Brynäs IF

727639 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - HV71 26/2-07

« · 841912 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
wikström: Han är i vilket fall som helst mer uppdaterad än sektionL's hemsida......
Kommentera

Huge: Men inse DJ är kass...
Kommentera

Huge: Det räcker med att kolla på lagets sammanlagda antal utvisningsminuter för att fastslå att alla inte drog på sig 2+2 pga bristande fysiskt spel.
Kommentera

GävleLasse: "Idag drog han på sig två stycken tvåor slashing + tripping, båda gångerna så hade han alla chanser i världen att använda kroppen men valde att använda klubban. Hans insats var inte matchavgörande men jävligt onödig."

Och du satt förstås och kollade övriga spelare med lupp, för att också där hitta ngt att slå ner på?
Jaså, du glömde det....?
Kommentera

GävleLasse: "Vi gnällde på DJ då med. fast då så radade du upp alla positiva stats som Brynäs hade då..."

Ja, och ert enögda onyanserade gnäll är fortfarande lika tröttsamt och felaktigt...
Kommentera

Peja: "Vinsttrenden bröts dock av Johanssons redan klassiska självmål."

Ett uttalande som väl rätt så tydligt bevisar JanT:s teori om att du fått Danne på hjärnan och valt honom som favoritgnällobjekt.
Din antydan om att Dannes tavla i den matchen, skulle ha varit ngn sorts huvudorsak till att vinsttrenden bröts, känns minst sagt som en oseriös övertolkning och att du lägger alldeles för stor betydelse vid just Dannes tavla.

Att en back är "osynlig" när omgivningen och laget spelar bra, är oftast ett gott tecken. Det behöver inte vara det, men det behöver heller inte nödvändigtvis betyda att spelaren ifråga varit dålig, vilket du antyder. Det är tyvärr oftast dom spektakulära spelarinsatserna som får rubrikerna.
På bekostnad av dom kanske lite mer osynliga.

"Men nej, jag hade inte samma analys då. Varför skulle jag ha haft det?

Tror du att Boork säger till spelarna nu; "Skitsamma att vi inte har tagit en trepoängare på 12 matcher, vi vann ju 7 raka för några månader sedan"?

Min poäng är ju att du bedömer både lagets och spelarnas generella respektive individuella kapacitet, enbart på grundval av det du ser för dagen.
Varför inte isf lika gärna bedöma samma saker när vi spelar bra, ex efter dom 7 raka vinsterna?
Det som ligger närmast sanningen är kanske att kapaciteten ligger ngnstans mittemellan.

Men om du nu bara ville ställa en diagnos över lagets uppträdande just för dagen, så ser vi väl alla att det inte riktigt stämmer.
Frågan är väl hur man ska få det att funka?
Genom att konstatera hur usla vi är?
Kommentera

JanT: DJ blandar godkända med underkända insatser. Han har ingen utvecklingspotential och trots att han är gammal har han inga ledaregenskaper. Det finns ingen som helst anledning att ha en sådan spelare i laget.
Kommentera

JanT: Givetvis så måste vi höja oss, flera klasser. Men jag gillar inte den nöjdhet som smugit sig på Boorken, laget och en skara av supportrar.

Man ska inte vara missnöjd med allt, definitivt inte men dessvärre så är det samma orsaker gång på gång som inte är bra. Bland dessa faktorer befinner sig DJ.

En annan sak som jag reagerade på idag var att det var så inaktivt i båset, ingen som eldade på lagkamrater. Valet att ha Bäckis som kapten ser jag som mycket konstigt. Han har ingen rutin, det måste finnas andra spelare som har mer rutin och kan få med sig laget. Bäckis gjorde inte heller vidare mycket på isen för att dra med sig laget.
Kommentera

Peja: Dom där förklaringarna köper jag inte.
Kommentera

GävleLasse: Låter som ett hyfsat omdöme i mina ögon. DJ är ingen världsback. Men han håller i Elitserien.
Kommentera

JanT: Ja, någon har sett något i DJ, eller åtminstone fått något för att skriva kontrakt med honom. Inavel är vad det är.
Kommentera

JanT: "En spelskicklig, offensiv back med bra spelförståelse. Skicklig passningsspelare, som ofta sätter igång spelet. Används ofta i både power- och boxplay. Slagskottet är bra, men används för sällan. Spelar ibland me för små marginaler i passningsspelet. Ingen fysisk back."

Där har du omdömet från Eliteprospects

Idag drog han på sig två stycken tvåor slashing + tripping, båda gångerna så hade han alla chanser i världen att använda kroppen men valde att använda klubban. Hans insats var inte matchavgörande men jävligt onödig.

Spelar man som back på elitnivå så måste man kunna spela fysiskt. Jag menar inte att hann ska åka runt och proppa till höger och vänster. Men han måste våga skita ner näsan lite när det behövs.
Kommentera

GävleLasse: Gillar helt enkelt inte allt skitsnack gentemot DJ.

Men utan tvivel måste vi höja oss rejält om det inte skall bli respass direkt i kvarten!!!
Kommentera

Är tom inombords när jag tänker på ishockey. Detta är inte kul! Vafan de är ju klara för slutspel och jag är inte MUNTER ett DUGG.
Kommentera

Peja: Uppenbarligen har någon (som troligen har aningen större hockeykunskaper än både dig och mig) sett vissa kvaliteter hos den gode DJ som du missat.

Hur som helst börjar vi om på noll på tisdag nästa vecka!
Kommentera

JanT: Det är ändå ganska intressant vilken skillnad det är på dina PM och dina inlägg här. ;)
Kommentera

Huge: Sen får du naturligtvis inte glömma bort att vi överpresterat hela säsongen.

Det är nu det riktiga Brynäs IF träder fram; KS-laget framför alla!
Kommentera

JanT: Nej, allt är inte Johanssons fel, men det är skandalöst att han fortfarande får vara kvar i Brynäs trots att han inte har gjort någon bra säsong under sin tid här.
Kommentera

JanT: "Därför förlorar vi - allt är DJ's fel!

Det är det väl ingen som har påstått...
Kommentera

Huge: "Om inte: varför gjorde du inte det?"

Elementärt käre Watson! När vi vann 7 raka så var DJ endast halvusel, nu är han helusel.

Därför förlorar vi - allt är DJ's fel!
Kommentera

Peja: Huge rider fortfarande på den framgångsvågen, det kommer han att göra säsongen ut. Att analysera närmare om varför det blev som det blev ägnar han dessvärre mindre tid på.

Men det är ju som vanligt. Vi som besöker matcherna måste vara blinda.
Kommentera

GävleLasse: Ja, han fortsätter att peka på de 7 raka segrarna, trots att det var 12 matcher sedan laget tog 3 poäng. Men tydligen är ju 7 matcher fler än 12 matcher med hans sätt att tänka.
Kommentera

Huge: Vi gnällde på DJ då med. fast då så radade du upp alla positiva stats som Brynäs hade då...

Ska du brilljera med stats nu med?
Kommentera

Peja: Angående DJ så lät du som en raspig 78-varvare redan i höstas. Jag utgår från att alla härinne vet att du skyr den gode danne som pesten.
Kommentera

Huge: När BIF vann 7 raka var marginalerna sannerligen på rätt sida, men visst spelade laget bra.

Även då ansåg jag att DJ var kass, men mannen har en tendens att kunna vara åtminstone osynlig om omgivningen är bra.

Vinsttrenden bröts dock av Johanssons redan klassiska självmål.

Men nej, jag hade inte samma analys då. Varför skulle jag ha haft det?

Tror du att Boork säger till spelarna nu; "Skitsamma att vi inte har tagit en trepoängare på 12 matcher, vi vann ju 7 raka för några månader sedan"?
Kommentera

Peja: Ja Angell var en av de få som hade lite tanke bakom uppspelen och visst var det lite virrigt när Morin och Angell var inne, fast de löste situationerna på ett ganska bra sätt ändå.

Johansson gjorde en normal insats, precis så mycket som man kan förvänta sig av honom. Han blandar och ger om vartannat. Fast genomgående så var han åter för klen i det fysiska spelet. Boork får ge honom en längre klubba så att han når att peta längre ;)

annars så tycker jag att Widing var bra idag. Så jävla skönt att se att han proppade idioten Ward.
Kommentera

Peja: "Brynäs visar åter igen att man är ett gäng spelskickliga småpojkar där ingen förutom Widing har något att sätta emot när det andra laget spelar fysiskt.

Daniel Johansson var som vanligt skrattretande dålig och en förlorad duell med Davidsson som gjorde att han tog en onödig trippingutvising får sympolisera hans insats. Patetisk spelare på ES-nivå och det är tragiskt att han har kontrakt över nästa säsong."

Om din analys gäller hur laget generellt sett uppträder, så har jag en enkel fråga till dig: ställde du samma analys efter de 7 raka vinsterna?
Om inte: varför gjorde du inte det?
Kommentera

GävleLasse: Ja, det är ju bara Angell som klarar av att göra ett ordentligt uppspel när Sjödda är borta. DJ är rent patetisk.

Håller också med att Morin var helt okej. Lite missförstånd i några situationer men det är sånt man får räkna med när man slänger in en "ny" spelare.

Hauhtonen spelade ej, kanske snarare vilade än var petad?
Kommentera

Huge: Vad gäller Hutten och mina farhågor om att han skulle bli bänkad så har det ju aldrig spelat någon roll vad jag sett på träningarna förut. Då har du alltid kommit med analyser om tänkbara orsaker.

Jag förstår att du är ångerfull nu när du skrev något som skulle kunna uppfattas som negativt.

Dagens match?

Kul att läsa alla webbradioanalyser.

"När det går emot gäller det att ta det lugnt och fortsätta jobba metodiskt efter den linje man har tänkt sig.""

Spenderar man 90% av matchtiden med att spela dump and chase så blir jag orolig, för det är väl inte linjen?

Ej heller är linjen att backarna är på tok för långsamma i uppspelen så det blir antingen ett pass till en stillastående/forcheckad forward eller ett missat pass.

Spelmässigt så påminde Brynäs mycket om Lockoutsäsongen. Grymt svårt att ta sig in i offensiv zon under ordnade former. Man vinner inga sargdueller utan står hellre på halvdistans och petar med klubban.

Positiv överraskning på Morins spel idag. När väl sjödda kommer tillbaka så lär Lavins ligga risigt till.

Slutligen, det är omöjligt att peka på VAD som är fel i dagsläget. Det är enklare att konstatera att det inte är bra. Allt snack om att så fort det blir slutspel så blir det annat känns mer som en förhoppning än något som tendenserna talar för.

Sjödda saknas något fruktansvärt.
Kommentera

Huge: Skulle vara kul om du kunde hänvisa till Boorken när han uttalat sig i negativa termer, men det går ju inte, för då är det ju feltolkningar m.m m.m. När hänvisar jag till Sylfs analyser??
Kommentera

70 Rodrigues: "Tänk att jag visste att du skulle hänvisa till Boorkens kommentar. Skrattretande!!"

Ja, jag föredrar ju hans analyser än din vän sylfs diton, som du ju alltid hänvisar till.
Kommentera

88Lindkvist: Det kan man vända ut och in, ska man vinna guld måste man kunna vinna mot alla lag :).
Vet faktiskt inte vilka jag vill se i kvarten.. Lule kanske?
Kommentera

Huge: Tänk att jag visste att du skulle hänvisa till Boorkens kommentar. Skrattretande!!
Kommentera

70 Rodrigues: Läs Boorkens analys i Expressen härnedan, så tror jag du kommer betydligt närmare sanningen om läget.
Att mitt snack om frustration verkar stämma rätt bra, bevisas väl bäst av snacket om att man vill mkt.
Nervositetssnacket som huvudtes tror jag inte så mkt på.
Kommentera

hemma fr Globen...
Kollade just in Highlights på Hockeyligan...
Stilla undran; vad har backarna för instruktioner när motståndarna skymmer vår målvakt...?
1 Gör ingenting
X Skym honom du också
2 Ge målvakt fri sikt i skottögonblicket genom att flytta på motståndaren

2 av 3 mål orsakades av alternativ 1...

Förhoppningarna i botten inför slutspel, då kan man bara bli positivt överraskad...:-D
Kommentera

Kass match idag. HV var bättre på allt - matchmoment för match moment - spelare för spelare.

Brynäs visar åter igen att man är ett gäng spelskickliga småpojkar där ingen förutom Widing har något att sätta emot när det andra laget spelar fysiskt.

Daniel Johansson var som vanligt skrattretande dålig och en förlorad duell med Davidsson som gjorde att han tog en onödig trippingutvising får sympolisera hans insats. Patetisk spelare på ES-nivå och det är tragiskt att han har kontrakt över nästa säsong.
Kommentera

Macahan: med tanke på att frölunda går rakt uppåt vore en 5e plats rätt okej för då kan vi inte möte fbk, hv eller frölunda! de är rätt ok tycker jag! då blire väll modo eller timrå om jag fattar rätt?
Kommentera

Bissett19: Va fan ska han säga?
Kommentera

Huge: Av det jag har hört och sett, så har vissa killar gömt sig bakom andra, släppt pucken istf för att göra något själv, har varit ängsligt och helt utan engagemang. Det tolkar iaf jag som nervositet.
Kommentera

Såg inte bra ut mot Mora i torsdags, vet inte hur det såg ut ikväll. Men fjärdeplatsen kan ju vara guld värd. Tur att inte LHC vann ikväll...
Kommentera

Huge: SAIK - frustration och nervositet i skön förening! Det blir KS för skoterraggarna - sanna mina ord!
Kommentera

70 Rodrigues: Saxat från Expressen:

"Leif Boork vill inte ta ordet oro i sin mun.
- Men jag kan förstå andra brynäsare som känner sig oroade efter att ha sett den här matchen, sade han.
- Vi vill mycket men det tajmar inte. Men när allting avgörs från och med nästa vecka är det ingen som kommer att minnas den här matchen. När det går emot gäller det att ta det lugnt och fortsätta jobba metodiskt efter den linje man har tänkt sig."

Orolig är ju bara förnamnet!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Uppenbarligen....Nog för att jag trodde på en reaktion efter den rekordlånga vinstsviten. Men detta.....

Ser faktiskt helt kalkat ut.
Kommentera

70 Rodrigues: Och vad skulle vi i nuläget isf ha för anledning att vara nervösa, kan man ju fråga sig?
KS?
Möjligtvis att man kan kalla spelet för dagen en aning frustrerande, men nervöst?
Kommentera

70 Rodrigues: Ett dilemma är det hur man än vänder på det, själv skulle jag föredra ett X mot LHC och en torsk i sista mot Luleå. Men som du påpekar så känns det tufft att gå in i slutspelet med den avslutningen.
Kommentera

JanT: Det verkar som om Brynäs nerver också har suttit utan på tröjorna.
Kommentera

Bissett19:

Alla lag vill ju möta Brynäs i en kvart.

Och inget lag vill möta Frölunda efter deras uppvisning idag. Jag skrev att Frölunda skulle ta sig samman och gå till slutspel så jag tror TOM det kan ta en Finalplats.

Brynäs kan säkert gå till Semi om de har den där lilla turen som krävs
Kommentera

70 Rodrigues: Instämmer. Men jag tror att 6 pinnar blir svårt. Chansen är att LHC/LHF spelar med nerverna utanpå tröjorna. Tror att största poängchansen är på onsdag mot LHC.
Kommentera

JanT: Helst 6 p av 6 möjliga. Att gå in i ett slutspel med ett gäng förluster är aldrig bra, då spelar det ingen roll vilka vi får möta i kvarten.
Kommentera

Huge: Visst är en 5:e plats att föredra framför att som 4:a tvingas välja det som ingen annan ville ha.........

Hur som helst måste vi plocka poäng på de 2 återstående matcherna. Att gå in i slutspel med nuvarande spel håller inte.

Sylf: En 7:e plats för BIF?? Tror inte att LHF plockar så där värst många poäng nere i Gbg på onsdag.
Kommentera

« · 841912 · »