Brynäs IF

727628 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16

« · 1726268 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Örebro Hockey 6/2-16
Brynäsgubbe: Lyckas inte Brynäs skriva kontrakt med honom redan nu inför nästa säsong kommer han bli uppknuten för resten av denna säsong + två år till av någon klubb med bättre ekonomi än Brynäs.
Kommentera

Chris11: Skulle Brynäs tvinga honom att spela gratis eller?
Kommentera

Brynäsgubbe: För att han inte spelar gratis kanske?
Kommentera

Honken: javisst, om det är nästa säsong vi snackar så... Men i den här säsongen känns det som han kommer att gå till ett annat lag. Minsk missar slutspel och förmodligen så kommer de släppa honom och Brynäs har inte råd att ta in en ny spelare som det verkar. Isåfall måste fansen ösa in pengar till fansens värvning!

Jag skulle bli superglad om han spelade med Brynäs de sista 2 månaderna. Han skulle kunna vara skillnaden på 4-0 i matcher i kvarten till avancemang.
Kommentera

Chris11: bradberry: Varför i hela friden skulle Gunderson nobba Brynäs? 1) Flickvän i Gävle 2) Vi tog upp honom till SHL 3) Gav honom ett SM-Guld 4) Vilket i sin tur bidrog till att han fick chansen i KHL.
Kommentera

Chris11: Gundersson är väl en faktor som skulle kunna få det lokala näringslivet att gå samman för en punktinsats...? Två månadslöner... D skulle vara fullt möjligt...
Kommentera

Chris11: Tror precis tvärtom, kommer han till SHL så är det till Brynäs:)
Kommentera

Chris11: Jag gissar på Chad Kolarik.

Gunderson skulle bara våga att nobba oss... Hemska tanke.
Kommentera

Chris11: Nä det behöver vi inte vara "oroliga" för. Oerhört tungt att se honom i annan klubb dock.
Kommentera

Bifbiffen: vilken tur då! Men känslan är den att Gunderson hamnar i SHL, tyvärr inte hos oss...
Kommentera

Chris11: Kontraktsförlängning enligt deras twitter
Kommentera

Chris11: Usch säg inte så D:
Kommentera

HV har presskonferens kl 14. Gunderson klar?
Kommentera

Pettisbif: Hade varit intressant att se vad Bz sagt om den laguppställningen vad gäller löner. Han hade nog skrattat en aning ;)
Kommentera

Pettisbif: Pettisbif borde få Tänk positivt!-priset. Fucking adore you man!
Kommentera

Gd sänder Terrys första träning idag 12.00
Spännande!
Kommentera

Skrubben: Den backuppsättningen ser magisk ut..synd bara att Z är en liten favorit :(
Kommentera

Peja: Jag har ett förbättringsförslag till hemsidan.

Laguppställningsfilter... :)
Kommentera

Pettisbif: Den där uppställningen känns onödig att lägga ut. Fullständigt orealistisk där du tagit in en massa spelare å skeppat andra, även de på kontrakt väl? Skulle vilja skriva något raljerande över dina jävla laguppställningar men känns som du fått din beskärda del sedan tidigare...😜
Kommentera

Chris11: Jag drömmer så mycket jag vill!
Kommentera

Brynäsgubbe: ja och i slutspelen brukar starkbaum vara otroligt skakig. Sämst när det gäller. Jag blir förvånad om bengtzén förlänger med honom
Kommentera

Pettisbif: Tror och hoppas verkligen inte det blir så stor omsättning på forwards. Laget behöver kontinuitet. Rödin blir nog kvar i och med skadan, hans chans på NHL finns kvar ett år till. Scott testar nog lyckan i KHL. Ollas har en nyfödd och lär vilja vara kvar, lär bli det också.
Kommentera

Skrubben: Alldeles för ung och orutinerad målvaktssida tror jag. Jag tror stenhårt på Felix men jag skulle känna mig lugnare med en mer rutinerad backup, eventuellt att Felix får utvecklas ett år till som andremålvakt. Nerverna i ett slutspel ska man inte underskatta.
Kommentera

Pettisbif: Det är ju en sorts drömuppställning förstår jag, men det är nog större chans att Sundsvall går upp i SHL iår än att vi värvar den forwardsuppställningen.
Kommentera

Chris11:
Nått sånt här då?

Felix Sandström (Jonas Johansson)

Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Anssi Salmela - Lucas Carlsson
Lukas Kilström - Jonathan Pudas
Marc Zanetti - Jörgen Sundqvist

Simon Hjalmarsson - Mattias Sjögren - Oskar Lindblom
Nick Johnson - Jacob Blomqvist - Nichlas Hardt
Johannes Salmonsson - Jonathan Granström - Ludvig Rensfeldt
Johan Alcén - Sebastian Enterfeldt - Daniel Mannberg
(Linus Ölund, Jesper Boqvist, Jens Lööke)
Kommentera

Lunkan: sluta dröm. Får vi ha 2 av Gunderson, Salmela och Andersén så ska vi vara jävligt nöjda! Finns inte pengar för 4 klassbackar inkl Bertilsson om vi ska kunna ha någon spets framåt.
Kommentera

Charles: vi har inte råd med honom skulle jag gissa. Går han till Örebro?
Kommentera

Huss: Han är väl skadad, det är ju lite inne just nu.
Kommentera

Salmela är en riktig klassback är det så att han trivs tror jag chansen finns att han blir kvar. Skadan sänker naturligtvis även hans marknadsvärde något. Jag håller alltså tummarna för att trion Gunderson, Andersen och Salmela nästa säsong. Pudas och Carlsson känns stenklara på plats 4-5 vem skulle ta 6e platsen i detta drömscenario?
Kommentera

Chris11: Jag tycker inte det är värt att skriva nytt kontrakt med Starkbaum. Så bra som Felix varit denna säsong så förtjänar han att ta förstaspaden nästa säsong. Kanske att Johansson i Almtuna kan vara ett alternativ som back up?

Det öppnar ju också upp en stor lönepost till en utespelare istället.
Kommentera

Chris11: Felix kommer säkert att utvecklas men det kommer att behövas ett komplement som kan stå omkring 20 matcher även om Felix tar förstaspaden. Honken går ju bra i Karlskrona, hehe...
Kommentera

Peja: javisst, men tror du inte att Felix är redo att göra en Markan nästa säsong? Det tror jag!
Om inte Andersén kommer tillbaka så finns det chans att behålla Salmela + att Gunderson vänder "hem"
Kommentera

I en intervju som MrMadhawk har med Sylvegård (Malmös sportchef) säger han att många lag är tidigt ute med att signa spelare till nästa säsong.

Fy fan vad jag skulle betala mycket för att vara en fluga på väggen inne på Bengtzéns kontor😀 Jag tror att han har något jäkligt bra på gång till nästa säsong. Andersén är i princip klar att komma hem (enligt twittigrarna). Lägg till honom bland våra backar som har kontrakt till nästa säsong så ser det otroligt bra ut. Att värva t.ex. en back utifrån som är lika bra som Lucas Carlsson hade nog kostat lika mycket som Andersén. Jag säger som Bulan: "En dominant spelare i SHL". Vilket jäkla fynd vi har i honom 😄

Sedan har Bengtzén sagt att han jobbar på att få hem Gunderson till nästa säsong. OM det går i lås så har vi en helt sjuk backsida till nästa säsong.
Gunderson - Bertilsson
Andersén - Carlsson
Kilström - Pudas

Sunken, Nörstebö och Zanetti tar alltså ingen plats.

SHL:s bästa backuppsättning 16/17 😎
Kommentera

Chris11: Tvivlar på att man kommer att prioritera på det sättet, särskilt med tanke på Carlssons framfart. Det hade varit kul att få hem någon av våra duktiga målvakter (Markan, Lindbäck, Jocke E, Svedberg) men de verkar lyckas lite för bra utomlands.
Kommentera

Peja: Det kanske kan hända om starkbaum lämnar och Bengtzén tar in en billigare målvakt! Sedan har ju förmodligen Bertilsson fått gå ner i lön också så pengar till Gunderson kan finnas! Porselands lön+Berras mellanskillnad + en bit av starkbaums lön
Kommentera

Dalrt: Mm, det är mer tankar avdelning drömmar med både Gunderson och Salmela. Du har helt rätt angående Andersén, han ska förstås komma till Brynäs om han återvänder till SHL.
Kommentera

Huss: Ja sunken har inte varit på topp på slutet :/
Kommentera

Peja:
Inte en chans att Brynäs har kvar Salmela om Gunderson kommer hem. Det kommer inte finnas plats för det när Andersén ska in också.

Sen bakom det har vi Pudas, Kilström, Carlsson, Bertil, Zanetti, Sunken, Nörstebö etc. Det är en grymt stark backuppsättning isåfall. Vetifasen hur man ska få plats med Salmela här också. Känns märkligt att ha någon av dessa spelare som sjundeback.

Nä det är nog inte lönt att hoppas på. Men får vi in Gunderson OCH Andersén till nästa år är det ändå en jävla förstärkning även om vi tappar Salmela anser jag.

Men men, har varit mycket sura miner här på senare tid så här har ni lite lyckobränsle:

www.youtube.com/watch?v=izryXHlNK7k

Ha det.
Kommentera

MatteB: Jodå, jag har sett Ersson i de matcher han deltagit. Jag håller med om att han spelar mer resolut och fysiskt i egen zon och inte har samma "loja" kroppsspråk som Porseland. Men samtidigt har Ersson en bra bit kvar i spelet med puck. Han har, precis som Porse, tappat på pucken och orsakat baklängesmål. Porselands, i varje fall tidigare, styrka låg i pp och det offensiva spelet. Lustigt nog så sades han ha förbättrat det defensiva i KHL men av det syns intet tyvärr. Men, han har 2+9 vilket är bättre än de flesta av hans kollegor.
Men vad har hänt med Sunken de två senaste matcherna undrar jag?
Kommentera

Powerfade: Jag hoppas man kan byta ut Porseland mot Gunderson och behålla Salmela, men det kommer nog inte att hända. Tror mycket på Brynäs backuppsättning. Känns viktigt att behålla Carlsson och Nörstebö som jag tror kan utvecklas mycket de kommande 1-2 åren.
Kommentera

Peja: vi ska nog se till att lämna mågra platser åt etablerade backförvärv med ;)
Kommentera

Huss: Hehe, jag som precis tänkte på om Ersson kanske rent av borde få A-lagskontrakt till nästa säsong, tycker att han har gjort flera starka insatser även om han såklart inte har dominerat på något sätt. En Kilas-light.
Kommentera

Huss: Hur menar du nu? Porseland bättre än Ersson? Nä inte just nu.
Har du sett matcherna då ersson spelat? Tycker han har imponerat. Spelar fysiskt och lugnt i egen zon. Vilket är raka motsatsen till porseland
Kommentera

MatteB: Nu slapp Bulan ta beslutet om Ersson vs Porseland då Pudas spelade. Porseland är bättre än Ersson och det hade snarast varit en markering att leta efter en annan klubb än något annat. Tycker till och med Grönkvist går före Ersson om vi letar spelare från J20.
Ang rehab och återhämtning så kan förstå att man tar det säkra före det osäkra med Bertil och Salmela. Men ibland har "nöden ingen djungel" för att citera Roffe Z, vilket var tydligt med Zanetti och Nörstebö.
Kommentera

Powerfade: Skit i att svara på dessa mejl, då slutar dom komma efter ett tag.
Alt betraktar du dessa tjatmejl som om skribenten ifråga hade tjatat och ifrågasatt ett moderatorbeslut härinne i gästboken. Det är ju redan förbjudet härinne, då bör det också vara förbjudet när man gör samma sak via mejl.
Dessa tips bjuder jag på, kräver inte ens en undersköterskas lön för besväret.. ;-))
Kommentera

Huge: Problemet är egentligen inte själva reprimanden/avstängningen. Problemet ligger i att det blir ett jäkla mejlande med vederbörande. Där man ska förklara varför deras inlägg var så mycket värre än nåt annat. Varför X bara fick en dags avstängning när de själva fått mer etc etc.

Som du säger så är det en bra måttstock med att behandla andra som man vill bli behandlad själv.

Personligen är jag villig att ta emot en hel del skit för en månadslön som ligger i närheten av en undersköterskas årslön ;)
Kommentera

Powerfade: "För vart ska vi dra gränsen?"

Som du själv säger: en svår balansgång att bedöma vad som är Ok och inte.
Ett förslag i all välmening från min sida är att du behandlar tredje man sas, som om hen vore en vanlig skribent härinne.
Mao: om jag blir varnad eller avstängd för att ha hånat en annan skribent härinne, så bör jag också bli varnad eller avstängd om jag på samma sätt hånar ex en spelare eller ledare.
Logiken i bestraffningen blir dessutom än mer begriplig då en spelare eller ledare inte ens kan svara för sig härinne, vilket en påhoppad skribent ändå har möjligheten att göra.
I allmänhet är det egentligen inte så svåra saker vi talar om, för den som är normalt uppfostrad sas.
Behandla alla andra som du själv vill bli behandlad, är en ganska bra tumregel.
Att det sen inte alltid är så lätt att följa är en annan sak, vi har nog alla syndat lite till mans.
Kommentera

« · 1726268 · »