Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF - HV71

415565 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71
Fler än BIF som hade problem mot HV:
HV71-Linköping 8-2

HV ser starka ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Lunkan: ja jajajaja......VET
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Boström: Mål får man inte mål gör man!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
magoo70: jag blir bara så besviken inte ett enda mål fick vi....snyft.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: nja fick en fråga på chatten om vem den svart-vita var i gårdagens match bara. Ber om ursäkt..

:Ox
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
magoo70: Får man fråga vad du svarar på?

Aha, det är Jeopardy 200kr på domare ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Ryhed
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
51 Roger: Roger, var positiv... Säsongen börjar snart, vi kommer alltid igen. Lirar vi i toppen av ES, botten av ES elle någon lägre serie, Brynäs kommer alltid att vara bäst =)!

Det är vi supportrar som gör klubben , är vi negativa så är det lättrare att laget spelar dåligt samt åker ur. Men står vi upp och älskar dem och pepper dem då kännwer de att de är älskvärda och de får ny luft över vingarna..

Om de lirar i toppen elle botten så ska man alltid älsa sitt lag, man kan föra fram en kritik till laget å klubben men inte för grov och osansad utan man ska möta laget och klubben som sina älsklingar. Man ska hjälpa spelarna att vinna matcherna....

Be till gud och låt han hjälpa oss till framgång.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Med denna inställning och spel,kommer de att få det svårt att undvika bottenstriden.Man kanske borde skaffa sig ett liv,och sluta bry sig om hockeyn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Där håller jag med, GP var kvar för länge som tränare
T.J ryter nog till och bänkar dom sk stjärnorna om det behövs!

Problemet är att vi har inga andra att sätta in för tillfället ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Stigsson:BIF kan inte ha tränare som spelarna sitter och käkar kräftor,dicker bira och spelar golf med. Det är absolut bäst att ha utomstående tränare,nog om det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: It´s a small world.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Stigsson: Skall ni säga som skyller på att ni har värvat våran 4:e line
efter förlusten igår ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Stigsson: Vi kunde inte få någon bättre tränare än TJ.
Han kommer att göra mycket nytta för oss denna säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Skyll er själva som ställer en Leksing i båset. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Kahn:Ja,det skulle faktiskt vara intressant att se.Hur kan spelarna göra tvärtemot vad tränaren säger när det är dax för match? Ok att motståndarna gör att laget inte kan gå direkt efter planerna. Nånstans måste det väl bero på bristande respekt för tränaren. Om så är fallet,(svårt att tro det ändå)vem skulle då klara av att träna BIF?

Personliga samtal, slå näven i bordet om inget hjälper,vad gör man?

Usch vad frågetecken det är iår!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Jag skall upp till Gavlerinken och kolla på åtminstone en träning nästa vecka. Det skall bli jäkligt intressant att se vad de nöter mest på. Sedan blir det ju utflykt till Långshyttan på fredag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac:

Tack
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Makkan: 5:NHL 4:Mycket bra 3:Bra 2:Kan bättre 1:Transferlistan

3: Korhonen
2: Wacfeldt,Soling,Jakob.J,Daniel.J och Kuparinen
Resten av laget får 1:or
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Makkan: Yes. Ska hämta blaskan och skriva in det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Kahn:Helt fel kan inte GD ha, för då har ju vi alla åxå fel. Kan förstå Rönnqvist som inte får visa vad han kan. Kanske han skulle ha fått igång nått med sitt slit. Det får vi ju aldrig veta. Satt en bit ovanför Jocke mot TPS, han såg väl lagomt intresserad ut av det som pågick på plan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac:

Var hittar du spelarnas poängbedömning någonstans ?
Är det månne i pappersbilagan ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe: Hoppas du har fel när det gäller Molin, som för övrigt gjorde en skaplig match i onsdags.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Tro på GD om du vill. Man saknade "Rönnken" igår. Han måste ha undrat hur T.J kan låna ut honom hela säsongen när han och Jocke var där och såg eländet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Kahn:Om Björkman ska ersätta Niklas Andersson då kommer jag att bli riktigt jä..a sur.Utveckling Brynäs,utveckling inte avveckling, avslutning!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Kahn: Nu är ju inte tidningarnas bedömning av spelarna efter match det sannaste i världen. Men alla utom 6 spelare har "transferlistan" som bedömning i GD! Jag tror dom.

Försäsong, som vissa vill kala det här,javisst men det är helt klart att det inte bara går att sparka igång för att ES börjar. Det skulle ha visat sig i spelet att BIF är på god väg även om man för den skull förlorar matcherna på försäsongen. Så är icke fallet,tyvärr!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jag var i Sala igår. HV var klasser bättre än Bif. Det är inte på backsidan problemet sitter. Anfallsspelet är ibland löjligt uddlöst. Frågan är om forwards kan sikta när de skjuter?

Korhonen gjorde en bra match, dock får han ta på sig 2 - 0 målet. Den ska han bara plocka. "Kupan" och Björkman tog två onödiga utvisningar. Tycker det är dåligt av T.J att spela Mattias Karlsson så lite i B.P. D.J drällde lite väl myc ket med pucken igår. Casselståhl var anonym igår. "Sjödin" var `månne´ på fel humör?

Att värva Björkman vore kompiskorruption. Arbogapastejen är definitivt inte en bättre lösning än Niklas Andersson.

Wackfeldt och Soling visade mest vilja bland forwards. Avslutningar bör det tränas på speciellt hårt fram till Långshyttan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Jag håller verkligen med dig i din oro. Fattar inte vad Björkman ska in i laget och göra. Ska det förstärkas så ska det in en kanonback annars kan vi ju lika gärna köra med våra egna talanger. Om man nu ändå måste låna varför i så fall inte hellre låna en av de ES-backar som blir över när de lockoutade NHL-proffsen anländer. De har ju i alla fall ES-tempo i sig.

Sedan en tanke: Om backarna åker för mycket med puck är det ofta för att de inte har några spelalternativ snarare än att de är puckkära. Jag har inte sett BIF i år än men det kanske kan vara så att spelvändningarna är för långsamma eller att forwards inte gör sig spelbara.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Såg fajten i Sala och TJ har samma uppfattning som säkert den gemene Brynäsar´n också har. HV var bra, en speed på griller och passnings spel som vi är långt ifrån just nu.
Det som jag saknar i BIF just nu är stadga i försvaret. Lite jävlar anamma. Ta in Björkman men fortsätt att söka efter en back som kan kliva in i 1-2 backpar.

Nåväl vem var sämst på isen då? Ingen från BIF-HV i all fall. Rättskiparen var kvällens sämste aktör. Denne person verkar inte ha utveclats under sommaren. Brr..hoppas han inte får för många BIF matcher i vinter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe:Enligt GD så förhandlar BIF med Arboga om Björkman. Va fan! Värva en sån spelare som fick en etta i bedömning i gårdagens match. En etta hade säkert också Niklas Andersson fått, men han är ju ändå lovande jämfört med Björkman.

Läget för hur BIF:s spel ser ut iår är värre med tanke på att värvningarna ska(?) ju vara bättre än några år.
Skönt att läsa att alla sk.förståsigpåare har samma uppfattning som jag har skrivit.

Nu får spelarna ta sitt ansvar på banan, sluta upp med sitt förlegna puckåkande. Jag kan aldrig tro att TJ har lagt upp ett spel där Sjödin,Daniel.J och andra hypersnabba killar ska åka halva banan med pucken. Men så gör dom hela jävla tiden!!!

Vad händer om det blir lockout, medtanke på hur BIF ser ut? Don´t think about it brother!

Ursäkta, men man är något upprörd idag!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Mickis: Tror att Molin är en av dem som TJ är särskilt missnöjd med.

Men vi har sex raka förluster i bagaget nu. Lägg till detta vad som tycks vara oenigheter mellan tränare och spelare om hur spelet ska läggas upp och en svag backuppsättning (även om det glädjer att höra att Mattias Karlsson är på gång) och man blir bekymrad. Toppa sedan av anrättningen med beslutet att man ska försöka få över Björkman för hela säsongen istället för att satsa på en mer framtidsorienterad lösning och man börjar undra hur det här ska gå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe: Jag var och tittade mot Tps i onsdags. Och jag blir lite besviken på Dacke. han för en väldigt anonym tillvaro och överarbetar hela tiden. Jag undrar om han är en av dom som TJ menar inte följer speliden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Inga direkta bortförklaringar från TJ, vilket länder honom till heder. Han är "chockad", "det gick för fort för oss", laget "har en del att jobba med". Jotack. Antingen faller allt på plats lagom till att seriespelet börjar eller så har vi en ny Eskohöst att se fram emot. Dax för gubbar som Dackell, Holmqvist och Viitakoski att "step up to the plate" och visa att de är värda stålarna. HV blir ett topplag i år också--men det var ju tanken att vi också skulle vara med när tåget går i vår.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
HF: Jag blandade visst ihop 3-0 och 4-0 i mitt referat om någon nu bryr sig. Skyller på trötthet ;)

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Bright: Du e så jävla pessimistisk.. Varför e du supporter för ? Man blir förbannad när man läser att det e kört för oss redan innan serien har kört igång efter några förluster i träningsspelandet...


GE UPP!

Stötta brynäs istället, vi är endå sveriges bästa lag fast vi förlorar någon match....

Vi supportrar skall visa alla andra supportrar i landet att vi e det supporter team som stöttar vårat lag bäst i sverige.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jahapp, här har det utlovats referat visst. Det var rätt kortfattade rapporter pga min oförmåga att skicka sms, det tar ju en halvtimme att skriva ;)

Matchen inleddes i ett mycket högre tempo än matchen innan och HV var de som hade flest chanser. Efter ett varsit PP så jämnas matchen ut och närmare slutet är det Brynäs som har initiativet. N. Danielsson har ett ypperligt läge att kvittera efter en indianare av HV-back. Tyvär hamnar hans avslut i ribban efter att ha gjort bort Liv. Ett mål här och matchen hade fått ett helt annan bild. Korhonen är stabil i målet med flera kvalificerade räddningar. HV fick även ett mål bortdömt på grund av spark

Andra perioden ökar HV tempot och lyckas göra både ett och två mål. Andra målet borde Markus ha tagit, en en-mot-en situation där han släpper in ett dragskott som inte såg helt otagbart ut. Efter målen kan HV spela ut mer och Brynäs hänger med men det knappt. Många utvisningar drar ner på tempot.

I tredje perioden gör HV två mål till. Det första borde dömts bort för en HV-spelare hade parkerat i Korhonens målgård. Det andra målet (4-0) var en försvarstabbe där det såg rätt virrigt ut i Brynäs zon.
Det blev lite grinigt på slutet och Jämtin var självklart inblandad i det mesta och till slut hamnade han i slagsmål med Sjödda. Senare hamnar M. Karlsson och Thörnberg (tror jag det var) också i slagsmål. Slutet är mest en transportstrecka.

Lite betyg: Finn-kedjan är högintressant och är återigen BIFs bästa. Mattias Karlsson börjar växa fram till en favorit. Spelar redan nästan lika fysiskt som en senior och har rätt så bra blick för spelet. Se till att förädla denna talang nu! Soling ser väldigt het ut och jag skulle vilja se han i en annan omgivning, förslagsvis byta plats med B. Danielsson som inte riktigt verkar passa bredvid Lind.
Jag tycker inte resultatet helt speglar matchen men HV var det bättre laget. Helt ok insats av ett skadedrabbat Brynäs. Björkman märktes inte så mycket, en onödig utvisning var väl ungefär vad jag niterade.

Det var väl det jag kommer på. Nu måste jag sova. Godnatt!

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Bright: Du måste i alla fall vara den person på forumet som har det mest missvisande nicket.... :-)

Såg att ett av alternativen på omröstníngen var: "Är ej Brynäsare"
Omöjligt. Innerst inne är vi ju alla Brynäsare.

Såg också på HV:s hemsida att dom enligt Stillman spelat näst intill elitseriehockey. Får väl höra vad TJ säger i morgon om matchen. Bra att Karlsson tydligen gör bra ifrån sig på backen. Bra motstånd i de 2 senaste nu, svenska mästarna och flerfaldiga finska dito.
Temperaturen stiger. Och humöret faller (på många händer...)
Allt som vanligt, mao.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Nä, det blir inget kul den här säsongen heller. Hur man nu kunde gå och tro det i somras. Att åter få se Brynäs dominera svensk hockey verkar förbli en dröm till ens döddagar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Alla brynäsare:

Så demprimerande som Ni är ikväll är ju inte ens mina brynäskompisar runt omkring mig, och de brukar vara negativa ska Ni veta.

Så nu kan det inte bli mycket sämre, nu vänder det för Er.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Det är blir fan bara sämre.

Brynäs IF - Brunflo 9-1 (+8)
Brynäs IF - Timrå 6-2 (+4)
Brynäs IF - Leksand 4-1 (+3)
Brynäs IF - MoDo 4-3 (+1)
Brynäs IF - Färjestad 4-4 (+-0)
Brynäs IF - Timrå 2-3 (-1)
Brynäs IF - Mora 1-3 (-2)
Brynäs IF - Sundsvall 3-3 (+-0)
Brynäs IF - TPS Åbo 1-3 (-2)
Brynäs IF - HV71 0-4 (-4)

Inte bra att förlora med 4-0, definitivt inte bra. Nu måste det till en uppryckning inför den instormande seriepremiären för Brynäs. Men hur bra känns det att ha på dom sex senaste matcherna - 4 förluster och två oavgjorda. Med en målskillnad på 11-20, alltså -9. Det här är inte bra!¨


Brynäs senaste sex matcher -
Vinster: 0 Förluster: 4 Oavgjorda: 2 Mål för: 11 Mål mot: 20 +/-: -9
P: 2
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
51 Roger: Kan hålla med dig om en oprövad tränare vid namn TJ, men vi får hoppas att det löser sig...
Jag blir mest störd över att det som tidigare utmärkte Brynäs i form vinnarskalle (hjärta) och stridsk-k är historia.
Profiler, Roger, profiler?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: det positiva med resultat som det ikväll är att man inte direkt har för höga förväntningar inför seriestarten! På Eskos tid vann vi allt på försäsongen..............

men nog fan börjar man bli lite orolig
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Gusten: Fan, jag har bott i Gävle för länge och tappat min förmåga att upptäcka ironi. I SAIK-viken är vi mästare på det :-)
Skall försöka bättra mig...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: OK,så kom första nollan,som jag sa efter 1 per.Garanterat inte den sista.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: 0-4 jaaa bitte!!! mors för idag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Svar JA!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
4-0 slut!

HF kommer att skriva lite utförligare om han orkar i kväll
enligt honom så var Mattias Karlsson bäst!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
rackham:Hoppas inte TJ kommer med nå skitkommentarer i blaskan imorron.Isåfall är det väl lite bortförklaringsvarning på honom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jag har sett alla träningsmatcherna hitills i år,utom den idag.Dacke har ej visat något,trög skriskoåkning,hänger inte riktigt med."I år gör vi som DIF förlorar en massa träningsmatcher för att sedan börja vinna i serien".Brynäs måste vara med från början,det går ej att börja med några förluster.Oron stiger,det går ej att trycka på någon knapp,och börja vinna,när säsongen börjar.T.Jonsson, undrar om han får till det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
rackham:
Jo jag förstod vad du menade, ville bara vara lite lustig...jo nog saknar man Indiana Djoos och hans blick för spelet allt.
Ännu mer saknar jag nog hur jävla grinig han blev när dom höll på att förlora, snacka om vinnarskalle.
Kommentera

415565 · »