Brynäs IF

727788 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010

« · 1307872 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
70 Rodrigues: Tja, mina svar till dig är väl alltid klockrena, dock kanske inte så förväntade alla gånger......   :-)
Kommentera

Huge: Ett klockrent och förväntat svar från en sånn som dig!
Kommentera

Macahan: "Man undrar varför en trött spelare ska in när det är mindre än minuten kvar..."

Man undrar snarare varför en trött kommentator som Åström ska in när det är 60 minuter kvar.....

Kommentera

70 Rodrigues: Har inte tid på lördag.
Då har jag en föreläsning inbokad där mitt överjag och jag själv samtalar om oss själva.
Inte ens psykiatern får komma och lyssna.
Ska bli mkt intressant och givande......
Kommentera

Huge: Så jävla underbart, har nog aldrig träffat på en mer självcentrerad människa än dig, hade varit kanon o läsa din psykiaters anteckningar o journal på dig. Trodde Narcissus var den värsta, men du tar fan priset, vad knapprar du för piller egentligen? Ska du med nästa lördag by the way :-)
Kommentera

Macahan: Haha...
Åström satt ju under hela sändningen och tjatade om Greiss tidigare tavlor så fort det hettade till lite grann runt Brynäs kasse, i ett desperat försök att hitta ytterligare en tavla.
Maken till uppskruvad och jobbig kommentator får man leta efter.
Kommentera

Sa inte t.o.m Tommy Åström något om att Dackell såg väldigt trött ut på slutet? Man undrar varför en trött spelare ska in när det är mindre än minuten kvar...
Kommentera

Huge: Nu ska inte jag "vara den som är den" men man behöver väl inte vara raketforskare för att räkna ut att alla även sundlöv hade trott mer på Nordan. Frölunda släppte Nordan när han var skadad och vi högg direkt. Han tjänar mer än 150k i månaden och hur du än vrider och vänder på det så kan jag garantera dig att vi kan hitta en bättre center för dom pengarna han tjänar. Samtidigt ska man inte glömma att han gjort 5+8 iår och 5+14 förra året. Han är inte skitkass men han är inte speciellt bra heller..

Och jag är inte den som sitter och spyr galla över sundlöv dag ut och dag in...

lägger till att nordan var bra åren 02-06, inte nu längre!

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: oooooh

Snappy comeback...

Du är som Dackell.. helt färglös
Kommentera

Gurra88: Du får väl starta en namninsamling om du är missnöjd med Nordan....
Kommentera

GävleLasse: Ja, att ta varannan vatten istf varannan renat, varannan kosken, borde du ha tänkt på innan du postade ditt inlägg.....
Kommentera

Huge: "I dagsläget tror jag dessutom att Frölunda gärna hade sett en hårt arbetande center som Nordan i sitt lag."

Ja telefonen har tydligen gått varm hos sundlöv. Vem vill inte ha Nordan i sitt lag? NHL-klubbar är visst också och rycker i denna hårt arbetande center.

Han är för fan segare än sirap..
Kommentera

GävleLasse:

sluta retas
Kommentera

Huge: ASG
Varannan vatten Huge. Ta varannan vatten!
Kommentera

GävleLasse: Frölundas ev misslyckade värvningar får dom stå för själva.
Vad Sundlöv skulle ha med dom att göra är det nog bara du som lyckas få ihop.
Kahnberg "tog vi över" därför att vi behövde den spelartypen och hittills tycker jag inte att han gjort nån speciellt besviken.
Ja ,isf möjligtvis de som på ett orealistiskt sett tycker att han varje år borde kunna producera som han en gång gjorde i Frölunda, då laget var bäst i ES och allt bara flöt på.

Nordan släppte Frölunda av skäl dom får redogöra för själva, eller ska Sundlöv behöva lastas för det också?
I dagsläget tror jag dessutom att Frölunda gärna hade sett en hårt arbetande center som Nordan i sitt lag.
I Brynäs hade även jag kanske väntat mig lite mer av honom, men jag har tålamod med karln och tycker att han kommer mer och mer.

Sen är det mkt möjligt att Sundlöv haft ett lätt jobb med att erbjuda våra juniorer A-lagskontrakt. Men det beror ju på att han också underlättat för sig själv genom att göra ett bra grundarbete, så att junisarna ex inte lockas över till nåt annat lag.
Men sakfrågan gällde inte om han haft det lätt eller inte, utan om han haft nån konsekvent linje i sina värvningar eller inte.
Och jag kan inte se att han haft nån inkonsekvent linje i sina värvningar och förlängningar med spelare som man velat behålla.

Så alltså till nästa säsong:

CZ fortsätter som tränare (öppen för diskussion om hans kontrakt går ut)
Sundlöv sitter bergsäkert kvar
Dackell förlänger förhoppningsvis (hänger på hans egen motivation)
Kommentera

70 Rodrigues: Vi skulle ha haft Challe, han vet hur man sågar
Kommentera

arnio: Nä just det, grabbarna har ju ingen egen hjärna att tänka med, glömde bort det.
Kommentera

arnio: Varför är det en skitblaska? För att dom skriver negativt om Brynäs?
Alla journalister, inkl de lokala, dissas ju och kallas okunniga mm så fort dom säger nåt negativt. Motivera gärna!
Kommentera

70 Rodrigues: Men han vill ju inte att spelarna ska känna sig dåliga, kanske de läser skitblaskan. Taktiskt
Kommentera

Sylf: Så här står det i Expressen:

Tränaren Niklas Czarnecki ryter till på frågan varför laget har det så svårt på bortais. -Äh, du ser väl att vi spelar bra idag. Vi är mycket bättre än Linköping och det kommer inte att vara något problem med bortaspelet.

Fan vad skönt, då behöver man inte oroa sig framöver då. Sedan undrar jag om dom tidigare förlorade bortamatcherna inte räknas? Snacka om att karln lever i förnekelse, man blir mörkrädd.
Kommentera

GävleLasse: Nämen? Huge säger ju att våra fundament och grundbultar heter Hansen, Dacke och en "sämre än nånsin Sunken"............Han VET ju, han är ju mr facit!!
Kommentera

Huge: Vart skrev jag att Dackell skulle skickas redan nu? Han kan gott vara kvar kontraktet ut fram till april. Men nån fortsättning vill jag inte se. Han har gjort sitt och har dalat betänkligt efter hans huvudskada som gjorde att han var yr och hade dålig balans.

Det kanske kan förklaras med att han helt enkelt inte hinner med längre ;)

Jag har svårt att tro att vem som helst skulle kunna göra det lätta jobbet som att erbjuda juniorer A-lagskontrakt. Hur svårt är det. Nu har han visserligen lockat till sig Ekholm vilket han skall ha en eloge för. Men samtidigt så har han fokuserat en hel del på "leftovers" från Frölunda.

Du har själv haft en del åsikter om att Frölunda värvar konstigt. Är det då inte ÄNNU konstigare att Sundlöv sitter och tar över de spelare som inte längre är önskvärda i Frölunda?

Vi hade behövt en FÖRSTECENTER igår. En fältherre som kunde få får förstalina att producera. Något Hansen ALDRIG kommer att bli.

Så alltså till NÄSTA säsong.

Ny tränare
Ny Sportchef
Dackell bygger garage
Kommentera

Wesley: Absolut. Men då byter man ut motorn när det verkligen är dags, och inte bara för bytandets skull.
Vore vansinne att isf kasta ut barnet med badvattnet....
Kommentera

Huge: Jag tycker också att Dackell är viktig, men inte lika viktig som föregående säsonger. Och det är ju bra, därför att hur mycket man än gillar honom, så kommer han inte att spela särskilt många fler säsonger...

Vad gäller Sundlöv så har han väl aldrig stått för någon kontinuerlig linje i sitt lagbygge. Vilken typ av spelare man vill ha in. Vilken typ av spel den/de tränare som han rekryterar ska förespråka. Det har varit massa olika mixer under alla hans år.

Czarnecki kanske är duktig på att skapa gruppdynamik, men någon stor taktiker är han inte. Kanske skulle passa bättre som assisterande alternativt delat huvudansvar med någon annan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Dackell är fortfarande en enormt viktig kugge i det här laget.
Han är själen och motorn i laget,

Kan aldrig vara nyttigt att ha en gammal sliten motor att förlita sig på om man ska frammåt, antagligen så plockar man ur motorn och renoverar den eller så byter man ut motorn till en ny och fräsch, so to speak...
Kommentera

GävleLasse: "Mina tre nycklar för att laget skall gå framåt.

- Sundlöv bort som SC (Brynäs måste få in nytänk)
- N.C bort som tränare
- Dackell slutar. Jag tror han tar för mycket plats sett till vad han tillför laget."

Tre obegripliga krav, även om ett av dom absolut kan diskuteras när kontraktet går ut.

Vore kul om du för det första hade några argument och exempel på hur ditt "nytänk" ser ut.
Sundlöv har bl.a lyckats behålla vår framtid, dvs juniorerna.
Och därmed lagt grunden till det mer offensiva spel som alla vill se.
Ska vi kasta bort den satsning bara för att vi sladdar i tabellen i en stenhård och poängmässigt sett jämn serie?

Dackell är fortfarande en enormt viktig kugge i det här laget.
Han är själen och motorn i laget, tillsammans med spelare som bl.a Hansen och Sunken.
Att kräva Dackells sorti ur laget är så urbota korkat så jag ids inte ens kommentera skiten.

CZ:s roll kan däremot diskuteras när hans kontrakt går ut.
Finns inget som hindrar att man hittar en tränare som utvecklar offensiven ytterligare, som jag ser det.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: "Härlig förlust om det nu finns sådana. Försvaret, målvaktspelet och anfallsspelet funkar. Till och med PP såg bra ut. Norrena stal matchen/dålig skärpa i avsluten.

Greiss dagens glädjeämne, strålande spel av honom."

Klockren analys.
Hade dock önskat lite mer folk på mål. Norrena fick ofta arbeta ostört och när han är på gårdagens humör så kan han göra såna här idiotmatcher.
Junisarna snurrar på bra men borde kanske ha nån mer utpräglad murbräcka med sig, som kan förvalta ev returer från målvakten.
Sen gör man fel som inte ger LHC pucken och får spel 5 mot 3 istf 6 mot 4.
Kan till viss del förstå att man ville behålla trycket och det momentum man hade i det bytet men ändå dumt gjort.
Får väl skylla på junisarnas orutin där.....

Kommentera

Bissett19: 70 Rodrigues har samtidigt snorkel o cyklop dykandes under med en Handborr?
Kommentera

Hahl Bundy:

Huge och Gurra sitter just nu i en eka på Mälaren med varsin fredspipa och sjunger Kumbaya..

More to come.
Kommentera

Bissett19: Sundlöv har ändå en rätt hygglig plånbok, och den har han bara handlat på ÖB, Myrorna och Rusta för.
Kommentera

sylf:

Sundlövs kontrakt löper ut i April,så han känner nog sej lite presssad över lagets tabellplacering just nu.
Vad gäller Nubben i Frölunda så var det nog helt otänkbart att sitta kvar,han har fått en hel stad emot sej och upprop på nätet,namninsamlingar,skit i media etc etc

Finns väl öht inte några upprop eller offentlig kritik alls mot Sundlöv varken i lokaltidningar eller övrig media?
Sen har dom två olika plånböcker att jobba med,det kanske vi ska vara glada för;)
Kommentera

65selander: Ahh ska Huge o Gurra88 dit?
Kommentera

Hahl Bundy: Den blir inställd . Hockeyligan ställer in den eftersom kvalitetssäkringen för en hockeymatch inte uppfylls.
Kommentera

Bissett19: Kanske blir oavgjort vid fulltid o sen straffar.
Eller så kör ni bara över oss rent av.
Kommentera

Bissett19: Undrar varför inte Sundlöv gör en "Nubben"?

Han har ju gjort ett genomuselt jobb under vad är det nu, 7-8 år?
3 KS och nåra förnedrande kvartsfinaler.
Kommentera

sylf:

Personligen knäcks jag mer av en sån match som Södertälje borta då man ställde ut grickorna och pinkade på oss supportrar rejält.
I går försökte man och gjorde det bra,men var tyvärr helt impotenta framåt.
Frågan är om gårdagens rent spelmässiga insats var en tillfällighet eller om man hamnar tillbaka på ruta ett igen rent spelmässigt.

Seriens sämsta hemmalag Timrå-Seriens sämsta bortalag Brynäs imorrn.
Minst dåliga vinner;)
Kommentera

Bissett19: Ja, verkligen!

Obegripligt hur man kan snacka om skön förlust etc. För mig kändes gårdagens förlust lika jävlig som typ AIK hemma. Vissa här inne har inte fattat att det är förluster som den igår man knäcks av, dom är betydligt svårare att skaka av sig än t.e.x 3-7 borta mot SSK! Men å andra sidan är det samma personer hela tiden.......
Kommentera

sylf:

Jag tycker ALLA förluster är rätt osköna...;)
Kommentera

arnio: Ja, att dina åsikter om "sköna förluster och bra PP" är sinnesjuka står jag för, alla dar i veckan!
Kommentera

sylf: sinnesjuk får stå för dig
Kommentera

stora misstaget var solklart att inte ta ett längre 5-3. Där försvann chansen. Vet inte detta var NCs eller spelarnas fel men klantigt var det i alla fall
Kommentera

Bissett19: Där vet ju motståndarna att det är Jonsson som ska skjuta, därför är det totalt meningslöst att ha Järnkrok (eller Dackell) till vänster då det blir totalt förutsägbart.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström:

Ja det blev lite bolla gris där som vanligt.
Med facit i hand så skulle man tagit ett skott på Norrena alternativt gett bort pucken så Dacke och Hansen hade fått kommit in tidigare;)))

Samtidigt när det är ett avvaktande 5 mot 3-läge på gång så kan motståndarna även undra varför inte de andra laget ger bort pucken och därmed slappna av,och då kan man få lägen,men då går det inte att åka runt att bolla gris i över minuten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Roger Ramkvist: Jag skulle gärna se Järnkrok på blå för att få upp tempot, sen två skyttar (Kahnberg, Jonsson??). Ekholm kör varianten att han alltid tar emot pucken och sen flippar in den mot mål, det blir lite tamt och fastnar redan i gröten framför. Få boxen att röra sig och mer direktskott tror jag är melodin.
Kommentera

sylf: Glöm inte Lasses heta dragskott mot mål som enda avslutning där..
Kommentera

65selander: Helt rätt, i stället för att få chansen att spela 1.37 i 5 mot 3 så behöll man pucken och fick 22 sek......Smart!!
Kommentera

Har nu kikat hela matchen och visst BIF gör en bra match men man kan absolut inte vara nöjd med insatsen när man skjuter 39 skott och inte gör ett enda mål.

Sen vill jag gärna inte skriva detta men måste än en gång påpeka det. För i helvete CZ, bort med Dackell ur PP fortast möjligt. Är det bara vi "läktarcoacher" som ser att han gör bort sig i varenda PP han är inne.
Kommentera

Bästa borta matchen för i år trots förlusten, sen om det beror på ett tamt LHC eller ett bra Brynäs vet jag inte troligtvis en kombination av det.

Greiss gjorde det riktigt bra inga tavlor förhoppningsvis kommer returerna rakt ut att minska med tiden.

Försvarsspelet funkade bra i synnerhet Backarna att forwards går bort sig får man räkna med bara man håller ner antalet av misstagen.

Vissa matcher går puck fan inte in det är bara att leva med så jag är inte orolig över anfallsspelet.

Vi får se på dom nästkommande matcherna om vi kan fortsätta att spela bra och inte göra som förut en bra match följs upp av ett par skit matcher.

BP verkar stabiliserat sig men vi får se längre fram.

Sen har vi PP SUCK

Mitt förslag är följande
PP1

En Point Back i

Ekholm
Sen 4 forwards
Järnkrok, Granis, Soumervouri, Silfverberg

PP2

Jonsson Clarke

Khana, Nordquist, Lauritzen

Sen för att få ett antal riktigt bra kedje kombinationer som är bra balanserade
skulle jag välja följande.

Khanberg, Nordquist, Lauritzen
Silfverberg, Järnkrok, Soumervouri
Rödin, Granström, Wännström
Larsson, Hansen, Dackell

Andersen, Jonsson
Ekholm, Clarke
Sundqvist, Bertilsson

Men det är bara min tanke :)
Kommentera

sylf: Förstår fortfarande inte varför de sköt på mål när de hade chansen att få 5-3 i över 1 minut.

Sedan att det var en skön förlust, knappast.
Ett steg framåt kanske.
Greiss har spelat upp sig men släpper på tok för många returer. Timrå lär ta med sig det i sin spelplan nu på lördag.
Kommentera

arnio: Undrar vem som resonerar konstigt, snudd på sinnessjukt!

Härlig förlust= Öhh!
Anfallsspelet funkar= Vi blir nollade!
PP funkar= Näe, det gör det inte!
Kommentera

« · 1307872 · »