Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK

« · 321598 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Poängkungen slår till igen. Hoppas dom inte slarvar in en i baken dom sista sekunderna nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Tror nog att 3 poängare på löpande band kan få publiken att komma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Adam Icing vald till bäste spelare i Brynäs. Är det en strålande comeback eller en usel match? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Ibland är du mycket kryptisk, min gode Huge. What do you mean??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Hålla nollan och få en ass, en bra kväll för Korhonen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Håller med sylf och Forden. Poängen är viktigast i den hör typen av matcher. Vi visste på förhand att det skulle bli så här tufft.
N. Danielsson gör sitt första mål, uppflyttad till 1:a-femman. Bra coachat av GP. Adam Andersson bäste utespelare idag, enligt webben.
Korhonen håller tätt igen. Visar att han har bra psyke, efter en lite darrig insats på Hovet.
Härligt med uppehåll (fast vetefan om det är så härligt egentligen...)
Vad mer kan man begära?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Hördudu! Här har jag och Rodrigues m fl tjatat och tjatat om att Danielsson ska få chansen på riktigt, medan du har försvarat GP:s agerande när han fått nöta bänk. Nu fick han chansen, och gjorde mål, och då är det bra coachat. Naturligtvis är det bra coachat, men vem av oss är medgångssupporter egentligen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: 1miljon på banken och sm-guld till Brynäs kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Glömde smilisen. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Självklart så drar framgång och segrar publik. Men lägger man till bra spel så kanske några hundra till kommer. Varje person som betalar entre´ är viktig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Det är en helt annan stake i Brynäs den här säsongen, så mycket kan i alla fall konstateras!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Äter dom blåa piller? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Den här säsongen gäller inget skönspel,om det nu nånsin gör det.3 poängare är det som gäller,hur har ingen betydelse.Med vinsterna brukar spelet också komma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Jag? Kryptisk? Njaaaaa.... :-)

Jag har ju oftast blivit beskylld för att skylla på skador och otur när vi spelar dåligt. Därför tyckte jag att var lite kul att du nu var inne på samma tankegångar. Vi är alltså lite överens i detta fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Alla: Äh, nu ska vi inte bråka om futtigheter - låt oss spela dragspel och dansa istället:

En tokbingo enligt mig:

1) Anger får göra mål- lossnar det nu?
2) Nicklas Danielsson får äntligen sätta dit den - en blivande stjärna?
3) Micke Lind får ett psykologiskt viktigt mål och kommer säkert börja spruta in stänkare i krysset igen.
4) Adam Andersson blir vald till matchens lirare.

Många positiva händelser i en kanske inte så givande match i övrigt.

Full fart framåt Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
westerlind: Fast Lind fick ju inte målet. De skrek om honom på webradion men efter matchen sa de att Björck fick målet. Så stod det på hockeylive också. *petig* Lind fick ass på målet dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Nu har dom ändrat till Lind även på swehockey
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Så det var Lind alltså? För så lät det när de kommenterade, men efter matchen sa en kommentatorn att det var kul att Björck fick göra sitt första mot sitt gamla lag. Nåja, skitsamma. Bara Lind fortsätter att samla poäng så är jag nöjd. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Enligt folk på plats var verkligen Adam bäst på plan.Jävligt kul !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Trevlig läsning

1.Färjestad 16 13 0 3 63-38 39
2.HV 71 16 12 0 4 49-29 35
3.Frölunda 16 10 0 6 59-42 29
4.Djurgården 16 9 0 7 46-40 27
5.Brynäs 16 9 0 7 42-48 27
6.Leksand 16 7 0 9 57-51 21
7.Linköping 16 7 0 9 44-39 21
8.Luleå 16 7 0 9 32-41 21
9.Timrå 16 7 0 9 40-48 20
10.Modo 16 6 0 10 30-49 19
11.Mif 16 0 10 35-50 17
12.Södertälje 16 3 0 13 33-55 12
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Jävla leksand. Hade de sopat in 13 mål till så hade vi legat fyra. Aldrig får man vara riktigt glad... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Hade varit skönt med Brynäs fyra och Leksand femma när serien är slut. Sen en kvartsfinalserie där vi slår Leksand i sjunde och avgörande. Många sköna slantar i kassan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Fan vad jobbigt att springa mellan datorn och teven hela tiden. Såg just Fredric Jacobsson sätta vinstputten i Volvo Masters på det fjärde(!) särspelshålet. 4 miljoner rätt ner i pluskan samt en garanterad plats i Ryder Cup nästa år. Inte dåligt jobbat....

I tidigare matcher under året har man ju spelat riktigt bra emellanåt.
Därför har väl junisarnas sparsamma framträdanden kanske varit helt naturliga. Inget fel i det.
Danielsson fick ju betydligt mer speltid idag, plus att han blev flyttad till första. Nu kanske man inte skall dra alltför stora växlar på att han gjorde målet. Fick tydligen ett smörpass som inte gick att missa.
Oavsett detta så gjorde han nog en bra match idag, bra för fortsättningen inte minst.
Dagens match tycker jag påminner lite grann om läget i KS ifjol.
En viktig match med lite nerver i, samt lite trötta ben här och där. Perfekt att då köra lite mer med Rönnquist och Danielsson, som orkar jaga lite mer än dom andra gubbarna.
Därav min eloge till GP för bra coachning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Men du tycker fortfarande inte att de borde fått chansen tidigare eller mer permanent?
Bra coaching idag, det håller jag med om men jag tycker som bekant att det borde ha skett tidigare.
Ska vi gräva ner yxan för närvarande och njuta av segern och tabellplaceringen under upphållet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: "Jävla leksand. Hade de sopat in 13 mål till så hade vi legat fyra. Aldrig får man vara riktigt glad... ;)"

Ja, otack är världens lön. Här hjälper vi masarna genom att möra upp Djurgården på Hovet. Dom kommer till dukat bord.
Tresiffrigt var väl det minsta man kunde begära....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Skönt att vi är överens ibland. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Detta var en bra helg. 3 Brynäsvinster på två dagar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Yxor hit och yxor dit..... :-)
Nu är jag ju inte tränare, men jag hade förmodligen gjort ungefär likadant som GP. Att slänga in dom i ett tidigare skede, när vi spelade bra, hade kanske inte heller varit så bra. Åtminstone inte mot de spelare som isf hade fått kliva av, efter att ha gjort bra i från sig.
Det här är ju svåra beslut att ta. Så här med facit i hand kanske det ändå var rätt gjort av GP.
Bättre ibland att få slita lite för framgången, än att lyckas första gången.
Lite hårddraget kanske, men du vet nog vad jag menar...

Yxorna har väl egentligen aldrig varit uppe ngn gång.
Lite vapenskrammel bara... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
sylf: Jag har alltid haft mina betänkligheter kring AA, men idag var han grym. Någon fysisk spelare kommer han aldrig att bli men oj vilket självförtroende han har fått av sin Mora-sejour. Fantastiska uppåkningar med pucken och enkelt spel ur zon när det behövdes... Egentligen bara ett misstag under hela matchen i tredje perioden under boxplay överarbetade han när pucken skulle ur zon så att en SSK:are fick ett skapligt läge i slottet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Mja, vi ligger femma så jag tänker inte såga GP. Tycker bara det är märkligt att ND spelade med Lind och Molin under försäsongen och gjorde det med den äran, men när allvaret började fick han inte chansen. Och jag tycker fortfarande det är oroväckande att Brynäs har så svårt att spela in sina ungdomar, för jag vägrar tro att våra juniorer skulle vara sämre än något annat lags. Jag tycker fortfarande att det är lite fegt, men resultaten är klart godkända.

Vapenskrammel ja. Terrorbalans. Visar du din så visar jag min, fast tvärtom. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Ungefär nå´t sån´t......

För övrigt slog det mig att stämningen här på GB:n, utan att överdriva, väl kan sägas vara aningen lättsammare nu, än vad den var förra året vid denna tid.
Kan inte förstå varför......
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Kan det vara så enkelt att GP har järnkoll på vad juniorerna och dom andra står. Och gör som idag kör mer med juniorerna för dom är heta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
96 Artisten: Adam var jäkligt bra ikväll! Ett helt annat lugn i hans spel,egna sansade initiativ. Moratiden har gjort bara gott.ND gjorde en härlig strut,som han har väntat på den (jag åxå för all del),ruggigt pass från AA.Tur att det bättre av två dåligt motiverade lag vann,alla verkade vänta på uppehållet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Mål av ND ikväll kanske får den fega GP att våga bänka Soling och Anger och andra spelare när de bara lallar runt och inte syns alls.....ND peppade och klappade om spelarna under hela matchen i båset och var en av de hetare och inte verkade han förstöra harmonin med sin närvaro som jag hört att de finns de som påstår att juniorer kan göra så därför ska de hållas utanför laget eller va de va för svamel någon hade här tidigare
Anger va ikväll synlig och en av de bättre i en usel match.
Sjödin var loj och slarvig.
AA såg lite vilsen ut men var helt godkänd
Soling såg jag inte mycket av och när han fick pucken och var på väg att skapa någat var det alltid offside
Kupan som vanligt härlig att se när han satsar fullt in i planket
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
aphac: Skönt att gå till vila med en seger i ryggen. Nu kanske Soling hinner ikapp, Anger kommer tillbaka till sitt gamla jag, Molins skada läker och juniorerna visar att de verkligen vill vara med. Korhonen kommer inte längre att minnas hur det känns att släppa in mål. Många positiva saker idag, trots att matchen enligt utsago från flera var riktigt dålig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: N Danielsson uppflyttad till 1:a kedjan o så pytsar han direkt, undrar om GP har varit här och spanat in mitt förslag till 1:a kedja,Its good to be the king :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Även en blind höna, osv.... :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
RavenLord:ND fick lira i bra omgivning i 3:e, det borde han få göra oftare. GP är feg,misslyckas nån junis i en match så är det ut på bänkyttern som gäller.TÅLAMOD det borde GP ha, om han ska utveckla föreningen. Vad han ska göra med Soling är en knivigare fråga,karln kommer fel till pucken varje gång. Solings sommarträning på Olearys kanske visar sig nu! Han hade nog trott att det skulle gå lättare att komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: It takes one to know one :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Touché..... *skrattar och nickar instämmande*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Lind är nog inne i en tung period,ändå är den kedjan bra och vi vinner.Han vinner mycket tekningar, men sen blir det inte så mycket offensivt. Defensivt ser det bättre ut för hans del.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
aphac: Enligt vad man hörde på webradion så fick Soling mycket istid i början. Var han helt värdelös eller kan man se någon form av tendens till att det blir bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
aphac: Ett mål och ett ass idag ändå. Väl? Det är inte tokigt att vinna när man inte spelar på topp, som jag var inne på tidigare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Satt på O learys i Sumpan och tittade på LIF-DIF, o jävlar vad Leksand spelade skjortan av DIF, DIF gick in med ena skridskon och då vinner man inga matcher...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Så hade du varit Djurgårdare så skulle det vara förbjudet att släppa in personer under 18 här och nu :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Blev lite Djurgårdare(när det gäller fotboll alltså) efter det att lillebrorsan gick bort, har sett ett gäng Djurgårdsmatcher denna säsong, FÖRLÅT bröder o systrar :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Förlåt?!?! Tåls att tänkas på :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
70 Rodrigues: Då är vi isf två stycken "överlöpare"
Håller själv på Djurgården i fotboll, trots att man bor ett stenkast från Söderstadion.
Men Obs! Endast i fotboll....
Dom spelar ju faktiskt nästan lite åt brynäshållet.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Det är lungt broder!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Jag är också lite smygdjurgårdare när det gäller fotboll, men det beror nog på mitt ringa intresse för fotboll, och inte mer än att jag tyckte det var jävligt kul när Assyriska smiskade dem. Och nu är vi helt ute ur tråden igen. *suckar uppgivet* :)
Kommentera

« · 321598 · »