Brynäs IF

728053 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS IF SM-GULD 2012!

« · 1559324 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
tjugo8: Samma här. Tänkte mer på att det är så få som har kommenterat här i gb:n, sådana krönikor brukar ju göra att det tar hus i helvete :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Går inte att kommentera på ab.se för mig nu, gick i morse...

???

Kommentera

Konstigt att så få har kommenterat Garpenlövs krönika??
Kommentera

tjugo8:

Jag är beredd att hålla med Garpen i detta fallet. Många som i höstas talade om att Brynäs slarvat i försäsongsträningen bland annat. Fast det kan ju också handla om att man försökt göra ändringar i försäsongträningen som inte fungerat. Just slarvet i uppbyggnaden inför säsongen kan ju förklara alla skador till viss del. Det ena ger det andra.

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Det jag tycker är märkligt är den totala mental-break down som tycks råda efter långa sämre perioder...

Vad hade de väntat sig?

Surfa runt enkelt på en topp-placering...?

Vi har ju hela tiden haft en mkt bra möjlighet t slutspel, laget har egentligen inte haft kniven mot strupen. Hur hade mental status varit m detta gäng om vi riskerade en KVALSERIE???

Kommentera

tjugo8: Det verkar i alla fall inte som att Brynäs ska försöka att gneta sig tillbaks i form utan de verkar vara ide´n om att anfall är bästa försvar som gäller. Så här säger Robin Jacobsson inför avslutningen av serien "det gäller att slappna av och hitta tillbaka till det spel som har funnits innan. Det kan behövas lite mer tid i anfallszon och mindre i egen zon och att vi har mer puck själva för att sätta lite snurr på anfallsspelet.". Inget fokus på tätare försvarsspel och kontringar alltså utan det är full fart framåt som gäller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Så är det säkert, synd/klassisk isf...

Synd att bärande spelare som Nordan, Widing, Basse, Sunken, Granis, Lavander inte tycks ha haft med sig huvudet utan mer myst med sina långa kontrakt = för dålig prestation relativt lön

Synd att det snålades lite på backsidan

Kommentera

En liten puff för denna tråd bara. Vi är fortfarande mästare.

Kommentera

Blir fortfarande så sjukt glad och stolt varje gång jag läser en artikel om Brynäs och vi benäms som SVENSKA MÄSTARE eller REGERANDE MÄSTARNA.. 

VI ÄR BÄST !! :D nu går vi för andra raka! 
Kommentera

Slajsarn: Så är det helt klart.
Kommentera

arnio: Jag hoppas innerligt att spelarna inte tänker i samma banor som du. Det finns inget så farligt som ett lag som åker runt och är nöjda med vad de gjorde FÖRRA säsongen.
Kommentera

SM-guldet är fortfarande vårt och det känns riktigt gött.
Kommentera

SM-guldet värmer fortfarande mer än solen :-)
Kommentera

Slajsarn: ja tror att du till och med har tröttat ut Huge med ditt tugg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:Ja i dagsläget är Brynäs högt rankade och har rosats för sin juniorverksamhet. Sin "nya" ekonomi. Man vann rättmätigt många utmärkelser förra säsongen. Något jag bär med mig med stolhet.

Dessvärre så har jag egna erfarenheter när det gäller doping. Något som medfört långa fängelsestraff för personer i min närhet. För mig är en dopad person inget värd. Att se en sån besudla Brynäs vackra matchställ och förknippas med Brynäs gör ont i min Brynässjäl.

Jag hade hellre sett att man satsat på Jamie Ram eller Björn Bjudning än Rahm. Även om jag inte hade varit ett dugg lycklig över nån av dem, tvärt om.

Men som vi sett förr så har lag vunnit, kanske lite överraskande. För det var nog inte många Brynäsare som snackade SM guld innan säsongen. Jag kommer ihåg hur TJ's ord på uptackten togs emot här. Man skrattade lite och tyckte att han var en skön snubbe som vågade sticka ut hakan. Att det blir skrällar inom idrotten vet vi. Ta Greklands EM guld i fotboll för några år sedan.

Det svåra är inte att skrälla och ta ett guld. Det svåra är att svara upp prestationen säsongen efter. Jag kräver inte guld av Brynäs. Men jag har i alla fall så pass mycket ödmjukhet i kroppen att inte ta med mig framgångarna från förra säsongen till nästa. Vi saknar många viktiga pjäser från den truppen.

Ny säsong -  Nyttlag - Nya förutsättningar...

Kommentera

Jajjen: Jag kan förstå och är i viss mån en del av kritikerskaran av värvningen Robin Rahm.

Däremot ser man ju att inte ens ett Sm-guld får tyst på de värsta gnällspikarna och konstanta kritikerna här. Det är trist,men föga förvånande.

Kommentera

Slajsarn: Ljugit? Brynäs vann SM-guld för knappt tre månader sen och rankas som Sveriges mest framgångsrika ishockeyförening.

Lindsömn: Se ovan. Brynäs ÄR bäst.

Kommentera

Jajjen: Har tanten ljugit innan så ligger det väl nära till hands att inte svälja allt hon säger med hull och hår. Eller?
Kommentera

Jajjen: Allt är bäst!!
Kommentera

96 Artisten: Ska jag tolka det som att du ifrågasätter tanten/gubben varje gång du tilltalar henne/honom? Du också?
Kommentera

rafalski:Haha.. läs de två gångna veckornas inlägg.. ;)
Kommentera

Såg att vi tydligen värvat en målvakt som varit dopingavstängd, synpunkter på det? Nån?
Kommentera

Slajsarn: Sen har man sett allt för många exempel av lättja hos lag som just vunnit SM guld. Brynäs efter SM guldet 99 och Modo efter sitt senaste SM guld är två exempel.
Kommentera

Jajjen:Jag har ingen respekt för Rahm. Han är en fuskare i mina ögon och jag blir förbannad av att se en sån besudla vårt vackra klubbmärke.

Jag anser att med de resurser och kunskap som finns inom scoutinggruppen så borde man ha kunnat hitta en målvakt som man har FÄRSK information om. Det här luktar floppvärvning rakt av.

Kommentera

Jajjen: "Det hann gå ett par veckor efter det att Brynäs bärgat sitt 13:e SM-guld innan ni började kritisera föreningens värvningar, hur man värvar, vilka man värvar, vilka man inte värvar, vilka usla värvningar man gjort tidigare, hur man scoutar, hur man använder sina resurser och att föreningen styrs av svågerpolitik. En fråga: Har ni ingen som helst respekt för svenska mästarna?"

De man älskar, ifrågasätter man inte? Låter som en kul inställning till livet?

Kommentera

Gurra88, Lindström, Anders Berg, Slajsarn, Clarence, Pucken m.fl.:

Det hann gå ett par veckor efter det att Brynäs bärgat sitt 13:e SM-guld innan ni började kritisera föreningens värvningar, hur man värvar, vilka man värvar, vilka man inte värvar, vilka usla värvningar man gjort tidigare, hur man scoutar, hur man använder sina resurser och att föreningen styrs av svågerpolitik. En fråga: Har ni ingen som helst respekt för svenska mästarna?

Kommentera

KevinNa : Tvi dax för jobb igen, f?% vad jag ¨¨¨¨¨¨¨¨

SM-Guld!!!

Kommentera

KevinNa : Vilken semester, öl dagen lång.. Och husvagnen går bra?
Kommentera

arnio: Helt jävla rätt!

Själv sitter jag i Österrike på semester och dricker pilsner sen 10 med frugan :) Man kanske skulle ta en paus och gå tillbaka till hotellet och köra lite minnen från guldet haha...

Kan ju passa på att säga att jag håller med de flesta här om att värvningen av Rahm känns sådär minst sagt! Tänker inte börja diskussionen om man skulle värvat honom eller ej men om han lyckas med den sportsliga biten (det som är det vitktiga i denna fråga) så är jag nöjd :)

Skål på er bröder!

Kommentera

Nu slänger jag på guldmatchen för femtielfte gången och kollar in mina hjältar. Heja Brynäs!
Kommentera

1.Färjestad BK
2.Skellefteå AIK
3.Linköping HC
4.Brynäs IF
5.Frölunda HC
6.Luleå HF
7.HV71
8.AIK
9.Växjö HC
10.Rögle BK
11.Modo
12.Timrå IK

Botten är riktigt svår att tippa både Växjö Rögle Modo och AIK har värvat väldigt intressant. Inte omöjligt att både Luleå och HV hamnar under strecket oxå.. Topp 6 känns dock som Topp6 lag!

Kommentera

Så här slutar elitserien 2012/2013

1 Saik

2 Frölunda

3 Linköping

4 Färjestad

5 HV71

6 Brynäs

7 Luleå

8 Växjö

9 Modo

10 Rögle

11 AIK

12 Timrå

SM guldet går till Saik tyvärr!!!

Kommentera

SiliconValle: Kan tänka mig att i stort sett alla lag på den övre halvan av tabellen har liknande statistik kurva. På grund av att de tagit ledningen i början av matchen och sedan försöker kontrollera det sista perioden och därmed inte har samma offensiv. 

Hade jag varit biff hade det inte varit något jag såg som oroväckande då ni faktiskt inte släpper in så många mål i sista ändå.

Kommentera

Satt och kollade på statistik för gjorda och insläppta mål från förra säsongen. Rätt intressant för en statistiknörd som mig.

Gjorda mål 148
Gjorda mål/match 2.69
Mål period 1 52
Mål period 2 54
Mål period 3 36
Mål period ÖT 11

Insläppta mål 140
Insläppta mål/match 2.55
Insläppta period 1 40
Insläppta period 2 47
Insläppta period 3 48
Insläppta period ÖT 9

Precis som min känsla sa så släppte vi in mest och gjorde minst mål i sista. Ved beror det på och hur ska vi göra för att ändra på det tills nästa säsong? Nu har jag iof för mig att vi var rätt bra i sista i slutspelet men jag tycker frågan ändå är relevant.

Kommentera

65selander:

"Du tror att han kollar på EP innan han bestämmer sig?"

Det förutsätter jag att hän gör, hur ska han annars veta vilka som är bra? Det är ju så minisportcheferna gör här på HS i alla fall.

Kommentera

arnio: "Sundlöv att kanske eventuellt ha kollat upp honom på Elite Prospect"

Du tror att han kollar på EP innan han bestämmer sig?

Kommentera

Grabbar sluta tjafsa om Rahm och hans doping och om hur rätt eller fel det var av Sundlöv att kanske eventuellt ha kollat upp honom på Elite Prospect. Solen skiner, det är sommar och Brynäs IF är svenska mästare, tänk på det istället.
Kommentera

Saknar ett rejält stillbildspel från guldfirandet...har försökt kolla gd, ab, expr etc...

Nått tips ngn?

Kommentera

Solen skiner, det är sommar och varmt. Guldet är fortfarande hemma. Utmärkelserna fortsätter att ramla in. Det är gott nu!
Kommentera

Jag är så sjukt stolt över mitt Brynäs och Tommy Jonsson. Han gick ut redan under tränarträffen och berättade att målsättningen var guld. Det var många som skrattade och hånade oss och sa att det blir kvalserien. 

Who's laughing now?

Kommentera

arnio: nåja, oenig jury i sådant fall. Tyckte Lee Gorens mot Modo var betydligt snyggare.
Kommentera

Huss:"Har jag missat något?"

Järnkrok fick visst en Oscar för bästa film(ning) också. :-)

Kommentera

Jajjen:nyp mig i armen, jag har fastnat i en dröm? där vi är svenska mästare.
Kommentera

Huss: Inte många lag öht som samlat ihop såna framgångar ens under en livstid.
Kommentera

Huss: It goes without saying ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: ...och inte så lite stolthet tycker jag ;-)
Kommentera

Huss: Helt suveränt :-) Så nu är det ödmjukhet som är ledordet..
Kommentera

Huss: Just det, årets mål också...
Kommentera

För att summera säsongen lite kort då:
- Bästa lag räknat med juniorlag i slutspel, damlag och herrlag
- SM guld herrar
- Årets rookie
- Årets coach
- Årets back (BJ Trophy)
- Guldhjälmen
- Hälften av spelarna i All star team
- Årets "Rinkens riddare"
- Årets MVP slutspel
- Årets Guldpucken

Har jag missat något?
(ev. 100 års jubileet då..)

Helt osannolikt faktiskt, har någon klubb ens varit i närheten av detta prisregn, någonsin?

Kommentera

arnio: 2013 blir det SM-GULD nr 14. JiHaa
Kommentera

« · 1559324 · »