Steenm: Tycker vi är bra. Håller vi denna nivå är jag inte orolig för resten av säsongen. SAIK är bra.
Domarna är inte riktigt konsekventa kan jag tycka...
KulaShaker: suck. Det ända sköna med denna matchen är att alla kan glömma filmstjärnorna i Brynäs och kolla in shl's ny stjärnskott på Hollywoods himmel. Saik får fan både en Oscar och guldbagge.
Som jag sa, ok för de nya reglerna men de ska gälla båda lagen...
Redigerad kommentar
Synd på en iö bra laginsats att varje mål bakåt föregås av riktigt dåliga individuella prestationer, som jag är rädd kommer vara signifikativa för dessa spelare.
1. Nordan är så obegåvad att han efter 3 Brynäsare ändå måste prova igen om domaren visar ut en om man slår över hanskarna.
2. Rödin visar sin begränsning i egen zon
3. Jakobsson har tveksam placeringsförmåga och rörlighet
Honken tveksam på 1 och 3, 2 är en lyckträff utan dess like
Rodrigo: Fan, är det någon annan som har problem med alla dessa frukt(banan)flugor i rödvinet?
Men det duger väl som proteintillskott antar jag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sven Engwall lämnar Brynäs.
HGK: "- Det är mycket tråkigt att vi nu har beslutat oss för att gå skilda vägar, säger Hans-Göran Karlsson, klubbdirektör i Brynäs IF. Sven Engwall har varit anställd i Brynäs IF i många år, och uträttat mycket gott för föreningen. Att vi nu väljer att gå skilda vägar är ett beslut som båda parter är överens om."
Låter som sparken om ni frågar mig. Vet att Brynäs gör ett utvecklingsarbete på marknadessidan lett av nye Johan Cahling, kanske är Enwalls sorti ett resultat av denna. Såg en sammanställning av sponsorintäkterna per klubb och där låg Brynäs väldigt bra till ibland SHL kollegorna. Orkar inte leta på sammanställningen just nu men kanske någon annan har länk. Men det man säkerligen inte är nöjd med är väl att publiken inte kommer till matcherna i den uteträckning man kanske hoppats.
Huss: Visste inte att Gefle även byter marknadschef, men sättet det skrivs på att man kommit överens vittnar väl om att även Brynäs ser att han lämnar. Säger någon upp sig så brukar man ju formulera det på annat sätt. Men vem vet?
Ja på sponsorsidan gör man ju det helt klart väldigt bra, men man önskar ju att publiksnittet kunde motsvara en stad av Gävles storlek. Karlstad, Övik mfl. klarar av hålla ett högre snitt trots att staden har en mindre befolkning. Nu vet jag att det inte är så enkelt och att det finns mycket annat som spelar in. Men upp mot 7000 per match bör inte vara helt omöjligt rätt paketerat.