva bättre på att coacha ett ES-lag, vilket jag dock starkt betvivlar... ;-)

Själv tror jag att CZ anser Granis vara en hjälpgumma av stora mått, dvs en spelar som man kan slänga in där det behövs i vetskap att man alltid får jobbet utfört.
Så bli inte förvånade om han står där med målvaktsspaden en vacker dag, när Markan och Lindbäck av nån anledning är bänkade...
Kommentera

rackham: Ja, Angell ska få stryk. Men med en titt på kedjorna är det första gången på länge som jag är nöjd. Att jag tycker det på papperet iaf, finns en bra balans i laget och en tydlig röd tråd igen.

Sundströms kedja, defensiv mentalitet, kontraslående. Någon av motståndarens vassare kedja på sin lott.

Dixons kedja smälla på och ge energi och jävlaranamma till laget. Trycka in pucken på transatlantiskt sätt.

De övriga två mer "normalt" spelade Elitserie tvåvägshockey.
Kommentera

sylf: Ja, Granis och Sandin har varit lagets bästa i flertalet matcher, det är faktiskt jävligt konstigt att dem inte får mera istid. Frusterande..
Kommentera

Gusten: Man undrar om NC har nåt emot Granis? Han är vår genomgående bästa spelare, men får ändå harva runt i 4:e med div konstigt folk..... Upp med honom i första linen för fan!!
Kommentera

Bissett19: Ja och Voutilainen också, tänk om vi för en jävla gångs skull kunde utnyttja en sån här situation.

Gå in i ett uppehåll med sju raka torskar får fan bara inte hända ... eller så är det bättre än en turseger mot ett halvt håve, för då slocknar nog den lilla lilla varningsklocka som kanske kanske ringer inne hos Sundlöv.
Kommentera

Gusten:

Japp.

Vi slipper Thörnberg ikväll
Kommentera

MickeB:

Ja, åtminstone en spelare i motståndarlaget bör vi kunna påverka med lite fysiskt spel...
Kommentera

Bissett19: Misshandeln av Granis fortsätter...
Kommentera

Bissett19: Ja, få se om jag får som jag vill nu då, att Alcén och Vas ska in och köra och smälla på, riva och slita. Över röd in som vilthundar. Dixon som center, så tanken är kanske den att dessa ska spela transatlantiskt.
Kommentera

Lindström:

CZ vaskar om:

Målvakter: Jacob Markström (Anders Lindbäck)

Förstafemman: Niclas Andersén, Lasse Jonsson – Daniel Widing, Alexander Sundström, Andreas Dackell.

Andrafemman: Jörgen Sundqvist, Juuso Hietanen – Ove Molin, Mads Hansen, Sebastian Lauritzen.

Tredjefemman: Peter Nolander, Ola Svanberg – Janos Vas, Steve Dixon, Johan Alcén.

Fjärdekedjan: Daniel Hermansson, Jonathan Granström, Jakob Silfverberg.

Extra back: Jonathan Carlsson.

Kommentera

Ps. Öl e gott!!
Kommentera

Idag så blr de slit å riv å 3 pinnar!!
Skiter i hur spelet ser ut men TRE pinninr krävs!!

1 Kör över Angel
2 Kör över alla
3 ALLA in på kassen
4 NU VÄNDER DE!!!!
Kommentera

Huss: Tror vi får tork idag med 3-0 dem har så jävla svårt att göra mål, det är det sista som fattas.
Kommentera

rackham: slänger nån upp humlejäkeln i luften så kanske den tror att den kan flyga. Problemet är bara att fallet blir kraftigare...
Kommentera

« · 1083690 · »