Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - MoDo | 28/9

« · 755858 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo | 28/9
GävleLasse: Ingen aning, ring Ulla.
Kommentera

Blir det mycket folk i klacken i morgon? Kommer BSKV eller BS upp?
Kommentera

Huge: Hur som helst, en kontroversiell händelse...
Kommentera

GävleLasse: Ifall en domare inte ser att pucken varit inne, så kan man ju inte klandra honom när inga tekniska hjälpmedel finns att tillgå. Då har han ju enligt regelboken bara sina linjemän att tillgå. Om vi utgår ifrån att linjemannen agerat korrekt och alltså INTE gjort sin bedömning i efterhand och med hjälp av jumbotronen, så är det bara att acceptera faktum och bita i det sura äpplet. Även om jumbotronen visar att pucken faktiskt var inne.
Den springande punkten här är alltså linjemannens agerande.
Man får ju hoppas att domaren först frågat linjemannen ifall denne inte har grundat sina observationer på vad som visats på jumbotronen, utan gått på det han faktiskt såg när skottet avlossades.
Kommentera

Huge: Ja fast jag undrar vad som är störst skandal egentligen. En domare dömer mål efter att ha influerats på ett otillåtet sätt eller att domaren gör ett misstag och dömer bort en situation som vid närmare granskning är mål. Felaktigt bortdömda mål är ju vardagsmat för oss brynäsare, speciellt när Lahti är i farten.
Kommentera

Frisco: Ok, tack för klargörandet. När man tänker efter så låter det ju ändå ganska vettigt. Ifall inga utvisningar kan verkställas under "icketiden", så är det ju annars bara att starta ett rejält rallarslagsmål med ngn man har ett horn i sidan till. Och sen komma undan med ett par berömmande ord från sin coach.... :-)
Kommentera

Bissett19: ":Klart inte linjemannen sett nåt,då skulle han ju meddelat Claesson det direkt,när det blev avblåsning"

Efterhandskonstruktion från din sida? ;-))

Nä, nog verkar det lite skumt när linjemannen som du säger, inte direkt påpekar vad han ev har sett till domaren.
Och som sagt: moralisk rättvisa skipades ju ändå iom att pucken de facto var inne.
Kommentera

Huge: Vi diskuterade det hela i Timråboken häromdan. Under det som i efterhand blir "icketid" kan det inte bli mål. Däremot utvisningar.
Kommentera

GävleLasse: Ja, minst sagt udda situation som kunde ha blivit än mer udda ifall VIK hade målat, istf att åka på en tvåa. Skulle dock tro att allt som händer under "icketiden" sas, ska verkställas. Dvs att ett mål även ska godkännas.
Kommentera

Bissett19:

Svenska Ishockeyförbundet Tävlingsbestämmelser 2006/2007

§ 2:6 MEDIAKUB
Repriser på tveksamma situationer i matchen, exempelvis utvisningar, bortdömda mål och offside situationer, får
endast visas en gång.
Kommentera

Huge:Klart inte linjemannen sett nåt,då skulle han ju meddelat Claesson det direkt,när det blev avblåsning,nu gick det ju nån minut till.Utan linjemannen gjorde väl som alla andra i Ejendals,tittade o bildade sej en uppfattning på jumbotronen.
Men inte så mycket att orda om då pucken var inne,men helt klart udda situation var det.
Kanske dax att införa målkameror i Allsvenskan oxå......;)
Kommentera

Huge: Intressant utveckling, men vad hade hänt om VIK hade gjort mål istället för att dra på sig en utvisning? Hade det dömts bort?

Jag tycker att de enda utvisningar som skall "stå" även fast spelsekvensen tas bort, är personliga straff. För spelsekvensen försvinner ju iom att man backar klockan.
Kommentera

Udda situation i matchen Leksand - Västerås på Sportexpressen:

Leksand gör mål via innerribban och studs ut. Domaren ser inget och spelet går vidare. Vid första avblåsning konfererar han med sina linjemän om dom sett ifall pucken var inner eller ej. Under tiden man konfererar så vevar sekretariatet situationen ett otal gånger på jumbotronen.
Den ene linjemannen påstår att pucken var inne, och Bäckman får spelet. Han menade att linjemannen bestämt sig efter att ha sett det hela på jumbotronen. Målet godkännes och klockan backas. För att ytterligare krångla till det hela, så drar naturligtvis Västerås på sig en utvisning under tiden som går mellan målskottet och avblåsningen. Logiskt sett så borde ju denna utvisning då strykas, men icke sa nicke: enligt reglerna så ska den verkställas. Ingen direkt flytdag för Bäckman, om man säger så... :-)
Kommentera

brynasaren: Nej, det skulle förvåna mig mycket.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
En till dom skall se upp med är "Jesus"
Kommentera

GävleLasse: Tror du ove är med i morn då? I alla fall ombytt?
Kommentera

Bissett19: Nej samtliga utom Ove var med å körde...Linus Morin klev på mot slutet av träningen och var med och körde tillsammans med några som stannade kvar. Kul att se att det var så pass många som stannade och tränade på olika saker. Det var många backar som tränade direktskott.
Kommentera

GävleLasse: Det första alternativet är jag med på.

Saxat från Brynäs.se:

"Laget släpps inte förrän efter träningen på matchdagen då lite osäkerhet råder i truppen angående några florerande förkylningar bl.a. Ove Molins. Dessutom så är ju Jonas Almtorps roll i laget ännu inte klar."

Låter som det är lite oroligt med fler förkylningar i truppen,var det ngn mer som hoppade över dagens pass än Ove??
Kommentera

rackham: Nej Malmström skall inte in i den kedjan. I väntan på Bicek så skulle jag ställa upp laget så här...

Dackell - Lind - Danielsson
Hermansson - Bäckström - Månsson
Almtorp - Hansen - Molin
Salmonsson - Karlsson - Malmström

Alternativt:
Dackell - Lind - Danielsson
Karlsson - Bäckström - Månsson
Hermansson - Hansen - Molin
Salmonsson - Almtorp - Malmström
Kommentera

Bissett19:

Ja, de har väl nån spåkärring/spågubbe inkopplad i frågan...
Kommentera

rackham: Läste på MoDos hemsida att dem skulle se upp med Brynäs Powerplay imorrn,det är väl kanske det sista man ska se upp med så här i inledningen,tror vi ligger på 8 % just nu.

Men vi får hoppas att det kanske lossnar snart,varför inte redan imorrn??
Kommentera

GävleLasse:

Ja, vem skulle inte fungera bra med den duon...?

Tuben är dock inte den optimale wingern på kanten i det sammanhanget.
Han är bra som puckförare och inbrytare på egen hand.
Samspel är ett utvecklingsområde för honom... :-)
Kommentera

Bissett19: Rent hypotetikt så kan det vara så. Jag gillar Malmen, han har haft otur då han oftast är den som "drabbas" när det görs om i kedjorna.

Han funkade som du sa väldigt bra med Molin och Bäckis förra säsongen. Och nu på försäsongen så splittrades även konstellationen med Malmen, Karlsson och Hermansson.

Jag har funderat lite på om att försöka återförena den kedjan men samtidigt så tycker jag att Hermansson varit bra tillsammans med Månsson och Bäckis. Dessutom är Hermansson högerskytt vilket är väldigt bra i en line som skall producera. Almtorp är Leftare så det kanske inte är så bra att köra in honom där.

Boorken har verkligen ett lyxproblem på halsen ;)
Kommentera

GävleLasse: Hade han fått spela i nån av de två första kedjorna skulle ju garanterat poängskörden sett helt annan ut.Men nu har han ju fått spela i tredje eller fjärdekedjan kring jul förra året.Han funkade ju jäkligt bra med Molin o Bäckis innan Widing gjorde entré i laget.

Mer Malmström åt folket......:)))
Kommentera

Bissett19: Malmen är en väldigt seriös idrottsman som väldigt sällan gör en dålig insats. OK, visst skulle man kunna önska att han gjorde fler mål, men det gäller väl alla spelare? Helst så vill man väl att så fort en spelare får pucken så är det raka vägen till kassen för att stänka in den i krysset.

Man får ha i åtanke att det behövs rollspelare, det är ju därför Spets fått förtroendet i match efter match. Boork kan lita på att han ger järnet i varje byte, detta gäller även Malmström. Det är lagspelare helt enkelt och ett lag behöver även såna spelartyper.

Faktum är att jag har börjat uppskatta det Spets gör på planen. Killen är som den där irriterande flugan som envisas med att flyga runt ansiktet. Han är ingen poängmaskin, långt ifrån. Men han gör sig nyttig ändå. Då tycker jag att man kan kräva mer av några andra spelare. Fast jag skulle inte gråta blod om Boork valde att testa Almtorp istället för Spets nån match. Det man inte skall göra för mycket är att röra om för mycket i grytan.

Varför ändra på ett vinnande lag.
Kommentera

sylf: mm jag försvarar inte Spets, jag bara funderar på hur Boork tänker.
Iof tyckte jag Spets var hyffsad mot HV, dock inte sagt att han bör ha en plats.
Kommentera

Lunkan: Man vet aldrig med den gode Boorken,Malmström har ju en förmåga att bli lite puckkär ibland,sånt gillar inte Boorken.Det var väl så det började med Miettinen att Boorken tyckte han höll i pucken för mycket o spelade för sej själv.
Men Malmström är ju oxå en hårt arbetande forward som ofta är först tillbaka när motståndarna får en spelvändning på oss.
Kommentera

Lunkan: Spets skulle behöva ge 300%,för att komma upp i 5% av vad de andra presterar.Räcker inte,bort med baggen!!
Kommentera

brynasaren: Tror inte Malmen ligger i farozonen, det Boork gillar är hårt arbete därför får Spets spela. Han ger alltid 100 % kämpa. Det är min teori.
Kommentera

brynasaren: Då blir det Grishuvuden utanför Scandicentrén där Leffe bor:))
Kommentera

Bissett19: Fan om han petar Malmström i stället för Spets, det vore ju sjukt!
Kommentera

Bissett19: Salmonsson ligger knöligt till,med all rätt,han har inte visat ett piss så här långt.
Kommentera

Gusten: Spets måste besitta nåt speciellt som inte vi ahr sett,men som Boorken tydligen vet finns.Jag menar sju poäng på 50 matcher förra säsongen är ju inget att skriva om hem till Mamma i Nordkalotten.
Denna säsong har ju inte börjat bättre direkt,men jag tror nog han sitter säkert,tror Boorken hellre petar Malmström eller Salmonsson när Almtorp ska in laget.TYVÄRR.
Kommentera

sylf: Det var väl Sandlins "Tack för senast" :-))

Ville också från början att dom skulle låta Spetsen växa till sig men nu har det gått en sommar och ES är igång igen. Låt Leksand ta han ;-)

Kommentera

Gusten: Klippa av dom redan avklippta fingrarna? Det gör väl inget? Var det inte Sandlin som låg bakom värvningen av Spets?
Kommentera

sylf: Glöm att Leffe skulle skicka hem Spets, det vore väl som om han skulle klippa av sig fingrarna en gång till.
Kommentera

sylf: Fint med en megabred trupp, skadorna KOMMER att komma.
Bara Boorken håller Almtorp ifrån tekningscirkeln...bättre låta Sperrle ta teken istället.
Kommentera

Swordster: och nubben sa?
Kommentera

Bissett19: :(
Kommentera

sylf: Det är kul att läsa era synpunkter om Spets. Jag själv minns vad Nubben sa om honom, och det värkar stämma bra...
Kommentera

Lunkan: Nej,han anländer till Gävle den 14 Oktober,iaf om man ska tro på det pressmeddelande som Brynäs.se gick ut med i samband med att han blev klar.
Synd att man inte få se honom på Globen den 12/10.
Länk.
Kommentera

Gusten: Skönt som fan att Almtorp kommer tillbaka,speciellt med tanke på Linds ljumskar osv.Men varför låna ut Spets??? Ge killen en mosbricka och en pucko i avgångsvederlag och skicka honom till Narvik!!
Kommentera

Bissett19: skulle inte Bicek och Lavins lira mot DIF den 12/10?
Kommentera

Bissett19: Så borde det helt klart bli men det finns väl en risk för att Spets får ett wild card eftersom han är "samspelt" med Hansen även om vi aldrig någonsin har sett några mönsteranfall de emellan.
Kommentera

brynasaren: Sorry misuppfattade dej där.......:)

Jag tror det kommer se ut så här då:

Dackell-Lind-Danielsson
Bicek-Bäckström-Månsson
Almtorp-Hansen-Molin
Malmström-Karlsson-Salmonsson/Hermansson
Kommentera

Gusten: Jag helgarderar alltså 12:e platsen :) JÄÄVLAR vilken bred forwardsuppsättning vi har!
Kommentera

brynasaren: In med Bicek tillsammans med Bäckis och Månsson.

Så här skulle jag vilja se kedjeformationerna:

Månsson-Bäckström-Bicek
Dackell-Lind-Danielsson
Molin-Hansen-Malmström
Almtorp-Karlsson-[Salmonsson/Herman/Spets/Gynge/Alcén]
Kommentera

Bissett19: Jo ja vet men jag undrade vem ni tycker han skall peta?
Kommentera

brynasaren: Han är spelklar o debuterar mot Skellefteå hemma den 17 oktober.
Kommentera

Bissett19: Men när Bicek kommer då?
Kommentera

« · 755858 · »