Brynäs IF

724847 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF

« · 378796 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Leksands IF
64Waern: Tror nog att det måste till mer än at bara Cassel kommer tillbaka, om man totalt faller ihop pga att en spelare saknas så är det illa, mycket illa... Jag hoppas fortfarande på att Vladimir Machulda eller Jari Kauppila kommer och förstärker.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
66Hagberg: I allsvenskan ja, men i elitserien så är det mer tveksamt. Frågan om att bli en toppklubb och leda utvecklingen var bara en fråga som jag ställde och har ingenting med placeringen i år att göra, för tillfället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Det är illa men jag försöker att hitta lite ljus i mörkret....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Tre pinnar mot Leksand betyder att fjolårets poängskörd på 53 p efter 50 omgångar passeras, en morot kanske....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: " Det är något som inte stämmer i Brynäs och vad det är tvista dom lärde."

Jag tror att det är styrelsens fel att deras målvakt gjorde en kanonmatch igår, i kombination med vår ineffektivitet och deras disciplinerade försvar.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
rafalski: Att LIF saknar sin bästa spelare i morrn har ingen som helst betydelse,dom vinner ändå.Brynäs är USELT just nu.Såna plattmatcher som laget gjorde tex igår och som så många ggr innan är stor katastrof.Snart bryr sig ingen,tycker att dom fått sina chanser att rycka för länge sen.och aldrig tagit den.Hade vi haft ett lag som verkligen kämpade och visade publiken att dom VILL vinna hade man legat mycket högre upp i tabellen,likaså tror jag man fått in betydligt mer stålar i insamlingen.Folk vill ha nåt tillbaka,åtminstonde en visad respekt gentemot supporters,medlemmar,sponsorer.10-15 matcher som den igår visar knappast på nån respekt.MOT KVAL !!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Lätt att tro att det var felet igår,men sanningen ligger nån helt annanstans.Moral och laganda.Viljan att vinna.Den som GP ska banka in i deras hjärnor.Det är ingen tillfällighet att ALLA målvakter blir till väggar mot just Brynäs,ALLA lag vänder sina negativa trender mot just Brynäs........Det ÄR nåt som inte stämmer i Brynäs !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Har man sådana här problem med inställningen så är det dags för åtgärder frågan är bara var man börjar. Är det ledning, tränare eller hos spelare man skall börja leta fel eller är det en kombination av 2 eller alla 3 till och med. När man har detta svaret kan man ta nästa steg för att banka in lite vilja och jävla anamma i laget. Men som sagt var, var börjar vi någonstans?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Rolig kille eller är det struts :-)) Vem har sagt något om styrelsen??? Det är väl klart som fan att det är något som inte stämmer när dom endast mäktar med 2.23 mål per match, det är riktigt jävla dåligt. Vad beror ineffektiviteten på, hur kommer det sig att dom flesta lag vänder sina negativa trender mot just Brynäs, hur kommer det sig att motståndarmålvakterna nästa alltid blir väggar mot just oss???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
66Hagberg: Skitsnacket om dålig inställning, laganda och usel moral har man hört till leda och det börjar bli lite av ett mantra hos en del.
Det är bara se till Lulematchen, men minnet är visst väldigt begränsat hos en del.
Att hålla den nivån i alla matcher vore ju önskvärt men i realiteten, alltså inte i den värld som vissa skribenter lever i, där funkar det liksom inte riktigt så. Det är upp och ner för varje lag, i varje match och även i delar av matcherna. Även motståndarna har hög inställning och moral, ett litet tips bara för de som inte tänker längre än näsan räcker.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Hockeyoraklet Huge har talat, buga er undersåtar!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Så när Lundström säger att det är dålig inställning efter HV matchen och att GP säger likadant efter Timråmatchen, är det också skitsnack???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Säger som Kuparinen igår efter 0-1 målet: "Come on guys, wake up!"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
96 Artisten: Undrar vad han menade med det :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Finns det någon substans i namnet Machulda eller är det en önskan från dig? ser att han snittat mellan 40-50 poäng i Finland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Att jag hörde det uppe på rad 9 berättar väl hur stämningen var på isen/i båset och uppe i publiken just då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Käcken: Har stått i finska tidningar!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
96 Artisten: Huge lär nog tala om för oss varför han skrek så :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Vore kanon, han skulle göra underverk hos oss!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: "Tyvärr så tror jag inte att dom är bättre än vad tabellen visar."

Det vet vi att du inte gör. Tvärtom tror du att de är sämre än tabellen visar.
Brynäs ligger 9:a efter gårdagens förlust. För två omgångar sen låg vi också 9:a. Alla övriga omgångar har vi legat på slutspelsplats.

Visst hade vi legat sämre till om inte vi spelat bra i inledningen av säsongen och bonuspoängen vi snott av Färjestad och HV är viktiga och kan visa sig ännu viktigare mot slutet.

Jag vägrar sluta tro på slutspel. Seger mot Leksand imorgon och vi är där igen. Såvida inte BÅDE MoDo och Luleå vinner samtidigt förstås.

Så här i efterhand är det lätt att se hur mycket Casselståhl måste ha betytt för laget. Raset kom efter hans skada.
Jag fick aldrig något svar på min fråga: Var det inte knäet han skadade? Keb påstår tydligen att det är foten. Är det han eller jag som är ute och cyklar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Ja det var senan i knävecket som nästan blev helt avskuren av en dif-skridsko.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Makkan: Precis vad jag hade för mig. Den Store Hockeygurun Keb har återigen visat vad han går för...
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Leksands IF
HF: Ska bli skönt att få tillbaka Cassel så det händer något positivt i klubben.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: 99,9 % av alla här vet vem som tänker så långt näsan räcker.Du nämner Luleåmatchen,OK,en av de senaste 10-15...eller vad är det ? räcker inte på långa vägar för att varken jag/nån annan/ eller laget ska va nöjda.Möjligen du då.Eller apropå minnen,ditt kanske inte räcker längre tillbaka än den senaste matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Diskussioner än hit än dit:Brynäs kan visst vinna några matcher,MEN tyvärr har vi ej ett lag som håller en jämn kapacitet.Lyser igenom att vi har ej så många bra backar,syntes verkligen igår,skall verkligen ett lag som slåss om slutspel helt falla igenom för att Sjödda är borta.NEJ! Óm man verkligen tänker vara med i ett slutspel måste man vinna några matcher i följd.Matchen mot Luleå,känns idag som Jaha,etersom vi ej tog några poäng igår.Kom ihåg att anmäla er, resan till Södertälje.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
I morgon kväll har jag bokat bord på O learys på Kungsholmen, jag, Selander, Westerlind och kanske Ford Prefect ska dit och heja fram Brynäs till en seger. Om det finns flera Brynäsare som vill hänga på så är ni hjärtligt välkommna..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Ni tänker alltså lägga ut pengar på laget som ger minst avkastning i världen vad gäller underhållningsvärde ??????
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Nej, vi tänker lägga ut pengar på öl. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Väl talat,alltid en bra investering.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Aristokraterna Brynäs och Leksands IF är i kris. Det blir hyperintressant i morron. Jag ska se matchen på Canal +.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Läste att Leksand tänker värva två spelare för att försöka värva trenden. Och Brynäs då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Bright: Dom har inte begripit att dom är i en dålig trend ännu.Det fattar dom inte förrän i höst,när dom märker att bussen går till Teg itsället för Globen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Dessvärre så är nog inte Teg kvar i AS då ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Kan man kanske kalla det "att lita blint på sitt lag"? Men det är väl det de är i föreningen - blinda inför den hotfulla verkligheten i tabellen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Bright: Blinda har dom varit sen guldet -99.Annars hade dom inte varit där dom är idag.Ett bottenlag på ruinens brant. Tack Håkan Berg !!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Finnes 1st ståplatsbiljett till salu för inköpspris till matchen i morgon.
Detta pga av återbud pga sjukdom.

Skicka brev vid intresse så svarar jag med telefonnummer!

Först till kvarn.....

Mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues, Ford Prefect och sylf: Jag har inte möjlighet att se matchen på Canal+ så jag går och ser den live istället. Jag tillhör väl en utdöende minoritet... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Du får givetvis tycka vad du vill. Jag har dock uppfattningen att det i 2003-2004:s Brynäs inte saknas kampvilja, moral, laganda och vilja att vinna. Utan snarare att det helt enkelt är brist på talang, spelkunskap, i säsongens lågbudgetlösning. Det var detta med att försöka bromsa sig förbi en uppförsbacke!

Kämpatakter är gratis men talangfulla spelare kostar pengar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
"Förhoppningsvis" är Sjödin tillbaka i morgon enligt GP...*Håller tummarna*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Själv tycker jag att klubben är fruktansvärt misskött sedan mycket längre än -99. Klubben skall egentligen ekonomiskt jämföras med de klubbar i ES som i dag har vad man säger lysande ekonomi. Hade klubben skötts riktigt så skulle vi ligga i nivå med de absolut bästa.
Så det är inte bara en styrelses fel att situationen är som den är.
Det första som bör rättas till är att få publiken tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: "Huge: Hockeyoraklet Huge har talat, buga er undersåtar!!!!"

Det var väl ungefär det svaret jag hade väntat mig, i vanlig ordning.
Något konstruktivt som bemöter argumenten hade man ju någon gång tyckt vara intressant, men icke sa nicke....
Ang GP och HV-matchen så stämmer det du skriver. Om du läst mitt inlägg så hade du också sett att det är precis det som även jag säger:
Det går upp och ner med inställningen i alla lag, från match till match och även under matcherna. Varför skulle Brynäs vara ngt undantag och spela med 100% inställning i samtliga matcher, när inget annat lag klarar detta? Det är möjligt att vi haft sämre inställning fler gånger än vad andra lag har, men det var inte det jag vände mig emot.
Det var snacket om att vi generellt alltid skulle ha sämre lagmoral och inställning i våra matcher, något som vissa påstår fast dom inte har täckning för resonemanget.

sylf:
Är det du, Rodrigues och nå´n till som utgör de 99.5 procenten du talar om?
Jag får väl säga som Kupan tydligen sa: "Wake up boys..."
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
20 Lindgren: Kloka ord, fast nog tycker jag det finns både talang och spelkunskap i årets upplaga. Problemet är att det finns det även i de andra lagen, ibland lite mer i vissa lag. Bortsett från de s.k "givna" slutspelslagen så är det ganska jämnt skägg, vilket väl tabellen vittnar om....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge:


"Det är möjligt att vi haft sämre inställning fler gånger än vad andra lag har"
Det var snacket om att vi generellt alltid skulle ha sämre lagmoral och inställning i våra matcher, något som vissa påstår fast dom inte har täckning för resonemanget."


Är det inte på det viset att om vi har sämre inställning fler ggr än andra lag så börjar det åtminstånde bli generellt?!?

Mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Beezer: Om vi under 50 omgångar har haft lite dålig inställning i låt oss säga 10 matcher, då har jag svårt att se att det skulle vara en generell sak. Jag vänder mig mot resonemanget att våra spelare alltid går ut med dålig inställning och att moral är dålig i laget.
Vad tycker du själv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Om vi under 50 omgångar haft dålig inställning i 10 matcher medans alla andra lag har haft det 9ggr var så har vi generellt sett sämre inställning än andra lag.

Du skall veta att jag är hjärtligt trött på de som kategoriskt klagar vad som än sker typ (roligt att vi vann men det blir kval iaf). Ingen nämd ingen glömd.

Har man som personlig uppfattning innan säsong att detta skitlag blir det kval för så bör man vakta sin tunga då det enl mig enbart blir löjligt att höra skitsnacket.

Nu är det på detta viset att man har en god chans att undvika kval och till och med en liten chans att fixa till en playoffplats.

Jag hade heller inte särskilt höga tankar om vårat kära gäng men nog trodde jag och fortfarande tror på en playoffplats.

Nu har jag inte sett Brynäs live så pass mycket att jag kan bedömma huruvida årets lag har sämre moral generellt sett gentemot andra lag.

Jag har förståelse att folk vädrar sitt missnöje men att göra detta till en följetång vad som än sker det är utanför mitt "lilla" förstånd!

Mvh
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Beezer: Håller med till fullo (nästan), och ditt "lilla" förstånd är det sannerligen inget fel på. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten:
Jag håller tummarna också, för då kanske Adam kommer "hem" igen :-)

Vad jag däremot mest håller tummarna för är ju att Brynäs idag ska lira rumpan av "rumpsiljaniterna". Snälla Brynäs, krossa Leksand !!! Skicka dem ett gott stycke mot Kvalserien. Vi ska nog ta hand om den där på bästa sätt >:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Det spelar ingen roll vilka argument man kommer med till dig, för är det bara ett uns av kritik mot laget eller föreningen så är det inte ett argument du köper. Har aldrig sagt att Brynäs ALLTID har dålig inställning, långt ifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Beezer: Så om man innan säsongen har tippat att Brynäs ska hamna i kvalserien så ska man alltså inte få skriva negativa inlägg??? Även om man tippat dom långt ner i tabellen så hoppas man ju ändå att dom ska överraska ala Timrå IK. Det man blir ledsen och förbannad över är att dom är så förbannat ojämna, 1 bra match följs upp av 4-5 riktiga bottenapp spelmässigt. Om vissa av oss här på GB:n har önskemål om hur laget ska spela så blir man sågad direkt men när sedan GP eller någon spelare säger samma sak så är det helt plötsligt rätt o riktigt. Det refereras alltid från tidningar när det skrivs positiva saker om Brynäs men så fort det skrivs något negativt så är alla sportjournalister ett gäng inkompetenta idioter. Om Brynäs ska gå till slutspel så måste dom höja sig avsevärt och börja vinna, för nu är alla matcher sk "måste matcher".
Kommentera

« · 378796 · »