Brynäs IF

730032 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10

« · 1293530 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10
Gurra88: "Haha, jag hade inget hellre än att önskat att lauritz gjorde 20 baljor per säsong. Men tyvärr så är det helt omöjligt.

Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom"

Du har nästan en sjuklig fokus på att göra mål. Är det verkligen Brynäs problem idag, att man gör för lite mål?

Brynäs fokus borde istället ligga på att släppa in färre mål. Lauritzén är ju ändå en av de spelare som gör nånting rätt i och med han ligger på en bra plus/minus.

Sätt dig och begrunda statsen och kolla inte bara på de individuella utan även på lagstatsen. Så kanske du kommer till insikt.
Kommentera

Lindström:

5-1 SÄGER JAG..

Dacke gör alla Brynäs mål
Publik 4800
Kommentera

Davey_22: Nej att dom slapp en spelare på dekis och en illa omtyck andra tränare/junior tränare.

Flera frågor?
Kommentera

sylf:

Se så nu skall du inte vara negativ, ni vinner med 4 - 1 idag!
Kommentera

Silfverberg ska göra hattrick ikväll! =)

Kommentera

sylf: Det är huvudsaken :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Blir tufft utan Jonsson, målvakter, coach och med för många korpspelare!

3-7!

Men gruppdynamiken är bra!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Undra om det finns nåt spelbolag som fortfarande tillåter att man spelar på brynäs-förlust i sista perioden...om nån gör det kan det inte ge skyhögt odds direkt.
Kommentera

65selander: Blir tufft utan Jonsson :-(
Kommentera

Trodde det skulle pratas om kvällens match här....

Jag har lite dåliga vibbar inför kvällens match, iom Jonssons skada och vi har torskat förr hemma mot SAIK.

Tips:2-4......Hoppas jag har fel!
Kommentera

70 Rodrigues: :-)

Blir tuff match ikväll, det positiva är ju att vi gör mål men kommer defensiven tillrätta så kan det bli en njutsam säsong. Fast till det stadiet om vi nu når den lär bli smärtsam.
Kommentera

65selander: VA????
Kommentera

arnio: JAG HÖR INTE VAD DU SKRIKER OM! ;-)
Kommentera

sylf: vI MÅSTE JU JÄMFÖRA MED DE ANDRAS POÄNG OCH SPELTID.
Kommentera

Lindström: " (dom har inte slutat skratta än i Linköping) "

Efter att Brynäs smiskade upp dem senast ?
Kommentera

arnio: Intelligent inlägg.......Ungefär som att om de bästa skulle spela 60 min så skulle dom ösa in mål i parti och minut. "obegåvat" inlägg
Kommentera

Lindström:En match är ju 60 min....Den ända som kanske är bättre än Lauritzen med mindre speltid är Kahnberg men han har matchats sparsamt pga. skador.
Kommentera

arnio: Åfan så+15 min/match är inte mycket??
Kommentera

Lindström: Nä för Lauritzen har inte mycket istid (producerar hyffsat trots det)
Kommentera

arnio: Får dom mindre så behöver dom inte ens byta om..
Kommentera

Gurra88: 2arnio: Så du tycker att han producerar bra i förhållande till istid?"

jA!!!! Han producerar i alla fall mer än de som har mindre istid.

Ingen med mindre istid i Brynäs producerar väl mer? Eller har jag fel?
Kommentera

Lindström: Och så lär det förbli så länge CZ sitter kvar.. Om inte nån NHL-klubb snor CZ, alternativt landslaget..
Kommentera

Gurra88: Han är lika tragisk som L E Spets var, men har tränarens fulla förtroende.
Boork hade sin norrbagge som favorit, NC har en norrrbagge+en poängmaskin av klass... (dom har inte slutat skratta än i Linköping)
Kommentera

arnio: Så du tycker att han producerar bra i förhållande till istid?
Kommentera

Huge: För kanske tionde inlägget så säger jag återigen att rödin var inte bättre än någon annan förra matchen. Men som så många gånger förr så är det de sämsta i matchen som får spela..

Som sagt, stats passar bara in när det passar dig.. Och nån helt fantastisk stats som du får det att låta som har han absolut inte.
JAG tycker att han kliver undan när det hettar till, i och med att han är 2 äpplen hög får vi heller aldrig se nån form av tackling. teknik skulle han kunnat ha , har bra förutsättningar, men den slutade han tydligen utveckla efter knattehockeyn..
Som sagt, en perfekt utfyllnadsspelare..
Kommentera

Gurra88: "Svartgulröd: Haha, jag hade inget hellre än att önskat att lauritz gjorde 20 baljor per säsong. Men tyvärr så är det helt omöjligt.

Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom.."

Hm finns det verkligen någon i Brynäs som producerar mer i förhållande till istid i Brynäs (mål och assist)? Jag tvekar
Kommentera

Gurra88: Det får du väl fråga CZ om och inte mig.
Eller antyder du att ett gäng erfarna tränare nere i båset skulle slänga in honom om dom inte trodde att han var ett lämpligt val?
Som oerfaren läktarcoach (till skillnad från dig som uppenbarligen har enorm erfarenhet och stora kunskaper när det gäller att matcha ett hockeylag i såna här lägen) kan jag tänka mig att han behövde en rivig spelare som primärt hade som uppgift att få fast pucken i zon och sen vara allmänt jobbig för motståndaren.
För hur mkt du än försöker med dina svartvita analyser så var Rödin varken sämre eller bättre än många andra senast.

Kan du själv svara på hur du får din logik att gå ihop ang Gretzky:
varför får han så mkt istid och förtroende och hur kan han ha så bra stats om man nu är slö, lat, oteknisk och feg?
Låter det sannolikt att ett gäng tränare i ett ES-lag skulle missa en sån sak och att det bara är DU av alla som har insett hur det verkligen ligger till?

Kommentera

Svartgulröd: Haha, jag hade inget hellre än att önskat att lauritz gjorde 20 baljor per säsong. Men tyvärr så är det helt omöjligt.

Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom..
Kommentera

Huss: Där har du fel igen. Nog för att han har en bra bit kvar. Men i NHL finns utrymmen för rollspelare mer än vad det gör i elitserien.. Det vill säga Rödin får mer utrymme för att göra det han är bra på så fixar andra det han är dålig på.
Kommentera

Huge: Du har fortfarande inte svarat på frågan. Varför matchades Rödin i matchens absolut viktigaste skede?
Kommentera

Bissett19: Medhåll, Rödin må vara teknisk och energisk men just nu väger han för lätt och får inte så mycket uträttat. Har oerhört svårt att se honom som en NHL spelare då det främst är i det fysiska spelet samt defensiven han uppvisar stora brister.
Kommentera

70 Rodrigues: "arbetspaus" på jobbet, kanske därför jag fick positiv touch på det hela..(.::.)
Kommentera

Roxio: Vad käkar du för roliga piller, vill också ha ;-)
Kommentera

Brynäs gör en bra match och spelar ishockey i 60 min denna gång. Brynäs vinner med 3-0 ikväll, målskyttar (spelar ju faktiskt ingen roll)! Svedberg motar 26 skott varvid 5 st är idioträddningar i matchavgörande sekvenser i matchen. Vi hyllar honom efter och hela Brynäs! Detta är början till en "räcka" matcher i följd då vi fans är helnöjda med vårat kära Brynäs. Moderatorerna kan släppa denna GB ur sitt blickfång och alla är nöjda och belåtna..
Kommentera

Svartgulröd: Det måste ligga nåt personligt bakom Gurras maniska fixering vid Gretzky. Kan inte se nån annan förklaring.
Eller så är det som du säger: han kan inget om hockey.
Snacka om pest eller kolera...
Kommentera

Gurra88: Den där beskrivningen säger mer om din hockeykunskaper än om #16 som spelare.

Du ser det du vill se. Så fort Lauritz gör en sak fel så pekar du omgående finger gör han något bra så ser du åt andra hållet.
Kommentera

Davey_22: Jag tycker han har blivit för långsam? Och jag tycker han skulle göra sig perfekt i en mer defensivt inriktad formation. Men dackell börjar värmas upp, så vi får se.. Hoppas att vi får tillbaka han i gammalt gott slag..

När det gäller lauritz så är det väl en kombination av många saker. I mina ögon är han slö, svag, feg, lägg därtill att han inte längre gör poäng. Allt detta i förhållande till den istid han har går inte ihop.. För mig är han utfyllnad utan någon som helst spetskompetens.. - Nej han har inte god teknik..Lauritz hade behövt ha en petning så han vet att bara för att han är bästis med cz så innebär inte det att han jämt ska spela..
Kommentera

Gurra88: Om man nu får kosta mål bakåt, varför hackar du på Dackell ? poängmässigt ligger han ju riktigt bra till ?

Det där går inte ihop riktigt. Inse att din kritik mot Lauritz i många fall är helt obefogad.
Kommentera

Svartgulröd: Tror inte att Lauritzen är överbetald på nåt sätt, jämfört med vad andra lag betalar för de spelare man har i sina resp lag och som håller ungefär samma standard och har ungefär samma roll i laget.
Handlar väl isf snarare om att Rödin och junisarna överlag är underbetalda i jämförelse med ex den normala lön som Gretzky uppbär, och då blir ju löneskillnaden per automatik väldigt stor även om Gretzky egentligen inte har nån jättelön att tala om.
Sen håller jag inte riktigt med dig om att Lauritzen är svag i det fysiska spelet. Han kanske inte har så mkt vikt att kasta in, men det han har tycker jag att han utnyttjar bra. Kommer ofta ut med pucken i sargduellerna och kliver definitivt inte undan när det osar katt.
Han har väl heller inte som primär uppgift att vara fysiskt spelande, som jag ser det.
Kommentera

Bissett19: Och jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag också tycker han underpresterar.. Väntar fortfarande på Huges analys kring varför han matchar Rödin. speciellt i det skedet i matchen.. För visst är det väl så att cz är mest lämplig att se de?;)
Kommentera

Gurra88:

Varför petar du in Laurtizen i var och varannan mening,är det inte Rödin vi diskuterar?Tror du har en crush på #16;)
Jag tycker Rödin underpresterar,speciellt med tanke på hans istid på runda 18 minuter och spel i varje PP.
För tanken är väl att han ska spela i Canucks nästa säsong,tror knappast dom är nöjda med hans start.
Att N.C matchade honom i slutskedet igår är bara för tragiskt.

Men jag hoppas det lossnar och han stänker dit ett par baljor imorrn.
Kommentera

Huge: möjligt. men det har vi inte fått se sålänge han spelat i Brynäs. men kanske kommer. ser ju dock mer ut som att lauritz är på neråtgående än uppåt..

Rödin har ju iallafall framtiden för sig. Men en fråga till dig då huge. Om cz är så jävla bra, varför petar han inte rödin, varför spelade rödin i sista toppningen, i det viktigaste skedet? Borde inte CZ ha bäst möjlighet att ta ut rätt lag?
Kommentera

Bissett19: 3 poäng på 6 matcher är väl inte världklass. men absolut inga problem. då spelet såg riktigt bra ut från den femman..

Såg du sidledspassen av lauritz i PP förresten?
Kommentera

Bissett19: Ja det är knappast offensiven som vi måste få ordning på utan defensiven. och framför allt målvaktsspelet.

Dackell -7
Anderssén -5
Sundqvist -5

sedan finns det värre... och bättre givetvis men vad jag menar är att spelare som vi är vana med att de är duktiga defensivt är inne på så otroligt många mål. kombinerat med målvakternas USLA räddningsprocent.

Jag kan bara dra en slutsats och det är att det är målvakternas fel.
Kommentera

Gurra88:

"Rödin presterade innan han blev flyttad."

???

Han hade 1+2 tillsammans med Calle och Jacke innan N.C i omg 6 särade på dom flesta formationerna och faktiskt fått fart på målskyttet,vi har ju gjort flest mål i ES...
Kommentera

Huge: Det finns andra aspekter. Den ekonomiska biten. Det går säker två och en halv om inte tre Rödin på Lauritz lön. Så visst finns det frågetecken kring om det är vettigt att lägga ner så mycket pengar på den typen av spelare.

Men det är ett val som Sundlöv har gjort. OM det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Men skall man bidra så kommer även det fysiska spelet in i bilden och där lämnar Lauritz mycket att önska. Precis som Rödin lämnar massor på andra moment.

Svårigheten ligger i att formera laget och använda rätt spelare vid rätt tidpunkt. Där tycker jag att N.C har misslyckats många ggr.
Kommentera

Gurra88: Så det enda konkreta motiv du har för att haussa Rödin jämfört med Lauritzen är alltså att den förstnämnde är lite mer rivig och snabb på rören?
Men varför inte vända på steken, när vi nu ändå är inne på irrelevanta jämförelser mellan två olika spelartyper:
Lauritz har i sina bästa stunder en smartness och spelförståelse som Rödin bara sett på vykort och kan drömma om...
Kommentera

Svartgulröd: Rödin presterade innan han blev flyttad. och om du inte läst de så tycker jag han varit riktigt dålig de senaste matcherna..

Rödin har en hastighet och ett driv i sina bra matcher, som lauritz bara sett på tv och kan drömma om..
Kommentera

Jajjen: Järnkrok har massor att lära. Man får inte glömma att han fortfarande är väldigt ung.

Brynäs tekar väl väldigt dåligt över lag om jag inte mins fel. Det är väl Hansen som är bäst i laget vill jag minnas.
Kommentera

Gurra88: Men. Vad bidrar Rödin med som är mer offensivt offensivt Det skiljer ju inget i produktionen mellan honom och Lauritz.

Rödin har varit inne på ett mål mer framåt men tre gånger så många bakåt.. Är det man vinner matcher?

Rödin med MER istid dessutom...
Kommentera

« · 1293530 · »