Brynäs IF

723583 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08

« · 993739 · » Till forumet



Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
En reflextion;
Förra matchen "stod" laget upp för varandra.. Sunken boxades Andersen var vild.
Allt detta på borta plan.

Vad är känslorna i Läkerolen????????????????????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Davey_22: Jag tillhör de där 10% som tyvärr hade rätt. Sjödin, Lind och Dackell är tillsammans lika pigga som Castro på sjukbädden.
Brendl är en klasspelare som bör tillhöra ett elitserielag av rang. Otroligt att han leder skytteligan i det här sopgänget, helt makalöst.
Angell är för ojämn, Hietanen är en i grunden bra back som ser ut som en dussinspelare, Månsson blandar och ger. Widing ger men får alltför sällan ut nåt.
Men allt handlar väl om otur? Så har det låtit hos vissa, numera tystlåtna dygnetruntanvändare av detta forum.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Magico:
Vill spy galla, men ni andra har redan sagt det mesta av vad jag känner. SAIK... känn er inte kränkta nu för jag är inte en som menar illa, men ni ens på en LSD-tripp ska ha det så här lätt för brynäs.
Markström vill/kan jag inte lasta för det här... han är inte redo för ES, det är inte svårare att förklara än så (han är trots sin ringa ålder för långsam).. han blir säkert en världsmålvakt så småningom och ingen kommer bli gladare än jag för det men idag är han inte redo.
OÖ vill men KAN jag inte heller lasta för det här, han är inte heller redo för ES.
Satt och funderade när SAIK låg på som mest i 2:a och vi inte hade NÅT att säga till om varför det inte kom nån time-out. 16:50 in i tredje ledsnade jag på matchen och kollade in OÖ istället, vi var i anfallszon men det enda karln gör är att kliva framför spelarna och hålla i blocket... ingen time-out, inte en tillstymelse till att ta markström... OÖ är inte klar för ES men det är inte hans fel! Borkens mål var att vara som bäst nu, JAG tror att tålamod hade varit en dygd i detta fall, men det kommer vi aldrig få se.
Jag känner mig så jävla sviken.
Matchens hungrigaste spelare: "Tommy Sjödin"???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Horace76c: "Matchens hungrigaste spelare: "Tommy Sjödin"???"

Ja, enligt väldigt säkra källor är han churchstreets absolut bästa kund. Är där minst en gång i veckan. Jag kan därför inte förstå varför publiken började skratta när Sjödda tilldelades priset...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas: Tycker Sjödda var en av de bättre idag, Sundqvist var en annan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Macahan: håller med! Sjödda visa verkligen att han var en lagkapten! han gick fram offensivt och spela bra defensivt. bäst va nog ändå Markström. trots att ja tycker han skulle tatt 3-1 målet så gjorde han räddningar så de lika gärna kunde stått 5-1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Horace76c: Markström var bäst i Brynäs idag, förlusten har inget att göra med hans medverkande. Men; ATT han står är bara ett bevis hur j-a uselt föreningen sköter klubben. Brynäs har valt att satsa på två urusla målisar, denna paniklösning är pinsam men sorgligt nog det bästa de kunde göra av eländet. Målvaktsituationen tillsammans med uselt ledarskap (inte bara OÖ utan mer bakomliggande), backar i Boforsklass och forwards i Brynäs Seniorsklass.. ja, det är inte så konstigt.
Tommy och Tina bör planera in en lång, lång semester.
Men känner jag Brynäs rätt signar Sundlöv upp den levande legenden ett år till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas:
Sitter och funderar VEM jag kan lasta för dom här 3 ångestfyllda (som vanligt) timmarna, och jag måste säga att nu måste banne mig Sundlöv ta sitt ansvar. Brendel åkte och såsade, MEN han är inte anställd för att skitjobba.. jag tar då fan inte hem en snickare för att dra nytt avlopp.
Widing (i min mening matchens hungrigaste spelare) åker och åker, men det känns som han trampar vatten... Markström.. som jag sa tidigare, han är bara barnet, han gör mer än vad man kan förvänta sig av honom.
Kan inte ens säga att jag lastar samuraj-björne för detta som jag retat mig på en hel säsong.
Nä det är klart nu, laget brynäs lastar jag inte.... det är dom som sitter och styr sina marionetter uppifrån... kommer denna jävla inavelsmardröm aldrig ta slut???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hur fan kan Brynäs vika ner sig på detta sätt? Finns det ingen stolthet kvar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Horace76c: "... det är dom som sitter och styr sina marionetter uppifrån... kommer denna jävla inavelsmardröm aldrig ta slut???"

Nej, tyvärr. Och med Djoos som tränare nästa säsong kommer vi att bli ett stabilt mittenlag i AS. Självklart ställer gubbligan upp ett år till för Brynäs då. JAg menar killarna som är över 35, dom e ju fortfarande hungriga och det handlar inte alls om att suga ut mer pengar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling:
Blir bara trött och ledsen (3 öl spelar nog in), men måste avsluta med detta:
Roger Melin VS OÖ.... Brynäs är inget självspelande piano vilket OÖ skulle behöva och som Roger Melin alltid blivit serverad med.. Melin hade inte varit nån lösning.
Gonatt go vänner, försök få en god natts sömn
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Magico: Det är bara att inse, de är inte bättre. När de dessutom struntar i att kämpa ser det ut som det gjorde i dagens match. Totalt jävla uddlöst!

Sen skulle jag uppskatta om du slutar att nämna sportchefens namn härinne, det blir så lätt dålig stämning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas: Jag skiter i vad du uppskattar. Dålig stämning i forumet är det minst intressant problemet Brynäs har idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Kan inte vara besviken.. Vi har det helt klart sämsta laget i elitserien, utan någon som helst tvekan. Kollar laguppställningen och börjar nästan att flina..

Finns bara en som kan lastas för detta..Inte Boork, inte Olof, inte Sperrle/Korhonen utan SUNDLÖV.. Hur dålig ekonimi han än haft så har han inte på något sätt haft sämre detta året än förra året, snarare tvärtom. Intäkter med mera gav klirr i kassan. När vi då kommer på slutspelsplats för bara ett år senare hamna i kvalserien. Har han inte misslyckats totalt med sitt jobb då??

Men ni är förstås nöjda som vanligt med eran kelgris Sundlöv

Ber er skriv på för hans avgång, och låt en ny tidsepok i Brynäs ta sin start..

www.namninsamling.com/site/get.asp?Sundlovs_avgang
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gurra88: Vad skönt att det bara är 7 dumskallar som inte förstått att det är bättre att ta det där efter kvalserien.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gurra88: Ja som Munkas tidigare sa: "Bind Sundlöf och låt åsnan sköta värvningarna"...hade nog blivit bättre resultat.

Det kan ju inte finnas minsta tillstymmelse till strategi bakom värvningarna. Man har bara sökt spelare på måfå och erbjudit kontrakt. HElt sjukt och ett sånt j-a underbetyg till hela föreningen att ha en sån usel sportchef år efter år. Pinsamt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: "Gurra88: Vad skönt att det bara är 7 dumskallar som inte förstått att det är bättre att ta det där efter kvalserien."

Var det inte 88 dumskallar?
Eller 8?
Ähh, har lite svårt med siffror...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: "Vad skönt att det bara är 7 dumskallar som inte förstått att det är bättre att ta det där efter kvalserien."

Och varför då? Ju fortare den där good for nothing mannen försvinner dess då bättre för Brynäs. Betänk att han kanske förlänger med några klantarslen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Huge: "Ähh, har lite svårt med siffror..." Precis, tex statistik. För Brynäs är väl inte sämst i Elitserien? Dom har väl bättre slagkraft än de andra bottengängen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: Förhoppningsvis blir det inte så många kontraktsförlängningar då vi inte vet vilken serie vi ska spela nästa säsong.

Min poäng är att att om vi ska han NÅGON som helst chans att snubbla oss tillbaka till ES så kanske vi inte behöver mer turbulens i föreningen? Det är några veckor kvar tills bajskluttarna måste spela i hop som en korv...för att prata ett språk som du förstår ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: Bra snack Ove.. krita på namninsamlingen nu!!:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: Nja, i det här fallet skulle jag nog hålla med Huge i hans resonemang om att statistiken inte säger allt. Det finns just nu ingen statistik i världen, hur dålig den än är, som skulle kunna beskriva kvalitèn på Brynäs i siffror. Tabellen är inte heller en rättvis värdemätare eftersom den bara sträcker sig till 12:e platsen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: You win some, you lose some...
Vi dänger SSK borta rättvist och med bra spel.
Idag torskar vi rättvist hemma med uselt spel.
Säger mao att det är jämnt skägg mellan bottenlagen just nu.
Ett KS är inte jordens undergång. Jag ser det som en bra möjlighet att förbättra ekonomin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: Det finns ju för fan inga hårdingar i Brynäs :)

JAg tycker han ska bort direkt så att Brynäs snabbt kan hitta en ny. Det e viktigare än ny tränare enligt mig!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: En tränare kan sätta prägel på laget inför KS, hur kan en sportchef rädda vår ES-existens denna säsong?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Huge: Ja, vi har förstått det eftersom du inte verkar kunna förstå varken statistik eller tabell. Du skrev tidigare att tabellen kunde vi kolla på när serien var slutspelad, det var först då man kunde lita på den. Nu är vi snart där och jag tycker mig se ett Brynäs längst ner.

Idag måste du väl ändå hålla med om att det inte såg speciellt bra ut? Det är så sorgligt men nu är det verkligen "KS, here we come". Ännu sorgligare är att det spel som har presterats sista matcherna var som bortblåst idag och rädslan för kommande KS blir allt större.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hitman: Jag kommenterade påståendet att vi är mkt sämre än bottenkollegorna. Det skiljer några pinnar efter 51 omgångar av 55.
Du får gärna tycka att dessa futtiga pinnar visar att vi är mkt sämre.

Hur det såg ut idag har jag redan kommenterat i mitt förra inlägg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Huge: Jämnt skägg, kanske. Problemet är att vi ligger sist och jämnt skägg hjälper oss tyvärr inte. Dessutom kniper våra bottenkollegor poäng titt som tätt.

Visst, KS är bättre än ingenmansland ekonomiskt kortsiktigt men förödande om vi åker ur ES...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: Jag tänker lite framåt. Sundlöv har gjort tillräckligt mycket...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: Håller faktiskt med där. En ny tränare inför KS tror jag nog är nödvändigt. Olov har trots inte fått ut det som kanske går att få ut av laget och hans verktygslåda verkar nu något begränsad. Det är Sundlövs uppgift att skaffa en ochdärför bör han sitta kvar tills han gjort detta. Slänger man bort Sundlöv nu finns det ju risk att ingen kirrar ny tränare.

När detta är gjort hävdar jag att det inte finns någon annan utväg än att kicka Sundlöv. Han har trots allt haft flera säsonger på sig att höja laget men trots detta riskerar vi återigen kval.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hitman: MEn vem fan ska Sundlöv fixa som tränare då? Djoos? Sundlöv har inte lyckats med en värvning, vad säger att han skulle göra det nu?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Huge: Hur det såg ut idag har jag redan kommenterat i mitt förra inlägg

Såg det efteråt, kul att vi tycker lika någon gång (även om det är om tråkiga saker).

Ang. att några pinnar skiljer lagen kan jag bitvis hålla med. Så tajt efter så många omgångar visar att de andra är i princip lika dåliga. Tyvärr är det dock BIF som just nu ligger sist och har nio raka hemmaförluster och en minst skral poängskörd medan de andra bottenkollegorna tar poäng lite då och då. Sämst just nu är dock BIF, både sett till form och tabell.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: Visst, jag är också skeptisk. Mannen är ju som en omvänd kung Midas, mycket han tar i blir till skit istället för guld.

Jag är också rädd för att vi får se någon gammal Brynäskompis i båset om Sundlöv får välja MEN min tanke är ändå att någon måste skaffa en tränare. Om vi byter ut Sundlöv i morgon måste vi antingen jaga både sportchef och tränare på samma gång eller bara en tränare och vänta med rekryteringen av ny sportchef.

Om Sundlöv skulle kickas i morgon betyder det att styrelsen måste jaga ny tränare och de lär ju om möjligt vara sämre insatta än Sundlöv och då får vi garanterat se en gammal Brynäsare i båset. Chansen bör ju (i en normalt fungerande förening) vara större att Sundlöv har mer kontakter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Huge: Just nu är det nog Brynäs som ska vara mest nöjd med att det "bara" skiljer några poäng upp till bottenkollegorna. Spelmässigt är glappet betydligt större.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
munkas: Gonatt, Brynäs!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
zigge: ......Rest in peace.

Born 1912
Died 2008
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: IN MED FLYGIS! En billig lösning och dessutom en som varit med förr och vet hur man får fart i gamla sölkorvar.

Till nästa år är Harald Handfaste klar men resten av denna säsong (Läs: Kvalserien) vill jag se Flygis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hitman:
Poblemet med att åka ner i kvalserien med en förlorande trend är ju att man möter lag med en vinnande trend. Och skall man överleva den bör man vinna minst 7 av alla matcherna. Det kan vara nog så påfrestande på psyket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
wap.hockeysnack.com
PH: Vi har varit i denna sits annars. Förra gången så skulle vi inte heller ha en chans eftersom MIF skulle sopa hem det med LIF utan bedövning. Förövrigt så har ni andra redan stött och blött detta men... Pavel må vara gudabenådad men när det gäller pass vid blå ger han bort för många puckar till rena kontringar. Ett flertal igår och ett antal vid andra matcher. Det finns 12p att slåss om men det är nog bara att vänta in KS-tåget.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
wap.hockeysnack.com
...förut också låter lite bättre. Nä man kan inte bara lägga sig och självdö. Bara att pallra sig till Globen på lördag. Chansen finns eftersom 3 utav 4 är borta ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Dåligt minne + orkar inte leta/forska!

Frågar er om Brynäs någonsin kommit sist i nuvarande form av högsta ligan i Sverige?

Dem ggr har de lyckats hålla sig kvar.


Rätta mig ifall jag har fel->

Har inte det 11:e laget i Elitserien lite lättare start på stundande kval än lag nummer 12?

Får inte dem börja hemma, och så?

Fan orkar inte med detta skit snart.

Fram med sopkvasten Gävle Stad och byt ut "patrasket" i sopgänget.
Blev irriterad, helt plötsligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
VBgr: Ang KS-spelordning så började båda ES lagen hemma. (SAIK, MIF)

Detta år så kan hela påsken vara förstörd eller börjat hyfsat eftersom det är match på Långfredagen och Påskdagen
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hitman: In med Willie Löfqvist i båset! Han kan springa upp i baren i periodpauserna och fixa snacks och bira till våra hungriga tigrar!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
När lag blir utdömda i tidningarna är det inte helt ovanligt att de kommer tillbaka och spelar sin bästa hockey. Ta t.ex. dåvarande jumbon Mora som efter kvälltidningarnas sågningar spelar som ett slutspelslag. Det känns som att Mora har chans att slå vilket lag som helst.

Brynäs då? Efter sågningen i Expressen igår (torsdag), där spelare från samtliga sex topplagen i Elitserien tippade slutfasen av serien och där en klar majoritet såg Brynäs som det klara kvallaget - med standardmotiveringen "för tunn och dålig trupp" - gjorde Brynäs ytterligare en riktigt plattmatch. Och det var mot en bottenkollega som är usla (sämst) på bortais. Det är fan värt en applåd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
65selander: Tack!

Kom sedan på, vad vore bäst för Brynäs!

Börja hemma eller borta

Med nuvarande hemma statistik så kanske borta spel i KS är att föredra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Läser i Arbetarbladet att Bengt Persson vill ha in Djoos i båset.
Jaha, så tre andretränare är alltså bättre än två.
Samma strategi som lett oss ner i fördärvet skall alltså räddda oss.
Kvantiet, kvantitet! Man har alltså inte lärt sig något.
Brynäs startade säsongen med en trupp som innehöll
15 fjärdefemma spelare. Den strategin misslyckades kapitalt.
Lär något av det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Skulle själv vara nöjd med någon som kan ta tag i lite ABC i laget. Typ:

1: Så här ställer ni upp på tekningar. Du gör si, du gör så. Det är ditt ansvar att X....

2: Till backarna; Stå inte stilla mellan tekningscirklarna i egen zon varje gång motståndarna ska spela sig in i anfallszonen. Försvara det blåmålade strecket i isen, den s.k blålinjen.

3: Bestäm hur ni ska ta in pucken i zon i powerplay - och GÖR SEN SÅ!

4: De i svarta tröjor är dina lagkompisar. Du ska passa till dom, och ni ska hjälpas åt i båda ändar av banan.


5: Man får ta s.k skridskoskär även när man markerar en motståndare. Du behöver inte åka bakom och vänta på din tur.

6: Att fara runt på egen hand som en idiot och jaga pucken är inte särskilt utvecklande, men inte heller att stå still och titta på den som gör det.

7: Försök spela hockey samtidigt som dina kompisar! Det är inte fusk att fler än en åker skridskor samtidigt.

7: Däremot är det fusk att haka och slå, då får man inte vara med och spela.


8: Försök ta reda på vilket spelsystem som gäller, och vilken din roll är i det systemet. När du får olika svar av dina kompisar, ta upp det med tränaren för att höra facit.


9: Om du står still och väntar, och motståndaren kommer i full fart, kan det bli knivigt. Försök undvika det.


10: Försök ta bort pucken framför eget mål, det är stor risk att den hamnar i kassen om den får ligga kvar där.

9: Ha kul.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Enaranger: "Läser i Arbetarbladet att Bengt Persson vill ha in Djoos i båset.
Jaha, så tre andretränare är alltså bättre än två.
Samma strategi som lett oss ner i fördärvet skall alltså räddda oss.
Kvantiet, kvantitet! Man har alltså inte lärt sig något."

Det håller jag med om, Djoos skulle inte tillföra något. Det är så gott som kört nu. Brynäs lirar i Allsvenskan nästa år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Och så överkursen:

12: Även backarna får ta ut skären när de har pucken. De behöver inte glida fram.

13: Försök ge din kompis ett lätt alternativ ut ur egen zon, för att inte spelas fast. Ställ dig vid närmaste sarg, och hjälp till för ett snabbt och enkelt pass. Kallas för "avlastning".

14: Dribbla inte på de blåmålade linjerna.

15: Håll klubban nere på isen!!!

16: Försök inte markera tre motståndare själv. Kom överens med dina kompisar, och dela på jobbet!
Kommentera

« · 993739 · »