foppa78:
Varför är det ett hån att vi leder? Ok att MoDo har varit bättre men vi spelar enkelt och mycket på säkerhet, ser hellre det och ledning än att vi styr spelet och ligger under.
Verkar vara skapligt med folk på plats iaf, över 7500 om man ska tro på gissningarna från gävletidningars journalister.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Ja va fan, tre modoiter närmast Honken. Gör om, gör rätt!
Redigerad kommentar
Slajsarn: Tunn trupp, inget självförtroende pekar mot 1-3.
Visa att jag har fel nu för fan!
Rumpelstiltskin: Idag lossnar det. 4-2
Järnkrok, Gundersson, Harju X2
Tväst: Bra att Brynäs inte köper spelare så fort nån är borta. Skulle Sundlöv ha handlat en spelare varje gång fansen ropar efter värvningar hade vi varit konkursmässiga för länge sen. Men den stora skillnaden jmf med tidigare år är ju att det plötsligt finns ekonomi att handla för.
Jag vill inte ha nån Pyörälä eller Beech. Det räcker att Sundlöv plockar hem brynäsarna som finns i förskingringen och som inget hellre vill än att spela för laget i sitt hjärta.
Brynäslegenden: "Nu är inte Bäckis någon sniper men han kan vara lösningen."
Nej, han är inte känd för det. Men allt är ju relativt. Hur många brynässpelare har gjort 3 mål i samma match den här säsongen? Bäckis behövde sex matcher för att göra sitt första hattrick. Brynäs har svårt att göra mål, Bäckis vill spela i Brynäs... Korkat täcker inte in Brynäs hantering av lockoutspelarna.
Tväst:
Angående backvärvningar så berättade Inge Hammarström häromdagen under en sposorträff att rekryteringsgruppen jobbat ganska hårt med att hitta förstärkningar på just den biten men att det har varit väldigt svårt då det under de senaste säsongerna har rådit en rätt stor brist på riktigt bra backar i Europa.
Visst, vi kan ifrågasätta det vettiga i att spela med juniorbackar osv. men frågan är om det vore bättre att betala dyra pengar för en import som kanske bara är marginellt bättre än Djoos och Berglind t ex?
Någon som vet hur biljettläget ser ut inför morgondagens drabbning?
Peja:
Det är ju lite svårt för oss som inte har insyn i det dagliga arbetet med laget att bedöma hur ambitionen verkligen ser ut, Sundlöv kan ju ha kroken ute på spelare utan att det når oss.
Oavsett när DP, SB och L J kommer tillbaka så hade det nog lugnat många Brynäsare (inklusive mig) om en defensiv back hade inhandlats...... så länge det skapas så många chanser och spelet är så pass kreativt periodvis så tycker jag man får ha lite tålamod, målen kommer så småningom.
foppa78:
Ja, Sundlöv verkar försöka kopiera förra säsongsupplägget. Inte värva allt som finns på marknaden, utan låta junisarna täcka upp vid skador.
Vill minnas att det för ett år sen var en del högljudda röster som ville sparka o låna ut folk till höger o vänster........ finns ju ingen garanti att det skall lyckas en vinter till...... men det gick ju onekligen ganska bra förra gången.
Tror det kallas kontinuitet...... nån som minns?
Brynäslegenden:"Hade jag varit i Tommy Jonssons kläder hade jag sagt till gubbarna att bara åka ut och köra så bra de kan med lite vilja och krigarinstinkt."
Tänk att det inte är svårare än så, genialt!!!!!!
Ut och köra, det låter som Challe Berglund och han kanske blir ledig snart......hugg Sundlöv.
foppa78: Om vi bortser från lockoutspelare så kanske det inte finns så mycket att hoppas på. Ingen här inne vet ju hur Sundlöv agerar, han kanske var med i racet om Pyörälä. Känns som om vi på kortsikt behöver en stabil back, men på långsikt tror jag även att vi behöver en riktigt bra forward om vi ska ha någon chans på topp fyra.
Säga vad man vill men varken Thuresson eller Harju producerar regelbundet och det var väll trots allt det dom värvades för.