Brynäs IF

723865 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks

« · 809834 · » Till forumet


Brynäs IF - Malmö Redhawks
Brynäs stockholm ska upp och BSKV nu ska de bli drag på ståplats:)
ja tror Kristan står i målet mot malmö å Korhonen i Malmö målet:) hoppas på mycket folk i skillnad mot i tisdags när de va 5800 pers i LA tror på runt 7000 iaf:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
21olsson: Ja det är bara att hoppas att det blir mycket folk. Måtte bara Brynäs inte göra samma sak som efter förra vinsten borta mot Luleå...

Då vek de ner sig mot Mora.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: de tror ja boorken kanske snackar me killarna om. Han borde göra det om han e smart:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
21olsson: Jag tror inte att han tar upp den grejen. Däremot så kommer han att påminna dem om att en match börjar vid första nedsläpp och inte vid 0-3 i häcken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Kommer endast 1 buss på lördag ifrån BSKV: Men den 27/1 mot Linköping kommer det 3 bussar ifrå¨n BSKV, + att de gänget med 1000 personer kommer som var i gavlerinken förra året mot FBK. Snacka om tryck!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Hagge_87: Ja det ser jag verkligen fram emot. Fast det är väl "bara" 800 på hockeyfesten som gänget kallar sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Var det förra året, har hört 1000, men vad spelar roll det kommer nog vara mycket roligt för spelarna o spela. Var ska de placeras nånstans. Måste bara säga att det var bättre klack mot linköping senast hemma, lite emr manligare o ramsor. Kanske inte så många, men mycke bättre än tidigare vardags,matcher utan hjälp av någon supporterklubb..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Hagge_87: De kommer att placeras på övre etagen i hörnet och på långsidan ovanför till vänster sett från ståplats.

HOCKEYFESTEN ÄR NI KLARA!!

JAJJAMENSAN FATTAS BAR... sen gör Brynäs 3-0 JAAA!

*skratt*
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Hagge_87: Tydligen så åkte Jason Wooley på en hjärnskakning i kvällens match så han lär inte spela på lördag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Lasse: Så du börjar umgås med våra "engångs" Besökare. Det kvittar i slutändan eftersom varenda krona är lika värd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Eich ein trottoar bönder, ser gutt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Javafan du har ju dragit till fjälls...;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Starkt att slå Luleå borta igår kväll. Bortaspelet verkar fungera bättre än hemmaspelet just nu. Malmö på lördag blir en intressant match, som vi absolut bör vinna.

Danne Johansson verkar vara beredd att göra allt för att komma med i målprotokollet. På vippen att han överlistade Kristan med en isare. Det hade aldrig Staffan Kronwall gjort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Nej inte ens i det läget kunde han vara distinkt ;)

Men jag hålller med om att Brynäs gjorde en stark insats igår även fast jag inte är överens med Boork om taktiken. Detta hembackande vid en ledning gillar jag inte. Det är små marginaler.

Jag hoppas verkligen att Brynäs kan fixa en trea hemma i morgon. Det mesta talar ju för att det är nu under de kommande 5-10 omgångarna som det avgörs om vi skall vara med och kriga i toppen eller botten. Det skulle ju vara väldigt trevligt om Brynäs kunde vara med i fajten om en plats bland top 4 inför slutspelet. Några tunga förluster och fajten blir nere i getingboet därnere. Där vill man INTE befina sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Nä, där hade nog Kronwall inte gjort ngt misstag utan satt pucken bakom Kristan.
Som tur är så har ju Danne spelsinne och ville väl bara se ifall Robert var vaken....

Danne Johansson
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Det bara måste bli tre poäng imorgon. Vi möter seriens absolut sämsta lag hemma i en arena som förmodligen kommer att full med folk. Korhonen är välkänd bland våra spelare och ledare och svagheterna lär vara vida kända i laget. Samtidigt verkar det som att Malmö endast har fem backar och det måste vi utnyttja. Full fart framåt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Du vet exakt vad jag menar. Hade inte Kristan varit snabb nere med benskyddet hade DJ, utan en motspelare i närheten, tryckt in pucken i eget mål och trepoängare hade med stor sannolikhet varit förlorad. Du verkar tycka att det är bra. Jag tycker att det är skit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Falken: "Seriens absolut sämsta lag" besegrade HV i förrförra omgången.
Betyder inte det att HV isf är seriens absolut sämsta lag?
Det känns nämligen som att du baserar din åsikt på just tabelläget, och inget annat.
Vilket jag anser är helt uppåt väggarna felaktigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Så du menar att sju vinster, 74 gjorda mål, 108 insläppta, -34 i målskillnad inte rättfärdigar att Malmö med lätthet kan anses som seriens sämsta lag?

Sen kan ju givetvis Malmö slå lag då och då.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Nä, jag tycker inte att det var bra gjort av Danne, men jag utgår ifrån att det inte var avsiktligt. En udda situation som väl brukar uppstå ungefär 1 gång per årtionde, som det känns.
Det känns mer som att du bara försöker misskreditera Danne rent reflexmässigt iom att du ofta kritiserat just honom tidigare.
Då var väl Lavins kullerbytta framför vårt mål i slutsekunderna isf betydligt allvarligare eftersom ett mål där DEFINITIVT hade varit att kasta bort 2 pinnar.
Men det ingripandet valde du att inte ta upp, och man kan ju undra varför.

Sen ska du inte ta alltför allvarligt på min "kampanj" för Danne.
Jag vill bara försöka balansera upp en i mitt tycke lite väl överdriven kritik mot honom. Han är en av våra absolut viktigaste backar och speluppläggare och har aldrig varit ngt fysiskt praktexemplar som plockar bort 100kgs-bjässar framför kassen.

Danne Johansson/Staffan Kronwall ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Falken: Malmös tunga start i serien får dom fortfarande sota för, men ser man generellt till tiden efter Kings inträde så tycker jag att dom spottat upp sig betydligt. Dom har tyvärr vunnit lite "fel matcher" sas, dvs matcher mot topplag istf mot bottenkonkurrenterna där en vinst hade bitit betydligt bättre. Vinsterna mot just topplagen visar väl att din teori om att vara seriens ABSOLUT sämsta lag inte riktigt håller.
ETT AV seriens sämre lag kan jag hålla med om, men det är trots allt en viss skillnad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Jo, visst har väl Malmö ryckt upp sig. Men man består väl fortfarande till största del av överbetalda föredettingar förutom ett par undantag som exempelvis Söderberg.

Varför jag kallade dom för absolut sämsta laget i Elitserien är för att dom i mitt tycke helt enkelt inte håller måttet. Djugården, Mora, Skellefteå, Frölunda som ligger just ovanför Malmö är i mitt tycke betydligt bättre lag än just Malmö.

Allt som allt är att jag kräver en vinst imorgon. Inga men.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Bäckström bör vila i morgon vi kan ju beviserligen vinna utan honom och man ska inte ändra ett vinnande lag i onödan.

Gillar Angells stänkare igår där ska dom sitta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Falken: Malmö är enligt min mening inte sämre än vare sig Mora eller Djurgården. Skellefteå har överraskat och jag trodde ärligt talat inte att dom skulle hålla så pass bra som dom gjort.
Min poäng är dock att man kanske inte ska kräva vinst mot ett lag som nyss slog serieledarna klart, då ett krav lätt kan tolkas som att motståndaren inte är ngt att räkna med.
Vilket bevisligen är felaktigt iom deras vinst mot bl.a just HV.
Eftersnacket vid en ev förlust mot Malmö blir nämligen det vanliga:
"hur fan kan vi torska mot ett sånt skitlag som Malmö...."
Då är det väl bättre att försöka inse att alla lag kan slå alla i dagsläget eftersom spelschemat är så pass tajt och lagen därmed gör lite ojämna insatser. Det är mao inget dösnack eller försök till mörkning när både tränare och spelare hela tiden framhåller att det verkligen ÄR oerhört jämnt mellan lagen i serien.
Iaf betydligt jämnare än påståendet att ett av lagen är det absolut sämsta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Lunkan: Skönt att vi inte gick till final i JVM.
Nu får Bäckis lite extra vila inför återkomsten.
Klubblaget går först i alla lägen... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Då var väl Lavins kullerbytta framför vårt mål i slutsekunderna isf betydligt allvarligare eftersom ett mål där DEFINITIVT hade varit att kasta bort 2 pinnar. Men det ingripandet valde du att inte ta upp, och man kan ju undra varför."

Lavins fick ett felskär, såvitt jag kan se. Johansson fipplar på känt manér med pucken. Skillnad, det.

Det är sant att DJ-situationen bara uppstår en gång vart årtionde, om ens det. Hade inte Kristan ingripit hade Johanssons eleganta självmål kablats ut på youtube och ESPN som decenniets tavla.

Det enda reflexmässiga i situationen var för övrigt Kristans räddning.

Johansson är, enligt min mening, Brynäs svagaste back. Han är ett orosmoment i spelet kring egen kasse och hans uppspel är medelmåttiga. Han har ett bra skott, det medges, men försvarsspelet är långt ifrån godkänt. Det här är ingen kampanj på något vis. Jag vill bara dra mitt strå till stacken för att slippa få en nyhet på Brynäs hemsida som säger att klubben förlänger med Johansson. Förändring kräver analys, insikt, handling, Huge :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Ett felskär eller att pucken verkade ha fastnat i isen på nåt konstigt sätt. Tillfälligheter båda två som inte har ngt med vare sig fipplande eller usel skridskoteknik att göra.
Du har din åsikt om Danne och jag har min.
Att ledningen under flera år varit måna om att behålla honom ser iaf jag som ett tecken på att han håller bra klass.
Att Boorken dessutom fortsätter att konstant matcha en av våra svagaste backar kanske också säger en del.
Men vad vet en oerfaren nybörjare som Leffe....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: Brynäs har inte förlängt med DJ sen Boork kom in i klubben och jag är villg att satsa en middag i LA på att de inte kommer att göra det heller.

Nu lär ditt nästa inlägg bli att Boork inte verkat särskilt bunden av kontrakt och sånt tjafs när han organiserar truppen. Vad jag ska svara på det inlägget får jag fundera på en stund.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Huge: "Han är en av våra absolut viktigaste backar och speluppläggare och har aldrig varit ngt fysiskt praktexemplar som plockar bort 100kgs-bjässar framför kassen."

Ja hans 5, FEM! assist på 34 matcher talar verkligen sitt tydliga språk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Falken: Ser man till de tio senaste omgångarna så har brynäs spelat ihop en pinne mer än Malmö. Nu har visserligen Brynäs någon match mindre spelad men det gör i alla fall inte skillnaden så markant som du vill göra gällande.

Det som oroar mest är ju att MIF har ett antal imponerande resultat på bortaplan sedan King kom in som tränare.

Jag tror Brynäs kommer att få slita hårt för en vinst.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Jompe: Jag har faktiskt lite svårt att förstå den massiva kritiken mot DJ. Jag tycker att han håller god elitseriestandard nu för tiden. Hade inte Boork gillat honom så hade Cassel fått mera istid. Jag tror han blir kvar. Jag hade dock stämt in i kören under lindansaråren, då var hans självförtroende kört i botten och han var oduglig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Det kommer bli en tuff match imorgon mot er, men eftersom Malmö har spelat bättre på bortaplan än hemmaplan så jag tror att Malmö vinner med 3-1 mot er.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Fundamentals: Sanning med modifikation. Boorken är på honom med jämna mellanrum under träningarna om att han måste spela mer fysiskt och rejälare. Han hamnar på mellanhand för ofta.

Men han förlängde väl sitt kontrakt under försäsongen så han blir ju kvar i 2 år till vill jag minnas...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
jande: Jag tror även jag att det kommer att bli tufft. Men är det något lag som vet hur man gör mål på Korhonen så är det Brynäs. Vi vet hans svagheter och detta kommer att utnyttjas. jag säger 3-3 efter en sen malmökvittering efter att Brynäs återigen har backat hem med en uddamålsledning..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Rätt skön födelsedags-present man fick !;D haha.
Bäst igår: Angell & Kristan & Almtorp!.

Luleklacken var inte så mkt att hurra för tkr jag, vi i brynäs klacken överröstade ju nästan dem,Då ska ni veta att brynäs klacken bestog av 7-8 pers.varav 4-5 på ståplats,Sen var man 1 cm ifrån att få DJ´s klubba, men förlorade mot en snorunge på lotteri!;D haha.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
lillovechkin: DJ's klubba är nog inte mycket att hänga på väggen hemma. Fast han kunde ju ha blivit målskytt igår men Kristan var på hugget. :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Hahaa, Ja, Är det de där man kallar att få"Hjärtat i halsgropen", haha!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Jag är rädd att Korhonen gör en kanonmatch mot sitt forna lag. Han gör en "Sperrle". Sen kommer nog den sena kvitteringen snarare på att DJ går bort sig i mittzon...:) "Vi skulle ha tätat bakåt", muttrar Buurk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Fundamentals: Nja, Korhonen har sina brister, brister som Pecka Alcén vet mycket om. Det enda riskmomentet som jag ser är att Brynäs backar hem för tidigt.. sin vana trogen.

Det finns ett solklart mönster..

Hemmamatcher Sp V O F GM IM +/-
Period 1 16 6 5 5 18 - 15 +3
Period 2 16 9 4 3 24 - 19 +5
Period 3 16 5 7 4 11 - 11 0

Bortamatcher Sp V O F GM IM +/-
Period 1 19 7 2 10 14 - 15 -1
Period 2 19 7 4 8 14 - 17 -3
Period 3 19 5 8 6 14 - 14 0

Man ser av statsen att Brynäs oftast tar ledningen i sina hemmamatcher och backar hem...

På bortaplan ligger vi oftast under efter två perioder och gör en forceing i sista...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
GävleLasse: Där slår du huvudet på spiken.
"På bortaplan ligger vi oftast under efter två perioder och gör en forceing i sista..."
D.v.s att hemmalaget backar hem...

Det är inte bara vi som backar hem vid ledning inför sista, nästan alla lag gör så, det är en del i spelets natur.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Fundamentals: Alternativt att man gör en satsning framåt och släpper lite på det defensiva tänkandet. Ganska signifikativt för gårdagen var att de utvisningar Brynäs åkte på var Hookings rakt igenom. Såna utvisningar åker man på när man inte är på tårna och ligger i rätt position utan försöker dra ner tempot på motståndaren (få ner det till sitt eget)

Men visst har du rätt i det du säger ALLA lag backar hem i oilka utsträckning, det är nåt som verkar sitta djupt rotat i våra svenska sinnen. Frågan är istället i vilket läge man backar hem.

Hur ofta vinner brynäs med mer än 4 mål? ett par tre gånger per säsong på sin höjd. Att man täpper till och spelar grishockey på bortais kan jag köpa men inte på hemmaplan. För dör skall underhållningsvärdet in i ekvationen. En bra hockey är precis lika viktig för en förenings ekonomiska utveckling som en underhållen publik.

Skall man bygga långsiktigt så måste man även jobba för att få igång den gråa och tysta publiken i Gävle. Jag tycker att Gävlepubliken speglar laget på ett väldigt bra sätt... Den har sina ljuspunkter med oftast väldigt grå och tråkig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Läckert självmål av Bäckis mot USA. Blir nog skönt för honom att komma hem till Boorkens trygga betonghockey igen. Han har inte dominerat direkt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
rafalski: Fin passning av Bäckis till 1-1, enligt radiosporten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Bäckis ville nog visa DJ hur man gör. Kommer Brymäs kämpa som dom gjorde igår och trummar på i anfallszone så vinner vi. 4-1 blir det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Nu fick Bäckis lite välbehövlig vila inför Malmömatchen också, 2+10 ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Bara för Boorken att ta med han till stugan efter matchen. Vad hittade pojkspolingen på nu då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Tackling i ryggen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
Gusten: Härligt,hoppas Bendelin bänkar honom resten av matchen;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
wap.hockeysnack.com
Bara en tackling. Klockren eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks
65selander: Det var inte så farligt.
Kommentera

« · 809834 · »