Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-HV 71

« · 315667 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-HV 71
66Hagberg: Är du på fri fot? Ja, jag såg att din ålderkatogori inte fanns representerat bland de inburade DIF:arna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
20 Lindgren: "ålderskategori" givetvis.

Oraklet Lindgren tippar förstås aldrig men kan upplysa om att HuskvarnaVätterstad aldrig vunnit i Gävle efter det att Lindbom och "Taco" ordnat en 1—0-seger 18 februari 1999. Ingen HV-vinst efter vårt tolfte lyft av Raul Le Mat-pokalen, alltså.
Brynäs har tre raka fulltidssegrar och har sju fulltidssegrar och en straffvinst på de åtta senaste Brynäs—HV-matcherna. Räknar man in SM 2000 (det ska man inte göra men vaf...) har Brynäs tio fulltidssegrar och en straffvinst på de elva senaste gångerna jönköparna gästat gästrikarna.

Slår HV sitt publikrekord för seriematcher i Gavlerinken i eftermiddag? 4892 personer kom 26 september 1993 när Brynäs hade sin första seriematch efter det elfte lyftet av Raul Le Mat-pokalen. Köp och läs det kompletta uppslagsverket — den som vet mest vinner mest!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
20 Lindgren: Oj, intressant och bra inlägg! Den statistiken hade jag inte koll på.... Hade inte gissat att HV skulle haft så svårt i Gävle de senaste åren. Vi får nog vara glada om vi får poäng med oss hem...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
20 Lindgren: Nån som vet hur det gick för N.Danielsson i Almtuna igår?

Jag tror inte på det här med att låna ut spelare till sämre lag bara för att få istid. GP kan ju maila över sina resonemang om detta till Conny Evensson,han vet ju inget om hur man spelar in unga spelare(ironi på högsta klass). Adam och Danielsson nu och Rönnqvist senare, det spelare som kommer att överge BIF pga inte har förmåga att ta vara på talanger. Men det är klart,vad kan man begära när tränare och ledare bara är gamla spelare som lever på gamla meriter(tveksamma sånna).

Låna ut Kyrö, där har vi en som verkligen behöver finna sig själv någonstans här i världen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
20 Lindgren: GD är smarta, sponsrar matcher där HV-skjutersnett ingår.Om BIF var serieledare om HV två så kommer det iallafall inte mycket folk. Det tråkrykte HV har tar man inte bort i första taget.

Hoppas HV-skjuterjättesnett idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
aphac: Tråk Hv...Finns inge mer intesägande lag tycker jag..om de inte var för detta paket på 3 matcher för 150 hade jag stått över Hv Tråk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
aphac: Stod lite om honom i UNT, godkänd insats " jobbade bra set är svårt att komma in i spelet efter 15 minuters genomgång innan match" enligt tränaren. Inga poäng för vare sig Danielsson eller gamle brynäsaren numer piteåspelaren Floberg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Åter till rätt tråd.

Just nu 7 eller 8 poäng den här veckan, lysande.

Nu ska jag iväg på sushimiddag. Hoppas det är klackarna i taket här resten av em och kvällen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Hong Kong: MÅÅÅÅL!!! Danielsson
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
lindberg: Tralalala!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Kebs kommentar:
Fru Fortuna var med Brynäs. se länk:


Jag håller inte med om att det var tur som vi vann på.
Det var hårt arbete och envisa grythundar som såg till att vi Vann.

Jag sa att det var tur att vi fick en utvisning på slutet så vi kunde styra upp spelet till vinst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Jompe: "Vilken vecka! När hade vi en 9-poängsvecka senast? Måste vara två säsonger eller så sedan."

Svaret finns i min presentation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Va fan säger man :-)) Brynäs gjorde ett misstag på hela matchen o tyvärr så gjorde HV mål då, men vem fan bryr sig :-)) Nyss hemkommen från Gävle med ett stort fett leende på läpparna!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Tja!
Skönt med tre poäng!!!
Matchen då...
Hyfsad ingen toppmatch precis,men Korhonen ska ha extra "cred".

Tack Gunnar,Micke & hela laget!!!


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Vi ligger 3:a fan :-)))))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Kaffepengar......
Varför viftade du inte med kryckan? Slashas..... :-))
Skämt åsido, mkt bra jobbat.
Borde väl belönas med fri öl på torsdag på Röda Kvarn?
Westerlind pröjsar nog....... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Inte från turnan, hoppas jag. Vi har nog av förskingrare för iår... :-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Huge: Jag kanske snackar mycket skit, men jag ärlig i alla fall!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Ärlig nog för att erkänna att du haft lite fel om lagets kapacitet iår? ;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Huge: Självklart!! Men det är långt kvar :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
4 828 besökare idag, att det ska vara så svårt att knäcka 5000 pers vallen?

Som utsocknes åker man upp ett par vändor per år och skänker pengar till insamlingen men när kommer Gävleborna komma igång och Gavlerinken fyllas? (ta inte år dig nu Raven..) Laget har nu spöat ettan och tvåan i serien på hemmaplan så vad kräver publiken mer? Vi kan ju inte spela samtliga hemmamatcher mot Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Huge: Lika fel som du hade förra säsongen :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Jag hade väl "fel" såtillvida att jag trodde att vi hade en chans att undvika kvalspel. Nu blev det inte så, men det var fanimej nära.
Vi kan väl isf säga att vi är kvitt.... :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Huge: 0-0 alltså :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Accepteras. Men lova nu att inte börja deppa om vi åker på ngn torsk. Då blir magister Huge arg.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Huge: Jag blir förbannad när dom viker ner sig o deppar ihop efter ett mål i arslet, det är helt ok o torska om man gjort allt för att vinna..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues:

Det konstiga var att Tigrarna vann skotten med 10 - 3 i sista.
När hände det sist att skotten vanns i sista?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Kunde inte sagt det bättre själv.
Mot 3 nya pinnar på torsdag.....

Som du kanske sett så har jag varit inne en sväng på Timrås GB och försökt trösta dom lite grand.
Känner igen tongångarna från vårt fjolår... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues:
Precis om dom förlorar mot ett bättre lag och verkligen gjort allt för vinna så kan man ju inte begära mer av dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
lindberg: Nä jag är ju visserligen Gävlebo nu sedan ca1.5år men Sandvikare från början och har inte mycket övers för dessa Infödda Gävletattare direkt...Håller med att det är skamligt att de inte kan bli över 5000 med alla dessa erbjudanden....Många av åskådarna är nog från närområdena S-viken och andra orter runt Gävle....Gävleborna själva är nog Miljöskadade hela bunten efter Tjernobely elller hur fan de där kraftverket stavas.....Men kanske kan vi Utsocknes lyckas fostra Gävleborna till slutspelet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Nyss hemkommen från krogen och nog såg jag dig nedanför mig på ståplats viftande med kryckan o skrikandes t åt Gävleborna ;) Får tänka på att de blir rädda de små stackars 14isarna som klacken består av till 70-80% hehe...
Ditt försök där som hejarklacksledare med "Full fart frammot,täta bakåt"(eller hur den nu gick)blev ej så lyckad ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
20 Lindgren: Jag bryr mig inte om ålder grejen, vi har 2 Fotbolls SM guld, herrar och damer.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
RavenLord:Du verkar vara både nyanserad och nykter när du gör inlägg! Släng tangentbordet innan du dricker.Förresten:Vem har köpt ut till dig?,langning är olagligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Kan inte bli annat än imponerad av gårdagens insats. Såg matchen på PPV och den stabilitet och kyla som försvarsspelet visade upp i trängda lägen har inte skådats sen -98/-99. Jag tycker definitivt inte att Brynäs hade tur, visst vann HV skotten solklart i första men avsluten fick oftast tas i svåra lägen. Korhonen var som sagt grymt bra och dubbelräddningen i tredje var bland det grymmaste jag skådat. Har än undran vad som hänt Soling, fåtal byten och totalt oinspirerad. Nån som hört några rykten ? Karln verkar var satt i frysboxen. Nu är det nya tag på torsdag, väl mött på Hovet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
rafalski: Den enda information angående Soling som jag kan ge dig är att han tränar dubbelt just nu för att komma igång och få tillbaks lite fart.......men riktigt i frysboxen sitter han ju inte, utan det är nog mera en uppgörelse som han och GP kommit fram till så att det ska få lossna för honom utan stress....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Efter SMS uppdateringar från Jompe om Brynäs framfart kan man inte bli annat än imponerad av segern igår också.
Detta trots att ingen av de som skulle göra det har lyckats överhuvud taget, dvs Soling och Anger.
Mycket beror på den tajta defensiven, stabile Korhonen och att spelare som Björn D och Nylander är klasser bättre i år. Från komplement-spelare till matchvinnare har bägge utvecklats till.
70 Rodriguez, härlig insats för insamlingen, way to go !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
67Noden: Hoppas du har rätt, Soling har enorm potential när det stämmer och hans målskytte kommer att behövas längre fram i serien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Det verkar som vi får vänta tills den 22:a november innan vi kommer över 5000. Men då är det nästan slutsålt iaf. Det är någonting som är fel med hockeyintresset i Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Undrar hur länge vi kommer att vara ett skrällgäng? Tycker att vi marknadsför oss som ett bra hockeylag, som arbetar hårt för att vinna.
Själv så skrällde jag igår och prickade in rätt resultat:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
RavenLord: Jag stod bredvid Rodrigues nästan hela matchen,förstår hans reaktion på klacken.Det fanns ca:50st supportrar från Väst som stod med armarna i kors,och visade ingen tillstymmelse att vilja vara med på några som helst hejaramsor.Tycker det är märkligt att man åker så pass långt,för att sedan stå helt passiv i klacken.Sorjligt nog kan klacken bara tre ramsor,men har vi en ledare som ej är intresserad att lära in några nya,så kommer vi att tillhöra det ryckte vi har.(Sveriges sämsta hejarklack inom hockeyn).Det klagas även på att de spelas musik i avbrotten i spelet,finner det bara positivt i dagsläge,när vi har en klack som låter som vi gör.Annars mår man som en prins idag,vilket spel,vilken målvakt,vilken inställning.TACK BRYNÄS för underhållningen,vi är det enda lag som har spöat topplagen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
roger: Ja vi är de enda!! Helt otroligt!! Kanske börjar de andra lagen och dess tränare omvärdera oss nu?! Detta tror jag ska firas med en resa till Sthlm, på Torsdag!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
roger: Men är det inte läge att byta ut några av låtarna som dom spelar? Det brukar väl finnas en klackledare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Mickis: ja det finns ju bra musik i arkivet, kör musiken som går under uppvärmningen under matcherna också!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
lindberg: Ja och lite mer Ramones :-)
Sen tycker jag att det ska vara en rakare låt under entren på isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Mickis: YES EXPRESS!!!!!!!!KALAS BANDAGE!!!!Faaan vad gött nu har vi slått både FBK o HV som ligger ett litet snäpp före oss i tabellen men vi kryper närmare.Då tar vi revansch på FRÖLUNDA den 11.e NOV i scandinavium o slår 10 tummarn i kistan!!!!Nu ser jag verkligen fram emot det datumet.Kom dit allihop o gör en Tisdagkväll till en supertisdag!! BIF DO IT EASY AGAIN AND AGAIN FOR THE REST OF THE SEASON!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Matchens hjälte!!!
[bild]www.aftonbladet.se/sport/0310/26/SPORT-26s08-korhonen-92.jpg[/bild]
Korhonen


Nu blir de J-20 match mot LHC hemma 13.30 för mig.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
Larry: Kan bara instämma. Tusan vad skönt med tre raka!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
roger:

"Just idag är jag stark
just idag mår jag bra
jag förs framåt av kraftiga vindar." *

Vilken känsla det var att stå i Gavlerinken och se den ruggigt spännande matchen: Måste tacka alla i Brynässhopen, Tordan, Nodén, 64Waern, Anders m fl, m fl som alla ställde upp och hjälpte Rodrigues och mig med skjuts, biljetter, tillträde till VIPen mm - och naturligtvis dig Roger. Alltid lika trevligt att komma till Gävle.

* För dig som vill sjunga mer finns resten av texten i Friscos profil
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
RavenLord: Inte undra på att Brynäsklacken har ett rykte om sig att tillhöra bottenskitet när det gäller klackar i Sverige, 3 ramsor är det som hörs matcherna i genom, försökte som sagt dra igång klacken med FULL FART FRAMÅT, HÅLL TÄTT BAKÅT, då är det något pucko som skriker att vi inte kan sjunga DIF ramsor, finns det någon klack i Sverige som har någon egen ramsa?? Domflesta klackar lånar ju av varandra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-HV 71
70 Rodrigues: Japp jag hörde att nån skrek de till svars...Brynäs klacken kör då inte med de som många klackar gör att man inte ska köra en ramsa allt för många ggr under en match utan byta och välja när man kör den o den ramsan (ej tjata ut ramsorna) men de har ju ett gäng ramsor att välja bland och inte bar 4-5st ;)
Tyckte dock att sittplats klappade med mer än vanligt
Så vill jag bara klaga på den som sköter Musiken som ej har ett enda rätt...är han Leksing eller Djurgårdare som gör allt för att överösta publiken och dämpa den när det blir lite fart på den..Jävla Hits For Kids Mupp
Kommentera

« · 315667 · »