Brynäs IF

723688 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08

« · 993625 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Nu är det att ladda inför KS, ska bli riktigt spännande och kul att få tampas med AS topplag. Känns riktigt bra att det väloljade maskineriet äntligen börjar fungera. Känns även skönt att elitseriestatusen kommer att hänga på en 17-årings axlar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Brynäs har helt klart bättre trupp på pappret än Leksand, men när vi lägger till variablen Dåligt självförtroende samt press så kan Leksand spela jämt/vinna mot oss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Jag låtsas inte om det där om Boork igen, där har vi skilda åsikter. Men jag håller med dej ang Roger Melin. Han skulle givetvis varit den som tagit över i Brynäs när han nästan samtidigt fick kicken och dessutom fanns tillhands, boende i Gävle. Helkorkat av Sundlöv!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Davey_22: Har vi en bättre trupp än Leksand? Vi har ju en sämre trupp än Hammarby för fan. Många här har en jävla övertro på dessa muppar. Vissa av dom var bra för 10 år sedan, vissa har aldrig blivit det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Sluta klaga på Brynäs.
Dom gör så gått dom kann!

De e inte Molins fel att han inte vill ha blåmärken, de e den som tyckte han var värd 80 tusen per månad!

De ä inte Hautohnens fel att han inte kan åka skridskor å teka bättre, de är den som sågán på video från AHL och tyckte han va dukti´, de är hans fel.

Sjödin är gammal, var snäll mot de gamla.

Angel, det är väl sånt man betar krokarna med när man fiskar ål, inte ska väl de kosta 150 tusen per månad?

Sundlöv, är inte de en dvärg med dålit humör ifrån Uppland, inte ska väl han förstöra en hel gammal anrik förening med tolv SM-guld?

Jaha, det skulle han visst...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Ta det lungt broder, Master Huge kommer snar in med det ultimat svaret varför det gick som det gick :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: På pappret har vi det, det är de jag påstår. På isen ser det helt åt helvete ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Brynäs på väg ner i källaren för alltid. Ett gäng sargnötare som inte klarar av att stå framför mål ens och Brendl ska stå i slottet och inte på blålinjen. Men det fattar inte s k tränare. I alla intervjuver vid periodslut säger han att så ska vi göra för att vinna men inte ett skit händer. Spelarna total -bestämmer tydligen i laget.
Brendl och Widing totalt överlägsna i Brynäs. Resten är div 2
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Det jävliga är att det är så uppenbart att det är nåt i laget som inte funkar. Och då menar jag inte spelet. Precis sånt som gör att man vill starta om med ny "röst i båset". En som lurar spelarna att tro att dom är bättre än vad dom är. Just som Eloranta gjort med Mora. Hos Brynäs ledning håller man tummarna istället?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Clarence: Ja det var ett jävla tjat om Boork, själv skulle jag säga att Tomas Jonsson är örsaken till våran tabellplacering, eller möjligen Flygis Sjöberg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
rafalski: Håkan Berg???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Davey_22: Det går att förklara på många sätt men resultatet blir detsamma - AS kommer att käka upp ES i årets kvalserie.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: En "ny röst i båset" har det tjatats om sen år 2000, det har avverkats lika många "röster" som puckar. Spelarna är ett gäng fjollor som inte låter sig underkastas NÅGON, trots att dom är sämst i världen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Det här sk "laget" vill gärna tjäna deg, men att visa stake för det, det är det ingen som vill, just därför kallar jag dom kärringar. Är det OK du store FOrUMLEDARE???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues:
Sluta att larva dig,
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Staffan Tholson ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: haha :D kloka ord. Efter en sådan här match är det inte så svårt att säga vad som var dåligt iaf. Håller med Calle Johansson om att Markström, Sundqvist, Alcén samt Sandin får godkänt.. Brendl, Dackell var okej matchen igenom men Pavel var alldeles för dålig i andra och tredje för att få godkänt.
Markström räddar kvar Brynäs långa stunder.

Huge: Var det ett bra försvarsspel idag? Var det inte det som Brynäs tränade och prioriterade?
Träningarna måste vara givande!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Vilka sopor!! Bedrövligt att se dessa spelare och ledning pissa på denna anrika förening! Inte ens före dettingar till moderatorer, i sina mest nyanserade stunder, gör ett försök att försvara detta sorgliga dravel vi ser stapla fram på isen. När det är tyst där DÅ har det gått riktigt jävla långt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Men Roger Melin i all ära. Som jag skrivit tidigare, ingen tränare hade kunnat få nån ordentlig fason på det här laget. Spelarna i Brynäs har helt enkelt för begränsad kvalité för att det ska kunna bli nånting bra. Man ska egentligen inte "halshugga" dem för att de faktiskt inte kan bättre. Alla har vi ju våra begränsningar i det vi håller på med. Kanske mest "nyktert" mitt i all besvikelse och förargelse att ha det klart för sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Boork lyckades blåsa dom i 2 år. Dom såg faktiskt ut som hockeyspelare när han sa att dom var det. Psykologi betyder allt i den här fjollsporten.

Nä, från och med nu blir det fotboll som gäller. Är det nån som kan tipsa om ett pålitligt topplag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: P G A VÄRLDENS SÄMSTA SPORTCHEF. GÅ HEM OCH DRA NÅGOT GAMMALT ÖVER DIG. SÄG UPP DIG OCH BÖRJA SOM DATAFÖRSÄLJARE IGEN FÖR FAN SÅ VI SLIPPER DINA BEDRÖVLIGA VÄRVNINGAR ÅR EFTER ÅR.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Ljungskile??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Magico: Här går dom ut och klagar och gnyr över att publiken inte kommer. Förra matchen kom 7800, idag 7400, ändå pissar dom på klubbmärket. Jävla idioter!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
– Vi hade inte fart och aggressivitet i skridskoåkningen, säger Brynästränaren Olof Östblom till Canal plus.
– Det gäller att nöta på i alla fall. Det finns inga hemligheter nu. Vi måste fortsätta jobba.

Tror ledningen fortfarande att det här är lösningen på Brynäs problem? Varför gör dom inget?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: När det gäller som bäst så viker dom ner sig som mest. Brynäs IF i ett nötskal. Tänk om dom kunde hata att förlora!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Förra året hatade vi att förlora. Den tränarn skulle man ha.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: "Tänk om dom kunde hata att förlora!!"

Spelar ju ingen roll så länge man inte har kunnandet att vinna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Stämmer inte, vi var ett hyfsat lag som vann S:t Erickscupen 85 på ren jävla vilja :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Men låt mej bara tillägga till mitt senaste inlägg att deltar man i idrottslig tävlan kring medaljer och ära på högsta elitnivå, då åligger det en också att ha vilja och resurser att bli och vara bra eller bäst. Den filosofin och inställningen har inte Brynäs IF haft på länge. Därför har det också gått som det gått med den stolta föreningens konkurrenskraft.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Ja, publiken är verkligen DE som står för sveket i år!!?! Kräklag! Visa lite heder och lämna WO mot Djurgården!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Clarence: "Jag är glad att få vara med" Fy fan vilkjen simpel inställning!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Clarence: Jag säger det igen ""En bra förlorare kan ALDRIG bli en RIKTIG vinnare"
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Oavsett hur jävla illa det här är och hur illa man mår nu måste vi kliva ihop till Kvalserien börjar. En fullsatt Läkerol får bli vårt bidrag. Med ny tränare, skadefri Lind och en fullsatt hall får vi lura spelarna att tro att dom kan fixa det här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen:
SYLF "Vi är utspelade, av SAIK, på vår fucking hemmaplan. Herregud. Det BLIR verkligen AS!!
Fy fan vilket pisslag!!"
AMEN... ska gå igenom vad ni andra skrivit innan jag börjar kräkas ur mig här
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Byter ni inte tränare för ? Boorkens återkomst vi vill se =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Ja, att säga att Brynäs har ett bra lag på pappret ger jag inte ett ruttet lingon för efter årets säsong. Har precis kastat bort två och en halv timme av mitt liv på att se ett makalöst skitdåligt hockeybockeylag bli utspelat av ett lag som får betraktas som ett bottenlag. På hemmaplan dessutom...

Brynäs har ett bra lag på pappret...., fnys.
Dom har ett skitlag på pappret och ett skitlag på isen!
Att Brynäs måste toppa med spelare som Danielsson i slutet, för att jaga reducering, säger väl det mesta om Brynäs "papper".

Spelar Brynäs som ikväll vinner Leksand 10 av 10 matcher, det är garanterat. Sen var det någon som tydligen tyckte att Morten Green inte var något att avundas. Har du sett vad Brynäs har som center i 1:a femman? En skadeskjuten paralyserad finsk sengångare som utan tvekan skulle få foten i vilket annan hockeylag som helst.
Nä, nu blir det till att inhandla lite katrinplommon om det skall bli någon tyngd i skitbomberna till tisdagsmatchen.

STÅ UPP FÖR BRYNÄS FÖR HELVETE!..........

Lägg ner Brynäs för helvete!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Magico: Jag finner inte ord för att beskriva de jag såg idag, iaf inte ord som är tillåtna här. Ett försök är ändå att det var det sämsta skit jag sett. Brynäs som ska kämpa för sin existens i ES blir TOTALT utspelade av, inte HV, inte LHC, inte FRÖ utan av SAIK.

Det är f*n pinsamt att se vilka bedrövliga spelare vi har och tyvärr tillhörde även Widing & co den skaran idag. Nio raka förluster hemma, klagomål på publiken som inte ställer upp och sen går de ut och blir så j***a dåliga att de som kom idag aldrig vill komma tillbaka.

Efter sju säsonger på rinken har jag fått nog, på tisdag finns jag inte i LA.

Blä!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas: Måste säga att det är svårt o resa sig när man är fastspikad i marken!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Det roliga är att dom inte ens kan sätta rätt datum på matcherna? Eller är dom förinställda på kvalserien?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas: Brynäs ÄR bättre på pappret, men papper betyder inte ett skit på isen, på PAPPRET har kvalitéspelare i Brendl,Lind,Månsson,Sjödin,Angell,Widing,Hietanen,Dackell. Det tror jag 90% eller fler var överens om innan säsongen började.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
"Bankgironummer till Kankaanperäs insamling: 5425-1681"

Om vi betalar tillräckligt, slutar han då? Eller samlar ni in pengar i sympati för att han blev nedslagen? Inte ens i slagsmål vinner Brynäs..

Nä, nu är det dags att satsa på namninsamlingen igen för Sundlövs avgång. Äh, ut med hela skiten som sitter på kontoret på en gång plus ett tiotal spelare! Det är bra om namninsamlingen ligger i bakgrunden under kvalspelet så att ingen glömmer bort hur jävla dåligt Sundlöv och hans gelikar organiserat bygget Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Projta: Ni ska inte vara så hoppfulla ni heller. Leksand är snart nere för räkning, igen och igen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Nog för att det kom folk men dem satt ju helt tysta. Brynäs förtjänar dock inte ens tyst publik dem förtjänar ingen publik över huvud taget
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
StoltBrynäsare: Dags att byta Hs-namn?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
StoltBrynäsare: HUr många var det jag hörde ingen siffra
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Lindström: Tror det var runt 7500, +23 statister.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Frågan är:

Vart är westerlind när han behövs som bäst. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas: Oki, satt å deppa å fick tunnelseende så jag visste inte hur illa det var på läktarn, lät som ca 2300pers ivf
Kommentera

« · 993625 · »