Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV71 8/1- 2013

« · 1547442 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 8/1- 2013
Godnatt!!!
Kommentera

Lindström: Han har ju vaskat om i kedjorna, bänkat Lavander, bytt målvakt, tog ut målvakten i fem mot fyra så HiV gjorde 6-2...vad fan ska han göra mer tycker du?
Kommentera

Lindström: Just nu är jag nöjd om vi får med oss en poäng ikväll.
Kommentera

Steenm: Tror det slutar 2-7
Kommentera

Hahahaha...tog 3 sek. Godnatt.
Kommentera

foppa78: Hahahahahaha natti
Kommentera

Zappaholic: Bänkat Lauritzen :-)
Kommentera

Kanon variant med det teket med tagen målis.

Haha #16 visar återigen klass.
Kommentera

Äh, man är van av allt skit spel som Brynäs levererar varje match.
Kommentera

ska man bänka alla spelare som inte håller måttet e de lika bra att lämna WO :P

Kommentera

Lindström: Han är totalt oduglig! Hans konstanta drällande kostar mål i röven i varje match, men inget görs!
Kommentera

Zappaholic: Bänkat nästan alla med 5-8 minuter kvar, och kör de sämsta som inte får byta resten av matchen, som straff...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jaja, vi har åtminstone inte fyra raka 0:or i målkolumnen. Alltid något. #timråik
Kommentera

DavyDjoos: Tror alibikedjan (16, 41, 39) skulle må bra av att vila nån match.
Kommentera

rafalski: Hårdträning och matchvila!!!
Kommentera

sylf:Lauritz kan suga en golfboll genom en trädgårdsslang. Det har gett honom en framskjuten position i många tränares lag..

Jag ska till gävle på lördag och är inställd på att tillbringa större delen av matchen i baren.

Kommentera

Slajsarn:
Fyfan vad jag avskyr HV detta frireligösa skitlag hade dock haft svårare mot Valbo i dag. Brynäs gör en riktig skit match håller knappt div 1 klass ger jag nån G nepp alla får ett stort jävla minus. Man kan fan tro att dom har samma skridsko kunskap som mig det säger det mesta. Nej det är bara att glömma denna match för det finns inget att komma ihåg inget positivt att ta med till nästa match radera skiten. Jo jag kan såga Brynäs vid fotknölarna om dom är värda det och idag är dom värda en hel del skit.
Kommentera

Huge: Du som alltid tycker så jävla mycket om allt o alla, vad tycker du om kvällens match, varför förlorar vi?
Kommentera

Roger Ramkvist:Det har de varit länge nu. Hela jävla laget åker runt och är så jävla mätta.

GP har ju verkligen gjort avtryck i defensiven.. jävla circus

Kommentera

Slajsarn:
Nordan med ett nytt tryggt kontrakt i ena handen o en bullpåse i andra...
Kommentera

Bra match..

Matchens lirare

Sebastian Lauritzen och Cody Franson. Vilka lirare. Det är få förunnat att få följa sådana här fantastiska lirare.

Honken gör en tavla på fjärde, men då är det redan försent.. Vi får en gnutta hopp och då står Rahm för tidernas långsammaste sidledsförflyttning.

Vi förlorar med 6-2 mot ett DÅLIGT Hv71

Lämpligt att de bryter sin PP svackaoch att Sundh får göra 2 mål efter sin måltorka.

Kommentera

Gurra88: Verkligen trist att vi tappade vårt fina spel som genererade i två pinnar i förra marchen mot Växjö. Om 9:an får möta 10:an i kvarten kanske vi har tur och får möta Växjö? 
Kommentera

Gurra88: Fransson spelade dock +/- 0 i matchen. Han var inne på ett baklängesmål och det var 0-3-målet som Lauritzen gav bort.
Kommentera

Några intryck av matchen;

- HV inledde riktigt risigt men Brynäs lyckades inte utnyttja deras slarv. Widing måste självklart göra mål på "det" läget.

- Honken gjorde flera kvalificerade räddningar, men drogs med i lagets kollektiva försvarskollaps i den andra perioden. 0-4-målet var absolut inte ett oviktigt mål för matchen.

- Thuresson saknades. En karaktärsspelare som är stark längs sargerna. Järnkrok och Lindholm spelade stundtals bra, men saknade en tredje länk. Molin är tyvärr inte i närheten av att hålla ES-klass och allt annat än en utlånning till Allsvenskan vore ärligt talat obegripligt.

- Sundqvist överarbetar många situationer och försätter laget i svåra situationer. Det har varit en konsekvent trend under hela säsongen.

- Boxplay fungerade verkligen inte. Det kändes nästan som att det var en fråga om sekunder innan HV skulle göra mål i sina powerplay.

- Lauritzen var helt värdelös. Det hade blivit många matcher på bänken om Boork hade varit Brynästränare nu.

- Nordquists spelsinne och teknik håller hög klass, men han betydligt långsammare än för några år sedan. Ljumskarna?

- Widing verkar inte vara beredd att ta en enda smäll för att skapa ett läge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vilken tur att Brynäs inte värvade Fernholm när man hade chansen...
Kommentera

Peja: Inte ens du kan säga att han var bra idag? Helt urusel

Kommentera

Peja: Bra analys av matchen. Ett skadedrabbat HV spelade smart grishockey, täppte till bakåt och tog till vara det som bjöds. Och vi bjöd verkligen på ett par mål, vilket inte håller mot ett så pass bra lag som HV.
Första målet var viktigt och det hade vi behövt för att få upp dom ur skyttegravarna. Nu fick vi jaga från start och kom aldrig riktigt in i matchen.
Även om Lauritzen skänkte bort pucken vid 0-3 så tycker jag att Widing i momentet tidigare ger bort pucken för lätt i anfallszon när han har full kontroll och dom får en spelvändning.
Kommentera

Ja dom verkar rädd för sundröv. när de är gefle i fotboll blir de ett jäkla rabalder men brynäs verkar fredade på något sett. nä in med ny tänk o byt tränare eller något innan det är försent.
Kommentera

Här verkar allt vara kolsvart efter kvällens match.

Vi startade matchen klart bättre än HV.
Men tyvärr sätter vi inte någon av de tre riktigt bra chanserna som skapades.
Järnkrok hade ett riktigt bra läge.
Jag tror det var Ollas som fick öppet skottläge och klappade till för
kung och fosterland. Men tyvärr mitt på målvakten.
Men den bästa chansen hade ju Widing, med halva målet öppet i
ett 2 mot 1 läge. Men missar.

Ett eller två mål där, som det borde ha blivit, och vi hade haft tre poäng.
Sen fick HV mycket gratis i början på andra och matchen var förstörd.

Och som ett brev på posten så var då hånfullheterna, spydigheterna
och nedsablingarna av det egna lagets spelare igång igen.

Kommentera

Måste säga att det är otroligt klantigt av Sundlöv att han inte har sett till så man hade en bra backbesättning inför säsongstarten.

Man skulle ju kunna tro att vi är sveriges fattigaste klubb när man kollar på backsidan varför har ingen satsning gjorts när det finns pengar? Vi tappade Ekholm som Sundlöv sa att Jonsson skulle "ersätta" :s. Nu är Jonsson borta, vi tappade Andersén och även Bertilsson är borta hela säsongen. 

Kukkonen, Sevc och Fernholm för att nämna några är spelare som skulle förstärkt Brynäs defensiv. Hur kommer det se ut om nu Franson försvinner till Toronto? Troligen löser väl Sundlöv det med ett lån av någon Timråback som inte får tillräckligt med speltid antar jag.

Kommentera

Huge: Hahaha! Ja det är väl bara du som är dum nog att skylla på Widing i det läget. Widing var inte på något sätt bra, men Lauritzens idiotdribbling som sista man kan man inte skylla på någon annan, hur mycket man än vill.

Kommentera

Peja: Var det en svår fråga? Eller är det din stolthet som gör att du inte kan erkänna att han var dålig?
Kommentera

Gurra88: Nä, att jag inte svarar direkt har snarare att göra att jag gör andra saker och är inloggad från mobilen, men att jag inte orkar skriva inlägg från mobilen. Jag tycker inte att Franson var bra, men det var många andra som var betydligt sämre.

The gallion: Förstår inte var du menar med jämförelsen med GIF. När är det rabalder kring dom? Kring arenan är det ju ett jäkla liv, men knappast kring organisatoriska frågor.

Kommentera

Peja: Han är våran största säkerhetsrisk med sin nonchalans. Man får inte en lugn stund när han håller i pucken. Skicka hem honom
Kommentera

Gurra88: Hehe, märkligt att du betraktar Franson som lagets största säkerhetsrisk med tanke på Lauritzens agerande vid 0-3-målet... Där snackar vi nonchalans och säkerhetsrisk med pucken :)
Kommentera

Peja: Jo absolut. Lauritzen är god tvåa på den listan. Men Cody är säkerhetsrisk i samtliga byten. Jag förstår inte i min vildaste fantasi vad du ser hos honom. Så fruktansvärt dålig.
Kommentera

" Vi var inte alls bra den här matchen men det är egentligen första gången efter juluppehållet som vi är dåliga"

Hur tänker du nu Lauritzen?

Kommentera

70 Rodrigues: När fan ska det börjas visas lite stake i den här föreningen, TJ snackar om att det är oaceptabelt att uppträda så här men ändå händer det inte ett jävla skit! Det måste in nya spelare och en ny sportchef, ja kanske t.o.m en ny tränare!
Kommentera

foppa78: Hahaha....
Precis när man trodde att den absoluta bottennivån hade nåtts härinne vad gäller gnälliga, barnsliga, okunniga, gapskrikande barnrumpsinlägg, så kliver du in och lyckas sänka nivån ytterligare ett hack.
Imponerande.
Trodde inte det var möjligt.
När fan ska det börja visas lite stake från moderatorerna?
Hur länge ska vi normala Supportrar behöva lyssna på dig och andra skitkastande kärringar dagarna i ända?

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Ja du har ju aldrig haft någon stake och kommer aldrig att få! Jag förstår inte vad det är för positivt i brynäs spel du ser så gå iväg och köp våtservetter så du blir ren runt munnen nu!
Kommentera

foppa78: Så du tror att stake är detsamma som att sitta härinne och gnälla och kasta skit dagarna i ända?
Hur gammal är du?

Du är en vuxen man med barn och familj men uppträder och uttrycker dig som en tjurig barnslig 8-åring som inte fått nåt lördagsgodis.
Finns ett par andra av din sort härinne och det är bara så oerhört trist att höra ert evinnerliga gnäll från morgon till kväll.
Vad får ni ut av ert supportande?
Var finns er glädje över att hålla på ett favoritlag i ES, nåt som inte är alla hockeyälskare förunnat?
Varför inte inse att vi inte är nåt topplag, vi KAN inte vinna ALLA matcher, Honken KAN inte hålla nollan varje gång, det GÖRS misstag på isen av ALLA spelare, ibland vinner vi och ibland förlorar vi. Ibland pga att vi varit bättre än motståndaren, ibland pga att motståndaren varit ännu bättre utan att vi själv har varit dåliga och ibland förlorar vi (hör och häpna) pga att vi själv varit dåliga.
Om du och dina skitkastande kumpaner med noll verklighetsuppfattning hade förmågan att inse dom här fullt normala sakerna som en normal supporter har fattat och som nästan är ett måste för att man ska må lite bättre, så är jag säker på att ni själva också skulle må lite bättre.
För det kan väl inte vara så roligt att gå omkring och gnälla dygnet runt, bara för att vi förlorat en match eller att nån/några spelare för dagen presterar sämre än deras normala kapacitet?

Vi ligger 7:a i en jämn tabell med 16 poäng ner till nionde plats.
Ungefär som förväntat den här säsongen, mao.
Då känns ärligt talat ditt dravel om att sparka TJ så urbota korkat att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Kommentera

Huge: Varför känns dina ord tomma om man jämför med Bradberry? 

Jo för att du själv kastar en jävla massa skit på folk här inne.. Så du är inte helt rätt man att skriva ett sånt här inlägg. Blir i det närmaste löjligt

Kommentera

Gurra88: Varför känns det återigen som att du inte har läst det du svarar på?
Jag talar inte om hur vi uppträder mot varandra härinne, jag talar om det som Bradberry redan påpekat: din och andra skitkastares trista, omogna och negativa attityd mot det lag/spelare/ledare ni påstår er supporta.

Och vad gäller att aldrig kasta skit mot sitt eget lag så kan jag tala om för dig att jag defintivt är rätt man att skriva ett sånt här inlägg.
Om jag nu får tala i egen sak.

Om jag sen kastar skit mot nån härinne så beror det ENBART på att jag själv fått skit kastat mot mig, av omogna barnrumpor som du och en del andra.
Ingen nämnd, ingen glömd.
Kommentera

Huge: Vilket Bradberry skrev ner på hälften så många rader som du men mer än tio gånger så innehållsrikt. Bradberry slänger inte skit på folk härinne i din utsträckning därför blir också hans ord mer respektfulla.

Dessutom roligt att du tycker så synd om dig själv och att bara kastar skit mot andra i självförsvar? Haha! 

Vi är i ett forum, folk får ha åsikter om sitt lag, det är liksom det som är hela poängen med ett forum. 

Så vad är skillnaden på att kasta skit på spelare och ledare i jämförelse med vanliga Supportrar här inne. Jo, de är offentliga personer och lyfter ofantliga löner och ska givetvis prestera. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Mkt möjligt att Bradberry sammanfattade sin kritik och fördömanden av dig och andra skitkastare i hälften så många rader, men jag har läst hans inlägg och innehållsmässigt säger han exakt samma saker som jag har sagt.

"Dessutom roligt att du tycker så synd om dig själv och att bara kastar skit mot andra i självförsvar? Haha!"

När har jag tyckt synd om mig själv?
Jag kastar skit tillbaka, svårare är det inte.
Du kan ju fråga dig själv varför skribenter som Jajjen, Tväst, Peja, rafalski m.fl (sansade och vettiga debattörer som inte kastar skit) aldrig får nån skit från min sida?
Svaret är mkt enkelt: dom kastar själva inte skit och hånar inte det lag och de spelare/ledare dom Supportar.

Återstår ett gäng tragiska skitkastande skribenter som du och några till, som enbart förtjänar att få skit tillbaka.

"Vi är i ett forum, folk får ha åsikter om sitt lag, det är liksom det som är hela poängen med ett forum. "

Precis.
Och jag ventilera min åsikt om dig och andra skitkastare. Att få göra det är också en av poängerna med ett sånt här forum.

"Så vad är skillnaden på att kasta skit på spelare och ledare i jämförelse med vanliga Supportrar här inne."

Haha, jadu...
Om du inte ser skillnaden så går det nog aldrig att få dig att förstå vad jag  och bradberry försöker säga.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:"Mkt möjligt att Bradberry sammanfattade sin kritik och fördömanden av dig och andra skitkastare i hälften så många rader, men jag har läst hans inlägg och innehållsmässigt säger han exakt samma saker som jag har sagt."

Men med tanke på ditt eget skitkastande så blir dina ord tomma.

Att folk ifrågasätter spelare och ledare som lyfter oerhörda löner är inget konstigt. Om du kör fel med din buss varje dag, tro fan att du fått kritik för det.

Du har tagit på dig någon roll att försvara dessa spelare. Vet inte alla tusentals gånger som du bara gett dig på folk utan att folk ens tilltalat dig överhuvudtaget? I det läget är det självklart att du får också skit tillbaka.. 

"Om du inte ser skillnaden så går det nog aldrig att få dig att förstå vad jag  och bradberry försöker säga."

Du har redan fått skillnaden förklarad två gånger nu. Räcker det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Det luktar idiot härinne. Tack för mig
Kommentera

arnio: Det är nog bara du som har din näsa för nära munnen!
Kommentera

Gurra88: Jag kritiserar din och andra skitkastares sätt att supporta ert lag, inget annat. Sen lyckas du i sedvanlig ordning dra in skitkastandet mellan oss skribenter härinne i debatten, nåt som är en helt annan diskussion.
Mina ord hade klingat tomma om jag själv haft för vana att i besvikelse alltid håna och förlöjliga spelare och ledare som du och andra skitkastare gör.

Och nej, det är inget konstigt i att ifrågasätta prestationer av spelare. Men det är fanimej konstigt hur du kan sitta och försvara ditt och andra skitkastares tillvägagångssätt.
Att håna, förlöjliga och kasta skit på det lag och de spelare man säger sig supporta i tron att man verkligen stöttar och uppmuntrar, visar väl bara hur omogen du i allmänhet är.
Kommentera

« · 1547442 · »