Bratwursten: måste hålla med, har han smygtränat extra på sistonde
Zappaholic: Det hjälper inte att handplocka några goda exempel på bra matcher. Intrycket består efter två säsonger - Brynäs läcker.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Ödmjuk kan man väl va. Visst. Men 0-3 hemma efter en period är ALDRIG godkänt. Oavsett motstånd.
Jag tycker laget kämpar bra och ser helt ok ut framåt. Men inte kan du vara nöjd med hur enkelt Saik får göra mål ?
Davey_22: Tycker vi ska vara ödmjuka och inse att vi möter seriens i särklass bästa lag med den klart bästa forwardsuppsättningen. Det går inte att göra misstag i egen zon.
För en del kan det se ut som vi inte kämpar och sliter och har svårt i egen zon, men man kanske också måste ge SAIK cred, mitt i all bedrövelse.
Poäng mot SAIK känns som bonuspoäng, det är inte här vi primärt kommer ta poäng, mot andra lag har vi, som alla vet, en klart bättre möjlighet...
Redigerad kommentar
Zappaholic:" men det är inte ett resultat som helt speglar matchbilden."
Inte första gången man har läst den raden. Varför i helvete är vi så förbannat svaga i försvaret, det är ett jävla petande och alibispelande i egen zon, vad fan är dom rädda för egentligen, jävla primadonnefasoner :-(
bradberry: Vi startar bra och intensivt, ser energiskt och fartfyllt ut. Sen en markeringsmiss och Starkbaum styr in pucken och vips 0-3. SAIK har väl varit aningen bättre, men det är inte ett resultat som helt speglar matchbilden.
0-1 kanske ligger närmare sanningen.
Lite av ett antiklimax då vi började bra, med en del heta chanseroch många bra tacklingar. Inget fel på viljan heller.
Sen spelet i egen zon då..aj aj aj. Det håller inte mot ett topplag i SHL. Vad händer Tommy Jonsson ? Nåt måste göras.
Får vi nästa mål har vi en chans.
Jag skiter fullständigt om om Sunken är lagkapten eller ej. Blir han inte petad så blir jag förbannad på riktigt.
Nu kanske jag tar i åt helvete för mycket MEN varför ska han följa med "sin" spelare upp till blålinjen på tredje målet. Jag blir så förbannad.
Finns ingen målvakt i världen som kan rädda Jonssons defensiva plan. Försvarsspelet håller knappt allsvensk klass igen.
70 Rodrigues:vilket jävla fiasko! Här haussar man Starkbaum inför hemmadebuten så tre mål i arslet efter tolv minuter...
har vi SHL:s sämsta försvar i år igen? -Kan vara så...