Lindström: JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Tror väl Scott styrde in Sunkens skott!
Rättvisa!
Comeback-kungarna!
Nu unnar jag någon av junisarna en balja här i slutet med, så vore kvällen fulländad.
Raset fortsätter ju längre säsongen går...vi är ju praktiskt taget i fritt fall.
Kvalserien here we come...
Avd. Trea i serien.
Moralhöjande hemmaturné!
BIF–Skellefteå 6–5 sd. [0–3, 2–4]
BIF–Luleå 3–2 [0–2]
BIF–HV71 3–1 [0–1]
8 poäng mot tre starka moståndare, trots seriens i särklass längsta skadelista. Stolt över grabbarna! Läkerolen är åter igen VÅR borg.
Femte raka segern och ny trea i tabellen – njuuut nu, grabbar!
Btw, 53 (!!!) skott – när hände det senast? Johan Harju själv sköt väl lika mycket som hela HV. ;-)
Det bättre laget vann till slut. Inget att snacka om.
Jag sätter lite extra plus för Brodin,Lindgren och Scott idag.
Det här laget är värda betydligt fler åskådare än vad som kommit till
de senaste matcherna.
Vilket mål av Harju.
Sånt vill vi se mer av.
De senaste matcherna har han haft bra fart under skridskorna.
Han verkar trivas bättre med Enterfeldt och Brodin.
Vilken bra match av fjärdekedjan.
Undrar om Sundlöv kollar om lånet från Mora hade öppet köp.
Lindrgren var ju kanon. Även de andra två var riktigt bra.
Sen kändes det tryggt med Nörstebö.
Han var också bra.
Men vilken chock när man hörda han bli intervjuad.
Inte ett spår av norsk brytning.
Han lät som en infödd gävlebo.
Han pratar svenska med betydligt mindre norskt inslag än Emma Johansson.
Hon cyklisten för er som är allt för insnöade på hockey.
Enaranger: Så jävla pajas att inte fler folk tar sig till matcherna. Det är ingen annans fel än Gävlebornas – Brynäs lockar med erbjudanden match efter match men det tycks inte hjälpa. Hur många gånger har egentligen siffran jobbat sig över 6 000 i år?
Låt oss hoppas att folk hittar tillbaka igen efter nyår, och framförallt när det närmar sig ett avgörande läge i serien. Kan förstå att det är lite torrt just nu med tanke på att vi är mitt i serielunken, men det har ju varit lamt på läktarna sedan första nedsläpp.
Kul att juniorer äntligen visar framfötterna igen! Brynäs får en helt annan bredd i laget när spelare som Lindgren och Brodecki kliver fram. Det skulle vara väldigt intressant att se de två tillsammans med en (enligt rapporterna) defensivt stark och på-mål-drivande Thang. Den spelartypen vore perfekt att få in där.
Lindgren visade att han är värd sitt A-lagskontrakt (det har inte alltid känts helt givet) och Brodecki visade att han är värd att satsas på, till skillnad från exempelvis Molin, som jag inte tycker visade samma hunger och takter i någon av de många matcherna som han spelade.
Däremot är jag lite förbryllad över att Djoos kastades in i laget direkt. Har han förtjänat sin istid mer än t.ex Westlund? Inte för mig, i alla fall.
Kedjorna börjar sitta nu.
Harju - Enterfeldt - Brodin verkar passa varandra alla tre har iaf lyft!
Första kedjan med Thuresson - Scott - Rödin leder ju laget just nu.
Ska bli intressant att se efter jul hur man formar övriga två kedjor.
En andra lina med Ollas - Nokelainen - Sweatt?
Kvar har vi då Laurtizen, Larsson, Thang, Granström, Nordquist, Lindgren + juniorerna.
Lindgren har varit bra i alla de matcher han lirat sen han kom tillbaka från skadan, idag var han riktigt bra och det var väl första matchen han fick spela center??
Snälla era jävla ***** fortsätt så här nu :D:D
bradberry:
Tyvärr så handlar det ju bara om en utlåning på två veckor.