Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07

« · 916592 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: Det här Brynäslaget är lika lite som tidigare något för toppstriden i elitserien. Sorgligt men sant. 7:a, 8:a eller 9:a blir dom i sluttabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Kung_Sjödin: Är du så uppjagad över förlusten att du inte hör vad Boork säger: han förväntade sig denna matchbild och inte att dom skulle få första målet. Nu fick dom det viktiga första målet och redan där begrep man att det skulle blir tufft. Ett mkt bra Modo neutraliserade oss totalt och gör oss dåliga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
65selander: Den riktige Molin har inte synts i Gavlerinken/LA sen 99-00. Korhonen kan som du säger inte lastas för förlusten. Resten kan ställa sig i ett hörn med dumstrutar på huvet.DJ kan dra den ner till fötterna och knalla hem till Skåne. Lind totalt värdelös idag,sumpade puckar i PP hela tiden. Det här skriver jag för första gången,Dackell dålig! Brendl kan dom skicka tillbaka till träskomongot i Mora.

AVGÅ NÅN!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jajjen: Jag börjar få känslan av att vi har mullvadar i laget. Några är bara misstänkta ännu. Dock skulle jag sätta min matchtröja på att DJ är det. Alla blir bänkade utom just han. Skojar dom med mig eller? Jag har sagt det förut och säger det igen, DJ är det största hotet mot ishockeyn som tillåts komma i närheten av en rink. Om inte DJ är bänkad nästa match så är jag övertygad om att han och Boork är i maskopi.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Fel! (av dig)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Vilken svag insats..efter såna här matcher blir man bara trött....

Skitdåligt rakt igenom. 16 skott...

Nu vill jag se taggade och hungriga spelare nästa gång, nu får den här jävla cirkusen va slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jajjen: Tror dom budgeterat med 7000, vad dom inte räknat mmed är att hypen kring arenan lagt sig,nu sitter dom vanliga 5000 ugglorna där,kryddat med lite inbjudna ungdomslag,nertvingade Bollnäsare o dyl.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: det är väl inte boork som har spelat ikväll Nu var ju alla med å hur gick det? Det värsta är att det här har skapat stor oro i truppen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Kung_Sjödin: Intressant teori.

Ärligt. 0-1 mot Modo är inte dåligt. 1-2 mot SSK är uselt. Boork måste satsa på rätt matcher. Skellefteå om en vecka texempel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: på torsdag spelar det ingen roll hur taggade och hungriga vi är, inte på lördag heller.Kanske kan vi få revansch när SSK kommer till Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Tycker att Brynäs gör en sisådär match.. PP är under all kritik, spelade dom ens PP i matchen?

DJ ska inte vara på isen, det har sagt förut och behöver sägas igen, han är en SÄKERHETSRISK!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: Vi kan slå alla lag, men vi måste ha bättre vilja och få ordning på vårt hitills usla Powerplay.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: Nu hade ju inte Modo heller ordning på PP. Problemet är nånannanstans.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: Jippi, nu har vi lika många pinnar som Mora!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: Nä tills vidare får vi suga på Ove's drömfemma:

Min drömfemma
Micke Sundlöv/Johan Holmqvist
Tommy Sjödin, Pär Djoos
Ove Molin, Janne Larsson, Tom Bissett

Jorå, skulle jag kunna tänka mig att se igen i sin glans dagar :-D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jajjen: Tycker det är för tidigt att säga om vi har nåt riktigt problem ännu. Idag känns det som om killarna inte var tillräckligt taggade....hela matchen var liksom avslagen verkade de som.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
wap.hockeysnack.com
Modo på en måndag, tråkigare kombination måste vara svårt att uppbringa. Var väl bara Brendl som såg yster ut ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jajjen: "Nu hade ju inte Modo heller ordning på PP. Problemet är nånannanstans."

Ja, problemet ligger hos alla enögda gnällspikar som inte kan se att Modo gör en riktigt bra match efter 2 raka förluster. Helt enligt ritningarna så får man ner vårt tempo och täpper till i mittzon. Överlag aggressivt försvarsspel där vi aldrig får tid att få igång nåt eget spel.
Dom gör oss dåliga och ska ha en eloge för det men det är svårt att säga hur pass mkt deras spel gör oss dåliga sas. Och det eviga gnället på Danne är enbart pinsamt att höra och visar bara hur oerhört taskig kunskap man har om hockey öht.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
wap.hockeysnack.com
Pinsam insats ikväll.På Torsdag krossar vi FBK!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Då ber jag ödmjukast dig föklara vilka kvaliteter Daniel Johansson har som ishockey-spelare. Alltid kanske man lär sig nåt på kuppen. Jag är öppen för argument.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Danne hade väl dock ett par direkt olyckliga ingripanden idag. Även andra spelare förstås.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
rafalski: "Modo på en måndag, tråkigare kombination måste vara svårt att uppbringa."

Inte alls. Det finns en ännu tråkigare:
Modo på en måndag och dom får första målet... :-)
Ja, Brendl blixtrade till ett par gånger. Vid ett par hemjobb.
Då förstår man att det inte var hans väglag idag. Kom om möjligt bort ännu mer än i matchen mot SSK. Bara att bryta ihop och komma igen.
FBK borta känns som en lättnad. Det lär iaf bli öppnare spel....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Nu är t.o.m. Wikegård taskig mot DJ. Som exempel på drälla med pucken "här kommer Daniel Johansson för hundrade gången.."

Wikegård snackar om otrygghet i laget tack vare coachningen. Bara att hoppas att han har fel och att det är en tillfällig skitmatch.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Kung_Sjödin: Om du inte själv kan räkna ut att en spelare som får mkt istid har kvaliteter som spelare, ja då känns det rätt meningslöst att försöka lära dig något. Du VILL antagligen inte lära dig och är då förmodligen ett obotligt fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: Jag lyssnade på webbradion och kommentatorn sammanfattade DJs agerande med samma ord som alla säger, petande i egen zon. som back SKA man inte peta ispelet hur jävla spelskicklig man än är
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Davey_22: Ja, Danne tog en dum utvisning för crosschecking som iofs såg djävligt billig ut. Han duttade till Warg lite i ryggen och kolossen stöp som en klubbad oxe. Hakningen i slutet känder mer eller mindre nödvändig eftersom det annars blivit ett rent friläge.
Men det var inte där matchen förlorades. Danne var inte sämre än någon annan ...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Danne är en lysande skridskoåkare......Eller?
Jag vidhåller att han skulle ha satsat på en karriär som ficktjuv istället. När Angell kommer hoppas jag nr 3 hålls utanför laget, bänken, arenan,(landet?) tills det förbannade kontraktet går ut!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mk: "Jag lyssnade på webbradion och kommentatorn sammanfattade DJs agerande med samma ord som alla säger, petande i egen zon."

Jaså, Gävlelasse har alltså börjat som kommentator på webben? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Va väl lite det jag påstod. Han hade en del tveksamma situationer, men var överlag inte sämre än nån annan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Det var många som var dåliga idag, men DJ, Hansen och Danielsson var allra sämst. Danielsson kan ju inte ens ta emot en passning längre, Hansen såg bakfull ut och DJ var lika kass som vanligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Jag väntar fortfarande på argumenten...

Bästa Hälsningar!
Kung_Sjödin
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Kung_Sjödin: Först när du presenterat ett par inlägg som kommer i närheten av att vara någotsånär initierade så ska jag förklara för dig.
Har en känsla av att min väntan kommer att bli rätt så lång.
Men ärligt talat så känns min uppgift som att hälla vatten på en gås...

Bästa Hälsningar
Magister Huge
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: "Det lär iaf bli öppnare spel...."

Håller med där, det kommer att bli MYCKET öppnare spel och allt av den varan kommer att förläggas i Brynäs zon. FBK kommer att få DJ och kompani att se ut som mer statister än dom redan är. Kollade en del på TIK-FBK,vilket tempo,vilja,kunnande, dvs allt som vi inte såg röken av i LA. Boorkens teori om att "vi ska gå in och föra alla matcher" sprack redan efter omgång 2.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Dagen insats var pinsam, både spelet på isen och antalet åskådare på läktaren. 1 st får godkänt och det är Karhu, resten ska straffkommenderas till att springa i kärr hela morgondagen. FY F-N VAD USELT :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: OK Magistern, det känns som att du har mig i brygga. Särskilt eftersom du har hela forumet med dig på DJ's sida. Så snälla, plåga mig inte mer - jag ger mig!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jag har bara skummat lite bland dom tidigare inläggen.
Men det verkar som DJ får mycket skit, men han var inte ett dugg sämre än någon annan idag (förutom Karhu), dock en onödig utvisning i slutet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: Klart han har som målsättning att vi ska styra matcherna, men att lyckas med det i 55 omgångar är väl lite väl mycket att begära va ?

Jag tycker killarna gjorde en klen insats idag, men jag tänker inte gå in och dra igång den fundamentala motorsågen. Vi kommer hamna mellan 4-7 plats.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Kung_Sjödin: "OK Magistern, det känns som att du har mig i brygga. Särskilt eftersom du har hela forumet med dig på DJ's sida."

Säger inte mer än att nästan "hela forumet" består av okunniga läktarcoacher.
Jag nöjer mig med att ha en skicklig och erfaren tränare på min sida.
Det räcker så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
wap.hockeysnack.com
Man är inte så bekymrad för laget,det som bekymrar är Tomten som står i båset o håller på att dribblar m laget match efter match.Var är Kontinuteten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Inte för att det har något med nåt av ämnena i detta forum att göra. Men visste ni att en känd diktator en gång i sin bunker sa följande:
"Tänk att man ska vara omgiven av idioter"

DET var självinsikt det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Om du anser att DJ är bra bara för att killen får mycket speltid av Boork så är du bara pinsam. Som du sett klart och tydligt i årets inledande matcher har han varit direkt dålig i varje match, även mot LHC. Petar i egen zon, slår bort på tok för mycket pass och framförallt så blir han helt uppjagad så fort en motståndare kommer honom nära. Riktigt dålig och fortsätter du försvara honom när han gör dåliga insatser så undrar man vad du håller på med..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: Japp! DJ:s kontrakt går ut med brynäs och Huges kontrakt går ut på HS.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: "Om du anser att DJ är bra bara för att killen får mycket speltid av Boork så är du bara pinsam."

Nä, du har säkert rätt.
Boork har nog sämre koll än du och övriga läktarmuppar härinne....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
munkas: Vad gör du härinne förresten?
Javisstja. Vi förlorade ju...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Vi "läktarmuppar" har nog sett fler matcher med DJ än vad Boork har.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: LÄgg av med att komma med en massa nedsättande epitet på folk som endast uttryckt sin egna personliga åsikter.

är man en sk läktarmupp när man tycker att DJ står för tveksamma ingripanden ganska ofta ? Det är ju ren fakta ovasett hur mycke Boork matchar honom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Jajemusen! Munkas is back. Länge leve läktarmupparna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mattiaskarlgren: Det har vi undrat länge. Att försöka få honom att förstå/erkänna att Brynäs inte är bäst i världen är som att få Castro, Lenin, Stalin och Mao att erkänna att kommunismen världens bästa ideologi.....

DJ, Carlsson, Brendl mfl var f*n inte bra idag. Tur att jag inte betalade för biljetten....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja: Det som Boork ser på 1 match och ändå gör en korrekt bedömning utifrån skulle ta en livstid för dig och övriga muppar att se.
Man jag är djävligt osäker om en livstid räcker.
Tveksamt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Nä, Boork kan ju inte göra felbedömningar. Det är därför som han har gjort succé i alla lag som han har coachat...
Kommentera

« · 916592 · »