Brynäs IF

730028 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

« · 1204432 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009

Jajjen: Jag har nog gjort mer än du tror... Jag har till och med fått grafisk form plankad av Brynäs. Detta i samband med att jag lade fram lite idéer till en Brynäsalmanacka där alla matcher var uppsatta samt en hel del annat kul.

exempelvis några "Visste du att.." för varje månad. Den grafiska formen som du ser uppe i taket känns väldig lik de jag gjorde till det förslaget. Det kanske finns några här som kommer ihåg att jag hade några såna ute här på HS.

Jag har även kommit med fler förslag om saker och ting som man skulle kunna göra för att få mer "reklam"

Billboards vid riks 80 och E4 när man kör in i Gävle från norr och söder. Billboards där man ser att man är i Brynäsland och sedan information om nästa match.

Grejen är att de är så jävla inskränkta i den föreningen att de förkastar ALLT som inte kommer från dem själva...

Kommentera

sylf: Så Rödin är större än Brynäs IF?
Kommentera

TIKbiff:

Är han Brynäsare?;)
Kommentera

Gurra88:
vi kommer alltid att vara timrå, även fast min sambo inte håller med.
Kommentera

GävleLasse: Vilka krav ställer du med ditt ständiga skitkastande menar du? Är du seriös gör du nåt vettigt med dina synpunkter istället för att kasta skit här. Ställ upp för val till styrelsen, skriv och tipsa om vad föreningen kan göra bättre (och då menar jag inte "Sundlöv avgå").

Annars kan du göra du som supportrar i allmänhet gör (ja, utanför Gävle, då), betala inträde till match, köp en souvenirkeps, kör en ramsa på läktaren och, framförallt, var lojal med ditt lag. Så ser det ut i större delen av världen.

Att va missnöjd och klaga på taskiga resultat är självklart men att alltid tjata om att varje Brynästränare borde avgå, att samtliga i ledningen är odugliga (dessutom varje varje år oavsett om alla är utbytta), att spelarna är usla osv osv är inte särskilt trovärdigt.

På Anfield Road hittar du en jävla massa ja-sägare och jag har inga problem med att ingå i ett sånt kollektiv.
Kommentera

sylf:Jag fick ett insidetips att Cz blir kvar livet ut. Motiveringen var visst Sundlöv tycker att hans fru gör grymt goda bullar.
Kommentera

Gurra88: Tyckte jag såg Simon Skoog passera här i sin Opel Kadett -67.a nyss, på väg norrut, hans enda Montreal proffesional utan hook stack ut ur bagareluckan!
Kommentera

TIKbiff: och vilka är vi? Timrå eller Brynäs? Känns föga troligt att brynäs värvar något mer. Skulle va Janos Vas isåfall:P
Kommentera

Jajjen: Brynäs Stockholm har ställt in 2 resor i år, väldigt få, typ de närmast sörjande, är anmälda till nästa helg. BSKV har väl inte kört en resa på X antal år. INGEN Stockholmare jag känner åker upp på lördag. Näe, jag tror de flesta tröttnat nu!

Håller med Peja, GL mfl. Lånas Rödin ut samtidigt som Herman spelar kan Cz dra åt helvete och aldrig komma tillbaka!
Kommentera

Jajjen: Ja du är urtypen av en Ja-sägare. Helt kravlöst hänger du med Brynäs ner i avgrunden.

Vänta dig inga medaljer.

Kommentera

GävleLasse: Har inte du passerat det stadiet? Väntar du fortfarande på att bli frälst? Jag är brynäsare och går å ser matcherna hur jävla illa det än ser ut. Nöjd är jag inte men det är bara att svälja. Din inställning passar bättre hos den genomsnittlige gävlebon som innerst inne hoppas att det går åt helvete för Brynäs.
Kommentera

Jajjen:
ja jag hoppas du har rätt :-)
enligt rykten så kommer vi presentera flera nya spelare strax.
Kommentera

GävleLasse: Motiveringen är väl att det finns inneboende potential i Hermansson, vem vet, det här kanske är säsongen när han gör 20 mål ;)
Kommentera

Jajjen: Ja det är verkligen upphetsande att se Brynäs slå ifrån sig i 55 minuter och sedan höra Cz gnälla om att man är inneffektiva...

1 mål på seriens sämsta målvakt senast i Läkerolen.

Rödin var en gryende "idol" en spelare som publiken gillar. Nu är han bänkad. Det skulle vara högitressant att få en motiering.

Kommentera

I morron ordnar det sej med publiken. Det är lördag och stockholmare, göteborgare och övriga brynäsare ute i landet har ju tid att avsätta större delen av dan för att åka upp/ner för att se favoriterna. Gävleborna har inte tid. Nån dokusåpa har säsongspremiär samtidigt.
Kommentera

TIKbiff: Du måste ha missuppfattat nåt. Det är bara i Brynäs IF det finns klantskallar. Det är bara vi som har problem. Vi har det jävligare än alla andra tillsammmans. Jämt.
Kommentera

GävleLasse: Men vi supportrar gör det vi kan. Eller hur? Vi står över all kritik.
Kommentera

Fattar inte varför Cz petar den spelare som varit bland de bättre spelarna varje match han har spelat! Det som gör saken ännu mer idiotisk är att det är Hermansson som spelar istället, ett jävla ägg som inte tillför ett jävla skit!

Rödin ska spela varje match, vi måste för helvete ta tillvara på talanger av Rödins klass. Om Cz var så nöjd med spelet efter senaste matchen, varför ändra laget och peta en av de bästa?

Det räcker med att vi har skickat iväg Thegel!

Jävla PAJAS!
Kommentera

Peja:

Tycker det borde finnas en gillaknapp på Hs...
Kommentera

Jajjen:
Haha...
du har missat Timrås organisation då ;-)
Kommentera

GävleLasse: "Försvinner Rödin så försvinner jag med... Så enkelt är det."

Samma här. Czarnecki kan dra åt helvete och han kan ta Sundlöv med sig.
Kommentera

GävleLasse: Jävligt underligt att alla idioter sitter i Brynäs organisation och alla med insikt och kunnande finns på HS Bynässida. Hur har det kunnat bli så?
Kommentera

Gurra88: De får göra bäst de vill... Jag har slutat bry mig. De kommer att köra föreningen i graven på det sätt man gör nu.

Kommentera

GävleLasse: sant.. hmm, har ingen annan bättre lösning, vi testar väl i tio år till.har vi tur kanske vi kan komma till kvarten några gånger..
Kommentera

Gurra88: Det går nog inte... Nån måste ju vilja låna. Du vet väl vad som händer med böcker som inte lånas ut på bibblan.. Källaren ett tag sedan skeppas de iväg som bränsle till Gävle Energi...

Fast i deras fall går det nog inte, miljöskatterna skulle bli för höga.

Kommentera

GävleLasse: Utlåning?
Kommentera

Gurra88: Anticimex?
Kommentera

Hur får man bort CZ, och hur får man bort Sundlöv?...

Namninsamling Huge??;)
Kommentera

sylf: Försvinner Rödin så försvinner jag med... Så enkelt är det.
Kommentera

pastorn: Klart han gör, han har ju afasi!
Kommentera

GävleLasse: Helt rätt!
Att köra med samma gubbar efter mOdO hemma, för att sen ändra efter VF är sinnessjukt, på gränsen till lobotomitvång!
Rödin var en av de bättre, är mer kreativ än resten tillsammans, ändå är han petad!
Jag sätter min högra testikel på att han inom en snar framtid är utlånad, efter säsongen borta precis som alla andra lovande killar!

Jag skiter också snart i Brynäs, i likhet med 75% av Gävleborna. Klubben sköts sämre än en korpförening och kommer att självdö om det här fortsätter!
Kommentera

pastorn:Visste man inte bättre så skulle man tro att det var ett practial joke.
Kommentera

Herregud, slänger Cz in Herman istället för Rödin?

Står Janne Larsson bara bredvid i tränarrummet och flinar?
Kommentera

Gurra88: Att det kommer reaktioner efter att man spelat -2 kanske inte är så konstigt. Fast ändå är det jävligt konstigt med tanke på att Hansen och de andra spelade -2 mot modo.. då utan reprisalier.

Cz vet inte vad han håller på med. Det finns ingen logik eller linje i hans uttagningar. Nej det blir som vanligt. Uddlöst och nedcheckade. Sen kommer de att grina efteråt om att det är så dåligt med publik.

Jag är på gränsen till att ge upp helt. Jag har gradvis tappat intresset för brynäs. Jag Orkar inte se på när man kör en anrik förening i botten på det här sättet.

Kommentera

Omvänd psykoligi som är tagen ett steg för långt..

Tycker det va förbanant märkligt att man inte bytte laget efter Modo-matchen, men låt gå för att det finns nått psykoligist i det agerandet..

Men när man sen gör en helt okej match mot frölunda, då ändrar man om.. Han är pinsam..

Ända anledningen att ändra om inför morgondagen vore isåfall för att få igång målskyttet, för avsluten är uppåt väggarna för lama.. Men ser inte att Herman Sundström gör en positiv skillnad när det gäller det..

avgå din Nöt..
Kommentera

sylf: Ja Rödin tillhörde ju verkligen ett av utroptecknen igår, vilket han gjort i princip varje match han spelat. Det är fan SJUKT
Kommentera

Bissett19: Rödin och Sandin petade alltså!

Jag hoppas SSK vinner i morrn, då kan Cz dra åt helvete på riktigt. Skulle inte förvåna mig ett piss om Herman ersätter?

Jävla dårar, lånar ut framtiden (om dom inte tröttnar) och behåller forntiden!!!!!!!
Kommentera

Lindström: Nej saknar man ryggrad som Cz gör blir det lätt att man skyller på fel gubbe...
Kommentera

GävleLasse: Heliga kor rör man inte...
Kommentera

Bissett19: Sandin var -2 igår men att bara bänka EN i den linan känns fel. Ett av målen gjordes väl av Granis gubbe...'

Man kan ju undra vad Rödin gjorde som var så dåligt...Skall man peta folk baserat på såna saker så kanske man skulle ta en titt på fler spelare.

Kahnberg och han totalt jävla onödiga hakningar som ett exempel. Eller varför inte Dackells idiotutvisning sent i Matchen igår.

Kommentera

Brynäs IF-Södertälje SK 21/11 2009
Rödin och Sandin petade.
Känns fräscht Du Czarnecki.
Kommentera

« · 1204432