Brynäs IF

727620 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS IF-SKELLEFTEÅ AIK

« · 528298 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF-SKELLEFTEÅ AIK
Larry: Slutet blir det aldrig, det finns inte. Men jag skulle gärna kunna tänka mig att man slickar såren ett tag och bygger upp en helt ny organisation från scratch, jobba långsiktigt och inte behöva lappa å laga efter en massa gamla misstag som gjorts. För det är precis vad den nuvarande styrelsen fått göra ekonomiskt. Felet styrelsen har gjort i år är andra saker. Utsett fel folk till fel plats för att nämna en sak.
Kommentera

GävleLasse: Åker Brynäs ur sticker självklart dom bästa (=dom med högst lönekrav). Malmström och B. Danielsson till Södertälje, Honken till Leksand, Lind till Timrå, Viitakoski, Sulku, Kuparinen och Miettinen till Suomi, Soling till hårdsatsande AIK. Dackell och Molin? Alla kontrakt innehåller Allsvenska klausuler. Vi får vara glada för varje spelare som måste stanna. För Brynäs handlar det om en total nystart och man har förmodligen bara ett år på sej om man ska tillbaka inom en tioårsperiod. Se´n är försprånget från elitseriekostymen uppätet. Alla som inte redan har förberett sej gör nog bäst i att göra det. För hälsans skull.

Leksand lyckades behålla en hyfsad stomme från Elitserien eftersom man har en överlägsen ekonomi jmf med Elitseriens bottenskikt.
Kommentera

GävleLasse: Ja, visst, några spelare har ju inget i något annat ES-lag att hämta, och kanske inte orkar satsa på en utomlandskarriär, så då borde en fortsättning i BIF ligga nära tillhands kanske... Sjödin/Molin/DJ/JJ/Cassel/Björck kanske skulle kunna bli kvar, tror resten, förutom juniorerna, tar bättre alternativ...
Kommentera

Lilljanne:

varför skulle honken vilja spela i Leksand?
Kommentera

mattias - 74: För att dom vill ha en riktig målvakt och kan betala bra.
Kommentera

mattias - 74: Det har jag aldrig skrivit...
Kommentera

p j davydjoos: Juniorerna som blivit ratade i BIF, helt plötsligt duger dom jäkligt bra att ha om BIF degraderas. Nä, hoppas dom väljer lag där dom får förtroende,det lär dom aldrig få här!!!!!!
Kommentera

aphac: Njae, man måste hoppas iaf att en degradering får folk att öppna ögonen och inse att man borde satsa på dom iaf i den miljön där dom kan bidra och utvecklas direkt, det kunde dom nog i ES också, men som sagt, där fick dom inte förtroende, gäller nog att fixa en tränare som vågar satsa på talangerna...
Kommentera

p j davydjoos: Gäller att fixa en ekonomi som gör att dom bästa spelarna finns i Brynäs som gör att juniorer får plats. Spela juniorer bredvid DJ eller JJ finns nog ingen tränare som skulle göra.
Kommentera

Lilljanne: Sant... Den ekonomin vet jag inte om vi får se...

- Först och främst ska vi ha ett lag i ES.
- Sen en arena med möjlighet till mkt inkomster från diverse aktiviteter...
- Sen så ska proffsighet och framtidsvision och vinnarmentalitet visas upp från ledning och via mediala forum, så att sponsorer också vill vara en del i det nya, fräscha återfödda storlaget från förr, Brynäs IF, som återinträder som ledande inom svensk ishockey...

Ja, då kanske vi kan ha den ekonomin som egentligen krävs...
Kommentera

En timme kvar till nedsläpp, frossan och handsvetten börjar komma smygande. Dags att sätta på kaffet, plocka fram snuset och bara hoppas, brrrrr........
Kommentera

rafalski: Ja nu är det olidligt. 3 poäng är ett MÅSTE, men även då ligger vi på "minus" usch och fy vilken sits dom har satt sig i.
Efter denna match har vi 4 av de resterande 6 matcherna på bortaplan.

Tänk va skönt om Nyköping och IKO hade kunnat snuva Leksand och MIF på nån pinne.
Kommentera

Händerna skakar nu när jag precis är på väg att åka till Gavlerinken. Känns nästan som att BIFs öde står på spel. Vill så gärna se frejdig anfallshockey och att vi kör över Skellefteå så de undrar vad som hände, men efter förra matchen så vet jag inte vad jag ska tro.

Ska jag gissa så gissar jag på en jämn match där vi hamnar i underläge första tio för att sedan komma in i matchen igen. Tror på seger med 4-3, men förlängning känns även det (tyvärr) som ett alternativ.
Kommentera

Så var det dags att dra på sig matchtröjan och bänka sig i tv soffan. Det kan bara finnas ett mål med matchen idag och det är att ta tre poäng. Om de nu ska vinna med 1-0 så bli kommer jag att vara nöjd med det.
FORZA BRYNÄS!
Kommentera

Jävla uselt PP man har,3st i period 1 och 0 farligheter på dessa 3
Och va är de för jävla pajas till domare först tar han ifrån BIF ett mål för att sedan fria en solklar hakning som leder till Skellefteå mål.
Varför blåste han vid BIFs "2-0 mål" ??? pucken var fri ingen spelare i målområdet förutom en skellefteåspelare...

Längtar till den dagen Curre Lundmark lägger av som "expert" i TV
Ett under att den karln varit förbundskapten,kramade vi oss igenom matcherna på den tiden ? Hmmf ja ingen skillnad direkt från dagens Tre kronor alltså när jag tänker efter.
Kommentera

RavenLord: Curre tyckte faktiskt att det var en utvisning, det var ju den där Chris Härenstam som tycker det var ett mycket bra för arbete till 1-1 målet. Men Lahti har inte vart på topp...
Kommentera

Vad sysslar "frodo" med, vilken dålig passning, det målet får han ta på sig helt själv
Kommentera

72_Winblad:
Var ej den situationen jag tänkte på
jag tänkte på Curre i alla matcher jag tvingats höra han så är han en jävla mespropp

Åter ett solklart mål bortdömt av pajasdomaren så det rätta resultatet efter 2 perioder borde vara 5-1 då BIF fått 2 mål bortblåsta och Skellefteå hakat sig till 1 som var helt okej tydligen.

Ja det skulle vara oerhört bittert om man förlora poäng i den här matchen efter alla dessa tabbar av domaren

Och självklart bedrövligt av BIF att släppa in ett mål i 5 mot 3spel
Kommentera

Jag är inget Brynäsfan direkt men den här domarinsatsen är fan ta oss, den sämsta jävla domarinsats jag sett. Fy fan det är äckligt Robert Lahti din fuskare.

Ove Molin såg härlig ut i andra perioden, det var den gamla Ove som var bland dom bästa i elitserien.

Och den där sopan Chris Härenstam då "ja, det är fräckt förarbete av skellefteåspelaren" innan deras första mål. Vad fan, vadå fräckt!! det är ju för fan utvisning!! Vadå fräckt?..avgå Härenstam.
Kommentera

Jag tycker att den här matchen håller högre kvalitet än Frölunda-Djurgården
Kommentera

Elitseriensuger:
Håller med lite, svårt att säga högre kvalitet kanske men 7 matcher i slutspelet har nästintill fullständigt dödat SM-slutspelet. tillbaks med 5 matcher igen, det är ju bara att kolla, det dödar spänningen fullständigt på något sätt, 2000 tomma platser på Frölundas hemmaplan igår, det är inte ofta det händer.
Kommentera

Vilken skön seger. Nu tar vi Leksand nästa match
Kommentera

Nå´n som vet varför Lind, Dackell och Wahlberg inte var med? Nu var det några tjocka och mätta juniorer som fått låna deras tröjor. Han med Lindtröjan lyckades dessutom frispela en Skelleftespelare vid deras andra mål.

För övrigt måste Lahti satt nå´n sorts rekord i blindhet. 3 bortdömda för hemmalaget (nå´n som tror det kan hända i Skellefteås hemmahall?) och Skellefteås första föregicks av en solklar hakning. Vi får hoppas att Västerås går upp i Elitserien så får vi se lite mindre av Lahti från Västerås.

Förutom segern var det roligast att höra publiken. Det lät som hemmastöd. Brynäsarna tackade t.o.m. klacken. Bäst hemmastöd kan avgöra Kvalserien.

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

3 härliga poäng och nu har tre lag 7poäng så varje mål kan vara avgörande så synd att vi blev lurade på åtminstonde 1 solklart fram + deras 1-1mål.

gidgid: Slutspelshockey är ju roligt att se på så konstigt att det inte är fulla hus...Kanske ekonomin som sätter stop för flera än mig att gå på hockey
En ändring jag däremot vill ha är att slopa dessa derbygrupper man har och in med 2lag till istället i Elitserien det skulle bli 52matcher med 2möten hemma och 2borta mot alla och inte som nu där BIF möter derbylagen Luleå Timrå och MoDo femtioelva ggr ;)
Kommentera

72_Winblad:

Tar och tar *S* vi skall nog se till att det inte bli några enkla på till gävle ;)
Kommentera

Bergeron har nu -6 i statistiken.
Jävligt impad av Solings pigga ben och fröjdiga spel, hoppas inte att anledningen är att han vill visa upp sig för andra ES-klubbar. På tal om det...vill TIK verkligen ha tillbaka Lind?
Kommentera

Lilljanne: "Nå´n som vet varför Lind, Dackell och Wahlberg inte var med? Nu var det några tjocka och mätta juniorer som fått låna deras tröjor."

Den var bra,men är du säker på att det var juniorer? Tyckte mer det såg ut som Håkan Wickberg där i #62.Fast då kanske det gått bättre.
Kommentera

Gusten: Vill BIF verkligen ha en spelare kvar som går ut med att han kan tänka sig spela för TIK om BIF åker ner ?
Det visar på att han inte har hjärta för laget eftersom han inte vill stanna och försöka spela tebax BIF om de åker ner.
Kommentera

RavenLord: Hjärta idag stavas $$$$$$$$$$$$$$$
Kommentera

sylf: Däremot såg jag Stevie Wonder i en randig tröja.
Förresten den där Jimmie Eriksson eller vad han nu heter...maken till idiotiska utvisningar, hade jag varit Skellefteåsupporter hade jag blivit skogstokig.
Kommentera

RavenLord: Finns det sanning i ryktet kan han packa sina grejjer och dra åt helvete redan nu
Kommentera

Genomgående bra insats förutom några riktiga plumpar, Linds passning till Frodo i spel 5 mot 3 var allt annat än bra. Men Frodos agerande var katastrofalt, antingen stöter man fram och stoppar spelaren till varje pris eller så backar man hem och säkrar, uselt. Dackell, Wahlberg lika jämnusla som vanligt och Lind verkar mentalt vara i Timrå redan. Nog med ris, starkt att vinna en måstematch och skönt att Nyköping snuvade Leksand på en pinne. Nu väntar årets derby och för en gång skull ligger pressen på Leksand, bör passa Brynäs bra. Bra tryck på läktaren, kul att se.

P.S Mitt matchscenario var inte så långt borta :-))
Kommentera

Såå jävla skön seger idag!!! ;D..
Nu vinner vi mot LIF på Onsdag och tar oss till ES tilsammans med SAIK!
Kommentera

rafalski: Ja, snacka om junioragerande av Frodo vid 2-3. Sänk killen och ta en tvåa. Vi var ju ändå 2 man mer i det läget.
Snacka om att det märks på spelarna att det gäller mkt. När vi får 3-1 så släppte pressen för en stund, och dom fick inte låna pucken på ett bra tag.
Efter Linds bjudning blev det åter stirrigt och Honken räddade oss ett par gånger. Rättvis seger dock, en seger som förmodligen hade varit klar efter första om inte Lahti hade blåst för....ja vad?
Han tecknade ju för spelare i målgården, men det tror jag bara var ett försök att rädda ansiktet, då han kände på sig att signalen för blockering kom lite för snabbt. Bättre att i det läget erkänna att man blåst för tidigt pga att man inte sett att pucken låg fri.
Som sagt, otroligt starkt ändå av killarna att komma igen efter 3 regelrätta mål som blev bortdömda.
Kommentera

Huge: Det "tredje" regelrätta som blev bortdömt VAR offside så det var korrekt dömt. Men de första målen vet jag inte vad Lahti tänkte på. Även 1-1 målet var en solklar hakning som renderade i mål. Jag tycker att de spelade ganska bra men jag saknar fortfarande mer pondus i egen zon.
Kommentera

GävleLasse: Det var INTE offside, syntes klart och tydligt på reprisen
Kommentera

GävleLasse: Tredje bortdömda målet var INTE offside. Har sett reprisen tio gånger vid det här laget. Pucken var aldrig över linjen. Fortsätter det här oflytet går det åt h-vete.
Kommentera

Gusten: Jag tyckte att det var offside från där jag satt, jag satt visserligen på G sektionen så jag kan ha sett fel. Men jag tyckte att det såpg ut som offside iaf. Nåja skitsamma...Vi fick ju 5:an i alla fall...
Kommentera

Huge: Tycker synd om Kupan som gör ett riktigt viljemål, har ännu inte hört någon förklaring till att det målet dömdes bort. Nu väntar två svåra matcher på bortaplan, jag tror ändå att det passar Brynäs bra i nuläget att möta lag som har lika stor press på sig att ta steget upp. Högintressant fortsättning.
Kommentera

rafalski: Jag tror att han gjorde en framåtrörelse med pungen
Kommentera

Underbart att vara i Gavlerinken sådana här matcher!

Soling Soling Soling. Som jag har väntat på att se honom spela som idag. Det small HELA tiden. Härligt med hans styrning på Frodos skott också. Hmm, konstigt att han blivit så mycket bättre med en spelande center bredvid sig. Om ändå någon tänkt på det tidigare. ;)

Phillips var minst lika bra han också. Underbart när han bröt SAIKs anfall utan klubba genom att sätta dit SAIKaren med en härlig tackling som den värsta fältherren. Sjödin såg taggad ut också.

Idag kan man vara positiv igen, visst kan vi gnälla på domaren, han var ruskigt dålig och jag fattar fortfarande inte varför han dömde bort de två målen, men idag känns det som att man kanske kan se ljuset igen om vi håller i spelet mot Leksand och MIF.

SAIK var harmlösa men hängde med i protokollet ändå. Det som oroar mest är ju Honken just nu, men jag tror att han kommer att storspela när det regnar puckar lite oftare än de senaste två matcherna.

Hjärtat fanns på rätt ställe idag kära BIF-fans, det är det som ger oss tillbaka platsen i Elitserien igen.
Kommentera

Namtrac:
Känns ok att möta hittills obesegrade Knätofs på onsdag med den här vinsten i ryggen...
Kommentera

Gusten: Ja, jag tyckte han stod och "hundjuckade" på stolpen.
Kommentera

rackham:
Ja, men snacka om att det kommer att vara en helt annan match. Det kommer att koka på läktaren. Men spelet idag gladde så mycket att jag känner att Leksand kommer att få smaka på piskan om de backar en enda centimeter.
Kommentera

RavenLord:
Frågan i slutändan kanske blir! Hur många vill VI ha kvar:-)?
Kommentera

rafalski:
När vi ändå pratar om "hundjuck", undrar om inte Cassel får hålla sig i avhållsamhet några dagar. Han täckte skott med ädlare delar av kroppen.
Det var svårt att kyla...
Kommentera

stefan Bskv:
Det är några som har viss kritik att rikta mot bristen på fart och distinkt spel hos nr 7, nr 12, nr 36 och nr 62.
Nr 7 gör bäst att pensionera sig. Det enda negativa med är väl att han blir ordförande i föreningen eller nåt istället...
Kommentera

stefan Bskv: spelar dom Brynäs ur högsta serien ska alla in i Hall of Shame.
Kommentera

Namtrac:
Ja, vi får vänta o se kommande vecka. Vi har väl inte direkt övertygat två matcher på raken under årets säsong, men trender skall brytas.
Kommentera

rackham:
Ja, min syn på laget står fast oavsett hur det går. 10 man bort!
Där ingår även vissa centrar ja.
Kommentera

« · 528298 · »