Brynäs IF

724852 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF

« · 379849 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Rent hockeymässigt så skulle Sjödda definitivt inte göra bort sig på isen en säsong till. Han är våran klart bäste back. Men det kanske inte funkar att spela en säsong till när han ska tillträda sitt nya jobb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Jag tror att Brynäs vinner skotten med 36-23 ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Ja vem ve, han kanske kommer att infria sitt löfte ändå då!

Fast jag tror inte att han vågar, trots att han själv vill toffelhjälte som han är...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
För dom som skall gå och se matchen live så har det blivit fel i annonsen och kassorna öppnar 17.00.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Superallsvenskan ska det naturligtvis va !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
AIK,ett lag än mer på ruinens brant än Brynäs.Har värvat en tjeckisk back inför fortsättningen av kvalserien........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Saxat ur en intervju med Sjödda i dagens Sportblad:

"Ditt kontrakt går ut i vår. Blir det en fortsättning?
- Vet faktiskt inte. Jag har inte tänkt så långt. Den dagen den sorgen."

Låter inte helt fel, eller hur...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Lunkan:

Leksandlådan?

Leksand spelar inte bra just nu så ni får infinna er i att bära favoritskapet ikvällens match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
HF: Dom får spela hur dom vill bara dom vinner jag orkar inte med en förlust mot leksandlådan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
HF: Cassel på bänken idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Lunkan: Jag tycker att matchen mot Modo var bland de första i år som Soling visade sin agresiva spelstil. Förhoppningsvis trampar han vidare idag. Problemet är väl att N. Danielsson också såg pigg ut. Jag tycker att Rönnkvist och han får bilda ett fjärde ytterforwardspar, med Lind som dubblerande center.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Ge Soling chansen i 1a gör han inte vad han ska så in med N.D för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Ingen risk...ehum eller ;) Angående N.Danielsson och Soling så blev det en jävla skillnad i tisdags när GP bänkade Soling och Danielsson kom in i hans ställe i tredje perioden. Men det verkar ju inte spela nån roll tyvärr...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Jompe: Håller med dig, förstår inte att GP envisas med spelare som inte tillför ett smack för tillfället. N Danielsson har bevisat att han ska ha en ordinarie plat, det är mer än vad Soling har gjort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Angående laget idag, föreslår att man sätter Soling i fjärdekedjan och sätter in Lille-Daniel på hans plats.

Idag måste vi vinna. Idag kommer vi att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Visst så länge inte Leksand gör 7-8 :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Det är lättare att vinna om man gör 5-6 mål ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Så länge Brynäs gör fler mål än Leksand så är jag nöjd!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Innebandydags för mig i 2 timmar nu. Skall försöka sätta dom högt.... ;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Håller med GD när det gäller nyckeln till seger: Givetvis att sätta chanserna.Brynäs uppvisning i konsten att inte göra mål senast mot MoDo kan inte fortsätta.Den trenden måste brytas.Nu!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
rafalski: Ja det känns rejält i magtrakten...har dock en känsla att vi äntligen kommer att stänka in mer än TRE mål ikväll :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Ja, han är väl kapten i DET gänget.... :-)
Hade gärna kommit själv och styrt upp det hela, men 2 andra tokiga brynäsare kommer hem till mig i kväll i stället och kikar.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Laget ikväll:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Björck Miettinen-Lind-Nylander

2:a Johansson-Laitinen Anger-Molin-B Danielsson

3:e Kuparinen-Karlsson Soling-Johansson-Malmström

Avbytare: Andersson, Bäckström, Eriksson, N Danielsson, Rönnqvist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Ang 15-17 cm över isen får du ta med Selander :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Vilken höjdarfemma. :-/
Försök hålla er lite högre än 15-17cm över "isen" idag.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
rafalski: Kom in till O learys på Kungsholmen och svettas tillsammans med mig, Selander, Westerlind och kanske Ford Prefect samt Sylf??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Jag tror jag vet var skon klämmer: GP skriker inte och ryar inte som en bandhund i båset under matcherna. För det är väl det du menar?
Eller menar du att GP inte har ngn taktik eller några planer öht?
Motiveringen kommer som du säger huvudsakligen från spelarna själva, till 99% skulle jag vilja påstå, och det måste den göra.
Om man tror att GP inte gör allt för att få igång grabbarna när det ser lojt ut, då är man snett ute enligt min mening.
Ta Frölunda som exempel: dom har flera gånger spelat oinspirerat och lojt, trots att Evensson skriker sig högröd i fejset. Till ingen nytta i flera fall.
Psyket är en komplicerad apparat som tyvärr inte alltid lyder under logiska och rationella lagar. När man insett detta faktum, blir det betydligt lättare att se saken i ett annat ljus....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Säga vad man vill om Brynäs insatser i vinter men kvällens drabbning mellan två sargade lag med enorma poängbehov luktar klassisk rysare lång väg. Det blit en nagelbitare framför Canal+, handsvetten rinner redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Raderade fel inlägg men det är nu åtgärdat! Hålla med dig, you got to be kidding :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65Selander: Det viktigaste idag är att Cassel får med sig Sjödda till rinken... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65Selander: Ja ett litet lugnt inhopp vid ställningen 5-1 och 8 minuter kvar blir bra ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Och ? Vem är det som lägger upp taktik ? planer hur matchen till varje pris skall vinnas ? Har ansvaret för att spelarna är motiverade och ger sitt yttersta ? Naturligtvis har spelarna också ett stort ansvar,men att motivera dom är GP´s sak om han märker att dom inte klarar det själva.Hur det går till är helt upp till honom.Men i matcher av den karaktären som det är nu och har varit en längre tid,MÅSTE det funka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65Selander: Ja tänk om det blir en P3 historia med Cassel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Hoppas bara dom tar det lungt med Cassel så att han inte går sönder!

Casselstål, du är välkommen in i matchen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Casselståhl med på bänken i kvällens match. Inte omöjligt med ett inhopp allt enligt intervjun på hockeyligan.se...se länk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Såg att du alldeles nyss antagligen raderade ett av dina egna svar till mig igår. Var det för att du helt plötsligt kom på att du i svaret höll med mig angående inställningen i laget?
Enklast vore ju om du istället från början hade sagt det, och gärna också till din vän sylf, vars inlägg jag främst vände mig emot...

",men sanningen ligger nån helt annanstans.Moral och laganda.Viljan att vinna.Den som GP ska banka in i deras hjärnor."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Är man nära målvakten så ska den upp högt är man långt ifrån så ska pucken upp endast 15-17 cm från isen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Beezer: Så om man innan säsongen har tippat att Brynäs ska hamna i kvalserien så ska man alltså inte få skriva negativa inlägg??? Även om man tippat dom långt ner i tabellen så hoppas man ju ändå att dom ska överraska ala Timrå IK. Det man blir ledsen och förbannad över är att dom är så förbannat ojämna, 1 bra match följs upp av 4-5 riktiga bottenapp spelmässigt. Om vissa av oss här på GB:n har önskemål om hur laget ska spela så blir man sågad direkt men när sedan GP eller någon spelare säger samma sak så är det helt plötsligt rätt o riktigt. Det refereras alltid från tidningar när det skrivs positiva saker om Brynäs men så fort det skrivs något negativt så är alla sportjournalister ett gäng inkompetenta idioter. Om Brynäs ska gå till slutspel så måste dom höja sig avsevärt och börja vinna, för nu är alla matcher sk "måste matcher".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Det spelar ingen roll vilka argument man kommer med till dig, för är det bara ett uns av kritik mot laget eller föreningen så är det inte ett argument du köper. Har aldrig sagt att Brynäs ALLTID har dålig inställning, långt ifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten:
Jag håller tummarna också, för då kanske Adam kommer "hem" igen :-)

Vad jag däremot mest håller tummarna för är ju att Brynäs idag ska lira rumpan av "rumpsiljaniterna". Snälla Brynäs, krossa Leksand !!! Skicka dem ett gott stycke mot Kvalserien. Vi ska nog ta hand om den där på bästa sätt >:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Beezer: Håller med till fullo (nästan), och ditt "lilla" förstånd är det sannerligen inget fel på. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Om vi under 50 omgångar haft dålig inställning i 10 matcher medans alla andra lag har haft det 9ggr var så har vi generellt sett sämre inställning än andra lag.

Du skall veta att jag är hjärtligt trött på de som kategoriskt klagar vad som än sker typ (roligt att vi vann men det blir kval iaf). Ingen nämd ingen glömd.

Har man som personlig uppfattning innan säsong att detta skitlag blir det kval för så bör man vakta sin tunga då det enl mig enbart blir löjligt att höra skitsnacket.

Nu är det på detta viset att man har en god chans att undvika kval och till och med en liten chans att fixa till en playoffplats.

Jag hade heller inte särskilt höga tankar om vårat kära gäng men nog trodde jag och fortfarande tror på en playoffplats.

Nu har jag inte sett Brynäs live så pass mycket att jag kan bedömma huruvida årets lag har sämre moral generellt sett gentemot andra lag.

Jag har förståelse att folk vädrar sitt missnöje men att göra detta till en följetång vad som än sker det är utanför mitt "lilla" förstånd!

Mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Beezer: Om vi under 50 omgångar har haft lite dålig inställning i låt oss säga 10 matcher, då har jag svårt att se att det skulle vara en generell sak. Jag vänder mig mot resonemanget att våra spelare alltid går ut med dålig inställning och att moral är dålig i laget.
Vad tycker du själv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge:


"Det är möjligt att vi haft sämre inställning fler gånger än vad andra lag har"
Det var snacket om att vi generellt alltid skulle ha sämre lagmoral och inställning i våra matcher, något som vissa påstår fast dom inte har täckning för resonemanget."


Är det inte på det viset att om vi har sämre inställning fler ggr än andra lag så börjar det åtminstånde bli generellt?!?

Mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
20 Lindgren: Kloka ord, fast nog tycker jag det finns både talang och spelkunskap i årets upplaga. Problemet är att det finns det även i de andra lagen, ibland lite mer i vissa lag. Bortsett från de s.k "givna" slutspelslagen så är det ganska jämnt skägg, vilket väl tabellen vittnar om....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: "Huge: Hockeyoraklet Huge har talat, buga er undersåtar!!!!"

Det var väl ungefär det svaret jag hade väntat mig, i vanlig ordning.
Något konstruktivt som bemöter argumenten hade man ju någon gång tyckt vara intressant, men icke sa nicke....
Ang GP och HV-matchen så stämmer det du skriver. Om du läst mitt inlägg så hade du också sett att det är precis det som även jag säger:
Det går upp och ner med inställningen i alla lag, från match till match och även under matcherna. Varför skulle Brynäs vara ngt undantag och spela med 100% inställning i samtliga matcher, när inget annat lag klarar detta? Det är möjligt att vi haft sämre inställning fler gånger än vad andra lag har, men det var inte det jag vände mig emot.
Det var snacket om att vi generellt alltid skulle ha sämre lagmoral och inställning i våra matcher, något som vissa påstår fast dom inte har täckning för resonemanget.

sylf:
Är det du, Rodrigues och nå´n till som utgör de 99.5 procenten du talar om?
Jag får väl säga som Kupan tydligen sa: "Wake up boys..."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Själv tycker jag att klubben är fruktansvärt misskött sedan mycket längre än -99. Klubben skall egentligen ekonomiskt jämföras med de klubbar i ES som i dag har vad man säger lysande ekonomi. Hade klubben skötts riktigt så skulle vi ligga i nivå med de absolut bästa.
Så det är inte bara en styrelses fel att situationen är som den är.
Det första som bör rättas till är att få publiken tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
"Förhoppningsvis" är Sjödin tillbaka i morgon enligt GP...*Håller tummarna*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Du får givetvis tycka vad du vill. Jag har dock uppfattningen att det i 2003-2004:s Brynäs inte saknas kampvilja, moral, laganda och vilja att vinna. Utan snarare att det helt enkelt är brist på talang, spelkunskap, i säsongens lågbudgetlösning. Det var detta med att försöka bromsa sig förbi en uppförsbacke!

Kämpatakter är gratis men talangfulla spelare kostar pengar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues, Ford Prefect och sylf: Jag har inte möjlighet att se matchen på Canal+ så jag går och ser den live istället. Jag tillhör väl en utdöende minoritet... :-)
Kommentera

« · 379849 · »