Brynäs IF

728053 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey 5/3-15

« · 1668400 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey 5/3-15
dreamland: Riktigt kul att se juniorkedjan iaf! :-)
Lindblom och Brodecki är inte så tokiga de heller :-D
Kommentera

Ja, inte för att vi verkar bry oss, men

2–1!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Bra grabbar. Killarna ser spelsugna ut idag tycker jag.
Kommentera

Ooooch så ska det ringas.
Kommentera

Brynäsgubbe: Dags för War room att briljera....
Kommentera

Synd att det krävdes en skandal uppe i Stockholm innan de kunde ta ett korrekt beslut. Pajasar.
Kommentera

Davey_22: Warg tycker Difs mål mot oss va felaktigt och han förstod brynäs reaktioner bra där Warg!
Kommentera

Davey_22: Vet iofs inte de bedömer, men jag trodde inte på mål där....
Kommentera

Forsberg 1978: Ja,jag tror man måste vara Djurgårdare för att tycka det målet var korrekt. Han håller ju för fan för ögonen på Starkbaum, såg ut en som Mighty Ducks-film ungefär.
Kommentera

Honken: Tycker det är hårfint. Men tycker Brodecki håller sig inom gränsen. 50/50.
Kommentera

Davey_22: Jag tycker också att det var ett korrekt mål, hade blivit tokig om Brynäs hade fått ett likadant bortdömt. Målvakten är inte lika helig utanför målgården och han blev ju uppenbarligen knuffad av Brynäsbacken. 
Kommentera

Älskar att Modo gång på gång ser vad de kastade bort i Starkbaum. :)
Kommentera

Peja: Menar du Djurgårdens mål ?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Steenm: Vilken jävla räddning.
Kommentera

Davey_22: Ja, jag menar Djurgårdens mål mot Brynäs. 
Kommentera

Luleå har hittat formen...och FBK står och stampar..hmm
Kommentera

Peja: Ok,jag håller inte med dig där. Jag köper att Ahlén kommer i kontakt med Starkbaum,men efter det tycker jag han överdriver och kladdar på Starkbaum i ansiktet. 
Kommentera

Lol Blomqvist.
Kommentera

Slå upp "ISKALL" i valfritt ordlexikon och du ser Jacob Blomqvists nuna...

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Japp, fast det är aldrig en interferance om det sker på en utespelare och målvakten var utanför målgården. Jag kan tycka att målvakter får räkna med kontakt om de lämnar målgården. 
Kommentera

Steenm: Asgarv tyvärr är det ju så!
Kommentera

Peja: Jag tycker det måste vara fog nog att döma bort målet när han har handsken i ansiktet på Starkbaum. Det kan ju inte vara ok oavsett situation.

Tycker det är mer än "kontakt"

Kommentera

Davey_22: Det som domaren hade kunnat göra var att ta både backen och Ahlén för interferances men samtidigt har den svenska domarkåren lagt ribban för interferances extremt högt i alla andra situationer. Jag tror inte att Ahlén medvetet fullföljde rörelserna mot Starkbaum, han kan omöjligtvis ha uppfattat att Starkbaum stod utanför målgården och han kan ju inte ha varit så dum att han riskerar att laget inte kan göra mål i det läget.
Kommentera

Steenm: Är ju en solklar slashing precis när han ska lägga in pucken så det är inte så konstigt att han missar
Kommentera

Peja: Kilström backar ju undan i ett tidigt läge och ger Ahlén hyfsat med tid och utrymme att "bete sig" framför Starky,så jag tycker det ser ganska medvetet ut måste jag säga.

Förstår din tanke om målvakts kontra utespelares nivå på interference. Tycker bara detta blev snäppet för avgörande och lite väl medvetet.

Kommentera

Om inte om varit... Som resultaten föreligger just nu skulle vi slutat  9:a - ifall inte DIF fått det där slutsekundmålet i tisdags...

Kommentera

Vi snor Hossa och Önerud nu när Modo åker ur. Vore fint. :)
Kommentera

Steenm: Det vete fan... :)
Kommentera

Davey_22: Mycket tid när man ser det på en repris, ja. Inte mycket tid om man är på isen, får en knuff och eventuellt tappar balansen lite, samtidigt som man verkligen vill skymma keepern då backskott är på gång... 
Kommentera

4600? Hörde jag rätt? Drömsiffra i en match som denna ju. Vi har ju haft sämre i år om man säger så.
Kommentera

Peja: 4600 på en helt obetydlig match...jag hade tippat på max 2500
Kommentera

Peja: Jag kan egentligen bara upprepa och trycka på det jag tycker jag blir avgörande. Handske i ansiktet på målvakt. Kan inte va ok.
Kommentera

Utvisning...
Kommentera

Kul med lite insiderinfo från Wargen. Starkbaum tydligen tokigt träningsflitig – man älskar killen ännu mer.
Kommentera

Westlund vilken pajas.
Kommentera

Väldigt märkligt att varken SHL:s eller Brynäs hemsida funkar...
Kommentera

Steenm: Djoos helt oduglig
Kommentera

Brynäs C – Modo A 2–1.

Nuff said. :)

Kommentera

Modo är verkligen helt fantastiskt bedrövliga.. Överlägset sämsta laget de flesta kategorier denna säsong.

Fin insats dock av grabbarna idag! Som Perra säger...Brynäs vinner rättvist.

Kommentera

Hade blivit utskåpning med Scott, Sweatt, Rödin. Herregud Modo detta ser inte bra ut...
Kommentera

Davey_22: Ja, de är ruggigt usla. Sällan man sett något så tragiskt. Och då har Brynäs ändå till stora delar gjort en jävligt dålig säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Steenm:
Herregud.. Petra är ju i schock.
Kommentera

Brynäsgubbe: Scott,Sweatt,Rödin,Paw,Kilas,Andersén,Bertilsson. Ändå äger vi Modo tämligen bekvämt. Ändå tycker Modo-fans att de är "bättre än Brynäs" haha...
Kommentera

Davey_22:M0d0 är bättre än Brynäs. Fast inte när det gäller hockey.. Cyklopsporter kanske..
Kommentera

Steenm:
Vad gott de är att få spela play in... Tänk att va i Modos situation... hade man sovit gott, nä.
Såg inte hela matchen men med hänsyn tagen till kvalitén på motståndet får man väl säga att vårt unga lag gjorde bra ifrån sig. Nu håller vi tummarna för våra medicinmän, må dom ha lycka med salvor å andra verktyg i lådan
Kommentera

"Ingen er till lag har ens i närheten varit så usla som Brynäs. De är nog det sämst spelande laget jag sett i SHL någonsin."

😂😂😂
Kommentera

Powerfade: Amen. Borde inte Modo prova att spela Erika Grahm nu i kvalet? Hon har nog bättre teknik m.m än de flesta i herrlaget.
Kommentera

Steenm: En befrielse i mina ögon. Då kan Modo och Timrå spela sina derbyn igen så får vi ägna oss åt hockey i SHL.

Heart of hockey?  Hahahahaha

Kommentera

Jaja, sammanfattningsvis en snuskigt stark insats av detta C-lag att slå tillbaka ett Modo som vill ha bästa möjliga avstamp inför kvalet.

11 av kvällens 20 vinnande brynäsare var födda 1995 eller senare. E-L-V-A! Den blir svårslagen i framtiden.

Framtiden är ljus! :)

Kommentera

Davey_22:

Hjärnsläppen i ö-vik bara fortsätter. Vad har hänt med denna föregångsklubb? Parodi....

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1668400 · »